PP1980 wrote:
Realitscher lijkt mij dat Lenny Kravitz en Slash aanwezig zullen zijn.
Denk inderdaad dat we het ‘rock’stukje in die hoek moeten zoeken. Met dan nog BMTH en Tenacious D en klaar.
Wat ACDC betreft: wie zit daar (live) dan eigenlijk nog in? De gitarist? De zanger kan live niet spelen door gehoorproblemen, de andere gitarist en belangrijkste nummerschrijver is helaas overleden (rip!), de bassist is gaan rentenieren en de drummer zit/zat in de bak wegens verdenking van aanranding. Misschien een tijd om een einde te breien aan wat een prachtig parcours was?
Vond het met Axl in ieder geval niet zo memorabel in Werchter…
Wie zit daar nog in...? Op het laatste was het zoals je beschrijft, dat zou wel een tragisch einde zijn van zulke iconische hardrockband. Maar in augustus/september 2018 zijn er foto's gemaakt van AC/DC-leden in de opnamestudio in Vancouver waar ze hun vorige albums opgenomen hebben. Mét Brian Johnson en mét Phil Rudd! Stevie en Angus Young staan ook op de foto's. Hopelijk betekent dit een nieuw album en een nieuwe tour.
Ik heb helemaal niets tegen Axl Rose (ben zelfs fan van Guns N' Roses), maar Axl Rose hoort bij GNR, niet bij AC/DC. Met hem ga ik sowieso niet zien. Brian Johnson is een zeer belangrijk onderdeel van AC/DC, zowat de beste frontmanvervanging aller tijden (en al helemaal niets tegen Bon Scott hoor). Maar zijn aandeel in Back in Black (stem en lyrics van het derde best verkochte album aller tijden!) hebben hem op weg gezet naar een iconisch figuur. Nu nog, zijn charisma, sympathie (écht de sympathiekste frontman die er is), zijn moves, zijn grappige woorden tussen de nummers door... Onmisbaar voor een AC/DC-optreden.
Heb AC/DC al drie keer mogen zien (één keer hiervan nog met Malcolm Young en Phil Rudd, de twee recentste keren met Stevie Young en Chris Slade), hopelijk komt er nog een vierde keer! Dat zou eigenlijk onverhoopt zijn!
Maar Pinkpop, of een ander festival, zullen ze niet doen hoor. Het enige festival dat ze de laatste 25-30 (?) jaar gedaan hebben, was het Download Festival (UK) in 2010. Daarvoor hebben ze 4 miljoen euro gevraagd, een eigen AC/DC-stage (!) waar enkel zij op gespeeld hebben tijdens het gehele festival en de eis dat alle andere podia moesten stil liggen tijdens hun show...