Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.040
In heel deze discussie vraag ik me toch af in hoeverre Herman dat allemaal kan of kon beslissen ivm Rammstein.

Nu, ik heb die Smeets wel al vaker gekke steekskes weten uitdelen richting Werchter.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.409
1.914
Herman is Live Nation, waar Rammstein toen nog bij zat. Kan doen wat hij wilt overeenkomstig met de eisen van de band. De duitsers willen koek van de voorverkoop dus zijn er bij gebaat dat de vvk vroeg start. Waarschijnlijk na wat heen en weer gepingel tussen LN en Rammstein op eis van de laatste, is die switch er gekomen. Waarna de relatie tussen LN en Rammstein alleen maar zuurder is geworden en ze uiteindelijk ook gebroken zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Wel raar dat Jan Mojo noemt als zijn grootste concurrent. Pinkpop is Mojo. Al heel lang toch ? Ik vraag me wel af wat het smoel moet zijn van Pinkpop volgens Mojo.
Daarom schreef ik ook binnen Mojo. Denk aan losse concerten, DTRH, Bospop die richting.
BKS boekt onder Friendly Fire, dus daar is de kans sowieso groter dat je naast grijpt.
Jan bekeek de concurrentie enkel binnen de landsgrenzen. Daar zal Mojo het ook moeten doen voor Pinkpop.

Hij kan het gewoon moeilijk uit handen geven. Logisch want het is zijn “kindje.”. Maar hij rebelleert inderdaad tegen de mensen die zijn festival nu boeken en die hem er om hem een plezier te doen bijhouden.
Volgens mij hoeft Trommelen hem niet eens meer op de hoogte te houden.
één woord: Vetorecht

Ik denk dat je als organisator heel goed ingelicht moet worden door je boekers.
Wat dan wel tegenspreekt is dat Jan in december nog zei, Rob belt me elke dag. Daar was blijkbaar in later stadium behoorlijk de kink in de kabel gekomen...
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
één woord: Vetorecht

Dat is een wassen neus. Dat heeft Jan zogenaamd ja. Maar Trommelen doet toch wat ie wil.
Zie docu Mr. Pinkpop over Gers Pardoel, en artikelen over Guus Meeuwis en Justin Bieber.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
DennisvdBr wrote:
één woord: Vetorecht

Dat is een wassen neus. Dat heeft Jan zogenaamd ja. Maar Trommelen doet toch wat ie wil.
Zie docu Mr. Pinkpop over Gers Pardoel, en artikelen over Guus Meeuwis en Justin Bieber.
correct, maar dan is er nog altijd communicatie...
Vetorecht gebruiken of niet. Moet je wel de kans hebben om er iets over te zeggen. Zo ver ik begreep van Jan zijn reacties, had hij zelfs dat niet tot aan de confrontatie door Beelen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Hij kan er wel wat over zeggen maar hij heeft er blijkbaar gewoon niets meer zoveel over te zeggen. Ze houden hem erbij omdat hij oprichter is maar met de boeking zelf lijkt hij weinig meer te maken te hebben.

Vandaar ook dat ik denk dat het handiger is als de pers gewoon met Trommelen of iemand van Mojo belt ipv met Jan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.185
Wanneer kunnen we ongeveer het tijdschema verwachten?
1f600.svg

Deze maand nog?

Stelde die vraag gisteren ook, maar daar kreeg ik helaas geen antwoord op.
Naar mijn verwachting krijgen we 'm deze maand nog te weten. Vorig jaar werd ie op 26 april bekendgemaakt, geloof ik, bij een latere editie dan die van dit jaar. Ze zijn er deze jaargang best laat bij, wat mij betreft. Ik heb erg benieuwd. Ga zelf alleen op de zaterdag, dus veel clashes zullen er voor mij hopelijk niet zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Timmetje wrote:
Wanneer kunnen we ongeveer het tijdschema verwachten?
1f600.svg

Deze maand nog?

Stelde die vraag gisteren ook, maar daar kreeg ik helaas geen antwoord op.
Naar mijn verwachting krijgen we ‘m deze maand nog te weten. Vorig jaar werd ie op 26 april bekendgemaakt, geloof ik, bij een latere editie dan die van dit jaar. Ze zijn er deze jaargang best laat bij, wat mij betreft. Ik heb erg benieuwd. Ga zelf alleen op de zaterdag, dus veel clashes zullen er voor mij hopelijk niet zijn.
ik verwacht het na dit weekend, gewoon onderbuikgevoel ;)
Gezien wat er op de perspresentatie te zien was en wat er qua podium indeling op Facebook van Pinkpop staat (bij de artiesten foto's per dag) verwacht ik weinig verschil met de clashfinder
https://clashfinder.com/m/pinkpop19/
Maandag is 3 weken voor de opbouw en 40 dagen voor Pinkpop, lijkt me vrij aannemelijk om met tijdschema's te komen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.185
Tja, als dit 'm is, dan gaan mijn vriendengroep en ik toch nog een clash krijgen.
- Elbow of San Holo (Persoonlijk: Elbow)
- Jacob Banks of Halestorm (Persoonlijk: Halestorm)
Desnoods ga ik er in m'n eentje heen. Staat alleen zo sneu.
 

Ciska01

Campingartiest
7 nov 2016
58
0
Hoezo staat dat sneu? Ik ga dit jaar ook alleen, hoef je ook geen rekening te houden met een ander en kan je gewoon doen wat je wil.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ik vind het ook zeker niet sneu hoor, ik ga dan niet naar PP, maar ga vaak genoeg naar grote festivals met een groep vrienden en mijn smaak wijkt over het algemeen toch wel iets af van de rest. (Lees: Minder commercieel als anderen) . Ik vind het helemaal niet erg om alleen naar optredens te gaan, sterker nog dat zijn vaak de leukste optredens met totaal onbekende mensen. Gewoon doen dus ;-)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.185
Hoezo staat dat sneu? Ik ga dit jaar ook alleen, hoef je ook geen rekening te houden met een ander en kan je gewoon doen wat je wil.

Wellicht niet zo handig geformuleerd, dus allereerst mijn excuses daarvoor.
Ik denk dat het meer iets is voor m'n eigen beeld, dat ik het er een beetje 'sneu' vind uitzien. Alleen bij mijzelf dan. Als ik anderen in hun eentje zie, denk ik dat totaal niet.
Geen rekening houden met anderen is wel ontzettend fijn, ja. Misschien toch maar eens ergens in m'n eentje heengaan...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik ga al een paar jaar alleen. Gewoon je eigen plan trekken.

Kom ook altijd wel iemand tegen. Wat niet zo gek is met zo veel mensen op terrein.
Tja, wat is alleen als er nog 44.999 andere rond lopen?
 

COLO

Playlistbediener
13 mrt 2017
18
1
Om de relatie Mojo / Pinkpop beter te begrijpen is het wellicht handig om de podcasts van Mojo 50 jaar (https://www.mojo.nl/over-mojo/wij-zijn-mojo/mojo-50-jaar/podcast/) te beluisteren. Mojo verzorgt de artiesten maar de lokale organisatie (bier, frites, prullebakken, etc.) is in handen van Smeets en cs. inclusief de keuze welke frietsaus. Je merkt in de podcast een groeiend verschil in belangen tussen mojo werknemers en Jan Smeets cs. Mojo kan gewoon meer verdienen aan festivals waar zij alles kunnen bepalen zoals bij Lowlands, Down the Rabbit Hole of een Goffertpark concert dan aan Pinkpop. De prioriteiten van Mojo worden primair daarop gebaseerd en dit is zorgelijk naar de toekomst toe. Zeker als Jan Smeets openlijk de keuzes van Mojo (Boef, Bieber, etc.) ter dicussie stelt...
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Ciska01 wrote:
Hoezo staat dat sneu? Ik ga dit jaar ook alleen, hoef je ook geen rekening te houden met een ander en kan je gewoon doen wat je wil.

Wellicht niet zo handig geformuleerd, dus allereerst mijn excuses daarvoor.
Ik denk dat het meer iets is voor m’n eigen beeld, dat ik het er een beetje ‘sneu’ vind uitzien. Alleen bij mijzelf dan. Als ik anderen in hun eentje zie, denk ik dat totaal niet.
Geen rekening houden met anderen is wel ontzettend fijn, ja. Misschien toch maar eens ergens in m’n eentje heengaan…

Gewoon gaan! Zo heb ik in 2013 in m'n eentje een prachtig optreden van Frank Ocean in The Barn op Rock Werchter gezien. Mijn vrienden wilden Volbeat zien en ik niet. In je eentje genieten van een optreden is soms beter zelfs! Als je met een groepje bent en jij bent de enige die het leuk vind, dan wordt je vaak automatisch geremd in je enthousiasme. ''Ohh, ik doe wel rustig, want volgens mij vind de rest het optreden niet zo leuk als ik''.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.185
wenteldave wrote:

Ciska01 wrote:
Hoezo staat dat sneu? Ik ga dit jaar ook alleen, hoef je ook geen rekening te houden met een ander en kan je gewoon doen wat je wil.


Wellicht niet zo handig geformuleerd, dus allereerst mijn excuses daarvoor.
Ik denk dat het meer iets is voor m’n eigen beeld, dat ik het er een beetje ‘sneu’ vind uitzien. Alleen bij mijzelf dan. Als ik anderen in hun eentje zie, denk ik dat totaal niet.
Geen rekening houden met anderen is wel ontzettend fijn, ja. Misschien toch maar eens ergens in m’n eentje heengaan…

Gewoon gaan! Zo heb ik in 2013 in m’n eentje een prachtig optreden van Frank Ocean in The Barn op Rock Werchter gezien. Mijn vrienden wilden Volbeat zien en ik niet. In je eentje genieten van een optreden is soms beter zelfs! Als je met een groepje bent en jij bent de enige die het leuk vind, dan wordt je vaak automatisch geremd in je enthousiasme. ”Ohh, ik doe wel rustig, want volgens mij vind de rest het optreden niet zo leuk als ik”.

Je neemt me de woorden uit mijn mond. Moet ik er wel bij zeggen, dat ik een stille (en rustige) genieter ben. Niemand merkt het aan me of ik iets wel leuk vind of juist niet.
In ieder geval, ik snap volledig wat je bedoelt, dus ik ga 8 juni lekker m'n eigen pad bewandelen en dan zien we elkaar maar bij de uitgang.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken