Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.148
1.182
PP1980 wrote:
Realitscher lijkt mij dat Lenny Kravitz en Slash aanwezig zullen zijn.

Denk inderdaad dat we het ‘rock’stukje in die hoek moeten zoeken. Met dan nog BMTH en Tenacious D en klaar.

Wat ACDC betreft: wie zit daar (live) dan eigenlijk nog in? De gitarist? De zanger kan live niet spelen door gehoorproblemen, de andere gitarist en belangrijkste nummerschrijver is helaas overleden (rip!), de bassist is gaan rentenieren en de drummer zit/zat in de bak wegens verdenking van aanranding. Misschien een tijd om een einde te breien aan wat een prachtig parcours was?

Vond het met Axl in ieder geval niet zo memorabel in Werchter…

Wie zit daar nog in...? Op het laatste was het zoals je beschrijft, dat zou wel een tragisch einde zijn van zulke iconische hardrockband. Maar in augustus/september 2018 zijn er foto's gemaakt van AC/DC-leden in de opnamestudio in Vancouver waar ze hun vorige albums opgenomen hebben. Mét Brian Johnson en mét Phil Rudd! Stevie en Angus Young staan ook op de foto's. Hopelijk betekent dit een nieuw album en een nieuwe tour.

Ik heb helemaal niets tegen Axl Rose (ben zelfs fan van Guns N' Roses), maar Axl Rose hoort bij GNR, niet bij AC/DC. Met hem ga ik sowieso niet zien. Brian Johnson is een zeer belangrijk onderdeel van AC/DC, zowat de beste frontmanvervanging aller tijden (en al helemaal niets tegen Bon Scott hoor). Maar zijn aandeel in Back in Black (stem en lyrics van het derde best verkochte album aller tijden!) hebben hem op weg gezet naar een iconisch figuur. Nu nog, zijn charisma, sympathie (écht de sympathiekste frontman die er is), zijn moves, zijn grappige woorden tussen de nummers door... Onmisbaar voor een AC/DC-optreden.

Heb AC/DC al drie keer mogen zien (één keer hiervan nog met Malcolm Young en Phil Rudd, de twee recentste keren met Stevie Young en Chris Slade), hopelijk komt er nog een vierde keer! Dat zou eigenlijk onverhoopt zijn!

Maar Pinkpop, of een ander festival, zullen ze niet doen hoor. Het enige festival dat ze de laatste 25-30 (?) jaar gedaan hebben, was het Download Festival (UK) in 2010. Daarvoor hebben ze 4 miljoen euro gevraagd, een eigen AC/DC-stage (!) waar enkel zij op gespeeld hebben tijdens het gehele festival en de eis dat alle andere podia moesten stil liggen tijdens hun show...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.148
1.182
The Who zou wel eens op Isle of Wight kunnen headlinen…
Misschien mooie headliner voor Pinkpop?
Naast Neil Young en AC DC hoog op de verlanglijst van Jan.

Tour mogelijk deze zomer.
Via Rolling Stone Magazine

The group has yet to release tour dates, but Townshend says it will begin at New York’s Madison Square Garden in April and travel through the Northeast alongside Chicago and Detroit. That initial leg is just 14 shows, but they?ll return in September and October to hit Canada and the western United States. (Most of the shows are at arenas, though he mentioned the possibility of a stadium or two.) Townshend says that the European tour plans are less clear at the moment, but that they’ll play festivals in the UK over the summer and hopefully return at the end of the year to play Arenas

The Who, zalige rockband, wat een historie ook! En Daltrey en Townshend kunnen het nog altijd hoor! (enkele jaren geleden toch nog :)). Aangezien het nieuwe album (eerste in 13 jaar tijd!) pas in het najaar zal uitkomen, gok ik op een Europese tour najaar 2019/voorjaar en zomer 2020. Misschien één of twee festivals (in de UK) deze zomer al...
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Malcolm Young staan ook op de foto’s

Denk niet dat Malcolm op de foto's staat ;)

Er is idd nog wel hoop voor AC/DC. Brian heeft een keer een nummer met Muse gespeeld live dus misschien kan hij wel weer shows doen. Ook heeft Cliff volgens mij gezegd dat hij wel verder zou gaan als Brian terug komt. En zoals je zegt dat ze in de studio gezien zijn is al heel wat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
The Who zou wel eens op Isle of Wight kunnen headlinen…
Misschien mooie headliner voor Pinkpop?
Naast Neil Young en AC DC hoog op de verlanglijst van Jan.

Tour mogelijk deze zomer.
Via Rolling Stone Magazine

The group has yet to release tour dates, but Townshend says it will begin at New York’s Madison Square Garden in April and travel through the Northeast alongside Chicago and Detroit. That initial leg is just 14 shows, but they?ll return in September and October to hit Canada and the western United States. (Most of the shows are at arenas, though he mentioned the possibility of a stadium or two.) Townshend says that the European tour plans are less clear at the moment, but that they’ll play festivals in the UK over the summer and hopefully return at the end of the year to play Arenas
Ik zie dat de laatste regel van de alinea in het artikel is gewijzigd??? Raar...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Is twee classic bands niet een beetje teveel van t goede?

Kylie Minogue en Golden Earring als subs en we hebben Pinkpop Classic 2019.
1f606.svg

ik kan het toch niet laten hier even op te reageren...

Er is veel meer nodig om van Pinkpop een Pinkpop-Classic te maken, daar hebben een paar acts geen impacts op.
Met een paar classic acts ben je er niet. Overigens komen er dik 50 acts, ik sluit niet uit dat er circa 10 classics op het affiche staan. Zelfs dan komen er nog eens circa 40 acts die het classic gehalte enorm zullen compenseren. Dan staat er nog genoeg "voor de jeugd" zullen we maar zeggen.

Als je echt een Pinkpop Classic wil hebben, zou de lineup vol staan met:
Janse Bagge Bend, Massada, Peter Koelewijn, Raymond van het Groenewoud, Claw Boys Claw, CCC Inc., Fischer-Z, Colin Blunstone, Mother's Finest, Wishbone Ash, Saga, The Stranglers, Fish, Marillion, Garland Jeffreys, Kid Creole, Manfred Mann's Earth Band, Steve Harley & Cockney Rebel, Living Colour, Bush, Fun Lovin' Criminals, The Presidents of the United States of America, Therapy?, Saybia, Big Country, Golden Earring, Heather Nova, Sinéad O'Connor,The Waterboys, Iggy Pop, Uriah Heep, UB 40, Simple Minds, The Cult, Status Quo, Toto, Fleetwood Mac
Kijk, dat zou te veel zijn van het goede...
(alhoewel ik persoonlijk hier compleet uit mijn plaat op zou gaan!!!!!)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Timmetje wrote:
Is twee classic bands niet een beetje teveel van t goede?


Timmetje wrote:
Kylie Minogue en Golden Earring als subs en we hebben Pinkpop Classic 2019.
1f606.svg


ik kan het toch niet laten hier even op te reageren…

Er is veel meer nodig om van Pinkpop een Pinkpop-Classic te maken, daar hebben een paar acts geen impacts op.
Met een paar classic acts ben je er niet. Overigens komen er dik 50 acts, ik sluit niet uit dat er circa 10 classics op het affiche staan. Zelfs dan komen er nog eens circa 40 acts die het classic gehalte enorm zullen compenseren. Dan staat er nog genoeg “voor de jeugd” zullen we maar zeggen.

Als je echt een Pinkpop Classic wil hebben, zou de lineup vol staan met:
Janse Bagge Bend, Massada, Peter Koelewijn, Raymond van het Groenewoud, Claw Boys Claw, CCC Inc., Fischer-Z, Colin Blunstone, Mother’s Finest, Wishbone Ash, Saga, The Stranglers, Fish, Marillion, Garland Jeffreys, Kid Creole, Manfred Mann’s Earth Band, Steve Harley & Cockney Rebel, Living Colour, Bush, Fun Lovin’ Criminals, The Presidents of the United States of America, Therapy?, Saybia, Big Country, Golden Earring, Heather Nova, Sinéad O’Connor,The Waterboys, Iggy Pop, Uriah Heep, UB 40, Simple Minds, The Cult, Status Quo, Toto, Fleetwood Mac
Kijk, dat zou te veel zijn van het goede…
(alhoewel ik persoonlijk hier compleet uit mijn plaat op zou gaan!!!!!)
Wanneer start de voorverkoop hiervoor? :p

Was overigens het concept van Pinkpop Classic niet dat de bands al eens (minimaal een keer) eerder op Pinkpop hadden gestaan, niet zo zeer dat het allemaal 'oude' bands moesten zijn (er stonden ook aardig wat bands uit de jaren 90 zoals Bush, Therapy?, Presidents of the USA, Saybia)?
'Classic' is sowieso een nogal rekbaar begrip. Bands/artiesten als Rage Against The Machine, Metallica, Pearl Jam, Faithless, The Prodigy, Daft Punk, Skunk Anansie, Live, Robbie Williams, etc. hebben voor mij ook al een nostalgisch 'classic' gevoel, laat staan 'fossielen' als AC/DC of Bruce Springsteen, wat toch voor velen nog droomheadliners zijn en die nog massa's bezoekers trekken.
Goede muziek is voor mij dan ook totaal niet leeftijdsgebonden.
 

Festivaltime

Randprogramma
31 jan 2016
118
11
Mooie act voor Stage 4 Catfish and the Bottlemen https://playlist24.nl/titel/211358/catfish-the-bottlemen/longshot.html
Voor het eerst (on)bewust gehoord op 3FM Alternative tijdens lezen krant en uiteindelijk trok deze song meer mijn aandacht. Helaas te laat om bandnaam te zien op DAB+ screen en meteen online opgezocht; Catfish and the Bottlemen kan de komende jaren een grote band worden. Mooie video passend bij titel song: Longshot en komende week live te zien Eurosonic Noorderslag Groningen https://esns.nl/nl/artist/catfish-and-the-bottlemen/
Ze zijn al geboekt voor Sziget Festival)
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Mooie act voor Stage 4 Catfish and the Bottlemen https://playlist24.nl/titel/211358/catfish-the-bottlemen/longshot.html
Voor het eerst (on)bewust gehoord op 3FM Alternative tijdens lezen krant en uiteindelijk trok deze song meer mijn aandacht. Helaas te laat om bandnaam te zien op DAB+ screen en meteen online opgezocht; Catfish and the Bottlemen kan de komende jaren een grote band worden. Mooie video passend bij titel song: Longshot en komende week live te zien Eurosonic Noorderslag Groningen https://esns.nl/nl/artist/catfish-and-the-bottlemen/
Ze zijn al geboekt voor Sziget Festival)

Catfish and the Bottlemen zijn echt huge in de UK, in Nederland valt dat nog vies tegen voor hen, ik ben eigenlijk na hun tweede album al afgehaakt. Voor Pinkpop lijkt dit me echter een prima boeking, al zouden ze ook best op een BKS of Lowlands kunnen staan.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
600
577
Als je echt een Pinkpop Classic wil hebben, zou de lineup vol staan met:
Janse Bagge Bend, Massada, Peter Koelewijn, Raymond van het Groenewoud, Claw Boys Claw, CCC Inc., Fischer-Z, Colin Blunstone, Mother’s Finest, Wishbone Ash, Saga, The Stranglers, Fish, Marillion, Garland Jeffreys, Kid Creole, Manfred Mann’s Earth Band, Steve Harley & Cockney Rebel, Living Colour, Bush, Fun Lovin’ Criminals, The Presidents of the United States of America, Therapy?, Saybia, Big Country, Golden Earring, Heather Nova, Sinéad O’Connor,The Waterboys, Iggy Pop, Uriah Heep, UB 40, Simple Minds, The Cult, Status Quo, Toto, Fleetwood Mac
Kijk, dat zou te veel zijn van het goede…
(alhoewel ik persoonlijk hier compleet uit mijn plaat op zou gaan!!!!!)[/quote]

Eigenlijk gewoon ook een TOP Bospop programma ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Was overigens het concept van Pinkpop Classic niet dat de bands al eens (minimaal een keer) eerder op Pinkpop hadden gestaan, niet zo zeer dat het allemaal ‘oude’ bands moesten zijn (er stonden ook aardig wat bands uit de jaren 90 zoals Bush, Therapy?, Presidents of the USA, Saybia)?
Klopt, het concept was idd dat de act al op Pinkpop gestaan had. Niet zo zeer in de prehistorie, maar ook de 90's en 00's bandjes idd...
Enkel Toto was ooit uitzondering, dat was een mogelijkheid die ze niet lieten schieten.

Goede muziek is voor mij dan ook totaal niet leeftijdsgebonden.
dit!! Exact...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.159
Ik denk dat vrijwel iedereen op dit forum zich daarin kan vinden.

Maar Pinkpop is in principe minder gericht op ons en meer een mainstream festival. Een 538 festival. Daar lijkt me The Who - Fleetwood Mac - Mumford teveel van het goede. Dan komt hun doelgroep niet.

En daarbij, Lil Kleine voor Fleetwood en Kensington voor The Who, daar doe je die bands ook geen plezier mee. :p
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Ik denk dat vrijwel iedereen op dit forum zich daarin kan vinden.

Maar Pinkpop is in principe minder gericht op ons en meer een mainstream festival. Een 538 festival. Daar lijkt me The Who – Fleetwood Mac – Mumford teveel van het goede. Dan komt hun doelgroep niet.

En daarbij, Lil Kleine voor Fleetwood en Kensington voor The Who, daar doe je die bands ook geen plezier mee.
1f61b.svg
Ik zie de doelgroep nog een stuk breder, en reken zeker ook de oudere festivalgangers ertoe (van wie ik er heel wat ken, hoor er met 40 jaar praktisch zelf toe.. :wink: ).
Eerder een kruising tussen 3FM en Radio 2, of 538 en Radio 10 zo je wilt.
Al die 'oudjes' doen het heel goed daar, getuige bv. Bruce Springsteen en Rolling Stones.

Sterker nog, dankzij Fleetwood Mac koop ik waarschijnlijk voor het eerst in jaren weer eens een ticket voor Pinkpop (toegegeven: vooral omdat vrouwlief er groot fan van is).
Aangezien we Tenacious D ook heel graag zouden zien, zou dat zelfs nog best eens een weekendticket kunnen gaan worden, zeker (juist) als daar nog 'classic' bands als The Who of AC/DC bij zouden komen.
Figuren als een Lil Kleine stoor ik me daarbij totaal niet aan, ga ik simpelweg niet naar kijken. Kensington vind ik overigens niets mis mee, heb ik een stuk meer mee dan pak 'm beet Di-rect, Racoon of Chef Special (maar zou er ook niet speciaal een kaartje voor kopen).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Eerder een kruising tussen 3FM en Radio 2, of 538 en Radio 10 zo je wilt.
Al die ‘oudjes’ doen het heel goed daar, getuige bv. Bruce Springsteen en Rolling Stones.
Ja inderdaad.
Zie het meer als Top40 / Top2000 achtige lineup.
Populaire en nieuw tegen herkenbaar en gesetteld
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Catfish and the Bottleman staan niet dit jaar op eurosonic, maar stonden daar in 2015. In dat jaar stonden ze ook al op Rock Werchter, niet per se een nieuwe naam dus. Wel een fijne als je van het genre houdt!
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Wat een heerlijk forum is dit toch. We hebben 10 pagina’s terug alleen nog over hologram, DJ’s , vervallen 4e dag en uiteraard Kensington.

Nu weer optimisme over 4 dagen met top (oude) headliners. The Who kent iedereen mede omdat ze alle CSI-nummers spelen. Laten we s’middags de 9e Ed Sheeran tokkelen zodat hij op tijd terug is in Spanje en de top bezetting is een feit.

Verwacht zeker om het ouwe lullen pakket compleet te maken: Robert Plant. Treedt 13 juni op in Noorwegen en daarvoor nog niks. Precies 50 jaar geleden verscheen het debuutalbum Led Zeppelin 1. Mooie gelegenheid om PP2019 aan te doen.

Laat ik een tussenstand opmaken:

Main: MaS-the Who-Fleetwood Mac

Sub: Robert Plant- Ed Sheeran- Kensington

Uitverkochte editie!

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken