Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.252
4.528
Het gaat niet uitverkopen. Alleen danig irritant dat swap maar 1 categorie heeft. Dat moeten ze opsplitsen

Ik verwacht dat ze dit nog gaan aanpassen, was andere jaren wel zo.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik verwacht dat ze dit nog gaan aanpassen, was andere jaren wel zo.

Heb ze even gemaild. Er is nog geen prio ivm het aantal tickets die zijn verkocht. Op het moment dat er voldoende tickets verkocht zijn worden de dagkaarten/weekendkaarte apart vermeldt.
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
403
303
mika wrote:
Heeft iemand trouwens een idee wanneer het blokkenschema bekend wordt? En wanneer de app beschikbaar is?

Waarschijnlijk april/mei. Ik heb hier alvast een overzichtje van het blokkenschema gemaakt die, zoals ik denk, redelijk goed zal kloppen. https://clashfinder.com/s/pinkpop19/
Dit lijkt me wel een mooi blokkenschema daar ga ik voor.

Wel lekker dat het zo makkelijk en snel ging. Binnen 2 minuten mijn collector tickets in de pocket. De 50e Pinkpop, mijn 20e en 10e op rij is een feit. Een niet uitverkochte Pinkpop geeft ons alleen meer ruimte en misschien kunnen we wel makkelijk en snel van en naar podiums lopen en overal voor aan staan. De drukte met bv het Stones jaar was niks toen was het echt veel te vol. Ik ga hoe dan ook genieten, Pinkpop is de sfeer, goede bekende en onbekende bands en me zelf laten verrassen. Een ieder die het niks vindt blijft maar lekker thuis of gaat ergens anders heen, sorry ik zal je niet missen.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.549
6.226
1Limburg:

Jan Smeets is tot dusver tevreden met de kaartverkoop voor de jubileumeditie van Pinkpop.

"Ze gaan als warme broodjes over de toonbank", zei Mister Pinkpop tegen L1 Radio.

Start
Zaterdagochtend om 10:00 uur ging de kaartverkoop voor de vijftigste editie van zijn festival van start. Bij platenzaken in Heerlen, Sittard, Venlo en Buro Pinkpop in Geleen stonden de échte liefhebbers, ondanks de regen, al vroeg in de rij om een ticket te bemachtigen.

Regen
Volgens Smeets stonden er zo'n 300 mensen bij Buro Pinkpop. Andere jaren zijn dat er wel eens meer geweest. "We zijn ook geremd door de verschrikkelijke regen", zegt de festivalbaas. "Pinkpop is nooit uitverkocht geweest de eerste dag van de verkoop."

De festivalbaas heeft nog zicht erop hoeveel kaarten er exact verkocht zijn. "Zowel de dagkaarten als de weekendkaarten lopen goed.

2014 was het op de dag zelf echt wel meteen uitverkocht....
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
(Collector) weekend tickets ✔
Trein tickets ✔
Festitent tickets ✔

Geen probleem om 10.05 uur ??
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Als ze nou gewoon Kensington voor Fleetwood Mac hadden gezet in plaats van Bastille, was die maandag nu al uitverkocht geweest.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ja zo gaat dat altijd bij OOR komt zeker op orde. Ik heb dat 3 jaar terug ook gehad en denk eraan om je abonnement tijdig op te zeggen anders blijf je OOR ontvangen en moet je betalen

Ik voel me nu wel een beetje slecht dat de postbode nu elke maand 5 exemplaren van de Oor bij ons door de deur naar binnen moet frotten.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Met 45.000 weekendkaarten en 25.000 dagkaarten per dag is het een educated guess dat er nu 20.000/25.000 weekendkaarten verkocht zijn. Dagkaarten 10.000 per dag.

Wat denk jij @Dennisvdbr?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.549
6.226
He kom je tot die conclusie? Lijkt me erg sterk dat er al zoveel kaarten verkocht zijn nu.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Waar baseer je dat op?
Wel interessant om dat te volgen zo.
Pinkpop verkoopt makkelijk 20k a 25k weekendkaarten en per dag 10k a 15k kaarten zijn er makkelijk uit met deze headliners en subs.
Dus 35k a 40k bezoekers per dag, is er al makkelijk uit.
Dat is minstens de helft of meer.

Maar, wachten op cijfers...

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.549
6.226
Misschien andere jaren maar op basis van de algemene reacties op het programma betwijfel ik het. Benieuwd wanneer de eerste verkoopcijfers komen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.558
3.140
Als ze nou gewoon Kensington voor Fleetwood Mac hadden gezet in plaats van Bastille, was die maandag nu al uitverkocht geweest.
Voor mij zou dat misschien wel een reden zijn geweest om na drie dagen Rock Am Ring nog de maandag van Pinkpop te pakken. Wil Fleetwood Mac al zien, maar moet me op RAR al door allerlei banen manoeuvreren om Bastille te ontlopen. Kan echt niet tegen de stijl van ze in de nieuwere nummers.

Nu is het 100 euro voor 1 band in feite... De andere voor mij goede acts zie ik al op andere festivals.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken