Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.960
1.738
Ben trouwens wel benieuwd hoe voor iedereen zijn spoorboekje eruit ziet..

Ligt aan het blokkenschema. Heb nu al 5 verschillende clashfinder-schema's voorbij zien komen de afgelopen week. Als iemand een link heeft naar het min of meer algemeen erkende meest betrouwbare schema, dan wil ik aan de hand daarvan alvast wel een spoorboekje maken...
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Het verbaast je dat mensen die zich al 6 maanden roeren op een Pinkpop forum ook daadwerkelijk naar Pinkpop gaan nu het programma er goed uit ziet?

Nou mij verbaasd het in ieder geval wel, De tendens was toch heel lang aardig negatief hier op het forum. De meeste waren bij voorbaat erg negatief, en sommige zijn ineens 100% gedraaid. Ik vind iedereen echt wel heel erg positief ineens, en buiten het forum ook heel erg negatief. Ik hang er persoonlijk zelf een beetje tussenin. Ik vind dat Pinkpop het ondanks de omstandigheden oké heeft gedaan, maar gewoon niet echt mijn ding om 1 van de 3 dagen te gaan. Daarvoor is het net allemaal te weinig.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.674
5.159
Black Lies wrote:
Wat gaan er toch nog veel mensen van hier weer. Waarom dan?

Bump
Waarom verbaast je dat?
In tegenstelling tot wat velen wellicht hadden verwacht of zelfs gehoopt, valt er niet zo heel veel aan te merken op het programma, zeker vergeleken met andere festivals, en de vastgestelde headliner-schaarste.
Daarnaast blijft Pinkpop toch Pinkpop. Bij zowel vriend als vijand heeft het blijkbaar toch nog steeds een speciaal plekje in het hart (getuige ook de inmiddels bijna 300 pagina's in dit topic). Pinkpop heeft een bepaalde 'magie' die andere (jongere) festivals lijken te missen (Lowlands komt misschien nog enigszins in de buurt), waardoor mensen er toch graag bij willen zijn (zeker met deze 50e editie).
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Ik lees af en toe lekker mee in dit topic. Ik snap werkelijk al jaren niet waar Pinkpop in godsnaam mee bezig is. Maar zoals ik nu ook hier lees, zolang mensen er naartoe gaan zal er niets veranderen. Er zit geen jaar tussen dat bv Werchter wordt overstegen qua line-up. Het lijkt ieder jaar weer slechter te worden. Elk jaar zitten er zeker acts bij die zeer de moeite waard zijn. Alleen over de gehele linie is het steeds zo'n bij elkaar geraapt zooitje. Er zit geen lijn in. Alsof de organisatie denkt: flikker een zootje acts op een hoop en dan kijken we wel wie er komt.

En dan te bedenken dat ik mijn "festivalcarrière" begon bij Pinkpop in '92. Ik vond het geweldig en ik kon me niet voorstellen dat ik daar nooit meer heen zou gaan. Het muzikale landschap was toen ook anders. Je zag toen ook over de gehele linie meer alternatieve acts. Dus het totaalplaatje klopte meer. Ik vraag me af of dit festival zichzelf ooit weet te herstellen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.986
565
Ik lees af en toe lekker mee in dit topic. Ik snap werkelijk al jaren niet waar Pinkpop in godsnaam mee bezig is. Maar zoals ik nu ook hier lees, zolang mensen er naartoe gaan zal er niets veranderen. Er zit geen jaar tussen dat bv Werchter wordt overstegen qua line-up. Het lijkt ieder jaar weer slechter te worden. Elk jaar zitten er zeker acts bij die zeer de moeite waard zijn. Alleen over de gehele linie is het steeds zo’n bij elkaar geraapt zooitje. Er zit geen lijn in. Alsof de organisatie denkt: flikker een zootje acts op een hoop en dan kijken we wel wie er komt.

En dan te bedenken dat ik mijn “festivalcarrière” begon bij Pinkpop in ’92. Ik vond het geweldig en ik kon me niet voorstellen dat ik daar nooit meer heen zou gaan. Het muzikale landschap was toen ook anders. Je zag toen ook over de gehele linie meer alternatieve acts. Dus het totaalplaatje klopte meer. Ik vraag me af of dit festival zichzelf ooit weet te herstellen.
Het festival hoeft toch helemaal niet te herstellen? Het heeft zijn eigen doelgroepen en gezien de verkoopcijfers worden die nog steeds prima bediend. Een tweede Werchter in NL zou ook helemaal niet werken, want in dat (licht alternatieve) segment zijn al veel te veel concurrenten. Pinkpop blijft juist boven water, omdat het net iets anders doet dan al die anderen (commerciëler, diverser, noem het hoe je wilt). Dat jij (en ik overigens ook) niet meer tot de doelgroepen van Pinkpop behoort, is daarom ook helemaal niet erg. 'Zolang mensen er naartoe gaan, zal er niets veranderen.' Nee, zolang er mensen naartoe gaan, hoeft er niets te veranderen.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.960
1.738
Ik lees af en toe lekker mee in dit topic. Ik snap werkelijk al jaren niet waar Pinkpop in godsnaam mee bezig is. Maar zoals ik nu ook hier lees, zolang mensen er naartoe gaan zal er niets veranderen. Er zit geen jaar tussen dat bv Werchter wordt overstegen qua line-up. Het lijkt ieder jaar weer slechter te worden. Elk jaar zitten er zeker acts bij die zeer de moeite waard zijn. Alleen over de gehele linie is het steeds zo’n bij elkaar geraapt zooitje. Er zit geen lijn in. Alsof de organisatie denkt: flikker een zootje acts op een hoop en dan kijken we wel wie er komt.

En dan te bedenken dat ik mijn “festivalcarrière” begon bij Pinkpop in ’92. Ik vond het geweldig en ik kon me niet voorstellen dat ik daar nooit meer heen zou gaan. Het muzikale landschap was toen ook anders. Je zag toen ook over de gehele linie meer alternatieve acts. Dus het totaalplaatje klopte meer. Ik vraag me af of dit festival zichzelf ooit weet te herstellen.

Dit festival hoeft niet te herstellen. Jij hebt jezelf herstelt door af te haken en en te gaan voor iets wat je beter past. Of ik moet me vergissen, maar je komt op mij over als iemand die prima op zijn plek is bij een ander festival waar een alternatieve rode draad door de programmering is geweven.

Verder is het natuurlijk jouw 'beperking in inzicht' dat je niet snapt waar Pinkpop mee bezig is. Dat is namelijk niet bepaald een groot enigma. Aangezien je af en toe lekker meeleest, zou dit geen verrassing moeten zijn. Dat het ieder jaar slechter lijkt te worden, daar ben ik het dus niet mee eens. 2017 was kut, 2018 een stuk beter, en 2019 nog weer beter, met de kanttekening dat het zwaartepunt tussen vorig jaar en nu is verschoven van headliners naar dagprogrammering.

Top dat je het overigens niet bij meelezen houdt, hoe meer forum gebruikers hoe beter. Welkom dus! Wat dan weer raar klinkt, want aan je aantal posts te zien ben je zeker niet nieuw hier :D
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Ik lees mee in het Pinkpop-topic. Ik post inderdaad wat meer bij andere topics. Het was dus mening #10445 mbt Pinkpop. Dat heeft uiteraard geen enkele waarde :)
Het zal ongetwijfeld met mijn eigen smaak te maken hebben. Bij andere festivals kun je, mijns inziens, veel beter een leuke dag samenstellen met acts die bij je smaak passen. Bij Pinkpop zijn er leuke acts verspreid over drie dagen en daartussen staat er veel geprogrammeerd wat totaal niet interessant is. Bij Lowlands lijkt er toch een soort kwaliteitscontrole te zijn terwijl Pinkpop doodleuk Ali B, Maan, Miss Montreal en weet ik veel wat voor acts die beter thuishoren op de plaatselijke braderie dan een zichzelf serieus nemend festival boekt. Of wat dacht je van bands als The Script zo hoog op de bill op Main Stage in 2018? Di-Rect voor The Editors? Nog maar te zwijgen over acts als Bieber. Dan ben je wat mij betreft behoorlijk af als festival. Dan wil je echt iedere doelgroep bedienen. Het ene jaar kan bv Metallica headlinen en het andere jaar Bieber. Pinkpop is wat mij betreft een festival voor mensen die met name naar de radio luisteren en het hele jaar nooit een concert bezoeken. En dan tijdens Pinkpop alles even mee willen pakken. Alles wat "spannend" is, wordt gemeden op dit festival. Ik vind het jammer. Maar inderdaad, er zijn gelukkig zat andere festivals die het in mijn optiek vele malen beter doen. Ze doen het in ieder geval anders. We hebben het in dat opzicht luxe in Nederland.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.037
3.714
eloelo wrote:
Ben trouwens wel benieuwd hoe voor iedereen zijn spoorboekje eruit ziet..

Ligt aan het blokkenschema. Heb nu al 5 verschillende clashfinder-schema’s voorbij zien komen de afgelopen week. Als iemand een link heeft naar het min of meer algemeen erkende meest betrouwbare schema, dan wil ik aan de hand daarvan alvast wel een spoorboekje maken…

Dit is de juiste versie: https://clashfinder.com/m/pinkpop19/?user=0iscpx.ha

Zaterdag: SYML (!) - Bazart - George Ezra - Cage The Elephant (!) - Hippo Campus - Jacob Banks - San Holo - Mumford & Sons

Zondag: Au/Ra - White Lies - Miles Kane (!) - Izzy Bizu - The Cure (!) - Armin

Maandag: Indian Askin (!) - Sam Fender - The 1975/Coely - Slash (!) - DK Murphy’s - Fleetwood Mac
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.960
1.738
Dit is de juiste versie: https://clashfinder.com/m/pinkpop19/?user=0iscpx.ha

Zaterdag: SYML (!) – Bazart – George Ezra – Cage The Elephant (!) – Hippo Campus – Jacob Banks – San Holo – Mumford & Sons

Zondag: Au/Ra – White Lies – Miles Kane (!) – Izzy Bizu – The Cure (!) – Armin

Maandag: Indian Askin (!) – Sam Fender – The 1975/Coely – Slash (!) – DK Murphy’s – Fleetwood Mac

Ok bedankt. Dan gaat het er bij mij als volgt uitzien. Vetgedrukt ga ik op zeker kijken, niet vet gedrukt betekent dat ik dit de beste optie vind, maar het kan goed zijn dat ik dan ga eten of rusten/relaxen:

Zaterdag: Mt. Atlas - Bazart - Golden Earring - Badflower - Cage the Elephant - Anouk - Halestorm - Jamiroquai - Elbow - Mumford & Sons

Zondag: Kraantje - White Lies - The Kooks - Jack Savoretti - Krezip - J Balvin - Lenny Kravitz - Die Antwoord - The Cure - Armin

Maandag: The Bosshoss - Coldrain - Bring me the Horizon - The 1975 - Tenacious D - Slash & Myles Kennedy - Dropkick Murphy's - Bastille - Michael Kiwanuka - Fleetwood Mac
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.547
835
Ik denk dat de festival carrière voor heel veel mensen op pinkpop begint. Juist omdat er van alles en nog wat te zien is, omdat ze grote headliners hebben die veel mensen willen zien en omdat het gewoon qua naam ook het grootste festival is van Nederland. Maar als je daarna andere festivals hebt meegemaakt en je komt terug op pinkpop valt het gewoon een beetje tegen. Tenminste voor mij dan.

Maar het is toch juist zo mooi dat er een festival is als pinkpop dat mensen de festivalwereld in zuigt?!
 

Roman

Campingartiest
10 apr 2014
89
27
Mijn spoorboekje.

Dik gedrukt zijn must om te zien

Zaterdag: Syml, Bazart, Yungblud, George Ezra, Cage the Elephant, Anouk, Halestorm, Jamiroquai, Elbow, Mumford & Sons
Zondag: Kraantje Pappie, White Lies, The Kooks, Rowwen Heze, Barns Courtney, Miles Kane, Lenny Kravitz, Die Antwoord, The Cure, Armin van Buuren
Maandag: The Bosshoss, Jett Rebel, Bring me the Horizon, The 1975, Tenacious D, Slash ft. Myles Kennedy, Dropkick Murphys, Bastille, Major Lazer, Fleetwood Mac
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Bij Lowlands lijkt er toch een soort kwaliteitscontrole te zijn terwijl Pinkpop doodleuk Ali B, Maan, Miss Montreal en weet ik veel wat voor acts die beter thuishoren op de plaatselijke braderie dan een zichzelf serieus nemend festival boekt. Of wat dacht je van bands als The Script zo hoog op de bill op Main Stage in 2018? Di-Rect voor The Editors? Nog maar te zwijgen over acts als Bieber. Dan ben je wat mij betreft behoorlijk af als festival. Dan wil je echt iedere doelgroep bedienen. Het ene jaar kan bv Metallica headlinen en het andere jaar Bieber. Pinkpop is wat mij betreft een festival voor mensen die met name naar de radio luisteren en het hele jaar nooit een concert bezoeken. En dan tijdens Pinkpop alles even mee willen pakken. Alles wat “spannend” is, wordt gemeden op dit festival. Ik vind het jammer. Maar inderdaad, er zijn gelukkig zat andere festivals die het in mijn optiek vele malen beter doen. Ze doen het in ieder geval anders. We hebben het in dat opzicht luxe in Nederland.

Wat populair is, wat goed is en wat goed verkoopt. Metallica en Bieber zijn erg populair in hun segment, Nederlandse shit is vaak opvulling (dit jaar valt het erg mee), The Script is gewoon heel populair bij tieners. Iedereen bedienen in nu 1maal wat Pinkpop doet. Alles kan. Ik weet dat er genoeg fanboys zijn die zoo balen dat Elbow, The Cure en Jamiroquai niet op hun festival staan. Gezien het headlinertekort dit jaar vind ik het een nette line-up. Ook in de breedte. Ik vind 2014 nog steeds beter maar deze komt echt in de buurt. Door het uitblijven van een echte klapper denk ik echter wel dat het niet gaat uitverkopen. Ik verwacht wel minder schreeuwgrietjes en mee 30-40-50 jarigen
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Nu in totaal 81 tickets te koop op Swap. Er zijn wel mensen zijn die gewoon te dure kaarten via Swap kopen. Echt te dom. 254 of 248 betalen voor een swap.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.037
3.714
Wacht, vanwaar die belangstelling voor The Bosshoss? Zeker als je Indian Askin er tegenover hebt, wat een steengoede band is.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.547
835
Nu in totaal 81 tickets te koop op Swap. Er zijn wel mensen zijn die gewoon te dure kaarten via Swap kopen. Echt te dom. 254 of 248 betalen voor een swap.

Dat hoeft niet zoveel te zeggen. Bij lowlands waren alle 100 tickets op swap in een uur weg toen het was uitverkocht. Nu worden er bijna 3500 gezocht.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.960
1.738
Wacht, vanwaar die belangstelling voor The Bosshoss? Zeker als je Indian Askin er tegenover hebt, wat een steengoede band is.

Stonden er in 2012. Was de eerste act die we dat jaar zagen. 2012 was een veel mindere line-up dan 2011, ons eerste jaar. Misschien zelfs te snel en te blind kaarten gekocht dat jaar. Anyway, wij de weide in, begonnen bij The Bosshoss. En dat was gewoon heel erg gaaf. Beetje fout natuurlijk... "We're the Bosshoss, we're from Berlin, Mississippi..." maar was een fantastisch uur.

Dit jaar staan ze weer op het eerste tijdslot van de eerste dag. Dus die gaan we als groep meepakken. Indian Askin had ik best willen zien hoor, maar dan sta ik er in mijn uppie. Dus ga mooi met de mannen aftrappen bij Bosshoss...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken