Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Roy Dykstra

Playlistbediener
27 apr 2014
43
15
Weekendkaarten in de pocket. Voor de 21ste keer aanwezig! Weer eens fijn die rust met de kaartverkoop.

Zo zie je maar wat tegenvallende headliners en een goed dagprogramma uitmaakt op de run naar kaarten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
ik ben eigenlijk best verbaasd van alle reacties wie er allemaal bij is...

had ik vorige week niet verwacht!

gaat sowieso mooi jubileum feest worden.
Wachten op de eerste verkoopcijfers, ben benieuwd!?!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Fijn dat de verkoop voor iedereen hier voorspoedig is gegaan.

Dit ziet er toch wel een beetje sneu uit: https://www.1limburg.nl/festivalgangers-trotseren-regen-voor-eerste-pinkpopkaarten?context=topstory
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
ik ben eigenlijk best verbaasd van alle reacties wie er allemaal bij is…

had ik vorige week niet verwacht!

gast sowieso mooi jubileum feest worden.
Wachten op de eerste verkoopcijfers, ben benieuwd!?!

Ik denk dat iedereen op het forum heeft gezien hoe lastig de programmering dit jaar voor PP is verlopen, en dat PP in deze omstandigheden het gewoon goed heeft gedaan. We zijn hier al een paar maanden geleden van de hoge verwachtingen afgestapt rondom 50e editie en meganamen, die op de sociale media nog wel verwacht worden.

Ik vind het programma zelf (ondanks een nette boeking als the Cure) wel wat erg veilig/voorspelbaar, met te weinig namen die mij echt aanspreken, en zal er daarom niet bij zijn. Maar ik kijk al wel uit naar jullie verhalen, want gaat vast wel een mooi weekend worden.
 

Roy Dykstra

Playlistbediener
27 apr 2014
43
15

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Got my tickets too! My first international festival, this should be fun.

My Airbnb is in Maastricht. Any advice on how to get to and from Pinkpop every day?
If the Airbnb is near the station you can best just take the train to and from Landgraaf. In Landgraaf you can get on one of the busses or just walk to the festival site. Not that far.
I always walk unless the weather is bad.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
De nostalgie van in de rij is bij mij er van af na het verdwijnen van de full colour kaarten.
Dat had zijn charme met in de rij staan en met de bewaar factor van het ticket.
In de rij staan heeft laatste jaren geen aanwijsbaar voordeel meer.
Wel de charme van de bewaar factor, dat kan met een collector ticket.
Niet voor niets dat ik vorig jaar ben overgestapt op collector ticket voor Pinkpop.
Dit jaar meteen de jubileum munt mee bestellen.
Het Pinkpop hoedje bestel ik sowieso later, via de Amnesty shop.
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Ik ben er ook weer bij. Door drukte nog niet eerder de mogelijkheid gehad om te reageren op de line-up.

Om eerlijk te zijn werd ik positief verrast. Een aantal bands die ik door optredens op andere festivals niet meer had verwacht (Dropkick Murphy's en White Lies) en ik ben erg blij met The Cure als 3e headliner. Ik had zelf toch mijn geld gezet op Ed Sheeran, maar zie persoonlijk toch veel liever The Cure (objectief gezien had ik Ed Sheeran wel een betere boeking gevonden). Een hoop acts moet ik nog luisteren om te kijken of ik het wat vind, op zaterdag heb ik op het moment namelijk maar een band (Golden Earring) welke ik echt wil zien. Zondag heb ik bijna de gehele dag iets wat ik wil zien. Op maandag zal ik wat bands moeten missen door clashes en omdat ik bij Fleetwood Mac perse een goede plek wil hebben in het voorvak.

Ik begrijp de kritiek op de line-up overigens wel. Het echte vuurwerk ontbreekt. Als ik echter kijk naar de andere major festivals (Glastonbury/Rock am Ring/Werchter) vind ik echter dat Pinkpop het nog behoorlijk goed heeft gedaan. Ik heb er in ieder geval zin in! :)
 

Festivaltime

Randprogramma
31 jan 2016
118
11
Ja zo gaat dat altijd bij OOR komt zeker op orde. Ik heb dat 3 jaar terug ook gehad en denk eraan om je abonnement tijdig op te zeggen anders blijf je OOR ontvangen en moet je betalen
enjoy https://www.humanpowernow.com/nieuws/2019/3/16/12-weken-voor-mijn-40ste-pinkpop-50-year-anniversery
 

Festivaltime

Randprogramma
31 jan 2016
118
11
ENJOY THE 50 TH PINKPOP ANNIVERSARY MET EEN AANTAL SPECIAL SECRET GUESTS (NOT TO BE ANOUNCED) PINKPOPLOVERS https://www.humanpowernow.com/nieuws/2019/3/16/12-weken-voor-mijn-40ste-pinkpop-50-year-anniversery
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Misschien een domme vraag, maar waarom zou je een duurder ticket via ticketswap kopen als het nog niet uitverkocht is?
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Sinds 2015 elk jaar weer naar Pinkpop gegaan.
Ook dit jaar ben ik weer van de partij!
Ben zelf van de jonge generatie maar heb een brede muzieksmaak en sta open om toch ook echt The Cure/ Elbow,etc. te gaan bekijken.
Belooft weer een top weekend te worden!
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.231
744
Om 10.25 bedacht ik ineens dat de voorverkoop begon vandaag.
Zonder moeite 3 dagenkaart gekocht.
En zondagkaart voor mn meisje.
Hoop dat t niet uitverkooopt.
55.000 per dag is wel genoeg.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
482
194
Is er eigenlijk al bekend wat dit jaar ‘de gouden tip’ was of is die niet geweest?
Dat is toch altijd net je top 3 invullen
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Het gaat niet uitverkopen. Alleen danig irritant dat swap maar 1 categorie heeft. Dat moeten ze opsplitsen
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
163
49
Misschien een domme vraag, maar waarom zou je een duurder ticket via ticketswap kopen als het nog niet uitverkocht is?

Kan misschien ook een hele kleinschalige witwaspraktijk zijn. Koop een kaartje met cash bij een fysiek verkooppunt en verkoop hem voor een hoge prijs door via Ticketswap. Je krijgt je geld binnen op een legale manier en niemand die zal kijken waar je je Pinkpop kaartje in eerste instantie vandaan hebt. Is maar een theorie overigens en het kan ook zijn dat ik nu écht de grootste bullshit lul die er bestaat.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Fysieke tickets kan je niet via Swap verkopen. Alleen etickets.

Denk dat je voor 120 - 140 wel een weekendje PP kan doen via de Swap de dag voordat PP begint.... maar dat is wel altijd een gok. Heb zelf via OOR maar probeer voor mijn vriendin en maat via de Swap.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.790
3.743
Fysieke tickets kan je niet via Swap verkopen. Alleen etickets.

Denk dat je voor 120 – 140 wel een weekendje PP kan doen via de Swap de dag voordat PP begint…. maar dat is wel altijd een gok. Heb zelf via OOR maar probeer voor mijn vriendin en maat via de Swap.

Kan zeker de moeite waard zijn. In 2016 heeft dat mijn vriendin en mij 120 euro gescheeld. Alleen als het niet lukt ben je de lul
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken