Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Voorheen waren de headliners op Pinkpop acts die een stadion, of een Goffertpark vol kunnen krijgen.
Inmiddels neemt Pinkpop genoegen met een Ziggodome act als headliner.
Aangezien Volbeat in 2017 in de Ziggodome stond, zijn ze dus wel degelijk een mogelijkheid
Past ook perfect het bij het Pinkpoppubliek, als er maar meegeblerd kan worden is het belangrijkste bij de slotact van de avond.
Daar gaat het niet meer om subtiliteit of mooie liedjes.
Daarom ook zal een Tame Impala of The National nooit headlinen op Pinkpop
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Voorheen waren de headliners op Pinkpop acts die een stadion, of een Goffertpark vol kunnen krijgen.
Inmiddels neemt Pinkpop genoegen met een Ziggodome act als headliner.
Aangezien Volbeat in 2017 in de Ziggodome stond, zijn ze dus wel degelijk een mogelijkheid
Past ook perfect het bij het Pinkpoppubliek, als er maar meegeblerd kan worden is het belangrijkste bij de slotact van de avond.
Daar gaat het niet meer om subtiliteit of mooie liedjes.
Daarom ook zal een Tame Impala of The National nooit headlinen op Pinkpop
Volgens mij stonden er vorig jaar nog drie headliners die makkelijk een stadion of Goffert vol krijgen, dus waarop baseer je het dat ze daar ineens vanaf zijn gestapt? Mumford en Fleetwood zijn wellicht allebei ietsje kleiner van naam dan de headliners vorig jaar, maar volgens mij krijgen die een stadion ook wel vol en bovendien zijn het goede boekingen voor nu qua populariteit en status (de een voor de jeugd en de ander voor het jubileum).

En ook ironisch dat je vervolgens de Black Keys wel een absolute headliner noemt, die toch echt een stuk kleiner zijn dan alle bovengenoemde namen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Timmetje wrote:
Black Keys zouden een vette sub zijn.

Black Keys is geen sub man, is een relevante headliner met nieuw werk

Waar dan?

Ik wens het ze toe hoor, maar denk niet dat ze op Pinkpop verder komen dan een sub. Lijkt me wel iets dat perfect op een DTRH kan headlinen.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Om daaraan toe te voegen: zelfs Kensington is een meer logische headliner dan the Black Keys, zij vullen namelijk wel stadions. Ik ben zeker geen fan, maar let's be honest: in Nederland is Kensington vele malen groter dan the Black Keys
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
Op welke major heeft Volbeat eigenlijk al headliner geweest in Europa? Dan kunnen we het tenminste daarover al eens zijn.
Rock am Ring / Rock im Park, Hurricane/Southside, Roskilde, Wacken, Provinssi, Bravalla, Tons of Rock, Download, Graspop, Hellfest, Greenfield, NovaRock, Ressurection, Tinderbox, Trondheim rocks...?

en in Nederland FortaRock en Zwarte Cross
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Rick wrote:
Voorheen waren de headliners op Pinkpop acts die een stadion, of een Goffertpark vol kunnen krijgen.
Inmiddels neemt Pinkpop genoegen met een Ziggodome act als headliner.
Aangezien Volbeat in 2017 in de Ziggodome stond, zijn ze dus wel degelijk een mogelijkheid
Past ook perfect het bij het Pinkpoppubliek, als er maar meegeblerd kan worden is het belangrijkste bij de slotact van de avond.
Daar gaat het niet meer om subtiliteit of mooie liedjes.
Daarom ook zal een Tame Impala of The National nooit headlinen op Pinkpop

Volgens mij stonden er vorig jaar nog drie headliners die makkelijk een stadion of Goffert vol krijgen, dus waarop baseer je het dat ze daar ineens vanaf zijn gestapt? Mumford en Fleetwood zijn wellicht allebei ietsje kleiner van naam dan de headliners vorig jaar, maar volgens mij krijgen die een stadion ook wel vol en bovendien zijn het goede boekingen voor nu qua populariteit en status (de een voor de jeugd en de ander voor het jubileum).

En ook ironisch dat je vervolgens de Black Keys wel een absolute headliner noemt, die toch echt een stuk kleiner zijn dan alle bovengenoemde namen.

Naar de huidige maatstaven van Pinkpop wel ja
En Bruno Mars een stadion act?
Pinkpop is daar al heel lang vanaf gestapt.
En ja Kensington zie ik wel degelijk headlinen.
Enige wat voor Mojo telt is uitverkopen namelijk, it`s al about the money
 

basgitaar

Campingartiest
14 jan 2019
71
0
Ik ben een jonge carnaval vierder die elk jaar een wagen bouwt. Mijn vrienden zijn grotendeels van de hardstyle en dat soort stijlen. Maar er is één artiest die ik verassend vaak voorbij hoorde komen die totaal niet bij hoe ik de jongens ken pas. Namelijk Volbeat en ze vinden het geweldig. Geloof me Volbeat is bij de jeugd (of in het zuiden van het land) een grote act. En zijn daarom zeker instaat om Pinkpop te headlinen.
Echter zie ik dit niet gebeuren om de simpele reden dat ze vorig jaar al headlinder op De Zwarte Cross waren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Yannick wrote:
Op welke major heeft Volbeat eigenlijk al headliner geweest in Europa? Dan kunnen we het tenminste daarover al eens zijn.


Rock am Ring / Rock im Park, Hurricane/Southside, Roskilde, Wacken, Provinssi, Bravalla, Tons of Rock, Download, Graspop, Hellfest, Greenfield, NovaRock, Ressurection, Tinderbox, Trondheim rocks…?

en in Nederland FortaRock en Zwarte Cross
Daar zit geen enkele major tussen behalve Roskilde. Al moet je wel een kanttekening maken bij deze want de band is net als het festival afkomstig uit Denemarken, een thuismatch dus.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Bart wrote:

Rick wrote:
Voorheen waren de headliners op Pinkpop acts die een stadion, of een Goffertpark vol kunnen krijgen.
Inmiddels neemt Pinkpop genoegen met een Ziggodome act als headliner.
Aangezien Volbeat in 2017 in de Ziggodome stond, zijn ze dus wel degelijk een mogelijkheid
Past ook perfect het bij het Pinkpoppubliek, als er maar meegeblerd kan worden is het belangrijkste bij de slotact van de avond.
Daar gaat het niet meer om subtiliteit of mooie liedjes.
Daarom ook zal een Tame Impala of The National nooit headlinen op Pinkpop


Volgens mij stonden er vorig jaar nog drie headliners die makkelijk een stadion of Goffert vol krijgen, dus waarop baseer je het dat ze daar ineens vanaf zijn gestapt? Mumford en Fleetwood zijn wellicht allebei ietsje kleiner van naam dan de headliners vorig jaar, maar volgens mij krijgen die een stadion ook wel vol en bovendien zijn het goede boekingen voor nu qua populariteit en status (de een voor de jeugd en de ander voor het jubileum).

En ook ironisch dat je vervolgens de Black Keys wel een absolute headliner noemt, die toch echt een stuk kleiner zijn dan alle bovengenoemde namen.

Naar de huidige maatstaven van Pinkpop wel ja
En Bruno Mars een stadion act?
Pinkpop is daar al heel lang vanaf gestapt.
En ja Kensington zie ik wel degelijk headlinen.
Enige wat voor Mojo telt is uitverkopen namelijk, it`s al about the money
Volgens mij is Bruno Mars wel een stadionact qua formaat. De enige headliner die ik de afgelopen 5 jaar kan bedenken die geen stadionformaat is, is Kings Of Leon... Waarom zouden ze er dan volgens jou compleet vanaf gestapt zijn?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
DennisvdBr wrote:

Yannick wrote:
Op welke major heeft Volbeat eigenlijk al headliner geweest in Europa? Dan kunnen we het tenminste daarover al eens zijn.


Rock am Ring / Rock im Park, Hurricane/Southside, Roskilde, Wacken, Provinssi, Bravalla, Tons of Rock, Download, Graspop, Hellfest, Greenfield, NovaRock, Ressurection, Tinderbox, Trondheim rocks…?

en in Nederland FortaRock en Zwarte Cross

Daar zit geen enkele major tussen behalve Roskilde. Al moet je wel een kanttekening maken bij deze want de band is net als het festival afkomstig uit Denemarken, een thuismatch dus.
Ja, allemaal festivals die er niet toe doen... Stelt allemaal niets voor hé die headliner spots die ze afgelopen 2 jaar opgebouwd hebben.

Beetje makkelijk overheen gestapt niet...

Ik vind, er staan festivals tussen waarvan ik vind dat als ze daar kunnen headlinen, dan kan Pinkpop ook weldegelijk. Zeker als ik kijk naar metal headliners op Pinkpop en metal headliners op die festivals, dan kan Volbeat qua Cash/Metallica-muziekstijlen heel goed op Pinkpop.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
festivalddictsam wrote:
Ik snap niet zo goed waarom mensen in die negatieve spiraal blijven hangen van Pinkpop programma?

*Ze wachten niet voor niets met die derde headliner. Dat zal niet een doodgewone The Cure zijn want waarom zou je daarmee wachten….je laat mensen niet in spanning voor iets wat ook op andere festivals staat.
* Ze zijn al heel lang bezig met die line-up van Pinkpop voor de vijftigste editie (in 2014 werd er al over gepraat). En Smeets gaf aan dat veel artiesten op de vijftigste editie willen staan en dat zal niet voor niks zijn.

De namen die in de Europa zijn gedurende het Pinkpop weekend (en nog niet op andere Nederlandse festivals staan) zijn niet de minste hoor…of zijn we dat vergeten?
Maroon 5, The Cure , Cardi B, Troye Sivan, Khalid, Solange, Disclosure, Lost Frequencies, Major Lazer, Ed Sheeran, Armin van Buuren, Bastille,Slash, The 1975, Kylie Minogue, Miley Cyrus…..ehmmm dus er is genoeg moois in de buurt en ik weet zeker dat MOJO ze niet aan Nederland voorbij laat gaan! We zullen het zien woensdag maar ik ben ervan overtuigd dat het net zon leuke editie zal worden als vorig jaar! Nu al zin in!

Pinkpop kan wel lang bezig zijn met hun lineup, maar als bands niet willen komen of niet gaan touren dan houdt het op. Als we de verhalen zo mogen horen is er veel “mis” gegaan dit jaar, kijk bijvoorbeeld ook naar RW. Alle quote’s van Smeets moeten sowieso met een flinke bak zout genomen worden.

Maar goed, misschien valt het woensdag allemaal heel erg mee! Maar van dat lijstje namen dat je noemt vind ik persoonlijk 80% echt totale bagger, maar smaken verschillen natuurlijk. Ik ben in ieder geval blij dat ik al een ticket voor Lowlands heb.

jammer dat je die artiesten bagger vindt...maar ja smaken verschillen....als paar van die artiesten komen ben ik super tevreden!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
Ik was het wel met je eens festivalddictsam...
Ik kan wel met die gedachte gang mee gaan!
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Je hebt zelfs 2 fetish bands Dennis. Volbeat en Iron Meiden :-D :-D

Maar terug naar mijn fetish. Dus volgens jou mag Kensington niet op PP headliner zijn voornamelijk omdat ze een Nederlandse band zijn en dus niet goed voor international allure?

Dus eigenlijk zouden Volbeat ook niet op Roskilde mogen headlinen volgens die redenering......
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ik was het wel met je eens festivalddictsam…
Ik kan wel met die gedachte gang mee gaan!

Thanks for the support :) ...mn hele vriendengroep is hyped over alle artiesten die over zijn als kanshebbers!
Ik was dik tevreden met de line-up van vorig jaar en ook met die van 2017!
Alan Walker vorig jaar en Jessie J heerlijk verrassend...en in het voorvak wachtend op Justin Bieber genoten van de Editors!
Ik kijk nu al ernaar uit...!
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Als Pinkpop nu met Volbeat als headliner zou komen aanzetten zou dat een lachertje van het eerste uur zijn. Geloof dat er maar 1 iemand op dit forum is die dat anders ziet.

Ik vind Volbeat trouwens zelf een prima band. Kijk daar liever naar dan Mumford, Bruno Mars, Killers, Robbie Williams, Arctic Monkeys en noem maar op wat de laatste jaren Pinkpop heeft geheadlined. Ze hebben ongetwijfeld veel fans, maar is veel te specifiek. Metallica en Rammstein hebben veel meer hits en zijn ook veel bekender waardoor het veel meer publiek aantrekt. Als Volbeat headliner is voorspel ik dat halverwege het optreden de helft van de bezoekers naar huis of naar de tent is vertrokken. De dagprogrammering daarvoor is veel te divers, waardoor je de echte Volbeat fans ook niet aantrekt. Graspop en Rock am Ring zijn veel harder en minder divers qua programmering waardoor ze daar beter aansluiten als headliner.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Wat betreft Volbeat: ik ben een neutrale toeschouwer (ken de band niet heel goed en kan bovendien dit jaar toch niet naar Pinkpop), maar voel me inmiddels toch geroepen om ook mijn mening te geven over het meest besproken onderwerp van dit forum :wink:

Ik zie ze niet als headliner. Ik zal zeker niet ontkennen dat ze populair zijn, maar kijkend naar de headliners van de afgelopen edities zijn de bands die nog niet op het absolute stadion-niveau zitten toch zwaar in de minderheid. Bovendien zijn deze "kleinere" headliners steevast acts met een stuk grotere mainstream appeal en radioplay dan Volbeat. Ik denk dus dat, zeker op de jubileumeditie, Mumford de kleinste headliner is.

Overigens zou het wel de eerste Pokémon zijn die Pinkpop headlinet, dus dat kan ik alleen maar toejuichen :p
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Maar de populariteit van metal (en hardrock) is bij het grote publiek toch al jaren een wat aflopende zaak, of zie ik dat verkeerd? Dat wordt steeds meer niche, terwijl R&B, pop en hiphop steeds dominanter en (weer) mainstream wordt.

Het lijkt me dat je dat als groot popfestival ook mee moet nemen in de programmering, zoals bijvoorbeeld Glastonbury dit jaar doet met Stormzy. En Primavera met Solange, Janelle Monae & Cardi B. En Roskilde met Travis Scott & Cardi B.

In de nabije toekomst, of misschien dit jaar al, zal ook Pinkpop gaan voor een Cardi B, Ariane Grande, Beyonce, Solange, Rihanna, Janelle Monae, Lady Gaga, Eminem, Travis Scott, Childish Gambino of Post Malone als headliner.

En waarom niet? Het lijkt me een gezonde ontwikkeling voor een festival om relevante headliners te (blijven) boeken en een nieuw publiek voor je te winnen, zeker met het oog op de toekomst.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Maar de populariteit van metal (en hardrock) is bij het grote publiek toch al jaren een wat aflopende zaak, of zie ik dat verkeerd? Dat wordt steeds meer niche, terwijl R&B, pop en hiphop steeds dominanter en (weer) mainstream wordt.

Het lijkt me dat je dat als groot popfestival ook mee moet nemen in de programmering, zoals bijvoorbeeld Glastonbury dit jaar doet met Stormzy. En Primavera met Solange, Janelle Monae & Cardi B. En Roskilde met Travis Scott & Cardi B.

In de nabije toekomst, of misschien dit jaar al, zal ook Pinkpop gaan voor een Cardi B, Ariane Grande, Beyonce, Solange, Rihanna, Janelle Monae, Lady Gaga, Eminem, Travis Scott, Childish Gambino of Post Malone als headliner.

En waarom niet? Het lijkt me een gezonde ontwikkeling voor een festival om relevante headliners te (blijven) boeken en een nieuw publiek voor je te winnen, zeker met het oog op de toekomst.

Yes ik verwacht ook zoiets....laat maar door komen hoor! De jeugd wordt enthousiast ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken