Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
AC/DC speelt amper tot vrijwel nooit festivalshows.
Er zijn geen speeldata van AC/DC bekend. Het is niet eens bekend of ze wel gaan touren dit jaar.
Als Pinkpop bezig was geweest met AC/DC dan waren ze daar al lang en breed mee begonnen qua contact en had Jan Smeets niet gisteren verkondigd dat ze nog geen derde headliner hebben en dat ze nog zoeken.

Wat dat zou betekenen is dat én AC/DC dit jaar moet touren én dat ze met nieuw materiaal ineens festivalshows gaan doen terwijl ze dat vrijwel tot nooit doen én dat Pinkpop tot last minute wacht om ze te verkrijgen wat ook niet erg logisch is. Lijkt me eerder iets voor 2020 dan 2019.
 

pj1617899902

Playlistbediener
12 nov 2018
25
0
Doe maar gewoon The Cure.
Overigens mag Kensington van mij zeker komen. Perfecte festivalmuziek en maken prima muziek. Als headliner hoeft van mij dan weer niet ;)
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Doe maar gewoon The Cure.
Overigens mag Kensington van mij zeker komen. Perfecte festivalmuziek en maken prima muziek. Als headliner hoeft van mij dan weer niet ?

Definieer 'perfecte festival muziek' ;)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.885
6.095
pj wrote:
Doe maar gewoon The Cure.
Overigens mag Kensington van mij zeker komen. Perfecte festivalmuziek en maken prima muziek. Als headliner hoeft van mij dan weer niet
1f609.svg


Definieer ‘perfecte festival muziek’
1f609.svg
The Strokes.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
992
119
Doe maar gewoon The Cure.
Overigens mag Kensington van mij zeker komen. Perfecte festivalmuziek en maken prima muziek. Als headliner hoeft van mij dan weer niet
1f609.svg
alleen alle liedjes hetzelfde overwinningsgevoel proberen over te brengen en veel te veel ge-oh en ge-wo. Maar Kensington op Pnkpop moet denk ik gewoon ? Alleen zeker niet as headliner.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.004
3.689
Als we nu gewoon Tame Impala die late night slot geven, beter toch.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Goeie!
Leuk detail trouwens.
Album opname zijn met Brian Johnson en zonder Axl. Tour zal wel zijn met Axl.


huub28 wrote:
Ik denk dat AC/DC het is…

Ik denk dat AC/DC één van de namen/factoren zijn die de internationale festivalwereld zo in de war brengt
Think about it

– We zagen een tijdje terug een uitgelekte foto dat ze aan het opnemen zijn. Ze zijn een tijdje weg geweest en hebben nog steeds een grote naam.
Tegenwoordig is het nu zo dat een tour nu een vergelijkbare operatie is als met de Rolling Stones (niet als de Stones met begeleidingsband) elk lid moet een medische test ondergaan. De gehele productie moet paraat en nerveus wezen, want heel groot. Ze zullen tot op het laatste moment wachten met het definitief sein geven, want dat het met de gezondheid en nieuw materiaal toch niet kan.
Just a thought
Niet dat ik wil zeggen dat AC/DC dan als ze gaan touren alle festivals doet die een headliner missen. Maar ik zie het wel als mogelijk dat Pinkpop wacht met Kensington of Golden Earring als definitief derde headliner maken voor een AC/DC of andere dergelijke namen die ze op een onduidelijke manier proberen te bereiken, anders zie ik ’19 een flop gaan worden.
Voor zover ik weet, is het helemaal niet zeker of AC/DC binnenkort met nieuw mayeriaal komt en, zo ja, in welke samenstelling. Er zijn alleen wat vage foto's en, op basis daarvan, wilde speculaties. AC/DC zelf houdt altijd de lippen stijf op elkaar totdat er daarwerkelijk iets aan te kondigen is (tourdata, releasedatum). Het lijkt mij in elk geval onwaarschijnlijk dat AC/DC dit jaar een nieuwe cd uitbrengt, laat staan met Brian Johnson en Phil Rudd in de gelederen. Misschien een boxset of greatest hits-album of zo met als bonus wat opgepoetste songs (van de hand van Angus en zijn overleden broer Malcolm), die nog niet eerder zijn uitgebracht en in een lade waren beland. Maar een heel nieuw studio-album in de oude line-up, zonder de hulp van Malcolm, zou voor AC/DC-begrippen nogal snel na de vorige zijn en bovendien verrassend na alle bezettingsproblemen van de afgelopen vier of vijf jaar.

Niet dat het uitmaakt voor een mogelijk optreden van AC/DC op Pinkpop of ze nieuw materiaal uitbrengen of niet. Ook zo'n festivalshow lijkt me echter, zoals anderen al hebben opgemerkt, onwaarschijnlijk en past niet bij het tourverleden van de band. Hetzelfde geldt voor Van Halen, dat me in Nederland bovendien niet echt populair genoeg lijkt (in tegenstelling tot AC/DC) om een festivaldag van Pinkpop als headliner te kunnen dragen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.019
6.059
Voor zover ik weet, is het helemaal niet zeker of AC/DC binnenkort met nieuw mayeriaal komt en, zo ja, in welke samenstelling. Er zijn alleen wat vage foto’s en, op basis daarvan, wilde speculaties. AC/DC zelf houdt altijd de lippen stijf op elkaar totdat er daarwerkelijk iets aan te kondigen is (tourdata, releasedatum). Het lijkt mij in elk geval onwaarschijnlijk dat AC/DC dit jaar een nieuwe cd uitbrengt, laat staan met Brian Johnson en Phil Rudd in de gelederen.
Feit is, ze zaten in de studio in Vancouver. Dat was wel overduidelijk.
Verder verscheen het volgende (betrouwbare) bericht op een GNR forum:
...i talked for a bit to a crew member and he told me that even though Axl is not recording with them at the studio he will be touring again. I told the guy, "but he is not recording the new AC/DC album" and he said "It doesn't matter, he will help them again, that's his favourite band". So there you go. Also asked him if he has heard about new music and he said that haven't heard anything but everybody is hoping for a new album. ...
Heel lang verhaal kort samengevat van alle losse flodders, album komt begin dit jaar, met oa Brian Johnson. Er zal getourd gaan worden, dat zal vooral met Axl zijn. Hou een slag om de arm dat dat pas 2020 kan zijn...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Misschien toch wel Hardwell ipv Armin, met een eenmalige show op PP?

https://www.ad.nl/show/gestopte-dj-hardwell-verrast-fans-met-splinternieuwe-dancetrack~a3e427da/
 

marvelousm

Nieuw lid
3 jan 2019
2
0
Als we nu gewoon Tame Impala die late night slot geven, beter toch.

Ze doen meestal wel een lasershow bij hun optredens. Dus dat late festival slot is perfect voor ze. Misschien in een co headliners constructie met een andere middelgrote band? En als er een festival is dat tot de champions league van de festival behoort dan is het Coachella wel ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.019
6.059
Luister tip:
L1 Cultuurcafé met Wiel Beijer over Pinkpop en met Marco Roelofs en Frans Pollux.
L1 radio , Zaterdag 5 januari 2019 om 10:00 uur.
https://l1.nl/l1-cultuurcafe-5-jan-2019-146827/
...we beginnen deze uitzending met Pinkpop dat in 2019 volledig in het teken staat van de 50e editie. Pinkpopbaas Jan Smeets was afgelopen week te gast bij Limburg Centraal en daar wist hij te vertellen dat we komende editie waarschijnlijk de Golden Earring en Rowwen Heze terug gaan zien. Samen met Wiel Beijer, de schrijver van de Pinkpop biografie en journalist bij De Limburger blikken we terug op 50 jaar Pinkpop.
( Luister L1 Radio via L1.nl/Radio of op FM 95.3 en 100.3. L1 Radio is ook via DAB+ te beluisteren, op kanaal 7A )
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.208
4.447
Tame Impala van 0:00 - 2:00 zou het affiche hoe dan ook heel veel beter maken. Helaas is de kans daarop waarschijnlijk nihil.
Ik moet me kennelijk, kost heel veel moeite, toch erin schikken dat de op dit forum zelfgemaakte poster voor het Pinkpoppubliek, althans de doelgroep, interessanter is dan de poster van Coachella (bijvoorbeeld).
 

rubberenrobbie

Playlistbediener
26 feb 2018
35
3
Tame Impala van 0:00 – 2:00 zou het affiche hoe dan ook heel veel beter maken. Helaas is de kans daarop waarschijnlijk nihil.
Ik moet me kennelijk, kost heel veel moeite, toch erin schikken dat de op dit forum zelfgemaakte poster voor het Pinkpoppubliek, althans de doelgroep, interessanter is dan de poster van Coachella (bijvoorbeeld).
Kun je vergeten..... Tame Impala. Pinkpop heeft trouwens geen doelgroep meer, die willen van alle doelgroepen een graantje meepikken. Een soort Media Markt onder de festivals geworden.
Ik heb nog net early birds voor het Hello festival gekocht op oudjaarsdag. Geen zin meer om te wachten op een line up die ik zelf al kan invullen. Daarna lekker naar Down the rabbit hole en mijn wensen zijn vervuld.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.208
4.447
Dat ze van alle doelgroepen iets willen meepikken maakt dat de lijn is dat je nergens echt spannend kan worden. Ik vind het jammer dat Pinkpop zonder aarzelen een Armin van Buuren altijd boven Tame Impala verkiest.
 

rubberenrobbie

Playlistbediener
26 feb 2018
35
3
Ben ik helemaal met je eens. Je moet ook nieuwe muziek leren kennen. En kies gewoon voor kwaliteit ipv namen die iedereen al kent. Die kun je overal zien Dauwpop, Parkpop, appelpop , Hello en weet ik veel waar nog meer.

Golden Earring en Lenny Kravitz worden doorgeschoven van Hello. Schrijf Kaiser Chiefs ook maar op via Dauwpop en zo kun je er nog 10 opnoemen. Op dat soort festivals zijn die namen prima hoor. Maar voor Pinkpop verwacht ik iets meer. En dan niet alleen 3 grote headliners. Coldplay of Ed Sheeran zal er nog wel bijkomen als zogenaamde klapper.
Ik hoop steeds op Iets extra's, iets spannends. Ik ga graag naar Pinkpop, maar ik vrees dat het er qua uitdagingen en verrassingen niet meer in zit. Helaas......
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.023
Dat ze van alle doelgroepen iets willen meepikken maakt dat de lijn is dat je nergens echt spannend kan worden. Ik vind het jammer dat Pinkpop zonder aarzelen een Armin van Buuren altijd boven Tame Impala verkiest.
Logisch want wat Armin heeft betekend voor de trance scene gaat Tame Impala nooit doen binnen hun genre.

Armin is gewoon een legende, alleen jammer dat men vaak alleen de 538 Armin kent. Ben ook bang dat hij die kant gaat laten zien op Pinkpop als die komt. Daarom moet die gewoon een keer meer uurs op Lowlands neergezet worden ala Armin Only zo dat hij echt de trance kant op kan gaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken