Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festivalletje als de Zwarte Cross?

Volgens mij ontlopen Zwarte Cross en Pinkpop elkaar niet qua bezoekersaantallen en is de Zwarte Cross onderhand een van de grootste festivals van Nederland. Vorig jaar elke dag 65.000 man daar.

En ja, Volbeat zou Pinkpop makkelijk kunnen headlinen. Al is het voor een jubileumeditie niet de meest exotische naam.

En laat Navarone maar doorkomen, bandleden hebben stuk voor stuk meer muzikaliteit in hun kleine pink dan alle nederrappers bij elkaar.
De Zwarte Cross is het grootste festival.

Een (imo matig) TVOH bandje moet je imo niet op een groot NL festival willen.

Al die autotune artiesten die jij regelmatig opnoemt kunnen er wat van zullen we maar zeggen. :lol:

Cyrus speelt een UK festival eind mei.
Mumford staat ook al in Ziggo. Ezra al in Ahoy.
Malone kan dus niet. Mooi zo.

Oh joh, je hebt gelijk. Bijna niet te vinden, die show van Miley Cyrus. Maar inderdaad, BBC’s Big Weekend heeft haar gestrikt. Kan in dat geval nog wel eens het konijn uit de hoge hoed zijn.

Wat Drake betreft: een cruciaal verschil met Mumford is dat zij hun ene avond stijf uitverkocht hebben, terwijl er voor alle 3 de shows van Drake nog kaarten beschikbaar zijn. Dus je zal met hem weinig fans naar Pinkpop trekken.

Heeft Drake zichzelf ook wel een beetje aangedaan na die wanvertoning in Ziggo jaren terug. Mag van mij ook wegblijvem dus goed om te horen dat die kans er niet is.

Over Navarone: Als je als band meedoet aan de Voice diskwalificeer je jezelf imo als serieus te nemen band. Daarnaast vond ik al die covers die ze speelden echt slecht.

En smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Cyrus zou een grappige boeking zijn. Ijzersterke zangeres. Jammer van haar materiaal haha.

Cage The Elephant are playing in Amsterdam on 12 June, maybe there's a chance they could be on PP? Not sure if they're occupied with other festivals around that weekend, though. That would be a nice fun band to see live.

xydroh wrote:
bob dylan op roskilde, hiermee gaat opnieuw een heel nieuwe piste open

50 pagina’s over Dylan moet nog wel lukken voor 13 maart toch?
1f606.svg

en ook nog eens 50 over robert plant die ook naar roskilde gaat? count me in

Hoezo? We wisten toch al dat hij tourde in juli? Z'n show op BST (nu gewoon Hyde park) is al een tijdje bekend.

Bob Dylan had jàren geleden al met pensioen moeten gaan. Live niet meer wat het geweest was. Als die Pinkpop headlinet hebben ze echt een misser te pakken.

Dat rochelende geraamte mag wel wegblijven. Live is dat niks meer

Dat rochelende geraamte mag wel wegblijven.

Dit gaat er een beetje over, man.

Live is het inderdaad niet meer zo top, en eigenlijk ook helemaal niets voor PP, maar als artiest is het een icoon die zijn gelijke niet kent. Of het scheelt niet veel.

bcmrmaybe wrote:

Live is het inderdaad niet meer zo top, en eigenlijk ook helemaal niets voor PP, maar als artiest is het een icoon die zijn gelijke niet kent. Of het scheelt niet veel.
Klopt, het is en blijft een legacy. Ik vind het ook geen Pinkpop headliner meer.. maar zouden ze er een goede plek voor kunnen geven of een combi met een ander artiest dan is dat nog altijd een dikke boeking.

mattman wrote:

bcmrmaybe wrote:

Klopt, het is en blijft een legacy. Ik vind het ook geen Pinkpop headliner meer.. maar zouden ze er een goede plek voor kunnen geven of een combi met een ander artiest dan is dat nog altijd een dikke boeking.

Ik vrees dat die man voor iets anders gaat dan een headliner plek. Da's een beetje het probleem. Zet 'm in een klein theater voor z'n (die hard) fans en ik zie het werken (zelfs op zijn leeftijd), maar grootschalige festivals toppen is gewoon niets meer voor hem. Je herkent zelfs de grootste hits niet meer, als hij er al eens enkele speelt. De backlash van zijn treurige show op dat Desert Trip ding was enorm.

Het is een icoon. Helemaal mee eens. Maar het is live niet meer om aan te horen. Ik denk ook dat Bob behoorlijk duur is. Hij moet mooi een Afas of Ziggo doen. Zijn echte fans kunnen daar naar toe.

Ziggo of Afas ook niet meer joh. Een Concertgebouw of Carre of wellicht zelfs Tivoli met zitplaatsen misschien.
Theatersetting, geen concertzaal meer.

Ziggo of Afas ook niet meer joh. Een Concertgebouw of Carre of wellicht zelfs Tivoli met zitplaatsen misschien.
Theatersetting, geen concertzaal meer.

Jij bent af en toe echt niet op de hoogte he,, als het geen hiphop artiest betreft
Jij ziet notabene een Post Malone headlinen op Pinkpop

Lekker genuanceerd en beargumenteerd. :wink:

Dylan zou met zijn liveshows van tegenwoordig idd beter tot recht komen in theatersetting en Post Malone zou idd als headliner op PP kunnen.

Users who are viewing this thread