Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

rickhuissen wrote:
Weet je wat best zou helpen bij het maken van een voorspelling, en tevens sowieso interessante info zou zijn? Een lijst met (actuele) gages van artiesten. Ik zou bijvoorbeeld best willen weten wat de groten ter aarde vragen voor een show, en wat het verschil daartussen is. Iemand bekend met deze info zonder dat ik uren moet gaan googelen?

Is gewoon een kwestie van onderhandelen, daar staan geen vaste prijzen op.

Niet helemaal waar, ik denk dat er altijd een minimum is waar het management van de artiest wil dat ze geboekt voor worden.

Edit: Dan heb je eigenlijk gelijk natuurlijk. :-) Er staan geen vaste prijzen op, maar wel degelijk een streefbedrag.

De bevestiging van Metallica die tourt vond ik de grootste verrassing. Dat plaatst de rehab van Hetfield in een heel ander kader. Het is geen vernieuwende droomnaam, maar het is wel een hele grote vis, en 6 jaar na metal-monday is de tijd er langzaamaan ook weer voor om ze op de open weide te krijgen. Ik ga er langzaamaan rekening mee houden dat de (mogelijk gedeelde) headliner uit de Graspop geruchtenlijst toch niet Iron Maiden of Guns ’n Roses is, maar wel degelijk Metallica…
METALLICA KOMT NIET NAAR EUROPA IN 2020!

Geloof dat nu maar...
Dat is echt waar.

Ook staanplaatsen voor de Ziggo binnen. Muzikale droom komt uit.

Wat tof! Eerste keer dat je hem gaat zien?

Ik kan me nog de eerste keer herinneren dat ik Paul McCartney zag. Idolaat van The Beatles heb ik vijf nummers nodig gehad om echt te beseffen dat ik (met slechts drie rijen mensen voor me) naar één van mijn, misschien wel dé, grootste muzikale helden stond te kijken. Nog steeds mijn mooiste muzikale ervaring ooit! Hoop voor jou dat dit net zoiets is :).

Zelf is bij ons - na mislopen van Glastonbury tickets - het idee ontstaan om in mei en juni op reis te gaan, dus dan ook Clapton en Pinkpop missend. Mocht dit niet of anders gaan gebeuren ga ik rond die tijd zeker ticketswap in de gaten houden.

Indiaantje89 wrote:

rickhuissen wrote:
Weet je wat best zou helpen bij het maken van een voorspelling, en tevens sowieso interessante info zou zijn? Een lijst met (actuele) gages van artiesten. Ik zou bijvoorbeeld best willen weten wat de groten ter aarde vragen voor een show, en wat het verschil daartussen is. Iemand bekend met deze info zonder dat ik uren moet gaan googelen?

Is gewoon een kwestie van onderhandelen, daar staan geen vaste prijzen op.

Niet helemaal waar, ik denk dat er altijd een minimum is waar het management van de artiest wil dat ze geboekt voor worden.

Edit: Dan heb je eigenlijk gelijk natuurlijk.
1f642.svg
Er staan geen vaste prijzen op, maar wel degelijk een streefbedrag.
Ja natuurlijk, maar het is niet of je in een supermarkt loopt waar alle prijzen onder staan. Dat probeer ik te zeggen. Heb vroeger ooit geholpen met organisatie van enkele dance feesten. En daar was toen die omslag net bezig dat het ook onderhandelen werd. Waar moeten ze vandaan komen, heb je concurentie die ze ook willen die dag, hoeveel dagen speelt een act na elkaar en nog 100 factoren laten ze de prijs van afhangen. Ze vragen meestal veel te veel, en zeggen eerst 5x dat ze voor dat geld niet komen voordat het eindelijk geregeld was.

Maar dan praat ik over een 12-15 jaar geleden. En dat waren niet eens super grote acts ofzo.

rickhuissen wrote:
De bevestiging van Metallica die tourt vond ik de grootste verrassing. Dat plaatst de rehab van Hetfield in een heel ander kader. Het is geen vernieuwende droomnaam, maar het is wel een hele grote vis, en 6 jaar na metal-monday is de tijd er langzaamaan ook weer voor om ze op de open weide te krijgen. Ik ga er langzaamaan rekening mee houden dat de (mogelijk gedeelde) headliner uit de Graspop geruchtenlijst toch niet Iron Maiden of Guns ’n Roses is, maar wel degelijk Metallica…

METALLICA KOMT NIET NAAR EUROPA IN 2020!

Geloof dat nu maar…
Dat is echt waar.

Want?
Metallica staat (volgens Ken) sowieso niet op Graspop maar de geruchten gaan wel dat ze op Werchter staan.

The Script heeft in februari en maart een tour en een nieuw album.
Wellicht een kanshebber voor Pinkpop en Werchter?

Lijkt mij wel een naam om met pen op te schrijven.
Zijn zij - hoe verafschuwd door velen hier dan ook - niet ook wel uitgegroeid tot headlinermateriaal? Ze gaan gewoon weer twee keer de Ziggo uitverkopen, met kaarten die qua prijs vergelijkbaar zullen zijn aan die van Green Day (die amper één keer uitverkopen).

Beetje ook hetzelfde argument als m.b.t. Kensington. Populaire act, trekt veel mensen, met twee stadionheadliners ernaast, lijkt het mij wel te kunnen.

Ze staan twee dagen Ziggo Dome dus ja, idd, headliner zou niet eens zo heel raar (wel jammer) zijn.

RubenFrusciante wrote:
Ook staanplaatsen voor de Ziggo binnen. Muzikale droom komt uit.

Wat tof! Eerste keer dat je hem gaat zien?

Ik kan me nog de eerste keer herinneren dat ik Paul McCartney zag. Idolaat van The Beatles heb ik vijf nummers nodig gehad om echt te beseffen dat ik (met slechts drie rijen mensen voor me) naar één van mijn, misschien wel dé, grootste muzikale helden stond te kijken. Nog steeds mijn mooiste muzikale ervaring ooit! Hoop voor jou dat dit net zoiets is :).

Zelf is bij ons – na mislopen van Glastonbury tickets – het idee ontstaan om in mei en juni op reis te gaan, dus dan ook Clapton en Pinkpop missend. Mocht dit niet of anders gaan gebeuren ga ik rond die tijd zeker ticketswap in de gaten houden.
Ja eerste keer dat ik hem ga zien. Vader heeft hem al een keer gezien, en is onze muzikale grootste held.
Al sinds klein kind hoor ik Crossroads, White Room, Layla hier in huis voorbijkomen. Laatste keer dat hij in NL was, 10 jaar geleden, was ik denk ik 10 jaar, dus kende de muziek al wel maar nog net wat te jong om mee te gaan naar een concert. En zovaak staat hij er dus niet, dus had de droom al een beetje opgegeven.
Sinds 4 jaar speel ik ook gitaar, met als eerste wat ik kon spelen "Sunshine of your love", dus ook een beetje de aanleiding voor mijn grootste hobby van de laatste 4 jaar, gitaar spelen.
Dus ja echt heel erg veel zin in, wordt een mooi vader-zoon moment ook.

Zijn zij – hoe verafschuwd door velen hier dan ook – niet ook wel uitgegroeid tot headlinermateriaal? Ze gaan gewoon weer twee keer de Ziggo uitverkopen, met kaarten die qua precies vergelijkbaar zullen zijn aan die van Green Day (die amper één keer uitverkopen).
Beetje ook hetzelfde argument als m.b.t. Kensington. Populaire act, trekt veel mensen, met twee stadionheadliners ernaast, lijkt het mij wel te kunnen.

Eens hoor. Net zoals Imagine Dragons. Vind ze persoonlijk allebei even verschrikkelijk, maar met twee grote en dure namen ernaast kan Pinkpop daar best mee wegkomen. Zeker als er een goede sub bijstaat. Denk dat een dag met bijvoorbeeld The Script en John Mayer best goed verkoopt.

Daar is ooit wel eens een lijsty van geweest die rondzwierf maar dat ia al een paar jaar geleden. Denk dat organisatoren ivm concurrentie echt niet gaan aangeven wat een band vraagt en wat een organisator biedt.

Daar is ooit wel eens een lijsty van geweest die rondzwierf maar dat ia al een paar jaar geleden. Denk dat organisatoren ivm concurrentie echt niet gaan aangeven wat een band vraagt en wat een organisator biedt.

Klopt ja, van een festival in Australië of zo dat failliet was gegaan.

Chiel wrote:

Zijn zij – hoe verafschuwd door velen hier dan ook – niet ook wel uitgegroeid tot headlinermateriaal? Ze gaan gewoon weer twee keer de Ziggo uitverkopen, met kaarten die qua precies vergelijkbaar zullen zijn aan die van Green Day (die amper één keer uitverkopen).

The Script en Kensington als duo headliners... the Horror.

Oasiss wrote:

Chiel wrote:

The Script en Kensington als duo headliners… the Horror.

Het was ooit Bieber - Kensington, dan is The Script wel al beter ;-).

Het was ooit Bieber – Kensington, dan is The Script wel al beter ;-).

Ik heb persoonlijk liever ID

Ja eerste keer dat ik hem ga zien. Vader heeft hem al een keer gezien, en is onze muzikale grootste held.
Al sinds klein kind hoor ik Crossroads, White Room, Layla hier in huis voorbijkomen. Laatste keer dat hij in NL was, 10 jaar geleden, was ik denk ik 10 jaar, dus kende de muziek al wel maar nog net wat te jong om mee te gaan naar een concert. En zovaak staat hij er dus niet, dus had de droom al een beetje opgegeven.
Sinds 4 jaar speel ik ook gitaar, met als eerste wat ik kon spelen “Sunshine of your love”, dus ook een beetje de aanleiding voor mijn grootste hobby van de laatste 4 jaar, gitaar spelen.

Dit is toch mooi om te lezen.
Die "denk ik tien jaar" vind ik ook een mooie. Ben je je leeftijd vergeten?
Ga zelf ook met m'n vader, die toch wel een aardig aandeel in mijn muzieksmaak heeft gehad. Dit wordt voor beide zelfs de eerste keer. Zie hem dan in mindere mate als mijn muzikale held, maar het blijft natuurlijk gewoon een rasartiest.

Huh?
Foo Fighters PP2018 -> PP2020 NEE! Te snel!
Pearl Jam PP2018 -> PP2020 NEE! Te snel!
Green Day PP2017 -> PP2020 NEE! Te snel!
Nog 428 namen PP2016/2017/2018 -> PP2020 NEE! TE snel!!!!

The Script PP2011/2013/2015/2018 -> JA! Schrijf maar op!
Huh?

Het zou nu ^&%#&^#*()^*doodshoofd^&%*&$$ toch echt wel eens tijd worden voor nieuws.. 103 pagina's met geen enkel nieuwtje, alleen maar hersenspinsels en gedachtes is niet goed :wink:

Indiaantje89 wrote:

Oasiss wrote:

Chiel wrote:

The Script en Kensington als duo headliners… the Horror.

Het was ooit Bieber – Kensington, dan is The Script wel al beter ;-).

Van die 3 vind ik The Script echt nog de ergste. Walgelijke band vind ik. Past perfect voor Coldplay voor een avondje suffe moederpop.

RubenFrusciante wrote:
Sinds 4 jaar speel ik ook gitaar, met als eerste wat ik kon spelen “Sunshine of your love”, dus ook een beetje de aanleiding voor mijn grootste hobby van de laatste 4 jaar, gitaar spelen.

Dit is toch mooi om te lezen.
Die “denk ik tien jaar” vind ik ook een mooie. Ben je je leeftijd vergeten?
Ga zelf ook met m’n vader, die toch wel een aardig aandeel in mijn muzieksmaak heeft gehad. Dit wordt voor beide zelfs de eerste keer. Zie hem dan in mindere mate als mijn muzikale held, maar het blijft natuurlijk gewoon een rasartiest.
Haha ja wist niet zeker of hij sinds de Gelredome nog een keer was geweest, dus twijfelde.
Maar weer on topic, nog 7 pagina's en dan komt mijn voorspelling van 110 pagina's voor de eerste naam uit.
Coldplay - Guns 'n Roses - ?
Die derde echt geen idee, heb ergens gehoord of gelezen een keer dat het een goed jaar zou worden voor gitaarminnend Pinkpoppubliek. Dus dan kom je toch eerder bij iets als Muse of weer de Foo Fighters uit, zou Eminem wel verfrissend worden maar ja dat is dan weer in strijd met dat "gitaarminnend".
Zou een The Who als classic act toejuichen maar dat verkoopt te weinig kaarten..

Users who are viewing this thread