Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:
Hopelijk beperken ze het aantal NL- acts tot een minimum. Heeft heel weinig meerwaarde op een Pinkpop.

Dat Golden Earring er (niet te hoog) staat, dat snap ik wel.

Sommige namen kunnen echt geen kwaad. Zoals idd een Golden Earring, of een de Heideroosjes is een keer. Zelfs een Krezip reünie is ok.

Zo’n Davina Michelle verdiend het enigszins wel. Kan me niet voorstellen dat die er niet staat. Een EUT in de 4 kan ook geen kwaad, maar dan heb je het ook wel gehad.

Nee, geen van die namen kan kwaad. Maar ze allemaal boeken, met daarnaast nog eens 10 andere NL namen zou een spijtige zaak zijn voor zo’n festival.

Dat ze maar eens uitpakken met de internationale acts.
Eens maar het zijn misschien wel de namen die verkopen bij het Pinkpop publiek anno 2019. En dat hebben ze bij Mojo ook wel door.

Ja da's waar. Maar dan komen we weer in de discussie 'we maken er best mogelijke affiche van' vs. 'we maken er een affiche van die goed genoeg is".

Kwa NL acts verwacht ik: Golden Earring – Krezip – De Heideroosjes – De Staat – De Jeugd van Tegenwoordig – Kovacs – Davina Michelle – EUT – Joost & Donnie en dan nog idd wat namen voor de Garden Of Love?

Ik denk dat je Chef Special, Lil Kleine, Kensington, Within Temptation, Nielson, Doe Maar, Boef, Rowwen Hezze, Famke Louise, Maan en Kraantje Pappie daar wel aan toe kan voegen.

Nee, geen van die namen kan kwaad. Maar ze allemaal boeken, met daarnaast nog eens 10 andere NL namen zou een spijtige zaak zijn voor zo’n festival.

Dat ze maar eens uitpakken met de internationale acts.
Vast en zeker dat er per dag gemiddeld 5 NL namen staan. Verdeeld over de 5 podia, ik tel de Garden of Love naam mee.
Dan denk ik idd aan Within Temptation of Rowwen Hèze bij grote namen. Tot kleinere Singer songwriter s als Nielson of Kovacs. Dan in de tenten nog namen als EUT of zo. Garden of Love is moeilijk te voorspellen. Maar reken op voor Nederland relevante radio-namen hoor.

Ik weet niet of dat al ergens op dit forum gemeld is, maar The Who heeft inmiddels de speeldata van de Noord-Amerikaanse tournee bekendgemaakt: van 7 mei t/m 1 juni en van 6 september t/m 23 oktober. Daar tussendoor een rondje langs de Europese festivals lijkt me dan wel logisch. Al is het gat tussen het einde van het eerste deel van de Noord-Amerikaanse tour en Pinkpop wellicht wat kort?

Leuk voor op de Lionel Richie spot.

Haha. Ook voor The Who zal gelden: als ze komen, dan zijn ze headliner.

Vanmorgen stonden trouwens in De Limburger twee korte berichtjes náást elkaar: Golden Earring op Pinkpop, The Who gaat weer touren. Toeval? Of zou De Limburger al iets meer weten? Hun redacteur Cultuur zit altijd wel kort op 't vuur en is goed bevriend met Jan.

Dan zet je de dance act na Mumford en krijg je dit qua headliners:

Dag 1: Mumford & Sons - Armin van Buuren of Swedish House Mafia (tot 2u door)
Dag 2: The Who
Dag 3: Fleetwood Mac

Oh ja, ik zet die dance act na Mumford, omdat dat beter aansluit qua doelgroep. Maak je gelijk een volwaardige dag van dag 1 qua tijdsduur.
Maar ik weet eigenlijk niet of al bekend is welke dag langer zou duren?

Ik weet niet of dat al ergens op dit forum gemeld is, maar The Who heeft inmiddels de speeldata van de Noord-Amerikaanse tournee bekendgemaakt: van 7 mei t/m 1 juni en van 6 september t/m 23 oktober. Daar tussendoor een rondje langs de Europese festivals lijkt me dan wel logisch. Al is het gat tussen het einde van het eerste deel van de Noord-Amerikaanse tour en Pinkpop wellicht wat kort?

Of gewoon even vakantie tussendoor. Zijn ook niet meer de jongste.

Vraag me af met hoeveel weekendtickets ze dan blijven zitten.

Muzikaal top (op Mumford na) maar niet echt voor het mainstream publiek. Dan mist er echt een goede grote mainstream headliner. Bijna meer een Bospop lineup.

Je zou verwachten dat ze inmiddels de Earring zelf ook zouden bevestigen. Maar ze blijven in stilte gehuld.

Ik zou The Who zeker toejuichen. Misschien ook geen heel gekke oplossing voor het probleem, mochten zij rond Pinkpop beschikbaar zijn. Qua headliners enigszins brekend met de laatste jaren (FM en The Who zijn natuurlijk heel groot, maar de lil kleine en Ronnie Flex-beweging kent ze niet). Tegelijkertijd is een lijn bij Pinkpop gewoon niet aanwezig. Doe Maar kon gewoon voor Rammstein staan en ik heb volgens mij een keer Ben Howard voor Green Day gezien.

Deze headliners zullen waarschijnlijk flink wat oude garde enthousiasmeren. Als je daar dan de Merols/Famke Louises/Bizzy's bijplaatst komt de jonge garde ook wel. Wat makkelijke subs als George Ezra, een gitaartje van Tenacious D en BMTH erbij en de kaartverkoop loopt wel los. En laten we wel wezen, daar draait het om. De strijd goed vs goed genoeg is natuurlijk bij Pinkpop gewoon een prooi voor goed genoeg.

Waar BKS en DTRH toch echt met een gericht programma moet komen, hoeft Pinkpop dit veel minder (in die zin dat het simpelweg moet verkopen en die andere festivals daar toch specifieker een bepaald programma moeten verzorgen). Daar vind ik absoluut iets van, maar het is wel zo.

Waar heb je die info vandaan?

sledgehammer wrote:

http://loudwire.com/the-who-2019-north-american-tour-dates/

mattman wrote:

sledgehammer wrote:

Ah, interessant. Het lijkt er wel op dat ze rond juli wat EU-shows gaan doen.

En dan valt Pinkpop weer te vroeg natuurlijk ;-)
Rock Werchter heeft nog een co-headliner nodig op de zondag. The Who - Muse.

Teake Rooks wrote:

mattman wrote:

sledgehammer wrote:

Vast in de Ziggo Dome.. Hoop eigenlijk dat ze in het najaar komen (beetje buiten het festival seizoen) dan wil ik ze best eens een keer meepakken.

mattman wrote:

En dan valt Pinkpop weer te vroeg natuurlijk ?
Rock Werchter heeft nog een co-headliner nodig op de zondag. The Who – Muse.
Je bent echt brenger van goed nieuws hè

:(

Users who are viewing this thread