Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.093
8.745
Als Neil Young een setlist als deze voor z'n headlineset op Roskilde 16 doet, dan komt het wel goed met die headlineset.

https://www.setlist.fm/setlist/neil-young-promise-of-the-real/2016/darupvej-roskilde-denmark-33ff947d.html

Heart Of Gold, The Needle And The Damage Done, Powderfinger, After The Gold Rush, Rockin In The Free World, Love And Only Love,... Hits genoeg. Kan hij nog Like A Hurricane, Old Man, Cinnamon Girl of Hey Hey My My erin gooien als hij dat wilt.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.240
747
dat pinkpop andere soorten muziek programmeert is niet het probleem.
het gaat uiteindelijk erom of het goed of slecht is.

niets mis met dance/hip hop/rap
pogrammeer je dance dan kun je een plaatjesdraaier programeren, maar je kan ook lcd soundsystem of bloody beetroots boeken
wil je hip hop of rap dan kun je lil kleine, gers pardoel, of een andere nederlandse kloteband boeken.
je kan ook kwaliteit boeken, bijv kendrick lamar.

zo ie het met alles.

voor mijn gevoel was de beste band van pp 2018 een heel nieuwe band, greta van fleet.

wat ik wil zeggen,

het boeit niet welk genre , of hoe oud een act is, het gaat om kwaliteit

en pp boekt naar mijn mening( en de mening van vele anderen) te veel ondermaatse 1 dagsvliegen, nederlandse meuk en 13 in een dozijn bands
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.083
6.168
Wie is er net zo benieuwd of Coldplay nog een aankondiging er achteraan slingeren zal vandaag?
Ik heb zo'n onderbuikgevoel dat we ze komende dagen wel kunnen verwachten...

ondanks dat Jan zei van niet, maar wie van jullie gelooft Jan meteen in zo'n situatie? ;)

Ik krijg er wel een PP19 gevoel bij.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.971
1.760
Ik kan me niet voorstellen dat er nog mensen om de Foo Fighters op PP 2019 staan te springen.

Met uitzondering van de Stones zie ik liever wat nieuws op de podia verschijnen. Een Kendrick Lamar, P!nk, Beyonce, Lady Gaga, Eminem of Coldplay zouden daarvan perfecte voorbeelden zijn. Geef mij Kanye West maar op de zaterdag ipv wéér Muse, of wéér de FF.

Ik heb gemerkt dat ik er zelf ook meer moeite mee heb dan ik dacht om me voor te stellen dat mensen liever iets zien wat ik totaal niks vind, dan iets wat ik fantastisch vind. Dus om jou aan te tonen dat het toch echt zo is: wat mij betreft komen de Foo's elk jaar opnieuw, als dat betekent dat we acts als Kendrick Lamar, P!nk, Beyonce, Lady Gaga en Eminem kunnen ontlopen (als headliner)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.749
1.911
Wie is er net zo benieuwd of Coldplay nog een aankondiging er achteraan slingeren zal vandaag?
Ik heb zo’n onderbuikgevoel dat we ze komende dagen wel kunnen verwachten…

ondanks dat Jan zei van niet, maar wie van jullie gelooft Jan meteen in zo’n situatie?
1f609.svg


Ik krijg er wel een PP19 gevoel bij.

Zodra ik Coldplay ergens op de affiche van een festival zie staan geloof ik je, eerder niet :wink:
Nergens ook maar iets te vinden waardoor je zou kunnen denken dat ze gaan touren.
Behalve die film die eraan komt doen ze denk ik volgend jaar helemaal niks al hoop ik van harte dat ik er helemaal naast zit.......
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
DennisvdBr wrote:
Wie is er net zo benieuwd of Coldplay nog een aankondiging er achteraan slingeren zal vandaag?
Ik heb zo’n onderbuikgevoel dat we ze komende dagen wel kunnen verwachten…

ondanks dat Jan zei van niet, maar wie van jullie gelooft Jan meteen in zo’n situatie?
1f609.svg


Ik krijg er wel een PP19 gevoel bij.

Zodra ik Coldplay ergens op de affiche van een festival zie staan geloof ik je, eerder niet ?
Nergens ook maar iets te vinden waardoor je zou kunnen denken dat ze gaan touren.
Behalve die film die eraan komt doen ze denk ik volgend jaar helemaal niks al hoop ik van harte dat ik er helemaal naast zit…….

Precies dit
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.409
5.147
DennisvdBr wrote:
Wie is er net zo benieuwd of Coldplay nog een aankondiging er achteraan slingeren zal vandaag?
Ik heb zo’n onderbuikgevoel dat we ze komende dagen wel kunnen verwachten…

ondanks dat Jan zei van niet, maar wie van jullie gelooft Jan meteen in zo’n situatie?
1f609.svg


Ik krijg er wel een PP19 gevoel bij.

Zodra ik Coldplay ergens op de affiche van een festival zie staan geloof ik je, eerder niet
1f609.svg

Nergens ook maar iets te vinden waardoor je zou kunnen denken dat ze gaan touren.
Behalve die film die eraan komt doen ze denk ik volgend jaar helemaal niks al hoop ik van harte dat ik er helemaal naast zit…….
De vraag is of ze festivals gaan doen, of mogelijk ergens een beetje exclusief gaan staan (Glasto?)

Maar er is genoeg aanleiding dat ze gaan touren hoor...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.971
1.760
Nog maar wat willekeurige namedropping. Sommigen zijn op zeker al genoemd, maar ik heb nu nog even geen idee of van deze acts al bekend is of ze touren rondom PP:

- John Frusciante
- Tenacious D
- Miles Kennedy met Alter Bridge of Slash
- The War on Drugs
- Tame Impala
- Rise Against
- Frank Turner
- Simple Minds
- Dropkick Murphy's
- Manic Street Preachers
- Chainsmokers
- Fleet Foxes
- Sia
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.564
6.242
Wie is er net zo benieuwd of Coldplay nog een aankondiging er achteraan slingeren zal vandaag?
Ik heb zo’n onderbuikgevoel dat we ze komende dagen wel kunnen verwachten…

ondanks dat Jan zei van niet, maar wie van jullie gelooft Jan meteen in zo’n situatie?
1f609.svg


Ik krijg er wel een PP19 gevoel bij.

Goffertpark 2019 zal dat dan wel zijn. Maar ik verwacht niks.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.564
6.242
Timmetje wrote:
Ik kan me niet voorstellen dat er nog mensen om de Foo Fighters op PP 2019 staan te springen.

Met uitzondering van de Stones zie ik liever wat nieuws op de podia verschijnen. Een Kendrick Lamar, P!nk, Beyonce, Lady Gaga, Eminem of Coldplay zouden daarvan perfecte voorbeelden zijn. Geef mij Kanye West maar op de zaterdag ipv wéér Muse, of wéér de FF.

Ik heb gemerkt dat ik er zelf ook meer moeite mee heb dan ik dacht om me voor te stellen dat mensen liever iets zien wat ik totaal niks vind, dan iets wat ik fantastisch vind. Dus om jou aan te tonen dat het toch echt zo is: wat mij betreft komen de Foo’s elk jaar opnieuw, als dat betekent dat we acts als Kendrick Lamar, P!nk, Beyonce, Lady Gaga en Eminem kunnen ontlopen (als headliner)

Ik vind de Foos absoluut niet totaal niks, maar die zijn de afgelopen jaren zo vaak geweest dat het nu wel even niet hoef (al waren ze vorig jaar matig en mag Grohl wel wat minder ouwehoeren en meer spelen). Ook groot fan van MUSE maar ook die mogen nu wel even wegblijven. Hetzelfde voor Greenday, KOL, etc.

Snap niet dat zo weinig mensen openstaan voor een kwalititatief goede hiphop headliner en dan toch liever weer dezelfde band liever zien. Dat gaat imo aardig vervelen.
 

Vienna Jansema

Nieuw lid
11 nov 2014
3
0
Ik hoor/lees niemand over Led Zeppelin.

Vorig jaar is er al rustig gesproken over een laatste tour. In Oktober 2019 schijnen ze in Londen op te treden.

50 jaar PP en 50 jaar Led Zeppelin. Lijkt mij een mooie combi ☺️
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.749
1.911
Ik hoor/lees niemand over Led Zeppelin.

Vorig jaar is er al rustig gesproken over een laatste tour. In Oktober 2019 schijnen ze in Londen op te treden.

50 jaar PP en 50 jaar Led Zeppelin. Lijkt mij een mooie combi
263a.svg
Dan slaat ticketmaster op hol. Hoe moeten we dan weer aan kaarten komen :p
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.971
1.760
Ik vind de Foos absoluut niet totaal niks, maar die zijn de afgelopen jaren zo vaak geweest dat het nu wel even niet hoef (al mag Grohl wel wat minder ouwehoeren en meer spelen). Ook groot fan van MUSE maar ook die mogen nu wel even wegblijven. Hetzelfde voor Greenday, KOL, etc.

Snap niet dat zo weinig mensen openstaan voor een kwalititatief goede hiphop headliner en dan toch liever weer dezelfde band liever zien.

Nou ja, de Foo's is dan net dat voorbeeld waar ik enorm fan van ben, dus die kan ik niet vaak genoeg zien. Zie het maar als het helemaal grijs draaien van een album. Een Green Day hoeft ook wat mij betreft zeker niet jaar in jaar uit te headlinen, en KOL vind ik bijvoorbeeld niet groot genoeg om überhaupt te headlinen.

Maar de alternatieven die jij nu toevallig noemt, zijn mijn smaak dus helemaal niet. Hoewel ik zowel Beyoncé als Lady Gaga wel hele goede artiesten vind, en Eminem de absolute grootheid in zijn genre. Ik zou die boekingen dus ook heel goed snappen, maar in mijn simpele brein gaat een headline spot naar een van hen, ten koste van een headline spot voor een grote gitaaract, wat dus mijn absolute voorkeur heeft. Zelfs als die er al 2 keer eerder stonden in de afgelopen 8 jaar. Ik heb dan juist zoiets van "doe maar weer een keer die topact die 4 jaar geleden ook zo tof was, i.p.v. een artiest waar ik niet zoveel mee heb".
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.564
6.242
Dat snap ik ook wel weer haha. Ik heb dat dan precies andersom. Ik zie liever een band die ik niet eerder heb gezien op een festival en mijn favorieten in zalen. Festival is voor mij ook veel muziek ontdekken of dingen tof blijken te vinden die je voorheen niks vond.

Ik hoop dat PP dit jaar op 1 headliner op elk gebied komt. We hebben nu rock, dus nog een grote popact en hiphopact erbij zou gaaf zijn.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Ik hoor/lees niemand over Led Zeppelin.

Vorig jaar is er al rustig gesproken over een laatste tour. In Oktober 2019 schijnen ze in Londen op te treden.

50 jaar PP en 50 jaar Led Zeppelin. Lijkt mij een mooie combi
263a.svg
Die geruchten gingen volgens mij over oktober van dit jaar, aangezien het toen vijftig jaar geleden was dat Led Zeppelin in London aan zijn eerste tournee begon. Maar die geruchten bleken niet te kloppen. Glastonbury heeft daarnaast al ontkend dat Led Zeppelin daar volgend jaar zal spelen. En ik denk echt niet dat Led Zeppelin speciaal voor Pinkpop bij elkaar komt. Maar Robert Plant mag me verrassen hoor, een hereniging van Led Zeppelin staat wel bovenaan mijn wishlist.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.446
674
Nog maar wat willekeurige namedropping. Sommigen zijn op zeker al genoemd, maar ik heb nu nog even geen idee of van deze acts al bekend is of ze touren rondom PP:

– John Frusciante
– Tenacious D
– Miles Kennedy met Alter Bridge of Slash
– The War on Drugs
– Tame Impala
– Rise Against
– Frank Turner
– Simple Minds
– Dropkick Murphy’s
– Manic Street Preachers
– Chainsmokers
– Fleet Foxes
– Sia
Tenacious D staan op Rock Am Ring
Dropkick Murphys zijn in Europa.
Myles Kennedy is met Slash aan het touren dan, die zie ik ook wel komen.
De rest durf ik ook niet te zien. Maar deze 3 zijn al grote kanshebbers, maar van de eerste 2 weet ik niet of MOJO dat gaat doen, wat een grote misgreep zou zijn als ze 't niet doen
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
375
212
Laten we het verhaal van Led Zeppelin definitief vergeten hoe jammer het ook is. Precies 11 jaar geleden waren ze eenmalig magistraal in de O2 maar daarna heeft Jimmy Page niks meer gedaan op een mini gastoptreden met de Foo Figthers in Wembley na. De enige hoop is een solo optreden van Robert Plant met zijn bandje Sensational Space Shifters net als in 2014 tijdens de beste Pinkpop ooit. Hij speelt nog steeds genoeg Zeppelin nummers dus kom maar op met deze boeking!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken