Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Hallo, een groentje hier ;)

Ik kan ook niet wachten tot PP2019 en ik lees al een tijdje dit topic mee. Ik heb nog aanvullingen aan alles dat al voorbij is gekomen.
Ik heb hier nog niks (of weinig) gelezen over de volgende band's:
- RHCP: Past goed op PP, maar ik heb geen idee hoe actief deze band nog is.
- Alice in Chains: Nog nooit op PP geweest dus dat wordt hoog tijd. Ze komen rond Pinkpop in Europa maar ze zijn twee PP-dagen in Duitsland. Zou PP nog tussendoor passen?
- Stone Sour: Al eerder geweest en zeker een optie denk ik.
- Tash Sultana: Nog relatief nieuw, maar ze heeft al wel bewezen wat ze kan op festivals! Ze komt in Europa en zelfs in de Ziggo Dome, Maar ook op PP? Lijkt mij een slimme zet ;)

Hebben jullie een idee hoe waarschijnlijk deze bands/personen zijn??

Hallo, een groentje hier ?

Ik kan ook niet wachten tot PP2019 en ik lees al een tijdje dit topic mee. Ik heb nog aanvullingen aan alles dat al voorbij is gekomen.
Ik heb hier nog niks (of weinig) gelezen over de volgende band’s:
– RHCP: Past goed op PP, maar ik heb geen idee hoe actief deze band nog is.
– Alice in Chains: Nog nooit op PP geweest dus dat wordt hoog tijd. Ze komen rond Pinkpop in Europa maar ze zijn twee PP-dagen in Duitsland. Zou PP nog tussendoor passen?
– Stone Sour: Al eerder geweest en zeker een optie denk ik.
– Tash Sultana: Nog relatief nieuw, maar ze heeft al wel bewezen wat ze kan op festivals! Ze komt in Europa en zelfs in de Ziggo Dome, Maar ook op PP? Lijkt mij een slimme zet ?

Welkom!
Wat betreft je lijstje:
Peppers treden wel nog genoeg op, maar is niets over bekend voor volgend seizoen voor zover ik weet, en lijkt mij ook niet logisch gezien 2015 nog best fris in het geheugen ligt.
Alice in Chains leg je zelf al uit, dat lijkt me schematechnisch allemaal niet zo handig meer uitkomen.
Stone Sour kan geloof ik wel, maar is niet echt een naam meer voor Pinkpop de afgelopen jaren.
Tash Sultana is vast mogelijk, maar zou die nog terugkomen naar Nederland na de Ziggoshow? En zou Mojo haar nog willen boeken voor een hoge spot?

Corey gaat touren met Slipknot en spelen 3 keer in het weekend van Pinkpop, Stone Sour kan dus een kruis over.

RHCP heeft wel weer een tease gepost laatst, dus wellicht dat die weer wat gaan doen komende tijd. Alice in Chains heeft dacht ik een exclusief 013 concert gepland staan, dus dat zal geen PP worden. Tash Sultana heeft zichzelf bevestigd voor Mad Cool (morgen waarschijnlijk officieel), dus die zie ik wel als kanshebber.

Hallo, een groentje hier
1f609.svg

Ik heb hier nog niks (of weinig) gelezen over de volgende band’s:
– RHCP: Past goed op PP, maar ik heb geen idee hoe actief deze band nog is.
– Alice in Chains: Nog nooit op PP geweest dus dat wordt hoog tijd. Ze komen rond Pinkpop in Europa maar ze zijn twee PP-dagen in Duitsland. Zou PP nog tussendoor passen?
– Stone Sour: Al eerder geweest en zeker een optie denk ik.
– Tash Sultana: Nog relatief nieuw, maar ze heeft al wel bewezen wat ze kan op festivals! Ze komt in Europa en zelfs in de Ziggo Dome, Maar ook op PP? Lijkt mij een slimme zet
1f609.svg

Aangezien ik wel die-hard RHCP-fan ben en ik ze daarom meer dan gemiddeld volg heb ik laatst gelezen dat ze alweer in de studio zitten en bezig zijn aan een nieuw album. Denk dat 2019 te vroeg komt (en idd, 2016 al geweest, is denk ik toch net te snel) en dat ze zeker voor 2020 kanshebber zijn (naar verwachting komt hun nieuwe album eind 2019). Alice in Chains is idd 013 exclusive aangekondigd zoals Indiaantje89 al zei.

Ben twee weken geleden naar Greta van Fleet in 013 geweest. Goodbye June was het voorprogramma en dat beviel me zeer zeker. Als opvulling hoop ik dat zij zeker naar Pinkpop gaan komen.

eloelo wrote:
Tash Sultana doet al Ziggo in 2019, dat zegt toch voldoende.

Jammer, was een mooie toevoeging geweest imo

Ik zou het niet per direct afschrijven, ze had ook al een HMH show en meerdere zaalshows in Nederland gedaan en toen werd erna ook al direct Ziggo aangekondigd(Alles uitverkocht), het zou mij niet verbazen als ze na de Ziggo show alsnog aangekondigd word.

Dat zou betekenen dat ze pas ná Pinkpop wordt aangekondigd, verder loopt die show voor geen meter dus stop maar.

pff als ik sommige namen hier zie :-o

Kendrick Lamar? Alsjeblieft niet...
Swedish House Maffia? Snap nog steeds niet dat er mensen zijn die DJ's op PP willen zien. Ga dan naar een dancefestival als je dat leuk vindt?!

PP moet gewoon vol staan met festivalbands, en niet die pop/house zwik....

pff als ik sommige namen hier zie
1f62e.svg

Kendrick Lamar? Alsjeblieft niet…
Swedish House Maffia? Snap nog steeds niet dat er mensen zijn die DJ’s op PP willen zien. Ga dan naar een dancefestival als je dat leuk vindt?!

PP moet gewoon vol staan met festivalbands, en niet die pop/house zwik….

Oke.

Faithless is een echte festivalband, en geen DJ
Al zo vaak op PP geweest dat ze eigenlijk niet mogen ontbreken op de 50ste editie.

pff als ik sommige namen hier zie ?

Kendrick Lamar? Alsjeblieft niet…
Swedish House Maffia? Snap nog steeds niet dat er mensen zijn die DJ’s op PP willen zien. Ga dan naar een dancefestival als je dat leuk vindt?!

PP moet gewoon vol staan met festivalbands, en niet die pop/house zwik….
Pinkpop is geen rockfestival, maar een popfestival. Al jaren. Bruno Mars, Justin Bieber, Robbie Williams en zelfs Lionel Richie, menig popster heeft er inmiddels wel gestaan. Een naam als Kendrick is een logische stap. Hij is mateloos populair, levert werk dat niet puur commercieel is en spreekt een relatief grote doelgroep aan.
Wat betreft DJs, ik ben het met je eens dat een DJ headlineset op Pinkpop beetje gek is, gevoelsmatig dan, maar een eindshow na de headliner a la Garrix in 2017 misstaat echt niet op Pinkpop.
Als Pinkpop de jeugd wil aanspreken moeten ze meer boeken dan alleen Fleetwood Macs en Neil Youngs. Tuurlijk is er genoeg jeugd die dat liever heeft dan Kendrick of Swedish House Maffia, maar met de blik op de toekomst mag Pinkpop best pop en dance boeken. Als je dan niet wil gaan is er nog een tiental andere grote festivals in een straal van 250 kilometer die misschien wel aan je eisen voldoen.

Ben het niet met je eens Jasper
Pinkpop is van oudsher een festival waar de rock altijd overheerst heeft, weliswaar rock in vele vormen, maar wel rock.
De laatste tijd word rock echter steeds meer een ondergeschoven kindje op PP.
In plaats daarvan krijgen we vele nietszeggende popbandjes en 1 dagsvliegjes
Ik vind dan ook dat PP zijn eigen identiteit aan het verliezen is, en dat vind ik jammer. Ik denk overigens dat Mojo hier mede debet aan is.

Users who are viewing this thread