Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Volbeat is i.m.o. ook zeker te klein als headliner hoor. Alleen vond ik dat dus ook van The Killers en Kings of Leon enkele jaren terug, vandaar mijn vraag. Ik denk dat ik van alle drie evenveel nummers ken, maar ik heb geen idee welke over het algemeen de meeste bekendheid geniet bij het grote publiek.

Je kunt zwakke en sterke jaren hebben qua headliners, ook deels doordat je afhankelijk bent van wat er voor handen is. Maar voor een jubileumeditie is het naar mijn idee een absolute vereiste dat je juist dan die stadionacts boekt waar je festival enigszins bekend om staat. Daar dien je budget voor te reserveren, zodat je ze koste wat het kost kan halen. Mumford & Sons is iets te klein, maar acceptabel, mits de laatste naam naast Fleedwood Mac een echte knaller is. Iemand die je speciaal hiervoor naar Landgraaf haalt, los van of dit nou in het tourschema van de artiest past. Misschien zelfs een BeNeLux of EU exclusive. Bijzonder genoeg om de bekendmaking tot de perspresentatie uit te stellen...

Nog twee weken tot de perspresentatie. Ik hoop iig dat ze met iets groters dan Volbeat komen aanzetten maar vind de enorme stilte echt opmerkelijk. Ik hoop niet dat ze de Earring en Rowwen Heze nog verborgen houden omdat dat straks de grotere namen zijn.
Pff ik dacht dat Golden Earring al lang officieel bevestigd was.

Waar staan we nu met de lineup?

Zekerheidjes:
Fleetwood Mac
Pretenders?
Mumford & Sons
Rowan Hèze
Krezip
Bring me the horizon
Tenacious D
George Ezra

Uit bron van een niet nader te noemen artiest:
Major lazer
Armin

Je vergeet de Golden Earring en Palaye Royal bij zekerheidjes.
En hoe kom je bij Major Lazer?

Enige tot nu toe door PP bevestigde namen zijn FM, Mumford, Ezra, Tenacious, BMTH, Krezip en MT Atlas.

Die horen en passen echt niet hoger dan de tent imo. Die associatie met talentenjachten moet je als festival niet willen imo.

Talentenjachten vind ik in de basis ook een gruwel, maar vooral omdat ze zo verschrikkelijk uitgemolken zijn. We hebben 16,5 miljoen Nederlanders, daarvan zullen er pakweg 200.00 zeer behoorlijk kunnen zingen. Maar dat wordt vervolgens door de commercie verpakt tot Idols seizoen 37, TVOH seizoen 29 of hoe die meukTV ook heet.

Keerzijde is wel, dat als je een bandje met talent bent, dit wel een prima springplank kan zijn voor je muzikale carrière. Aan de organisatie van de festivals de taak om het kaf van het koren te scheiden. Want echt nieuw talent met een goede eigen sound is natuurlijk wel degelijk welkom...

Wat betreft de Volbeat discussie: ik denk dat beide kampen hier een punt hebben. Volbeat is qua fanbase zeer waarschijnlijk wel groter dan een Kings of Leon of The Killers ja. Dat wil echter niet zeggen dat dit de band geschikter maakt om een PP headlinen. Bij de mainstream muziekliefhebber zal Volbeat niet veel zeggen, bij rockliefhebbers wel. Vandaar dat Volbeat inderdaad eerder festivals als Download, Graspop of Fortarock zal headlinen.

Wat betreft de Volbeat discussie: ik denk dat beide kampen hier een punt hebben. Volbeat is qua fanbase zeer waarschijnlijk wel groter dan een Kings of Leon of The Killers ja. Dat wil echter niet zeggen dat dit de band geschikter maakt om een PP headlinen. Bij de mainstream muziekliefhebber zal Volbeat niet veel zeggen, bij rockliefhebbers wel. Vandaar dat Volbeat inderdaad eerder festivals als Download, Graspop of Fortarock zal headlinen.

Hier word de spijker op ze kop geslagen en ben ik het helemaal mee eens.
Persoonlijk luister ik ook liever Volbeat als KOL , maar goed ieder ze ding.

Miley Cyrus ∙ The 1975 ∙ Little Mix ∙ Mabel ∙ Zara Larsson ∙ Khalid

Voor BBC Radio 1 Big Weekend.

Miley Cyrus dan?

Enige tot nu toe door PP bevestigde namen zijn FM, Mumford, Ezra, Tenacious, BMTH, Krezip en MT Atlas.

Ach ja je hebt gelijk!

Ik heb mijn info via betrouwbare bron. Weet inmiddels nog een paar namen maar ik wil geen gedoe veroorzaken. Die namen zorgen er iig voor dat ik wel weer meer zin heb in deze editie!

Zat ook al asn Miley te denken maar niet als headliner...

Iemand eigenlijk al bericht over die treinprijsvraag van Pinkpop?

Helaas niet, denk dat die al vergeven zijn... poging 2 voor de perspresentatie is de deur uit.

Timmetje wrote:

Ach ja je hebt gelijk!

Ik heb mijn info via betrouwbare bron. Weet inmiddels nog een paar namen maar ik wil geen gedoe veroorzaken. Die namen zorgen er iig voor dat ik wel weer meer zin heb in deze editie!

Je maakt ons wel erg nieuwsgierig zeg... gooi het er gewoon uit zou ik zeggen ?

Welk gedoe? Dat je geen gelijk hebt?

Die horen en passen echt niet hoger dan de tent imo. Die associatie met talentenjachten moet je als festival niet willen imo.

Ik denk dat Navarone ook in de tent staat. Of heel vroeg op IBA. Dat lieverd dan een nederrapper of de zoveelste James

Ik zie dan weer liever een Nederrapper dan Navarone....

Laat de perspresentatie maar komen!!!!

Ik hoop dat hersenscheetje gelijk heeft en dat we leuke dingen mogen verwachten......Bring 2014 back

Zijn er al mensen die bericht hebben gekregen over de perspresentatie prijsvraag? Heb zelf ook meegedaan, maar weet nooit hoeveel tijd er over heen gaat voordat prijswinnaars worden benaderd. Heeft iemand hier enige indicatie voor?

Tweede vraag: the 1975. Hoe aannemelijk is het dat deze band wordt aangekondigd? Twijfel nu heel erg tussen pp en werchter.

Zijn er al mensen die bericht hebben gekregen over de perspresentatie prijsvraag? Heb zelf ook meegedaan, maar weet nooit hoeveel tijd er over heen gaat voordat prijswinnaars worden benaderd. Heeft iemand hier enige indicatie voor?

Tweede vraag: the 1975. Hoe aannemelijk is het dat deze band wordt aangekondigd? Twijfel nu heel erg tussen pp en werchter.
Lastig te zeggen "hoe aannemelijk" maar zijn rond Pinkpop in Duitsland. Zijn ook nog niet aangekondigd voor LL, DTRH, BKS maar wel erg populair, dus ik durf ze wel met pen op te schrijven :)

Users who are viewing this thread