Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Elk jaar staat ons tentje op camping B maar met alle activiteiten die er nu zijn ben ik een beetje bang dat we te laat ggaan zijn... Zou gewoon om 18.00 daar zijn, als de campings open gaan, genoeg zijn? Heeft het nut om eral om 16.00 te zijn?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
DennisvdBr wrote:
even voor de mensen die gebruik willen maken van de pendelbussen.
bij de plattegronden staan de 2 routes.
https://www.pinkpop.nl/2019/plattegronden/


Ehm. Wat is het verschil tussen die 2 routes?
En wat is makkelijker/sneller? Vanaf trein de pendelbus naar camping B of lopen? Hoe lang zou je er dan +/- over doen?
Wil denk ik rond 16.00 uur bij de camping zijn.

als je van het station naar B gaat, niet al te bepakt bent en niet te beperkt in mobiliteit... Dan loop je van station naar B zo'n 20 minuten.
ik zou het te voet doen althans...

het verschil tussen de twee routes, staat in de plattegrond. en onder "vervoer"
https://www.pinkpop.nl/2019/vervoer/
ROUTE 1
Station Landgraaf > Einsteinstraat (halte camping B) > Voltastraat (halte festivalterrein en camping A) > Station Landgraaf.
ROUTE 2
Speciaal bedoeld voor festivalgangers die gebruik maken van camping C of parking Vijfbunderweg.
Station Landgraaf > Dr. Calsstraat (halte Camping C, parking Vijfbunderweg) > Einsteinstraat (halte camping B) > Voltastraat (halte festivalterrein en camping A) > Station Landgraaf.
De ritten duren ca. 18 – 20 minuten en de bussen rijden met grote regelmaat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995

SneakyDevil

Playlistbediener
13 okt 2017
20
0
Ik zag net ergens de vraag met hoeveel man er gebouwd wordt?
Gisteren waren we met ongeveer 25(?) Man. Maar de opbouw gaat vrij snel.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Volkskrant:
''Het Achterhoekse festival Zwarte Cross gaat vanaf dit jaar boetes van 70 euro uitdelen aan bezoekers die roken op plekken waar dat niet is toegestaan. Met de maatregel - een novum in festivalland - wil de organisatie voorkomen dat zij zelf boetes moet afdragen Ruim twee keer de prijs van een dagkaart. Dat is de festivalganger kwijt die komende editie een sigaret opsteekt onder de door tentdoeken overdekte podia van de Zwarte Cross. .''

Vind ik ook wel een goeie voor Pinkpop en alle andere festivals. Van mij mogen ze het zelfs breder maken. Niet alleen in de tenten niet, maar gewoon specifieke rookruimtes/plaatsen maar een verbod op het algemene festivalterrein en onder de tenten. Rokersvakken op het terrein in feite. Wil je je favo artiest vooraan zien? Prima, maar dan zonder sigaret/sigaar/etc.

Goede ontwikkeling!!!!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
In ander nieuws. Een paar maanden geleden hadden we het over The Who wel of niet als headliner op Pinkpop.

In Engeland loopt het niet zo lekker. Ticketmaster UK heeft nu een 2v1:

Bring a friend for free to The Who's huge Wembley Stadium show with special guests Eddie Vedder, Kaiser Chiefs, Imelda May & Connor Selby Band.

Edit: Hetzelfde geldt voor The Cure en The 1975 in Glasgow trouwens. Die Summer Sessions zijn ook 2v1....
Ook Lovebox enzo doen mee!
Lijkt erop dat er misschien gewoon een overdaad aan openluchtconcerten is of dat mensen gewoon het geld niet meer hebben.
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
145
37
Net een mail gehad dat ik twee kaartjes heb gewonnen voor de Pinkpop-zaterdag! Behoorlijk veel overlap met Rock Werchter, maar toch mooi meegenomen!
Even praktisch: iemand tips voor parking? (Kom uit België en wil graag alles meepikken tot het eind, en las veel over parkeerproblemen vorig jaar...). Ik lees Mundo Verde en Vijfbunderweg, welke is aan te bevelen?

Thanks !
 

thedude182

Playlistbediener
11 dec 2013
47
1
hé hé, eindelijk plattegrond online…

Geen auto meer te parkeren dus aan de official parking Tunnelweg. Leuk weetje, aan de onderkant (zuidkant) van Tunnelweg liggen 2 wijken waar je gratis kunt parkeren. Niet afgesloten want andere gemeente. Google map search maar op 'Strijthagerweg Kerkrade'. Looptijd tot ingang 15-20 min als je bospad neemt dat om de Wilhelminaberg loopt, linksachter hotel Winselerhof.

Voor degenen die van een uitdaging houden, dit is vrij vlot te doen. Neem dan wel een zaklamp mee want savonds is het minder leuk om zo'n bospad te lopen.

als je van het station naar B gaat, niet al te bepakt bent en niet te beperkt in mobiliteit… Dan loop je van station naar B zo’n 20 minuten.
ik zou het te voet doen althans…
Juist, met rugzakje hooguit kwartier als je langzaam loopt.


Wat me ook opvalt is dat Camping B nog maar 1 ingang heeft. Zal zijn redenen hebben (zoveel mogelijk scheiden van verkeersstromen).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.845
Wat me ook opvalt is dat Camping B nog maar 1 ingang heeft. Zal zijn redenen hebben (zoveel mogelijk scheiden van verkeersstromen).
Heeft dat wellicht niet ook te maken met het dodelijke ongeval vorig jaar?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
In ander nieuws. Een paar maanden geleden hadden we het over The Who wel of niet als headliner op Pinkpop.

In Engeland loopt het niet zo lekker. Ticketmaster UK heeft nu een 2v1:

Bring a friend for free to The Who’s huge Wembley Stadium show with special guests Eddie Vedder, Kaiser Chiefs, Imelda May & Connor Selby Band.

Edit: Hetzelfde geldt voor The Cure en The 1975 in Glasgow trouwens. Die Summer Sessions zijn ook 2v1….
Ook Lovebox enzo doen mee!
Lijkt erop dat er misschien gewoon een overdaad aan openluchtconcerten is of dat mensen gewoon het geld niet meer hebben.

Dit is verrassend maar tegelijk ook goed nieuws. Het plafond lijkt bereikt te zijn qua spreiding van festivals en concerten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
...
...
Vind ik ook wel een goeie voor Pinkpop en alle andere festivals. Van mij mogen ze het zelfs breder maken. Niet alleen in de tenten niet, maar gewoon specifieke rookruimtes/plaatsen maar een verbod op het algemene festivalterrein en onder de tenten. Rokersvakken op het terrein in feite. Wil je je favo artiest vooraan zien? Prima, maar dan zonder sigaret/sigaar/etc.

Goede ontwikkeling!!!!
Ik vind dit totale onzin.
Dat het in de binnenruimtes (tenten etc) niet mag kan ik nog inkomen, dat is op Pinkpop al wat jaren. Mogen ze ook wel beter op controleren, boetes is het na een paar jaar verbod in de tenten wel tijd voor, kan ik inkomen.
Maar een totaal verbod of 'speciale rookzone' vind ik belachelijk voor een buitenevenement. Totaal betutteling van de maatschappij. In open lucht roken is imo geen issue... Whats next, geheel alcohol verbod??

Op terrein mag je gewoon roken in de buitenlucht, imo... Dat zeg ik als 100% niet roker...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
[SIZE= xx-large]NOG 1 WEEK[/SIZE]
12 uur festival terrein open,
Tegen 13 uur de Brightlands tent in,
13:30 de opener van de 50ste Pinkpop Mt. Atlas.

Alleen de weersverwachting baart me zorgen...
:(
lau24 wrote:
Nu staat op buienradar vrijdag en zaterdag 27 graden en zondag en maandag 24 graden en… Droog! Gaat weer de goede kant op dus

zit voorlopig verschil tussen weerplaza en buienradar.

weerplaza geeft nog 4 a 6 mm regen bij 21 graden aan momenteel (nog).
terwijl buienradar idd 0mm aangeeft en 27 a 24 graden.
https://www.weerplaza.nl/nederland/landgraaf/12285/
https://www.buienradar.nl/weer/landgraaf/nl/6621561/14daagse
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Timmetje wrote:


Vind ik ook wel een goeie voor Pinkpop en alle andere festivals. Van mij mogen ze het zelfs breder maken. Niet alleen in de tenten niet, maar gewoon specifieke rookruimtes/plaatsen maar een verbod op het algemene festivalterrein en onder de tenten. Rokersvakken op het terrein in feite. Wil je je favo artiest vooraan zien? Prima, maar dan zonder sigaret/sigaar/etc.

Goede ontwikkeling!!!!

Ik vind dit totale onzin.
Dat het in de binnenruimtes (tenten etc) niet mag kan ik nog inkomen, dat is op Pinkpop al wat jaren. Mogen ze ook wel beter op controleren, boetes is het na een paar jaar verbod in de tenten wel tijd voor, kan ik inkomen.
Maar een totaal verbod of ‘speciale rookzone’ vind ik belachelijk voor een buitenevenement. Totaal betutteling van de maatschappij. In open lucht roken is imo geen issue… Whats next, geheel alcohol verbod??

Op terrein mag je gewoon roken in de buitenlucht, imo… Dat zeg ik als 100% niet roker…

Ik zie die vergelijking met alcohol vaker voorbij komen en die gaat echt voor geen meter op. Dat is gewoon een weerwoord willen schreeuwen zonder degelijke argumenten.

Er zit groot verschil tussen iemand die lekker een biertje drinkt en iemand die continu zn gore walmen in je gezicht uitblaast. Van iemand anders biertje wordt ik ook niet misselijk of ziek. Mensen met astma hebben geen last van andermans biertje. Etc etc.

Prima dat mensen willen roken maar ik hoef niet zo nodig mee te genieten van die troep. Dus ga of lekker ergens buiten de massa staan of steek hem niet op en hou een beetje rekening met je medemens. Dat is geen betutteling maar gewoon wederzijds respect. Helaas ontbreekt dat bij veel mensen en dan moet je idd regels gaan instellen.

Compleet rookverbod of rokersvakken is een dikke pre.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.133
4.221
https://www.gelderlander.nl/dossier-de-beste-verhalen-van-dit-weekend/jan-smeets-ik-hoop-dat-ik-tijdens-pinkpop-overlijd-op-het-podium~ad485910/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Compleet rookverbod of rokersvakken is een dikke pre.
kan ik mij dus niet in vinden, zoals ik aangaf...
zeker in buitenlucht op buitenevenementen, vind ik dat echt qua regelgeving véél te ver gaan. We kunnen de regeltjes ook gaan overdrijven, doorschieten, betutteling...

ik stoor mij meer aan kletsende mensen dan aan rokers.
Kan me ook niet herinneren dat ik me er op evenementen aan stoor ook. Misschien kan ik jou kant van het verhaal vandaar niet volgen... tja...
Benieuwd wat anderen er van vinden.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
ik vind idd wel dat er veel strenger opgetreden moet worden tegen mensen die in de tenten roken.
buiten roken kun je niet verbieden, maar ook daar vind ik dat mensen er rekening mee moeten houden.
bijvorbeeld in de pit voor de main. daar sta je toch allemaal te wachten om van muziek te kunnen genieten, en als er dan iemand naast je staat te roken ,kun je niet altijd even een paar meter opschuiven.

vergelijking met drank slaat natuurlijk helemaal nergens op!!
drinken levert pas een probleem op als iemand er te veel heeft gehad, terwijl bij roken iedere sigaret irritatie oplevert.

 

frenkie

Playlistbediener
30 mrt 2019
6
0
Ik baal ook van roken in de oude roze Pinkpoptent; ik weet nog tijdens optreden Alt-J dat security geen opmerking maakte bij geluid/lichtblok en ik na 10 minuten weg moest lopen daar ik het niet trok met mijn astma
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik zie die vergelijking met alcohol vaker voorbij komen en die gaat echt voor geen meter op. Dat is gewoon een weerwoord willen schreeuwen zonder degelijke argumenten.
Helemaal voor geen meter op???
De optie alcohol verbod is zelfs jaren terug al door Jan Smeets aangehaald.
https://www.ad.nl/muziek/jan-smeets-voorspelt-rook-en-drankverbod-op-festivals~a4b98df9/
ik haal het voorbeeld "Whats next..." niet voor niets aan...
imo, we moeten niet gaan doorschieten met z'n allen.
Mensen moeten zelf eerst inzien dat roken niet gezond is, voordat ze inzien dat roken niet gezond is voor de mensen om zichzelf heen!!
Dan zal het aantal rokers verminderen en dat is laatste jaren al sterk minder.
Maar, dan nog, vind ik een verbod in open buitenlucht niet reëel...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken