Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
608
586
Laten we hopen van niet…

Wel zou ik Faithless een leuke verrassing vinden op deze 50ste editie

Afgelopen jaar Maxi Jazz op Nirwana gezien, weliswaar in een dj-set met als laatste nr Insomnia waarop hij zelf de vocals deed. Ik moet zeggen dat ik daar niet zo vrolijk van werd, zijn stem liet toen behoorlijk te wensen over, zelfs bij maar 1 nr dus ik ben er bang voor wat dat zal moeten worden bij een ser van een uur...
Vind Faithless helemaal top, heb al hun optredens op PP gezien, maar van mij hoeft het volgend jaar niet, dan liever de Prodigy ?
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
182
98
Justin Bieber vind ik festivalonwaardig, ga dan naar een concert van hem als je die zo graag wilt zien playbacken.
Bruno Mars/Robbie Williams waren zeker geen slechte zetten, en ook Lionel Richie vond ik best wel grappig om er tussen te hebben. Zolang dit genre niet de boventoon gaat worden is dit geen enkel probleem voor mij.
Uiteindelijk zijn het toch de bands zoals Rammstein/Metallica/Muse/Stones/Pearl Jam/Foo Fighters/Arctic Monkeys/Arcade Fire/etc/etc waar de meeste festivalgangers op zitten te wachten...
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
182
98
Ben het niet met je eens Jasper
Pinkpop is van oudsher een festival waar de rock altijd overheerst heeft, weliswaar rock in vele vormen, maar wel rock.
De laatste tijd word rock echter steeds meer een ondergeschoven kindje op PP.
In plaats daarvan krijgen we vele nietszeggende popbandjes en 1 dagsvliegjes
Ik vind dan ook dat PP zijn eigen identiteit aan het verliezen is, en dat vind ik jammer. Ik denk overigens dat Mojo hier mede debet aan is.

Ben het helemaal met je eens.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Ben het niet met je eens Jasper
Pinkpop is van oudsher een festival waar de rock altijd overheerst heeft, weliswaar rock in vele vormen, maar wel rock.
De laatste tijd word rock echter steeds meer een ondergeschoven kindje op PP.
In plaats daarvan krijgen we vele nietszeggende popbandjes en 1 dagsvliegjes
Ik vind dan ook dat PP zijn eigen identiteit aan het verliezen is, en dat vind ik jammer. Ik denk overigens dat Mojo hier mede debet aan is.

Kendrick Lamar is zowaar geen popbandje als geen eendagsvliegje.
Zou perfect op Pinkpop passen.

Prima dat je er niets aan vindt, maar zeggen dat het niet op Pinkpop past is natuurlijk onzin.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Justin Bieber vind ik festivalonwaardig, ga dan naar een concert van hem als je die zo graag wilt zien playbacken.
Bruno Mars/Robbie Williams waren zeker geen slechte zetten, en ook Lionel Richie vond ik best wel grappig om er tussen te hebben. Zolang dit genre niet de boventoon gaat worden is dit geen enkel probleem voor mij.
Uiteindelijk zijn het toch de bands zoals Rammstein/Metallica/Muse/Stones/Pearl Jam/Foo Fighters/Arctic Monkeys/Arcade Fire/etc/etc waar de meeste festivalgangers op zitten te wachten…

Artic Monkeys zijn geen PP headliner.
De overige bands zijn de afgelopen jaren allemaal al een keer voorbij gekomen. Ik kan me niet voorstellen dat er nog mensen om de Foo Fighters op PP 2019 staan te springen.

Met uitzondering van de Stones zie ik liever wat nieuws op de podia verschijnen. Een Kendrick Lamar, P!nk, Beyonce, Lady Gaga, Eminem of Coldplay zouden daarvan perfecte voorbeelden zijn. Geef mij Kanye West maar op de zaterdag ipv wéér Muse, of wéér de FF.
 

Pjotrm1998

Campingartiest
12 feb 2017
55
4
Ron wrote:
Justin Bieber vind ik festivalonwaardig, ga dan naar een concert van hem als je die zo graag wilt zien playbacken.
Bruno Mars/Robbie Williams waren zeker geen slechte zetten, en ook Lionel Richie vond ik best wel grappig om er tussen te hebben. Zolang dit genre niet de boventoon gaat worden is dit geen enkel probleem voor mij.
Uiteindelijk zijn het toch de bands zoals Rammstein/Metallica/Muse/Stones/Pearl Jam/Foo Fighters/Arctic Monkeys/Arcade Fire/etc/etc waar de meeste festivalgangers op zitten te wachten…

Artic Monkeys zijn geen PP headliner.
De overige bands zijn de afgelopen jaren allemaal al een keer voorbij gekomen. Ik kan me niet voorstellen dat er nog mensen om de Foo Fighters op PP 2019 staan te springen.

Met uitzondering van de Stones zie ik liever wat nieuws op de podia verschijnen. Een Kendrick Lamar, P!nk, Beyonce, Lady Gaga, Eminem of Coldplay zouden daarvan perfecte voorbeelden zijn. Geef mij Kanye West maar op de zaterdag ipv wéér Muse, of wéér de FF.

AM geen PP headliner? Qua muziek gaan ze idd wel steeds meer naar BKS, maar in 2014 waren ze toch echt een goeie headliner imo.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
608
586
Ron wrote:
Justin Bieber vind ik festivalonwaardig, ga dan naar een concert van hem als je die zo graag wilt zien playbacken.
Bruno Mars/Robbie Williams waren zeker geen slechte zetten, en ook Lionel Richie vond ik best wel grappig om er tussen te hebben. Zolang dit genre niet de boventoon gaat worden is dit geen enkel probleem voor mij.
Uiteindelijk zijn het toch de bands zoals Rammstein/Metallica/Muse/Stones/Pearl Jam/Foo Fighters/Arctic Monkeys/Arcade Fire/etc/etc waar de meeste festivalgangers op zitten te wachten…

Artic Monkeys zijn geen PP headliner.
De overige bands zijn de afgelopen jaren allemaal al een keer voorbij gekomen. Ik kan me niet voorstellen dat er nog mensen om de Foo Fighters op PP 2019 staan te springen.

Met uitzondering van de Stones zie ik liever wat nieuws op de podia verschijnen. Een Kendrick Lamar, P!nk, Beyonce, Lady Gaga, Eminem of Coldplay zouden daarvan perfecte voorbeelden zijn. Geef mij Kanye West maar op de zaterdag ipv wéér Muse, of wéér de FF.

Ben het in deze met je eens Timmetje!
Ik sta ook niet te wachten op wéér Muse, Rammstein, AM ed, kijk ook uit naar iets vernieuwends op het PP-podium, in welke vorm dan ook (dance, hip-hop, (hard)rock, metal). Volgens mij was dat in de beginjaren van PP ook zeker het geval.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
pff als ik sommige namen hier zie
1f62e.svg


Kendrick Lamar? Alsjeblieft niet…
Swedish House Maffia? Snap nog steeds niet dat er mensen zijn die DJ’s op PP willen zien. Ga dan naar een dancefestival als je dat leuk vindt?!

PP moet gewoon vol staan met festivalbands, en niet die pop/house zwik….

Kendrick Lamar staat verder weg van pop dan pakweg Foo Fighters.
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
182
98
Ik ken niks van die Kendrick Lamar, maar tis denk ik ook niet echt mijn genre. Geef mij maar FF dan.
ACDC zou een geweldige headliner zijn voor mij, maar ook een Roger Waters, een Roger Hodgson of een band als Queen als we toch eens wat anders willen...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.104
Ik ken niks van die Kendrick Lamar, maar tis denk ik ook niet echt mijn genre. Geef mij maar FF dan.
ACDC zou een geweldige headliner zijn voor mij, maar ook een Roger Waters, een Roger Hodgson of een band als Queen als we toch eens wat anders willen…
Misschien is Bospop iets voor je?

NIets mis met de namen die je opnoemt hoor. Maar er moet ook gewoon ruimte zijn voor muziek voor de jongeren, ook al is dat niet altijd je ding. Maar om nu al bij voorbaat te zeggen "alsjeblieft geen Kendrick Lamar" terwijl je blijkbaar geen nummer van hem kent, best kortzichtig man...

Ik ben wel liefhebber van de man, maar ik vond hem op Lowlands best tegenvallen, gaf een uitgebluste indruk toen.
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
182
98
hahaha niks mis met Bospop, ook al ben ik daar nog nooit geweest ;-)

Maar ga toch liever naar Pinkpop, en dan met name voor de wat stevigere bandjes
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Lol, "niks met bospop ook al ben ik daar nooit geweest" is eigenlijk net zo'n apart statement als "niks met Kendrick Lamar maar heb nog nooit een nummer van hem gehoord". Vond hem afgelopen jaar op Lowlands ook niet zo, maar zou hem vooralsnog een betere boeking vinden dan alweer een band uit dat rijtje dat pinkpop al jaren aan het rouleren is (Kol, Muse, FF etcetera). Ook beter dan nog een classic act (vind een echte classic headliner wel genoeg voor een festival dat geen Bospop is eigenlijk).
Ik kijk hier puur vanuit commercieel oogpunt overigens, waar het uiteindelijk bij MOJO toch omgaat (lijken velen te vergeten).
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Pretenders in het voorprogramma van Fleetwood Mac in Londen. Verwacht die eigenlijk niet op Pinkpop, meer een Bospop naam (stonden daar 2 jaar geleden echter ook al).

Betreffende Roger Waters en AC/DC; die zou ik beiden niet op Pinkpop verwachten. Die hebben dusdanig veel "attributen" bij zich wat het wel lastig maakt om op een festival op te treden. Daarnaast, zoals hier al eerder door anderen is vermeld, geeft AC/DC eigenlijk altijd de voorkeur aan eigen shows in plaats van festival shows. Hebben daar de laatste 2 tournees maar 2 uitzonderingen voor gemaakt (Coachella en Download), waarbij ze in Download zelfs een compleet eigen podium hadden meegenomen. Dat past op Pinkpop niet.

Betreffende de nog aan te kondigen headliners hoop ik op namen die op het moment nog niet in het geruchtencircuit rond gaan. Verwacht echter dat dit toch Mumford & Sons en Eminem of iets dergelijks gaat worden.
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
182
98
Je verdraait de feiten iets. Ik zeg niet "niks met bospop", maar "niks MIS met bospop"

Als ik zeg niks mis met bospop bedoel ik dat daar best weleens een aardig bandje heeft gestaan in het verleden zoals bv Live vorig jaar.
Als ik zeg geen nummer te kennen van Kendrick wil dat niet zeggen dat ik er nog nooit iets van heb gehoord. De nummers maken dan gewoon geen indruk op me.
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
pff als ik sommige namen hier zie
1f62e.svg


Kendrick Lamar? Alsjeblieft niet…
Swedish House Maffia? Snap nog steeds niet dat er mensen zijn die DJ’s op PP willen zien. Ga dan naar een dancefestival als je dat leuk vindt?!

PP moet gewoon vol staan met festivalbands, en niet die pop/house zwik….

DJ’s op Pinkpop dat heet met je tijd meegaan Ron.
Dat is nou juist het leuke van een fijn festival zoals Pinkpop, voor ieder wat wils!

Aan jouw bezoekers jaren te zien, ben je de jongste niet meer. Leuk dat je nog steeds naar Pinkpop gaat maar de meeste bezoekers zijn eerder jonger dan ouder en de jongeren willen wat anders op Pinkpop (gelijk hebben ze naar mijn mening) Ik ben blij dat Mojo Pinkpop meer rekening houdt met de jongere festivalbezoeker, wederom...meegaan met de tijd.

Om te stellen dat die mensen dan maar naar een ander festival moeten gaan vind ik net zo elegant als tegen jou opmerken dat je anders beter naar Pinkpop Classic kunt gaan. ?
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.657
819
Ron wrote:
pff als ik sommige namen hier zie
1f62e.svg


Kendrick Lamar? Alsjeblieft niet…
Swedish House Maffia? Snap nog steeds niet dat er mensen zijn die DJ’s op PP willen zien. Ga dan naar een dancefestival als je dat leuk vindt?!

PP moet gewoon vol staan met festivalbands, en niet die pop/house zwik….

DJ’s op Pinkpop dat heet met je tijd meegaan Ron.
Dat is nou juist het leuke van een fijn festival zoals Pinkpop, voor ieder wat wils!

Aan jouw bezoekers jaren te zien, ben je de jongste niet meer. Leuk dat je nog steeds naar Pinkpop gaat maar de meeste bezoekers zijn eerder jonger dan ouder en de jongeren willen wat anders op Pinkpop (gelijk hebben ze naar mijn mening) Ik ben blij dat Mojo Pinkpop meer rekening houdt met de jongere festivalbezoeker, wederom…meegaan met de tijd.

Om te stellen dat die mensen dan maar naar een ander festival moeten gaan vind ik net zo elegant als tegen jou opmerken dat je anders beter naar Pinkpop Classic kunt gaan.
1f609.svg

DJ`s horen gewoon niet op Pnkpop.
Er zijn zat andere festivals waar je naar mensen kunt gaan kijken die op knopjes drukken.
Laat Pinkpop ajb een festival blijven waar het om live muziek maken gaat, het liefst met een of meerdere gitaren.
Al zou ik Eminem of Kendrick Lamar ook wel kunnen waarderen
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
hersenscheetje wrote:

Ron wrote:
pff als ik sommige namen hier zie
1f62e.svg


Kendrick Lamar? Alsjeblieft niet…
Swedish House Maffia? Snap nog steeds niet dat er mensen zijn die DJ’s op PP willen zien. Ga dan naar een dancefestival als je dat leuk vindt?!

PP moet gewoon vol staan met festivalbands, en niet die pop/house zwik….


DJ’s op Pinkpop dat heet met je tijd meegaan Ron.
Dat is nou juist het leuke van een fijn festival zoals Pinkpop, voor ieder wat wils!

Aan jouw bezoekers jaren te zien, ben je de jongste niet meer. Leuk dat je nog steeds naar Pinkpop gaat maar de meeste bezoekers zijn eerder jonger dan ouder en de jongeren willen wat anders op Pinkpop (gelijk hebben ze naar mijn mening) Ik ben blij dat Mojo Pinkpop meer rekening houdt met de jongere festivalbezoeker, wederom…meegaan met de tijd.

Om te stellen dat die mensen dan maar naar een ander festival moeten gaan vind ik net zo elegant als tegen jou opmerken dat je anders beter naar Pinkpop Classic kunt gaan.
1f609.svg


DJ`s horen gewoon niet op Pnkpop.
Er zijn zat andere festivals waar je naar mensen kunt gaan kijken die op knopjes drukken.
Laat Pinkpop ajb een festival blijven waar het om live muziek maken gaat, het liefst met een of meerdere gitaren.
Al zou ik Eminem of Kendrick Lamar ook wel kunnen waarderen

Het is maar goed dat jij en ik niet alleen bepalen wat er wel of wat er niet op een festival hoort, dat bepaalt uiteindelijk het hele publiek namelijk.

Ik heb een praktisch leeg Pinkpop meegemaakt, omdat ze zo lekker bleven plakken in de oorspronkelijke gedachte.
De wereld verandert, je gaat als festival mee of je houdt op te bestaan. Zo simpel is het.
Ik hou van alle muziek en ben juist blij met de diversiteit. Ik ben van Pinkpop gaan houden omdat ik soms verrast wordt met muziek waar ik zelf nooit voor had gekozen.
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
182
98
Ron wrote:
pff als ik sommige namen hier zie
1f62e.svg


Kendrick Lamar? Alsjeblieft niet…
Swedish House Maffia? Snap nog steeds niet dat er mensen zijn die DJ’s op PP willen zien. Ga dan naar een dancefestival als je dat leuk vindt?!

PP moet gewoon vol staan met festivalbands, en niet die pop/house zwik….

DJ’s op Pinkpop dat heet met je tijd meegaan Ron.
Dat is nou juist het leuke van een fijn festival zoals Pinkpop, voor ieder wat wils!

Aan jouw bezoekers jaren te zien, ben je de jongste niet meer. Leuk dat je nog steeds naar Pinkpop gaat maar de meeste bezoekers zijn eerder jonger dan ouder en de jongeren willen wat anders op Pinkpop (gelijk hebben ze naar mijn mening) Ik ben blij dat Mojo Pinkpop meer rekening houdt met de jongere festivalbezoeker, wederom…meegaan met de tijd.

Om te stellen dat die mensen dan maar naar een ander festival moeten gaan vind ik net zo elegant als tegen jou opmerken dat je anders beter naar Pinkpop Classic kunt gaan.
1f609.svg

Ik stel helemaal niet dat er alleen maar ouwe meuk moet komen op pinkpop, integendeel....
Er zijn zat leuke hedendaagse bands om een pinkpopfestival mee te vullen, maar zoals ik het proef slaan er teveel mensen door naar de top 40 artiesten en andere artiesten die naar mijn mening (en ik denk ook van andere) mensen niet echt op pinkpop thuishoren wat mij betreft.
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
hersenscheetje wrote:

Ron wrote:
pff als ik sommige namen hier zie
1f62e.svg


Kendrick Lamar? Alsjeblieft niet…
Swedish House Maffia? Snap nog steeds niet dat er mensen zijn die DJ’s op PP willen zien. Ga dan naar een dancefestival als je dat leuk vindt?!

PP moet gewoon vol staan met festivalbands, en niet die pop/house zwik….


DJ’s op Pinkpop dat heet met je tijd meegaan Ron.
Dat is nou juist het leuke van een fijn festival zoals Pinkpop, voor ieder wat wils!

Aan jouw bezoekers jaren te zien, ben je de jongste niet meer. Leuk dat je nog steeds naar Pinkpop gaat maar de meeste bezoekers zijn eerder jonger dan ouder en de jongeren willen wat anders op Pinkpop (gelijk hebben ze naar mijn mening) Ik ben blij dat Mojo Pinkpop meer rekening houdt met de jongere festivalbezoeker, wederom…meegaan met de tijd.

Om te stellen dat die mensen dan maar naar een ander festival moeten gaan vind ik net zo elegant als tegen jou opmerken dat je anders beter naar Pinkpop Classic kunt gaan.
1f609.svg


Ik stel helemaal niet dat er alleen maar ouwe meuk moet komen op pinkpop, integendeel….
Er zijn zat leuke hedendaagse bands om een pinkpopfestival mee te vullen, maar zoals ik het proef slaan er teveel mensen door naar de top 40 artiesten en andere artiesten die naar mijn mening (en ik denk ook van andere) mensen niet echt op pinkpop thuishoren wat mij betreft.

Juist die andere muziek zorgt er waarschijnlijk voor dat jij nog wel naar jouw bands kunt kijken. Er is geen Pinkpop meer vol te krijgen met alleen de 'gitaren', dat was ooit eens.
Prima dat dit jouw mening is, maar het gaat beter met Pinkpop sinds het ietsjes moderner wordt. Het gaat in dit 'draadje' natuurlijk om de muziek, maar Pinkpop mag sowieso wel eens wat gaan moderniseren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken