Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.375
1.842
Tja ze stonden vorig jaar al op Pinkpop. Dus dat kan ik me bijna niet voorstellen.

Lowlands vind ik ze ook minder geschikt voor.

DTRH?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.418
5.166
Hoi, ik ben nieuw als lid maar ik lees al jaren mee en ga vaak naar Pinkpop.

Account aangemaakt omdat het tijd wordt om eens mee te praten, en omdat ik wellicht iets te melden heb: gisteren was ik bij het concert van Snow Patrol in de Ziggo Dome en zeiden ze “we’ll be back this summer”…

Lowlands of Pinkpop? Ik heb t tourschema verder niet bekeken dus daar kan ik even niks op baseren (wellicht een ander wel). Zit te denken: zou Pinkpop ’t zou moeilijk hebben met die derde headliner dat ze voor Snow Patrol zijn gegaan? Ik vond het een goede show gisteravond, maar om na vorig jaar, komend jaar headliner te zijn… Dat voelt dan echt als een laatste optie voor Pinkpop. Benieuwd naar jullie mening hierover!
Die staan op Bospop
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.103
8.774
Zou hij niet Bospop bedoeld hebben? Daar staan ze in ieder geval ook. Denk ook niet dat Pinkpop zo snel een band van die grootte zal herhalen.

Maar: welkom! Hoe meer festivalzielen, hoe meer vreugd.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat áls Keane komt, ze ofwel rond 18u (of later) op Main staan, ofwel Noord afsluiten.
Lijkt mij ook. Ik zie niet in waarom Keane nu lager op de affiche zou staan dan in 2012. De trend is juist dat de gages van bands steeds verder stijgen en de line-ups van festivals in de breedte steeds verder uitgehold worden. Dat geldt volgens mij ook voor Pinkpop, met bijvoorbeeld steeds meer Nederlandse acts als opvulling. Daarbij is het dadelijk zes jaar geleden (juni 2013) dat Keane voor het laatst in Nederland optrad. De vraag naar een Keane-concert lijkt me daarom best groot. Ik zou ze derhalve eerder iets hoger dan een stuk lager op de affiche verwachten ten opzichte van zeven edities geleden (als ze komen).
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.375
1.842
lau24 wrote:
Hoi, ik ben nieuw als lid maar ik lees al jaren mee en ga vaak naar Pinkpop.

Account aangemaakt omdat het tijd wordt om eens mee te praten, en omdat ik wellicht iets te melden heb: gisteren was ik bij het concert van Snow Patrol in de Ziggo Dome en zeiden ze “we’ll be back this summer”…

Lowlands of Pinkpop? Ik heb t tourschema verder niet bekeken dus daar kan ik even niks op baseren (wellicht een ander wel). Zit te denken: zou Pinkpop ’t zou moeilijk hebben met die derde headliner dat ze voor Snow Patrol zijn gegaan? Ik vond het een goede show gisteravond, maar om na vorig jaar, komend jaar headliner te zijn… Dat voelt dan echt als een laatste optie voor Pinkpop. Benieuwd naar jullie mening hierover!

Die staan op Bospop

Oh ja, natuurlijk.
Opgelost dan.
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Zou hij niet Bospop bedoeld hebben? Daar staan ze in ieder geval ook. Denk ook niet dat Pinkpop zo snel een band van die grootte zal herhalen.

Maar: welkom! Hoe meer festivalzielen, hoe meer vreugd.

Ah, excuus, daar was ik niet van op de hoogte! Dan heb ik niks gezegd :) Stelt me ook wel een beetje gerust want na vorig jaar als sub zou ik het wel slecht van Pinkpop vinden om ze dan nu maar als headliner weg te zetten.

PS. Keane mag zeker komen van mij! Als ze komen verwacht ik ze smiddags op main, zo rond half 6/6 uur. En anders zeker afsluiter noord podium. Ik hoop dat ze er staan iig :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.103
8.774
Keane wordt de Snow Patrol van 2019. Mark my words

Dit klinkt als een bedreiding. ;-)

Maar dus als in: oerbrave, lichtjes saaie en zo onopvallend mogelijke band dat eigenlijk een relikwie is uit de 00's en de laatste 5 (10?) jaar niets relevants meer gedaan heeft, maar toch een te hoge spot zou opeisen?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.601
660
Maar dus als in: oerbrave, lichtjes saaie en zo onopvallend mogelijke band dat eigenlijk een relikwie is uit de 00’s en de laatste 5 (10?) jaar niets relevants meer gedaan heeft, maar toch een te hoge spot zou opeisen?

Meer een band die leuke liedjes maakt en geen pretentieuze meuk gaat afleveren in 2019. Dat hebben we in 2018 al voldoende gehad hahaha.

Neuh bedoel meer nieuwe plaat, veel live optredens en Pinkpop aan doen. (ik meende dat ergens in het prille begin van dit stuk forum iemand met Keane op de proppen kwam.)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.578
6.252
Keane sluit of Noord af of is sub op main. En meer dan terecht ook.

(Al blijf ik hoop houden op Ziggo of DTRH ipv Pinkpop.)
 

Verwijderd lid 1647

Randprogramma
26 jan 2016
200
18
The Fatal Flowers (!!) kondigen deze week een reunietour aan, waaronder op 27 juni in Paradiso. Misschien eerder die maand ook wel een plekje op Pinkpop?

Edit: ook 21 juni Metropool
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.979
1.762
m.b.t. het gissen naar de NL inbreng: wat doet John Coffey tegenwoordig? Hadden toch wel een leuke inbreng een paar jaar terug. Sowieso zijn er best wat leuke NL namen te vinden, alleen moet je niet enkel afgaan op de recente hitlijsten, want dan krijg je teveel Kleine/Flex/Famke. Wat ik persoonlijk wel kan waarderen (geen idee hoe haalbaar):

- Spinvis
- Boudewijn de Groot
- The Deaf
- Racoon
- Heideroosjes
- The Overslept
- Within Temptation
- Caro Emerald
- De Dijk
- Jungle by Night
- De Staat
- En dus John Coffey
 

Oranssi Pazuzu

Campingartiest
9 dec 2016
73
0
Qua Nederlandse inbreng verwacht ik Navarone wel. Hebben er nog nooit gestaan en nu ook bij het Idols publiek bekend.

Gun het ze ook wel. Topband! Ook live! Kensington zou blij mogen zijn als ze de schoenen mochten poetsen van die gasten.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ben ik dan de enige die niet snapt waarom iedereen Navarone zo goed vind? Sure, de zanger kan goed zingen maar er is geen enkel nummer van ze dat me overtuigt.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.451
684
Jack wrote:
John Coffey zijn al sinds 2016 gestopt

Now I feel sad…

Gelukkig is PP 2019 een reüniefeestje…
Die groep komt niet meer bij elkaar.
David, de zanger, werkt voor 3fm als een Dj.
Alfred en Chris, de gitaristen, zitten nu in Tusky en zijn er veel mee bezig.
En Carsten en Richard, de drummer en bassist, zijn niet veel met muziek meer bezig.
Ze zijn afgelopen jaar op Jera voor 1 nummer bij elkaar gekomen tijdens de set van Tusky, maar daarvan zeiden ze dat dat echt de enige keer was.
Tusky zie ik wel komen voor Stage 4. Goede band en passen wel op de plek van The Overslept van vorig jaar. Midden van de dag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken