Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Het zou mij niet verbazen als Pinkpop hen verkoopt als grootste NL'se band van de afgelopen 50 jaar en daarom op het jubileum een hoge spot geeft.

Edit: ik had nog niet gelezen dat de subs op Pinkpop van het kaliber Ed Sheeran moeten zijn..

Het zou mij niet verbazen als Pinkpop hen verkoopt als grootste NL’se band van de afgelopen 50 jaar en daarom op het jubileum een hoge spot geeft.

Edit: ik had nog niet gelezen dat de subs op Pinkpop van het kaliber Ed Sheeran moeten zijn..
Ik denk dat Golden Earring voor Ezra en M&S op Mainstage zal staan. (positie Blof afgelopen editie)

Overigens zolang Ed Sheeran géén NL datum heeft en nog de 9 juni vrij blijft er een kleine kans.
Al had hij dan al lang en breed aangekondigd moeten zijn.
Als hij nu nog aangekondigd gaat worden, denk ik dat dat een spot is voor de headliner waar d headliner een grotere aankondiging zal krijgen. Dat is dus sub. Anders was hij al lang als headliner gepresenteerd en dat is niet het geval.
Dus, hij komt niet of als sub. Dat denk ik...

Oasiss wrote:
Het zou mij niet verbazen als Pinkpop hen verkoopt als grootste NL’se band van de afgelopen 50 jaar en daarom op het jubileum een hoge spot geeft.

Ik denk dat Golden Earring voor Ezra en M&S op Mainstage zal staan. (positie Blof afgelopen editie)

Overigens zolang Ed Sheeran géén NL datum heeft en nog de 9 juni vrij blijft er een kleine kans.
Al had hij dan al lang en breed aangekondigd moeten zijn.
Als hij nu nog aangekondigd gaat worden, denk ik dat dat een spot is voor de headliner waar d headliner een grotere aankondiging zal krijgen. Dat is dus sub. Anders was hij al lang als headliner gepresenteerd en dat is niet het geval.
Dus, hij komt niet of als sub. Dat denk ik…

Helder wat betreft Sheeran dan. Komt dus niet.

Als Ed Sheeran komt (kans is minimaal, maar niet 0), is hij headliner en verkoopt hij de dagkaarten in 2 minuten uit. Geen discussie over mogelijk, wat je ook van zijn muziek vindt.
Mensen die hem als sub goedpraten moeten niet zo vroeg beginnen met alcohol op zondag. Sorry Dennis ;-)

Als Ed Sheeran komt (kans is minimaal, maar niet 0), is hij headliner en verkoopt hij de dagkaarten in 2 minuten uit. Geen discussie over mogelijk, wat je ook van zijn muziek vindt.
Mensen die hem als sub goedpraten moeten niet zo vroeg beginnen met alcohol op zondag. Sorry Dennis ?
Helder. Die komt dus niet.
Geen headliner aankondiging om achter te houden imo...
Niet minder speciaal dan Mumford die ook al 3e keus headliner zijn.
Anders was Sheeran al lang na wegvallen Eminem en Coldplay als headliner gepresenteerd.
Ik blijf er bij, komt niet of staat nog sub voor een "andere headliner".

btw, kan zijn muziek enorm waarderen, dus daar is mijn mening niet op gebaseerd. En ik snap ook wel wat hij allemaal uitverkoopt en dat hij headliner is op Sziget en Firenze.
Ik zie het dus niet meer gebeuren...

Mensen die hem als sub goedpraten moeten niet zo vroeg beginnen met alcohol op zondag. Sorry Dennis
1f609.svg

Ed Sheeran lijkt mij een logische boeking. En aangezien die derde headliner nog niet rond was zal zijn vraagprijs er niet lager op geworden zijn...

Geen headliner aankondiging om achter te houden imo…

Als je tot en met december 2018 in onderhandeling bent geweest met andere headliners (bijv. Eminem, Neil Young, The Cure), maar die om uiteenlopende redenen niet gelukt zijn en je dus nog geen 3e headliner hebt... dan kan Mojo dus in januari 2019 nog aankloppen bij bijvoorbeeld de agent van Ed Sheeran om hem te overtuigen tussen 2 gigs in Spanje nog Pinkpop te doen. Agent weet dat Pinkpop een probleem heeft en kan dan de jackpot vragen voor zijn artiest.

Mojo houdt niks achter. Mojo heeft gewoon nog niks voor die laatste headlinerspot.

Voor de liefhebber zijn al die podcasts rondom 50 jaar Mojo dan ook zeker interessant om te luisteren. Die met Jan Smeets is dan eigenlijk nog de minst leuke/informerende uit de reeks. Zie https://www.mojo.nl/over-mojo/wij-zijn-mojo/mojo-50-jaar/podcast/.

Ed Sheeran lijkt mij een logische boeking. En aangezien die derde headliner nog niet rond was zal zijn vraagprijs er niet lager op geworden zijn…

Dit dus! :) Je schreef het toen ik ook mijn reactie van hierboven aan het typen was.

Processierups wrote:
Ed Sheeran lijkt mij een logische boeking. En aangezien die derde headliner nog niet rond was zal zijn vraagprijs er niet lager op geworden zijn…

Dit dus! ? Je schreef het toen ik ook mijn reactie van hierboven aan het typen was.
Dus idd net als Mumford 3de / 4de keus.
Geen WOW headliner, maar wel een populaire en gegarandeerd uitverkochte dagkaarten.
Ik zou het tegenvallend vinden.
M&S - Sheeran - Fleetwood
Fleetwood voor mij de leukste headliner in dit rijtje.
Maar voor mij wel "leuk genoeg" deze 3.

we zullen zien, zie het niet meer gebeuren...

De opmerking van James over Adele is duidelijk sarcastisch bedoeld. Hij bedoelt ongetwijfeld dat Ed Sheeran als sub net zo'n belachelijke suggestie is als Adele als sub. En daar ben ik het mee eens. Ik heb zelf niets met zijn muziek, maar het valt niet te ontkennen dat Sheeran onvoorstelbaar populair is. Die zal ook echt geen derde of vierde keus zijn voor Pinkpop. Net als bij een Coldplay of Rolling Stones zou Mojo/Pinkpop direct hebben toegeslagen als Sheeran beschikbaar en betaalbaar was, aangezien die drie artiesten gewoon een garantie zijn voor een uitverkochte dag plus een run op weekendkaarten. Dat Sheeran echter niet al een paar maanden geleden is bevestigd, zal betekenen dat hij dus niet beschikbaar of te duur is. Heel misschien is Mojo/Pinkpop inmiddels zo wanhopig dat ze alsnog aan Sheerans eisen willen voldoen, maar natuurlijk niet als sub. Volgens mij is Dennis jullie gewoon aan het trollen, door met relatief "kleinere/alternatieve" namen als Van Halen en Iron Maiden te komen als mogelijke headliners en een (in commercieel opzicht) mega-act als Ed Sheeran als sub...

Even tussendoor:
Was er al bekend op welke dagen Mumford & Sons en Fleetwood Mac spelen? Ik vind via google voor Fleetwood Mac maandag 10 juni, maar dat is maar op 1 site, de rest meldt er niks over.

Even tussendoor:
Was er al bekend op welke dagen Mumford & Sons en Fleetwood Mac spelen? Ik vind via google voor Fleetwood Mac maandag 10 juni, maar dat is maar op 1 site, de rest meldt er niks over.
Zaterdag
Mt. Atlas - Golden Earring - George Ezra - Mumford and Sons
Zondag
Tenacious D - (headliner onbekend)
Maandag
Fleetwood Mac

Zo, we zijn weer twee pagina’s verder en Ed wordt headliner stage 4 ?. Kom op mensen zolang er geen nieuws is moeten we blijven speculeren. Mooie boeking zoals voorspeld Golden Earring!!

Zo, we zijn weer twee pagina’s verder en Ed wordt headliner stage 4 ?. Kom op mensen zolang er geen nieuws is moeten we blijven speculeren. Mooie boeking zoals voorspeld Golden Earring!!
Speculeren...
Dan speculeer ik :
Bastille, Status Quo en Disturbed op 9 juni,
Slash, Bring me the Horizon en 1975 op 10 juni.

Laten we The Who headliner zetten op zondag wat mij betreft.

edit: en voor de portie gitaren nog Slayer op maandag....

Om nog even terug te komen op dat lijstje met Europese festivals die eveneens een headliner missen: The Killers zijn het sterkste gerucht voor de ontbrekende headliner op NOS Alive en Mad CooL

Users who are viewing this thread