Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
toch wel even in de enquête laten weten dat er te weinig toiletten waren.

Maar kon het ook niet laten om een comment te geven over eerder voorverkoop of early bird…

En dan maandenlang je kaartje thuis hebben liggen met het risico dat je deze kwijtraakt?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ze zouden een voorbeeld aan Rock am Ring kunnen nemen. Daar zijn de early birds voor de 35e editie al in de verkoop gegaan, zonder dat er een band bekend is. Daar doen ze er fikse korting tegenaan, maar ik weet zeker dat je duizenden mensen erg blij maakt als ze gewoon nu al tickets zouden kunnen kopen tegen het reguliere tarief…
RAR maakt best vaak hun eerste naam al gelijk bekend na het festival. Ooit met Green Day gedaan en afgelopen jaar met Die Ärzte ook geloof ik.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
371
206
Pinkpop 2019 gaat niet echt de boeken als legendarisch maar ik vond de sfeer meer dan gemoedelijk. Volgens mij kwam dat door de ruimte op het veld. Wilde je per se een groep zien dan was er vrijwel altijd plek vooraan. Heb het jaren niet zo stil gezien terwijl het bij de toiletten drukker was dan ooit. Het is al eerder door andere gezegd en ik kan mij voorstellen dat vrouwen hier terecht over klagen.

Muzikaal viel het allemaal best mee. De vrijdag sprong Anouk kwalitatief er bovenuit. Heerlijk meebrullen met alle hits van de Golden Earring. Goed, jongeren klagen over die ouwe lullen maar opvallend dat alle nummers wel uit volle borst worden meegezongen. Davina klok aardig al begreep ik niet waarom in de tent de voorzijkanten niet open waren. Had volgens mij veel meer publiek kunnen bereiken inclusief de trap. Daarvoor nog 3 nummers van Cage the Elephant gekeken. Was geinig maar wat een ADHD-ventje. Halestorm kon ik zeer waarderen en de rest van het programma vond ik niet bijzonder. Heb niks met die banjoband en druktemaker Jamiroquai maar gelukkig waren er zat mensen die het wel geweldig vonden. Lekker op tijd in bed en volgende dag zou een latertje worden.

Zondag begon gelijk feestelijk met Rowan, gevolgd door een redelijk optreden liggend op het veld met Krezip. Daarna wachten op Lenny. Voor mij hoogtepunt van de dag alleen kwam die knuppel te laat waardoor we Let love rule moesten missen. De gitaarsolo in Get Up, Stand up meesterlijk. The Cure speelde heel erg goed, dat kon je gewoon horen maar niet mijn ding de eerste anderhalf uur. Met het bekendere werk werd het wat aangenamer. Dennis tijdens dat optreden nog even de hand geschud en gesproken. Armin als afsluiter gaf een mooie lichtshow maar blijf van mening dat hij gewoon op Dance Vally of Mysteryland moet staan. Je zet daar toch ook geen Iron Maiden neer als afsluiter. Enige wat ik leuk vond is dat mijn vroegere held David Lee Roth kwam. Snap nu natuurlijk waarom Van Halen niet meer optreedt want kan hij voor geen meter meer zingen.

Pinkstermaandag met Tenacius D pas aanwezig. Was leuk. Speciaal voor Pinkpop goede regenjassen meegenomen en erg handig als die in het kluisje laat tijdens S(p)lash..... Doorweekt en nat met het beste optreden van heel Pinkpop (ben niet erg objectief uiteraard, wat gitaarheld!), gelukkig wel droge kleding na afloop. De Ieren DM waren geweldig en Bastille verraste mij nog het meest. Wat een prachtige stem heeft die zanger. Fleetwood Mac begon werkelijk overweldigend. De klasse droop er vanaf maar toen Mick met World Turning begon het ineens in te kakken. Dat werd nog erger met al dat voorstellen en tijdens het nummer Don't dream it's over kwam de stemming gelukkig weer terug en sloten ze waardig af met alle knallers.

Prima Pinkpop 2019 al met al en laten we lekker speculeren voor 2020.

Vooruit: Bruce Springsteen, Rammstein en Marco Borsato/Kensington als headliners.......
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.405
600
Dr. Hannibal wrote:

Pim wrote:
Aangezien ik al in de rij sta voor de volgende grote show in Amsterdam en niets te doen heb kom ik maar ff met een review van ’t weekend!


Jij staat nu al uren in de rij voor Metallica en Ghost?

Heb ik vorig jaar ook gedaan, was best leuk, maar ga ik niet nog een keer doen. Concert was wel echt super toen
1f642.svg
Ik stond zelf sinds 6 uur s'ochtends met een vriend voor de Arena. Vooral aangezien ze vorige keer op mijn verjaardag in Amsterdam stonden, en ik geen kaarten kon krijgen. Dus nu maar ingehaald en gelijk goed gedaan. Golden Circle en omdat ik zo lang heb gewacht, helemaal vooraan! Jammer van de zaal maar wat een heerlijke live show. Volgende keer ga ik wel voor de VIP met early entrance ipv zo lang wachten, maar de ervaring in de rij was het ook helemaal waard!
Heb er meerdere mensen leren kennen, waaronder een gast uit Canada die de halve Europese tour meepakte. No regrets!


@pim! Je zei bij aankondiging FM dat je pa er enorm blij mee was dat die op PP zouden spelen. Heeft hij (als hij geweest is) een beetje kunnen genieten? En wat vond jij van FM?

Veel plezier bij Metallica. Laat even weten hoe het was.
Mijn vader heeft uiteindelijk geen kaart gehaald, maar die is op de berg gaan zitten! Ik kreeg een foto van mijn moeder doorgestuurd van mijn vader die van oor tot oor aan het smilen was, dit was echt mooi om te zien. Ik vond het wel een goed optreden, maar het is nog steeds niet helemaal mijn ding. Wel een mooie om op de lijst van artiesten die ik gezien heb te schrijven!
 

Minie

Campingartiest
6 jun 2016
92
26
Heerlijk slopend weekendje pinkpop gehad komt door mijn knie lopen is soms nog een pijnlijk verhaal sfeer was heel gemoedelijk en gezellig wc volgend jaar beter te lange wacht rij de bands die ik goed vond toch wel the cure niet helemaal mijn soort muziek maar wat spelen ze enorm goed golden earring zo als ik al een beetje verwachte bij lange na niet meer zo als ik zo ooit heb gezien toen ze nog jong waren denk dat het tijd wordt om te stoppen maar dat is mijn idee zelfde eigelijk voor fleetwood mac te lan en saai de afsluiter armin leuke show vooral mijn dochter en haar vriendje vonden het het helemaal geweldig genoten van rouwen en dropkick murphies Anouk bring me the horizon bastille blijft altijd wel leuk zal er vast nog wel een paar vergeten zijn maar alles met alles een heel leuk weekend gehad nu maar dromen over pinkpop 2020
Bruce Springsteen metelica ramstein
 

degrotegeneraal

Playlistbediener
20 feb 2019
49
0
toch wel even in de enquête laten weten dat er te weinig toiletten waren.

Maar kon het ook niet laten om een comment te geven over eerder voorverkoop of early bird…

Early bird zou ik fantastisch vinden. Niet meer die stress in maart en dan achteraf zien dat het absoluut niet uitverkoopt :)
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.613
Heerlijk slopend weekendje pinkpop gehad komt door mijn knie lopen is soms nog een pijnlijk verhaal sfeer was heel gemoedelijk en gezellig wc volgend jaar beter te lange wacht rij de bands die ik goed vond toch wel the cure niet helemaal mijn soort muziek maar wat spelen ze enorm goed golden earring zo als ik al een beetje verwachte bij lange na niet meer zo als ik zo ooit heb gezien toen ze nog jong waren denk dat het tijd wordt om te stoppen maar dat is mijn idee zelfde eigelijk voor fleetwood mac te lan en saai de afsluiter armin leuke show vooral mijn dochter en haar vriendje vonden het het helemaal geweldig genoten van rouwen en dropkick murphies Anouk bring me the horizon bastille blijft altijd wel leuk zal er vast nog wel een paar vergeten zijn maar alles met alles een heel leuk weekend gehad nu maar dromen over pinkpop 2020
Bruce Springsteen metelica ramstein

.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
Minie wrote:
Heerlijk slopend weekendje pinkpop gehad komt door mijn knie lopen is soms nog een pijnlijk verhaal sfeer was heel gemoedelijk en gezellig wc volgend jaar beter te lange wacht rij de bands die ik goed vond toch wel the cure niet helemaal mijn soort muziek maar wat spelen ze enorm goed golden earring zo als ik al een beetje verwachte bij lange na niet meer zo als ik zo ooit heb gezien toen ze nog jong waren denk dat het tijd wordt om te stoppen maar dat is mijn idee zelfde eigelijk voor fleetwood mac te lan en saai de afsluiter armin leuke show vooral mijn dochter en haar vriendje vonden het het helemaal geweldig genoten van rouwen en dropkick murphies Anouk bring me the horizon bastille blijft altijd wel leuk zal er vast nog wel een paar vergeten zijn maar alles met alles een heel leuk weekend gehad nu maar dromen over pinkpop 2020
Bruce Springsteen metelica ramstein

.

Ah, ik was dus niet de enige die niet in staat was om uit te vogelen wat er nou eigenlijk staat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
DennisvdBr wrote:
toch wel even in de enquête laten weten dat er te weinig toiletten waren.

Maar kon het ook niet laten om een comment te geven over eerder voorverkoop of early bird…

Early bird zou ik fantastisch vinden. Niet meer die stress in maart en dan achteraf zien dat het absoluut niet uitverkoopt
1f642.svg
Nou, ik heb in ieder geval eigenlijk niet de behoefte om tot zaterdag 7 maart 2020 te wachten op de verkoop.
Liefst heb ik "mijn" ticket al voordat de perspresentatie is woensdag 4 maart 2020.
Zeker met het aanbod headliners dat voor volgend jaar rond gaat...
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Op basis van de laatste 3 jaar programma van pinkpop ( behalve Pearl jam ) heb ik ook geen behoefte aan een early bird ticket.
Maarrrrrrr, voor de mensen die dat wel zouden willen zouden ze dat allang hebben moeten introduceren.
Voor mij onbegrijpelijk dat dit nog niet geregeld is.
Wellicht na deze matige editie kwa ticket verkoop dat dhr Smeets zich nog gaat bedenken.
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Dit jaar gekozen, mede door programma, bekenden in organisatie, nieuwschierig heid en weersvoorspellingen gekozen voor 2 dagen hello festival ( vlakbij mijn huis ) ipv pinkpop.
Zeer goed bevallen, mooie headliners met Kravitz en Keane.!
Groeien elk jaar kwa bezoekers en willen doorgroeien.
Ben benieuwd naar welke headliners ze toe gaan groeien in de toekomst.

De maandag van pinkpop bekeken op tv.
Vond t niet bijzonder. ( althans wat ze lieten zien ) Maar is de beleving voor de tv ook anders dan live voor de bühne.
Wat mij vooral op viel is dat overdag voor hoofdpodium ontzettend veel lege plekken waar op het veld.
En voor het 2de podium wel drukker.!
Hoop voor pinkpop editie 51 wel een betere kaartverkoop.
In mijn ogen bepalen daar de headliners dat, zo slecht was het dagprogrammma dit jaar ook weer niet.
Pinkpop heeft duidelijk elk jaar een grote vis nodig.
Ben benieuwd hoe dat in de toekomst gaat aangezien de grote rock headliners afnemen.


 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Wat is volgens jullie de toekomstige grote headliners die 20 of meer jaar gaan touren en festivals zoals pinkpop gaat dragen?

De tijd van U2, Pearl jam, Bruce Springsteen, fleedwood Mac, Paul maccartney, The cure enz enz is strax een keer voorbij.
Wat zit daarachter? En dan heb ik het over grote vissen....
Dus niet mumford And Sons en KOL o.a

Behalve pop headliners zoals ed sheeran heb ik geen flauw idee wat voor acts 70.000 man trekt per dag.
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Coldplay, Foo fighters enz zullen vast nog wel keer pinkpop headlinen, maar ik zie zo geen 10 toekomstige headliners in de rock voor pinkpop.

Dan gaat het toch meer richting de pop headliners.
Helemaal als ik de dalende kaartverkoop dit jaar zie.


Baard me toch enige zorgen hoevaak ik pinkpop nog ga bezoeken.

 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Was leuk om al jullie verhalen afgelopen weekend weer te lezen.
Wat naar voren springt is het wc probleem, hoe kan dat in godsnaam met 15-20.000 minder bezoekers per dag
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Zo, de enquête ook ingevuld. Hopelijk wordt er wat mee gedaan, zijn toch wel wat punten waar ik me aan gestoord heb en die echt beter kunnen op Pinkpop.

Verbeterpunten voor het festival: meer toiletten, meer tappunten per bar, meer afvalpunten. En veel meer zitplekken. De voorzieningen waren niet afdoende voor de hoeveelheid mensen op het terrein.

Verbeterpunten voor de camping komt vooral neer op communicatie en capaciteit: kwam zaterdagmiddag vroeg aan op camping C -> VOL terwijl dit nergens was aangegeven. Lijkt me bij uitstek iets om op sociale mediakanalen te delen. Bij B daarna moeten wachten tot er groen licht van crew kwam dat er nog plek was. Door dat heen en weer geloop en wachten de Golden Earring gemist, jammer. Later die dag zijn er op camping B op afgezette gebieden tenten gezet, lijkt me niet de bedoeling en ook niet veilig. En dan was het festival nog ruim niet uitverkocht? Was niet goed gegaan als er nog veel meer mensen bij waren gekomen. Verder was de douchecapaciteit en de openingstijden daarvan echt ondermaats. Zou verder graag zien dat dagkaarten ook mogen kamperen.

Pendelbussen: 4 bussen per uur is echt niet afdoende. Helemaal als deze tijdens de headliner al stoppen met rijden. Waren veel meer mensen die met de bus wilden en niet mee konden.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Je zag bij barren dat als er gewacht moest worden dat kwam omdat er niet genoeg verse biertjes konden worden getapt. Terwijl er wel veel personeel achter die barren stond te schenken / wachten. Als er dan een extra tappunt (of twee) in zo'n bar staat zou de doorstroom een stuk hoger liggen en wachtrijen op drukke momenten oplossen. Heb toch regelmatig moeten wachten voor het bestellen, met name vlak na optredens en als het druk was op Noord.

Zitplekken / picknicktafels waren vrijwel continu vol, net als die zitplekken achter bij Noord bij optredens. Dat geeft toch aan dat er behoefte aan is. Vind het zelf wel fijn zittend te eten en af en toe de rug en benen te ontlasten. Dat lukt op de grond toch minder, zeker als het nat is.

Dat bedoel ik met voorzieningen: barren, toiletten & zitplekken. Zodat je als bezoeker zo optimaal en comfortabel als mogelijk van zoveel mogelijk concerten kunt genieten.

Die signalering en infoborden krijg je niet mee als je eerst naar de camping gaat. Vervelend om dan via B naar C terug naar B te moeten met je spullen. Helemaal als pendelbussen 1x per kwartier rijden en snel vol zitten. Veel mensen nemen die pendelbus vanaf camping C om niet die 30 minuten te lopen, spaart tijd en energie. En veel mensen gingen toch maar lopen omdat bussen niet veel rijden en snel vol zitten.

Verder zijn er best wel wat dingen die ook wel goed gaan hoor; hoeveelheid + vriendelijk personeel, variatie in eetaanbod, nieuwe tent is een enorme verbetering, schermen + geluid was prima. Al vraag ik me wel af of die twee (!) huisjes zo dicht bij main stage nodig zijn, zorgen voor slechte zichtlijnen.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Meer zitplekken zou fantastisch zijn.

En wat is dat veld een enorme afvalbende aan het einde van zo'n dag zeg. Echt schandalig goor. Meer afvalbakken moeten zeker komen. Van mij mogen zodra er voldoende afvalbakken staan mensen die hun troep op het veld gooien ook wel gewoon voor de rest van het dag een festivalverbod krijgen. :p
Moet je zien hoe schoon dat veld blijft.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Al vraag ik me wel af of die twee (!) huisjes zo dicht bij main stage nodig zijn, zorgen voor slechte zichtlijnen.
Dit viel me vorig jaar ook al op. Pinkpop is het enige festival waar ik geweest ben dat het zo vreemd inricht. Bijna niemand kan wat zien als je geen zin hebt om vooraan te staan.... Snap echt niet waarom dat nou zo gebeurt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken