Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

https://twitter.com/wboutiquefest/status/1061566713811091456?s=21

Fleetwood Mac kun je deze zomer maar op een handvol Europese festivals zien.

Fleetwood Mac kun je deze zomer maar op een handvol Europese festivals zien.
Sterker nog, op één meerdaags festival en dat is Pinkpop. Knap geboekt hoor!
Berlijn, Dublin en Londen zijn losse shows en Boutique is eigenlijk ook gewoon een losse show met meerdere voorprogramma’s.

Dat is dus al knap geboekt van Pinkpop...
Ik verwacht exclusieve acts die weinig shows gaan doen in Europa of die alleen speciaal naar Pinkpop komen.
Waarom zou dit logisch zijn?
- Pinkpop is heel zeker van hun zaak en er lekt vrijwel niks. Dit laat zien dat ze verwachten uit te verkopen.
- Aangezien er nog maar heel weinig acts beschikbaar zijn. Zijn er namen waar wij niks van weten.(exclusieve acts)
- Het is de 50ste editie van het langstlopende festival ...nog nooit eerder gebeurt. Er zullen heus wel acts zijn die speciaal voor Pinkpop komen.

Waarom zou dit niet logisch zijn?
- Heeft Pinkpop genoeg status om exclusieve acts te krijgen voor een 50ste editie?
- Je ziet niet meer snel dat artiesten maar een optreden gaan geven vaak kopelen ze er toch een tour aan.

Waarom deze acts?
*The Cure..een sterke classic act die ook gewaardeerd wordt door de jongere generatie. Ze doen al erg veel festivals in de zomer van 2019 en ze slaan Pinkpop niet over.
Jan Smeets reageerde in het interview iets anders toen "The Cure" werd genoemd. Nadeel: Best Kept Secret is ook een kanshebber om The Cure als headliner te hebben.
* Maroon 5 - als grote sub headliner voor de zaterdag. Zal de jonge generatie zeker aanspreken en past perfect binnen hun opvallende gat in het tourschema.
Nadeel: Maroon 5 heeft verder geen festivalshows gepland en nemen ze genoeg met sub headliner?
* Beyoncé..zij is dan toch die grote exclusieve act. Een pop icoon ondertussen en indrukwekkend shows.
Nadeel; Is ze niet veel te duur? En wilt deze dame wel exclusief naar Europa vliegen voor Pinkpop?
*Neil Young...na antwoord op een paar fan mails lijkt het dat hij de oversteek naar Europa maakt in 2019. Grote favoriet van Jan Smeets dus waarom niet naar de vijftigste editie van Pinkpop?
Nadeel: MOJO heeft gezegd Neil Young niet graag te willen boeken voor Pinkpop.
*Fleetwood Mac..aangekondigd inmiddels.
* Florence And The Machine...een gewilde alternatieve naam. Zou Pinkpop het aandurven haar als sub headliner te boeken?

Waarom zou dit kunnen?
-Erg gevarieerd programma (zoals we van Pinkpop gewend zijn)
- Goed genoeg om uit te verkopen.

Nadeel algemeen: Te duur?

Ik zit vanwege de misschien wel grotere act (volgens Jan) toch te denken aan een naam waar nog weinig tot niets over bekend is en die wel in dat plaatje past:
Queen + Adam Lambert.
En als derde naam Eminem erbij.

Als Mojo het al niet zou aandurven om een act als Florence + the Machine als sub te boeken op Pinkpop is het hele idee achter dat festival failliet hoor. Niet dat ze op Pinkpop staat overigens.

Als Mojo het al niet zou aandurven om een act als Florence + the Machine als sub te boeken op Pinkpop is het hele idee achter dat festival failliet hoor. Niet dat ze op Pinkpop staat overigens.

Ik weet het niet. Geen idee. Maar aangezien Florence + The Machine laatste keren alleen maar headliner was bij festivals...?
Naja of een co-headliner constructie zoals bij Werchter.

The Cure en Maroon 5 verwacht ik niet. The Cure gaat vast naar een ander festival aangezien Smeets zo reageerde. En Maroon 5 speelt dan ook al in de Ziggo Dome.

Ik zit vanwege de misschien wel grotere act (volgens Jan) toch te denken aan een naam waar nog weinig tot niets over bekend is en die wel in dat plaatje past:
Queen + Adam Lambert.

Queen is toch niet zo'n bijzondere boeking?

Queen + Adam Lambert.

Zou vet zijn, Queen lijkt me echter wel uitgesloten. Hebben de afgelopen 4 jaren al door Europa getourd..

roy-hekkens wrote:
Queen + Adam Lambert.

Queen is toch niet zo’n bijzondere boeking?

Ik vind een boeking van Queen toch redelijk bijzonder, want dat wil zeggen dat ze Freddie Mercury hebben kunnen reanimeren. Nirvana en The Doors zou ik ook een toffe boeking vinden.

Oké, volgens mij de tussenstand
als ik het goed heb (vul me aan)
NIET naar Pinkpop 2019:
- Coldplay
- The Police
- TOOL
- Eagles
- Metallica
- Rammstein
- Elton John
- Maroon 5
- Paul McCartney
- Ariana Grande

heel hoogstwaarschijnlijk niet Pinkpop 2019:
- P!ink
- Muse
- Ed Sheeran
- The Cure

bevestigd Pinkpop 2019:
- Fleetwood Mac

Ik ben zelf heel optimistisch! Der staat nog heel veel niet op de lijst en ik ben het der mee eens dat je ook kan denken dat het er op lijkt dat Pinkpop voor heel veel EXCLUSIEFS gaat. Ik ga voor die scenario!
Morgen weer maandag, de meest voorkomende dag voor bekendmakingen grote concerten.
Ben benieuwd waar ze mee komen komende week!

Ik ga een naam erbij gooien die nog niet genoemd is: Janet Jackson! Gaat in 2019 waarschijnlijk Europa aandoen en heeft in America dit jaar al op diverse festivals gestaan.
Iets voor Pinkpop?

Ik ga een naam erbij gooien die nog niet genoemd is: Janet Jackson! Gaat in 2019 waarschijnlijk Europa aandoen en heeft in America dit jaar al op diverse festivals gestaan.
Iets voor Pinkpop?
Lijkt me qua act (en leeftijd) in lijn liggen met Madonna.
Queen of Pop was / is gerucht voor Glastonbury headliner (of was ze al 'ontkent' door Eavis)

Eminem zal ook nog wel in Europa komen in de zomer, verwacht ik.
Neil Young blijf ik een interessante vinden. Pinkpop heeft hem al eens op de valreep misgelopen en blijft een grote wens van Jan. Ook AC/DC tour gerucht is interessant. Zijn meteen ook namen die nog nooit op Pinkpop stonden. Kunnen met maar enkele festivals in een tour ook een zeer interessant aanblik worden voor het affiche.

Misschien wat hoogvliegers, maar niet onmogelijk. Zeker met de afgevallen usual suspects uit het lijstje van huub28 er naast...

Janet Jackson is leuk voor de Lionel Richie spot.

Ik denk dat we gewoon Mumford en Sons en Imagine Dragons kunnen verwachten.

Janet Jackson is leuk voor de Lionel Richie spot.

Ik denk dat we gewoon Mumford en Sons en Imagine Dragons kunnen verwachten.

Lionel Ritchie....dat is een van de slechtste optredens geweest die ik heb gezien, naast Bieber en Gers Pardoel.

Janet Jackson zie ik eerder een eigen gig doen hoor.

En Neil Young op Pinkpop lijkt me echt uitgesloten. Diep respect voor de man, hou van zijn muziek, maar die kan echt niet meer als headliner in de koers die Pinkpop tegenwoordig vaart. Als in grote headliners die een dag dragen. Dat lukt Neil Young toch niet (meer)?

Zeker niet als Fleetwood Mac al op een andere dag staat, dan gaat de focus toch wel heel sterk op de oudere doelgroepen. Volgens mij niet wat Mojo wil.

Eminem en Mumford And Sons lijken mij nog steeds de meest realistische andere headliners. Ook niet heel erg gericht op jongere doelgroepen, dat zeg ik er meteen bij. Misschien Mumford And Sons vervangen door een echte popartiest?

Neil Young blijf ik een interessante vinden. Pinkpop heeft hem al eens op de valreep misgelopen en blijft een grote wens van Jan

Ik denk dat het merendeel van de Pinkpopgangers er helemaal niks mee heeft. Kost teveel voor te weinig omzet. Neil wil een headlinersspot waarin ie 3 uur (meestal slaapverwekkende) liedjes kan zingen.

Daar zit niemand op te wachten. De ene helft valt in slaap en de andere helft taait af.

Daar zit niemand op te wachten. De ene helft valt in slaap en de andere helft taait af.

Leuk dat jij prefect kan vertellen wat anderen willen. ;-)

Ik zit er alvast op te wachten. Daarmee valt de 'niemand' theorie alvast af.

Users who are viewing this thread