Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

huub28

Playlistbediener
7 feb 2018
33
2
Vrijdag is best een plausibele datum om de eerste naam te onthullen, gezien de bekendmakingen van vele festivals en hun nadere verkoopdatum, maar ook des te meer veel bands al hun 2019 wereldtour hebben bekendgemaakt en grote namen die gaan touren bezig zijn met bekendmaken. Fleetwood Mac heeft maar drie hele grote concerten bekend gemaakt. Vrijdag om het nieuws groot in te laten komen. Morgen dus.

Kom op!!
Kom op!!! Laten het 60 pagina's zijn voor Pinkpop zijn eerste naam bekend gaat maken!! 60!! Naar de 60! 60 voor de eerste naam!
@roze gooi er nog een epos-verhaal in! én een sextet! !
 

huub28

Playlistbediener
7 feb 2018
33
2
roze wrote:
Er komt een storm die de weerman niet had kunnen voorspellen.
Muziek is mijn tijdmachine.
Misschien wel een liedje over een sprookje.

Cinderella Man van Eminem

Ahhhhhhh!! nu krijg ik zin in Eminem op Pinkpop, spotify horend :D

Oké, @roze nu de hele lyrics in het Nederlands!
 

Joey16178995531

Campingartiest
21 okt 2015
83
0
Er komt een storm die de weerman niet had kunnen voorspellen.
Muziek is mijn tijdmachine.
Misschien wel een liedje over een sprookje.

Taylor swift? Story of a fairytale??

Edit* Toch niet.. idd eminem - cinderella man

There's a storm comin' that the weatherman couldn't predict
I've start to ball prick you better flea cause I get ticked
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Aangezien 2019 een bijzondere editie van Pinkpop gaat zijn, alvast een topic voor Pinkpop Festival 2019.

Het zal de 50ste editie worden, een jubileum om trots op te zijn.
Natuurlijk zal er niet onopgemerkt naar toe gewerkt worden.
Er liggen mooie ideeën over eindtijden, de duur van het festival en het programma.
Ook zal er achter de schermen al hard gewerkt worden aan de kleine maar zeker aan de grote namen op het affiche. Een aantal grote namen “ligt al vast”.
Ze gaan groots uitpakken!

Niet vreemd om nu al te beginnen met verzamelen van geruchten en nieuwtjes voor 2019 en met name voor de vijftigste editie voor Pinkpop 2019.
Pinksteren in 2019 is eerste pinksterdag zondag 9 juni en tweede pinksterdag maandag 10 juni.
Qua datum in principe ideaal om in het Pinksterweekend te blijven.
Geruchten zijn er tevens om 4 dagen te gaan feesten, waardoor de datum vrijdag 7 juni tm pinkstermaandag 10 juni 2019 een aardige gok lijkt om rekening mee te houden.
Dan is nog de vraag, is de 4de dag wel aansluitend, of als losse dag. Bijvoorbeeld als Pinkpop Classic ingepakt? Er gaan voor 2019 wat classic-headliners de ronde, die misschien beter in het PPClassic format passen imo…

Verder staat waarschijnlijk een zware beslissing op de loer, gaat de 50 ste editie het moment worden dat Jan Smeets (73) zijn afscheid gaat aankondigen bij zijn Pinkpop?
Bij deze pleit er vast voor, ere wie ere toekomt, dat mainstage omgedoopt gaat worden in “Jan Smeets Stage”

Dus voor Pinkpop 2019, in dit topic kan alvast alles besproken en verzameld worden…

Mogelijke Pinkpop headliners 2019, met hoge verdenking :
– The Police (genoemd als reunie tour)
– Fleetwood Mac (genoemd als afscheidstour)
– U2 (genoemd als album/festival tour)
– Dire Straits (mocht het alsnog wel tot een reunie komen in 2019, ontkent door Knopfler tot nu)

Headliners die pas in 2019 naar Europese festivals kunnen komen:
– Tool (nieuw album en te lang uit Europa weg gebleven?)
– Neil Young (hoog op Jan Smeets’ wish list?)
– Beyonce
– P!nk
– Rammstein
– Metallica
– The Weeknd
– Smashing Pumpkins

Headliners die in 2019 mogelijk kunnen terugkomen na 2018 tour:
– The Cure
– Muse
– Arcade Fire
– Arctic Monkeys
– Queens Of The Stone Age
– Volbeat
– Iron Maiden
– Kendrick Lamar
– Katy Perry
– Queen + Adam Lambert
– The Prodigy
– Beck

Enkele mogelijke headliners met afscheidstour, maar waarschijnlijk niet heel erg voor de hand voor Pinkpop:
– Elton John (afscheidstour)
– Slayer (afscheidstour)
– Lynyrd Skynyrd (afscheidstour)
– Ozzy Osbourne (afscheidstour)

Vooralsnog The Police, Fleetwood Mac en U2 lijken afgelopen jaar vaak genoemd te zijn als groot gerucht voor Pinkpop 2019.
Tevens lijken Rowwen Heze en Golden Earring grote kanshebbers om op het jubileum affiche te komen.
Andere nederlandse inbreng kan imo gezien worden in Janse Bagge Bend, Doe Maar, Anouk, Jacqueline Govaert en Kensington, bijvoorbeeld…

https://festileaks.com/2017/04/jan-smeets-wil-the-police-op-pinkpop-2019/
https://festileaks.com/2017/12/jan-smeets-wil-legendarische-50e-pinkpop-editie/
https://www.1limburg.nl/jan-smeets-50e-pinkpop-wordt-goed-misschien-vierde-dag
https://festileaks.com/2018/06/pinkpop-2019-mogelijk-langer-dan-3-dagen/
https://www.1limburg.nl/landgraaf-niet-negatief-over-langere-pinkpop

Geruchten, nieuws en mee praten… Let’s go…

Tijd om weer aan te passen voor de mensen die geen zin hebben om 50+ pagina's te lezen?
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
schijnt dat pinkpop wel contact heeft gehad met Tool, maar dat ze niet komen omdat Pinkpop hun geen headlinerpositie wilde geven.
Klinkt vrij logisch .
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Tijd om weer aan te passen voor de mensen die geen zin hebben om 50+ pagina’s te lezen?
Voor een actueel overzicht van algemene headliner geruchten, neem gerust een kijkje in de Festileaks geruchten keuken...
https://forum.festileaks.com/forums/topic/festileaks-geruchtenkeuken-headliners-2019/

de eerste post in het Pinkpop topic is niet meer de bedoeling daar nog verandering in aan te brengen...

Voor de laatste Pinkpop nieuwtjes hebben we een Pinkpop 2019 landingspagina...
Zal die link in de openingspost toevoegen...
https://festileaks.com/pinkpop-2019
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.166
4.309
schijnt dat pinkpop wel contact heeft gehad met Tool, maar dat ze niet komen omdat Pinkpop hun geen headlinerpositie wilde geven.
Klinkt vrij logisch .

Dat, en de concurrentie uit Duitsland.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Kesselman wrote:
schijnt dat pinkpop wel contact heeft gehad met Tool, maar dat ze niet komen omdat Pinkpop hun geen headlinerpositie wilde geven.
Klinkt vrij logisch .

Dat, en de concurrentie uit Duitsland.
Niet echt, Lieberberg heeft de Tool tour juist mogelijk gemaakt met Werchter en Download. Die hebben keihard gewerkt voor Tool al een aantal jaren. Pinkpop minder of niet.
 

erik90

Campingartiest
22 nov 2013
90
9
Ik hoorde gister van iemand die vaak in de kuip werkt dat Rammstein daar volgende zomer een los concert gaat doen. dat zou dus betekenen dat pinkpop onwaarschijnlijk is.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Ik hoorde gister van iemand die vaak in de kuip werkt dat Rammstein daar volgende zomer een los concert gaat doen. dat zou dus betekenen dat pinkpop onwaarschijnlijk is.
Klopt, Rammstein is gebroken met Live Nation... vandaar dat ze dit jaar veel "vreemde venues" hebben.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.166
4.309
Paddy wrote:

Kesselman wrote:
schijnt dat pinkpop wel contact heeft gehad met Tool, maar dat ze niet komen omdat Pinkpop hun geen headlinerpositie wilde geven.
Klinkt vrij logisch .


Dat, en de concurrentie uit Duitsland.

Niet echt, Lieberberg heeft de Tool tour juist mogelijk gemaakt met Werchter en Download. Die hebben keihard gewerkt voor Tool al een aantal jaren. Pinkpop minder of niet.

Dat zeg ik toch ook?
Door in hetzelfde weekend als RaR / RiP te zitten, was Tool op PP sowieso lastig.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Indiaantje89 wrote:

Paddy wrote:

Kesselman wrote:
schijnt dat pinkpop wel contact heeft gehad met Tool, maar dat ze niet komen omdat Pinkpop hun geen headlinerpositie wilde geven.
Klinkt vrij logisch .


Dat, en de concurrentie uit Duitsland.


Niet echt, Lieberberg heeft de Tool tour juist mogelijk gemaakt met Werchter en Download. Die hebben keihard gewerkt voor Tool al een aantal jaren. Pinkpop minder of niet.

Dat zeg ik toch ook?
Door in hetzelfde weekend als RaR / RiP te zitten, was Tool op PP sowieso lastig.
Het is nooit echt een concurrent geweest, dat bedoel ik te zeggen. PP was nooit bereid zo ver te gaan.. wat ik ergens wel kan begrijpen. Volgens mij heeft Tool nu vriend en vijand weten te verrassen door de Ziggo Dome zo snel uit te verkopen. Maar kan me best voorstellen dat ze twijfels hadden over Tool als headliner op Pinkpop anno 2019.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.976
550
erik90 wrote:
Ik hoorde gister van iemand die vaak in de kuip werkt dat Rammstein daar volgende zomer een los concert gaat doen. dat zou dus betekenen dat pinkpop onwaarschijnlijk is.

Klopt, Rammstein is gebroken met Live Nation… vandaar dat ze dit jaar veel “vreemde venues” hebben.
Oh ja? Waar vind je dat?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Indiaantje89 wrote:

erik90 wrote:
Ik hoorde gister van iemand die vaak in de kuip werkt dat Rammstein daar volgende zomer een los concert gaat doen. dat zou dus betekenen dat pinkpop onwaarschijnlijk is.


Klopt, Rammstein is gebroken met Live Nation… vandaar dat ze dit jaar veel “vreemde venues” hebben.

Oh ja? Waar vind je dat?
Die verdomde wandelgangen... maar de Kuip werd al een tijdje geroepen, had er eerst ook moeite mee om dat te geloven. Maar lijkt toch steeds realistischer te worden. Er zijn ook geruchten dat Marco Borsato in de kuip gaan staan: https://www.ad.nl/show/komt-marco-borsato-weer-naar-de-kuip~a17a655c/.

Dus het lijkt wel weer dat de Kuip zijn grasmat gaat openstellen voor concerten.
 

roze

Playlistbediener
25 okt 2018
31
0
Dit wordt al de tweede keer.
Ajax wint Europacup 1.
De Amerikaanse president Nixon haalt troepen terug uit Vietnam .
Walt Disney World resort Florida wordt geopend.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.004
263
Indiaantje89 wrote:

erik90 wrote:
Ik hoorde gister van iemand die vaak in de kuip werkt dat Rammstein daar volgende zomer een los concert gaat doen. dat zou dus betekenen dat pinkpop onwaarschijnlijk is.


Klopt, Rammstein is gebroken met Live Nation… vandaar dat ze dit jaar veel “vreemde venues” hebben.

Oh ja? Waar vind je dat?
Klopt, daarom dat ik ook zei dat Rammstein geen festivals in Belgie/Nederland zou doen...
In België spelen ze naar het schijnt in het Koning Boudewijn Stadion. Wat volgens mij dan ook direct een reden is waarom Pink op Werchter staat (er was nergens anders plaats in Belgie)

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken