Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.960
1.738
Ook wij zijn er een heel weekend bij. Met zijn vijven, de dames zijn helaas afgehaakt.

De eerste 4 waren im 10:08 binnen, het 5e en laatste kaartje pas om 10:23. Maar die is via de mobiele app gekocht, wellicht speelde dat ook mee.

Hoe dan ook, nu al heel erg veel zin in. Daar kan het weer, de drukte of het ontbreken van de Jack Daniels Truck niks meer aan veranderen!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Nog geen cijfers gezien. Behalve zelfde reactie als vorig jaar, kaarten gaan als warme broodjes, volgens 1Limburg.
Wat betreft de correctheid mij verwachte cijfers hierboven, lijkt me best haalbare gedachte.
Denk wel dat er misschien wel al bijna 30k weekend kaarten verkocht zijn. Qua dagkaarten verkopen de headliners zelf al rond de 10k dagkaarten, dus 15k per dag is er makkelijk al uit.
Komende dagen komen er nog wat twijfelaars bij. Daarna zal de vvk langzaam in sluimerstand gaan tot juni. Komt sowieso geen naam meer bij, aangezien het affiche kompleet is, zal dus niets meer zijn om de verkoop een boost te geven? De boost is zaterdag om 10 uur geweest. De cijfers van dit weekend zijn dus vrijwel het bezoekersaantal dat we kunnen verwachten.

Daarbij zegt Smeets in Telegraaf "de Pinkpoptent hebben we ingeruild voor een paviljoen. Dat is ook iets heel speciaals.”
en Jan Smeets ziet de toekomst voor Pinkpop zonnig in. Op de vraag hoelang Pinkpop nog bestaat, zegt Smeets dat hij sowieso nog graag tien jaar doorgaat. „Ik zou Bob Dylan nog graag willen strikken, maar vooral Neil Young. Dat is echt een vent die de wereld wil veranderen. Dat moeten we hebben.”

Wel benieuwd naar dat Paviljoen voor Brightlands-stage.
Er was al bekend dat de tent vervangen zal worden door een grotere.
Dus, ben wel benieuwd naar het soort tent dan.
Als ik denk aan paviljoentent en groter, dan denk ik aan deze?
 

Festivaltime

Randprogramma
31 jan 2016
118
11
Vier ze mee in de moshpit op deze St #Patricksday
Of doe het met Dropkick Murphys of proost mee op andere topmuziek uit Ierland ook op Pinkpop https://www.humanpowernow.com/nieuws/2019/3/17/march-17th-st-patricks-day
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.549
6.227
Lijkt me echt sterk dat 50 procent of meer verkocht is. Afgaande op reacties en ontbreken wachtrij eerder maximaal 30 a 35%
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Lijkt me echt sterk dat 50 procent of meer verkocht is. Afgaande op reacties en ontbreken wachtrij eerder maximaal 30 a 35%
Er zijn elk jaar veel negatieve reacties.
Vorig jaar was er ook geen wachtrij.

De schatting 30k weekend is overigens minder dan de voorgaande jaren, ik geloof daarom ook niet dat ik er met die gok ver van de realiteit af zit. Pinkpop slijt er sowieso dik 20k aan vaste bezoekers, minstens...
Van de dagkaarten durf ik minimaal 15k best aan hoor, lijkt me een vrij realistische gok bij de headliners en wat er bij staat. Gebaseerd op de combinatie Mumford/Jamiroquai/Anouk/Elbow/Ezra, The Cure/Armin/Kravitz/Krezip en Fleetwood/Bastille/Slash/1975/Major Lazer... Ja, denk dat dat er makkelijk per dag uit is.
Dan zit ik met deze gok op 45k bezoekers per dag, dat is al lager dan 55k bezoekers per dag.
Dus dan heb ik al minimaal ingezet, naar mijn idee...
(Voor Pinkpop hoop ik dat er meer uit is, dat is voor Jan en het jubileum beter natuurlijk.)
#teamjan
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.037
3.715
Ik denk dat een festival als Pinkpop het ook wel moet hebben van zo’n eerst VVK dag. Helft is er zeker wel uit.
 

Roman

Campingartiest
10 apr 2014
89
27
https://oor.nl/abo-acties/een-weekendticket-voor-pinkpop-2019/

Door het succes van deze actie zijn we (tijdelijk) door de tickets heen. Als er meer beschikbaar komen, zullen we de actie weer online zetten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.549
6.227
Een weekendticket voor Pinkpop 2019

<iframe class="wp-embedded-content" sandbox="allow-scripts" security="restricted" src="https://oor.nl/abo-acties/een-weekendticket-voor-pinkpop-2019/embed/#?secret=jBfKbEo7kH" data-secret="jBfKbEo7kH" width="600" height="743" title="“Een weekendticket voor Pinkpop 2019” — OOR" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe>

Door het succes van deze actie zijn we (tijdelijk) door de tickets heen. Als er meer beschikbaar komen, zullen we de actie weer online zetten.

Vrijwel allemaal gekocht door @Wessel. :p
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
483
194
Een weekendticket voor Pinkpop 2019

<iframe class="wp-embedded-content" sandbox="allow-scripts" security="restricted" src="https://oor.nl/abo-acties/een-weekendticket-voor-pinkpop-2019/embed/#?secret=jBfKbEo7kH" data-secret="jBfKbEo7kH" width="600" height="584" title="“Een weekendticket voor Pinkpop 2019” — OOR" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe>

Door het succes van deze actie zijn we (tijdelijk) door de tickets heen. Als er meer beschikbaar komen, zullen we de actie weer online zetten.

Ga er maar vanuit dat iedereen die optijd zich aangemeld heeft zijn/haar ticket gewoon ontvangt
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Iemand trouwens ervaring met de pendelbussen van de trein naar het festival?
Goed te doen? Lang wachten? Waar wordt je afgezet?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Iemand trouwens ervaring met de pendelbussen van de trein naar het festival?
Goed te doen? Lang wachten? Waar wordt je afgezet?

Hangt beetje van het tijdstip af. Wij waren meestal bij het opengaan van het terrein. De bus stopt een 300 meter van Camping A. Is bij elkaar een 500 meter lopen naar Megaland. Staan meestal meerdere bussen en dat gaat behoorlijk soepel. Terug is minder omdat de bussen maar tot een bepaald tijdstip rijden. Dus dan is het of eerder weg gaan of lopen naar het station.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.558
3.141
Lopen naar het station is goed te doen. Als ik op Pinkpop ben loop ik altijd naar vrienden die praktisch naast het station wonen. In de zwembadpas zal het ca. 20 minuten zijn en als je geen haast hebt ben je er in een half uur.
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Ok. Dus dan moeten we nog even wandelen naar camping B vanaf de pendelbus stopplaats.
We hebben een tent van Festitent gehuurd en die staan alleen op B.

Nu al zin in #pinkpop2019 ! ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Ok. Dus dan moeten we nog even wandelen naar camping B vanaf de pendelbus stopplaats.
We hebben een tent van Festitent gehuurd en die staan alleen op B.

Nu al zin in #pinkpop2019 ! ?
Als je naar Camping B moet, en daar al een festitent hebt. Kan je beter vanuit station naar de camping lopen. Dat is 10 minuten lopen vanaf het station de straat naar beneden. Die bus rijdt dan juist helemaal om.
 

mika

Playlistbediener
15 jan 2019
41
0
Denken jullie echt niet dat er nog een speciale jubileumact komt of een andere special? Ik weet dat Jan Smeets tijdens de perspresentatie heeft gezegd dat de line-up compleet is, maar er moet toch nog wel iets speciaals gaan gebeuren?
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Bianca wrote:
Ok. Dus dan moeten we nog even wandelen naar camping B vanaf de pendelbus stopplaats.
We hebben een tent van Festitent gehuurd en die staan alleen op B.

Nu al zin in #pinkpop2019 !
1f601.svg


Als je naar Camping B moet, en daar al een festitent hebt. Kan je beter vanuit station naar de camping lopen. Dat is 10 minuten lopen vanaf het station de straat naar beneden. Die bus rijdt dan juist helemaal om.

Oh nou 10 minuten is te doen!
Mits we niet te bepakt en bezakt zijn ???
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Denken jullie echt niet dat er nog een speciale jubileumact komt of een andere special? Ik weet dat Jan Smeets tijdens de perspresentatie heeft gezegd dat de line-up compleet is, maar er moet toch nog wel iets speciaals gaan gebeuren?



Ik denk dat het al speciaal is dat de eerste dag eerder begint en dat er vergunning is om Armin tot half 2 te laten doorgaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken