Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Zijn er al mensen die bericht hebben gekregen over de perspresentatie prijsvraag? Heb zelf ook meegedaan, maar weet nooit hoeveel tijd er over heen gaat voordat prijswinnaars worden benaderd. Heeft iemand hier enige indicatie voor?

Tweede vraag: the 1975. Hoe aannemelijk is het dat deze band wordt aangekondigd? Twijfel nu heel erg tussen pp en werchter.

Kan nog wel een aantal dagen duren. Meen me te herinneren dat ik vorig jaar zelfs twee/drie dagen van tevoren pas bericht kreeg.
Over The 1975: Ik acht de kans zeer aannemelijk!

thomke wrote:
Zijn er al mensen die bericht hebben gekregen over de perspresentatie prijsvraag? Heb zelf ook meegedaan, maar weet nooit hoeveel tijd er over heen gaat voordat prijswinnaars worden benaderd. Heeft iemand hier enige indicatie voor?

Tweede vraag: the 1975. Hoe aannemelijk is het dat deze band wordt aangekondigd? Twijfel nu heel erg tussen pp en werchter.

Lastig te zeggen “hoe aannemelijk” maar zijn rond Pinkpop in Duitsland. Zijn ook nog niet aangekondigd voor LL, DTRH, BKS maar wel erg populair, dus ik durf ze wel met pen op te schrijven
1f642.svg
Ik denk dat The 1975 een 100% zekerheidje is. BKS/DTRH heeft alle grote namen nu wel bekend gemaakt. Tijdens LL staat de band in Japan

Vanaf ongeveer 7 maart tot 1 dag voor de Perspresentatie...Ik heb ze wel eens echt vroeg gehad. Ook wel eens 2 dagen voor de PP

Ik denk dat jij Volbeat en vooral het algemene/mainstream publiek op Pinkpop overschat. Mattman maakt hier wel degelijk een goede analyse van het grote publiek,
Ik ben het totaal NIET met mede moderator Mattman eens hierin.
Laat dat duidelijk zijn wat Volbeat betreft!

Ik val in herhaling, want Volbeat is in mijn ogen tegenwoordig echt een 100% headliner die het nivo van oud-Pinkpop-metal-headliners als Metallica en Rammstein langzaamaan aantikt!
Ik denk dat er veel eigen mening schuilt in uitingen over de band hier. Maar de posities en successen door Europa bewijzen het!!!

Thijs wrote:
Ik denk dat jij Volbeat en vooral het algemene/mainstream publiek op Pinkpop overschat. Mattman maakt hier wel degelijk een goede analyse van het grote publiek,

Ik val in herhaling, want Volbeat is in mijn ogen tegenwoordig echt een 100% headliner die het nivo van oud-Pinkpop-metal-headliners als Metallica en Rammstein langzaamaan aantikt!
Ik denk dat er veel eigen mening schuilt in uitingen over de band hier. Maar de posities en successen door Europa bewijzen het!!!

Dat ligt er helemaal aan bij welk publiek ze succesvol zijn. Zelf ga ik elk jaar naar festivals, veel concerten, en ben ik meer een muziekliefhebber dan de gemiddelde Nederlander (denk ik dan) en ken ik geen enkel nummer van Volbeat. Dat terwijl mijn muzieksmaak best alternatief is. Dus ik denk dat het wel klopt dat Volbeat bij de gemiddelde Pinkpopganger niet bekend is (of alleen van naam).

Ik vind Volbeat een prima band, maar ook ik vind het geen headliner. Ze hebben in NL geen enkele hit, de buurvrouw kent het niet, mijn moeder ook niet.. Dus voor NL niet groot genoeg.

Wat Billie betreft, zij tourt met Pinkpop in de USA.

Ik zeg nog steeds, 3e headliner: Queen + Adam Lambert

Thijs wrote:

De posities bewijzen juist het tegendeel. Ze hebben hoge posities als headliner maar dan wel op uitsluitend metal en rock festivals of zoals in Nederland headliner op kleinere festivals zoals de Zwarte Cross.

Het is een prima band, voor Pinkpop niet meer dan sub. Welgeteld nul bekende hits. Niet bekend of mainstream genoeg. Daar kun je als organisatie niet mee aankomen als je ook Mumford al als headliner hebt.

Nivo Metallica en Rammstein tikken ze imo ook bij lange na niet aan imo.

Ik vind Volbeat een prima band, maar ook ik vind het geen headliner. Ze hebben in NL geen enkele hit, de buurvrouw kent het niet, mijn moeder ook niet.. Dus voor NL niet groot genoeg.

Wat Billie betreft, zij tourt met Pinkpop in de USA.

Ik zeg nog steeds, 3e headliner: Queen + Adam Lambert

Is nu wel het juiste moment voor Queen als headliner. Zijn de afgelopen 20 jaar nooit zo populair en veel in het nieuws geweest als nu. Zou dus een mooie boeking zijn die flink kaarten zal verkopen

Thijs wrote:

Heb je achter de schermen al wat gehoord en probeer je alvast wat preventieve damage control te doen Dennis? In jouw argumenten lijken meer eigen meningen te schuilen dan in die van @mattman eerlijk gezegd. Mr. Pinkpop 2.0 much?

Natuurlijk niet. Volbeat is totaal geen Pinkpop headliner en zal dat ook niet snel (of volgens mij zelfs: nooit)worden. Precies om de redenen die een aantal mede-Festileakers, waaronder Timmetje (en ik merk door de pagina's heen dat hij en ik behoorlijk op één lijn zitten over heel veel dingen), al genoemd hebben.

Sad Man's Tongue (van Johnny Cash toch?) is ook voor mij het enige bescheiden hitje dat ik ken. En ik heb -zonder Dennis te kort te doen- toch al heel wat meer verschillende (mainstream)festivals van binnen gezien dan onze Jan Smeets 2.0 ;-)

Dus nee. Volbeat wordt het niet als 3e headliner.
Mocht het wél zo zijn, dan zal ik in 2019 voor het eerst aanschuiven bij de Festileaks meeting op Pinkpop en Dennis hoogstpersoonlijk een tray (ja, een tray) bier overhandigen. Om daarna hem er in een goed gesprek ervan te overtuigen dat er meer op de wereld is dan Pinkpop. En dat hij daar vooral eens moet gaan rondneuzen. ;)

Nee hoor. Volbeat is in mijn ogen een 100% headliner.
Meer dan Mumford en meer dan een paar (in mijn ogen) slappe headliners elders, waar "nieuwe headliners" zijn doorgeschoven.
Afgelopen jaar Strijp S uitverkocht en perfecte match voor Zwarte Cross gebleken, daarnaast ook nog support GnR, dus niet ongewilligd binnen onze landsgrenzen.
Daarnaast heel veel head spots, ik geef toe voornamelijk op Metal festivals. Ook dit jaar op Tons of Rock. Met een paar nummers behoorlijk wat airplay op radio. Merchandise verkoopt als een malle.
Van een paar jaar terug headliner FortaRock zijn ze alleen maar gegroeid.
Het is een heel veilige keuze om als headliner achter de hand te hebben naar mijn idee.
Nieuwe album komt er ook aan, dat gaat gewoon helemaal goed komen.

Ik zeg niet dat ze op Pinkpop staan. Maar ik zie het als een zeer serieuze optie. Als ze dan ook nog fijne support mee nemen, helemaal mooi uiteraard imo...

Volbeat, kan geen headliner van BkS, DTRH of Lowlands of die banjo-band tegen op.
Sting is jammer kwijt te zijn aan Bospop, Pinkpop loopt schijnbaar headliners mis aan losse concerten in Goffertpark en ArenA.
Populariteit van Volbeat wordt imo beetje onderschat hier, dat zeg ik met volle overtuiging!!

Populariteit van Volbeat wordt hier niet onderschat maar juist op waarde geschat. Ik blijf erbij: Een Zwarte Cross headliner laat je niet een jaar later je Pinkpop jubileumjaar afsluiten. Dat zou imo echt van de zotte zijn.

Populariteit van Volbeat wordt hier niet onderschat maar juist op waarde geschat. Ik blij erbij: Een Zwarte Cross headliner laat je niet een jaar later je Pinkpop jubileumjaar afsluiten.
Nee, en een band 2 keer in één jaar op één affiche is wel oké...

Ik stop er mee.... Welterusten!

Ik denk dat de Volbeat punten ondertussen al lang en breed gemaakt zijn. ;-)

Toch nog even mijn mening :) Als Metallica, Iron Maiden en Rammstein er mee stoppen, is Volbeat naar mijn aanvoelen de (of één van de grote) opvolger(s) inzake "mainstream harde gitarenband".

Ik beschouw hen daarin zowat als "troonopvolgers" (maar hopelijk voor hen niet zoals bij prins Charles).

Nee hoor. Volbeat is in mijn ogen een 100% headliner.
Meer dan Mumford

Heb je je lolbroek aan?

Mumford & Sons is de band die Goffertpark uitverkoopt en op werkelijk waar ieder groot festival bovenaan het affiche staan. Een bandje die op de Zwarte Cross en een industrieterrein in Eindhoven staan voor 10.000 man kan daar nog lang niet aan tippen hoor.

Laat me duidelijk zijn, ik ben ook geen enorme Mumford & Sons fan, maar die verdienen de headlinespot wel.

Users who are viewing this thread