Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Als ik hier al lees hoeveel mensen nu twijfelen of graag naar clapton willen is dat best zorgwekkend voor pinkpop.
Wat een planning.
Dat is binnen 5 minuten uitverkocht. Kaartjes wordt nog lastig genoeg, denk k..
En clapton, had niemand hier over aankomende Tour gehoord.
Best verrassend dus.
Tijd dat pinkpop met nieuws gaat komen.........??!!!

Ik zit me iets af te vragen, als ik naar dat tour schema van Clapton kijk, zie ik een gat van 10 dagen.
Daarin is precies het weekend van Holland International Blues Festival
Zou het Johan Derksen dan toch gelukt zijn om `m naar Grolloo te krijgen?
ik denk dat daar de UK data komen, waaronder IOW...

Ben geen fan van ‘m, maar maakt Dotan kans op een middag slot? Ondanks het hele nep fan verhaal wordt hij weer helemaal de hemel in geprezen

als ik deze afbeelding van Greenfield Festival zie, lijken ze te hinten naar een komst van Dotan??

Hij staat ieder jaar een keer of 4 in de RAH in Londen. Dus ik denk eerder dat dan festivals eerlijk gezegd.

Als ik hier al lees hoeveel mensen nu twijfelen of graag naar clapton willen is dat best zorgwekkend voor pinkpop.
Wat een planning.
Best verrassend dus.
Tijd dat pinkpop met nieuws gaat komen………??!!!

Denk dat het uiteindelijk hooguit een paar honderd zullen zijn die daadwerkelijk bij Clapton zijn en anders op Pinkpop zouden zijn. Vervelende planning, maar het is geen Metallica of Eddie Vedder die tijdens Pinkpop elders wordt geplaatst.

Denk trouwens niet dat Clapton een serieuze optie is geweest voor Pinkpop, als hij al festivals aan wil doen is hij niet groot genoeg om te headlinen.

Jack wrote:
Ben geen fan van ‘m, maar maakt Dotan kans op een middag slot? Ondanks het hele nep fan verhaal wordt hij weer helemaal de hemel in geprezen

als ik deze afbeelding van Greenfield Festival zie, lijken ze te hinten naar een komst van Dotan??

Kapotgeslagen instrumenten duidt meer op een van je andere favorieten: The Who

Jack wrote:

Dat is toch Dotan op de foto met gitaar boven zijn hoofd?

DennisvdBr wrote:

Jack wrote:

Dat was dus heel de grap van Dennis. Bedankt voor het uitleggen...

Jack wrote:

DennisvdBr wrote:

Jack wrote:

Dat was dus heel de grap van Dennis. Bedankt voor het uitleggen…

Graag gedaan hoor.

(Als ik ooit een teken nodig had dat mijn hoofd vandaag niet helemaal aanwezig is, was dit 'm).

Denk trouwens niet dat Clapton een serieuze optie is geweest voor Pinkpop, als hij al festivals aan wil doen is hij niet groot genoeg om te headlinen.

Meen je dit nou serieus?
Een festival waar zelfs Fleetwood Mac kan headlinen?

Daantje wrote:
Wat een planning.
Best verrassend dus.

Denk dat het uiteindelijk hooguit een paar honderd zullen zijn die daadwerkelijk bij Clapton zijn en anders op Pinkpop zouden zijn. Vervelende planning, maar het is geen Metallica of Eddie Vedder die tijdens Pinkpop elders wordt geplaatst.

Grapje toch? Clapton niet groot genoeg om te headlinen?!

Laatste concert in Nederland is zeker 5 jaar geleden, ik denk zelfs langer. Die Ziggo Dome is binnen een dag of 2 uitverkocht.

Laatste concert in Nederland is zeker 5 jaar geleden, ik denk zelfs langer. Die Ziggo Dome is binnen een dag of 2 uitverkocht.
Roger Waters werd ook eens niet groot genoeg bevonden en verkocht vervolgens 5 keer Ziggo uit...

Geen touw aan vast te knopen en geen pijl op te trekken... Zo'n verkoop kan altijd anders verlopen dan je verwacht.

gesp wrote:

Daantje wrote:
Wat een planning.
Best verrassend dus.

Grapje toch? Clapton niet groot genoeg om te headlinen?!
Clapton is TÉ groot om te headlinen :wink:

Niet groot genoeg is misschien niet het juiste woord, maar Clapton zal voor Pinkpop niet genoeg mensen aanspreken en dus kaarten verkopen. Op een soortgelijke manier dat Neil Young niet groot genoeg is om Pinkop te kunnen headlinen. Beide zijn levende legenden en hebben veel betekend voor de muziek, maar beide zijn geen serieuze optie voor Pinkpop denk ik. Zelfde min of meer voor Roger Waters inderdaad. Zie ze allen eerder in een ziggo, of misschien op Bospop of North Sea Jazz (in het geval van Clapton).

Wat een planning van Clapton.... Claption was voor mij een ideale headliner geweest van Pinkpop. Nu maar proberen om kaarten te bemachtigen voor de Ziggo Dome.

Niet groot genoeg is misschien niet het juiste woord, maar Clapton zal voor Pinkpop niet genoeg mensen aanspreken en dus kaarten verkopen. Op een soortgelijke manier dat Neil Young niet groot genoeg is om Pinkop te kunnen headlinen. Beide zijn levende legenden en hebben veel betekend voor de muziek, maar beide zijn geen serieuze optie voor Pinkpop denk ik. Zelfde min of meer voor Roger Waters inderdaad. Zie ze allen eerder in een ziggo, of misschien op Bospop of North Sea Jazz (in het geval van Clapton).
Ik ben het wel met je eens. Het is niet de perfecte headliner denk ik voor Pinkpop. Idd een legende maar niet de grootse stadion headliner.

Volgens mij verkoopt Eric Clapton (op dit moment) beduidend meer tickets dan Neil Young. Ook lijkt Clapton mij een breder publiek aan te spreken. De gemiddelde persoon op straat zal je waarschijnlijk geen song van Neil Young kunnen noemen, maar kent wel Tears In Heaven en Layla.

De kaartverkoop voor de shows in Amsterdam en Antwerpen zal echter moeten uitwijzen of je gelijk hebt. Van Young weten we dat hij zulke shows niet meer kan uitverkopen, kan Clapton dat wel (en in weinig tijd)?

Users who are viewing this thread