Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Misschien dat Dylan dan die grotere naam voor de dag van Fleetwood Mac is??

Combinatie van Dylan - Fleetwood Mac zou wel heel sterk zijn, maar Dylan op een van de andere dagen zou naar mijn mening wel teveel vervlogen tijden zijn.

Even naar die line-up van Roskilde kijkend: zou Cardi B. Pinkpop kunnen headlinen??

Lijkt me in ieder geval meer voor de hand liggen dan enkele andere in dit topic genoemde namen. Zie het zelf niet echt snel gebeuren, maar qua populariteit en bij gebrek aan beter zou het wel kunnen.

Al staat op Roskilde ook The Cure, vermoed dat deze band momenteel de beste papieren heeft voor de plek van derde headliner.

Het klopt helemaal Mattman wat je zegt. Ik was getuige van dat optreden en wat was het slecht!! Die moet je absoluut niet willen op een festival. Ik hoop niet dat hij de grotere naam is voor Fleetwood Mac.....

Word wel steeds blijer dat de kans dat Robert Plant langs gaat komen net zoals in 2014. Op 13 juni start zijn Scandinavische tour. Het is beter om bij Pinkpop af te trappen.

Post Malone als headliner op Pinkpop. Je blijft lachen hier.
1f606.svg

Verkoopt 2 keer de Ziggo uit.... grote mainstream act.... zie niet in waarom niet. Leg es uit dan

roy-hekkens wrote:
Post Malone als headliner op Pinkpop. Je blijft lachen hier.
1f606.svg

Verkoopt 2 keer de Ziggo uit…. grote mainstream act…. zie niet in waarom niet. Leg es uit dan

Beetje hetzelfde straatje als Volbeat: doelgroepen komen niet echt overeen. Maar dat is lastig om te zien als je zelf wel in beide doelgroepen zit (dus zowel Pinkpop als artiest X leuk vindt).

Verkoopt 2 keer de Ziggo uit…. grote mainstream act…. zie niet in waarom niet. Leg es uit dan

Ziggo 2x uitverkopen betekend niet dat je mainstream bent (je hebt wel behoorlijk wat fans natuyurlijk :-) ) maar het grootste probleem is dat het een rapper/hiphop is. Plus een rapper met niet zo een catalogus dat je zo even een paar nummers mee kunt bleren. Post Malone is wat voor LL. Post Malone is voor Pinkpop te gewaagd. Het is eerder al genoemd, de enige mainstream rapper die Mojo voor Pinkpop zou programmeren is Eminem. Rap is niet datgene voor de gemiddelde Pinkpopganger

Zoals hierboven al gezegd, sommigen willen inderdaad maar niet inzien dat Post Malone, net zoals Volbeat, heel populair is binnen het genre. Eenieder die hier niet in thuis is, heeft van beiden nog nooit (of amper) gehoord. Daarom totaal niet geschikt als headliner op een festival als Pinkpop, dat mikt op een breed publiek.

Misschien dat Dylan dan die grotere naam voor de dag van Fleetwood Mac is??
Zijn er nog mensen die geloven dat we echt nog een grotere act krijgen die dag? We hebben moeite om een derde headliner te bedenken, laat staan nog een act van die grootte. Lijkt me zo'n typische Smeets uitspraak die uiteindelijk niet uitkomt. En als zijn uitspraak wel waar is, zal het wel zo'n act zijn die niemand behalve Smeets als 'groter' ziet.
Niet om pessimistisch te doen maar ik denk eerlijk gezegd dat we die uitspraak van een paar maanden geleden beter vergeten.

Een tijdje terug vertelde Jan Smeets aan Giel Beelen dat er op de afsluitdag een -nog- grotere act komt dan Fleetwood Mac: “Ik denk groter. Groter dan Fleetwood Mac.”. Zou dit niet gewoon Jan's favoriet zijn: Neil Young. Dit zou natuurlijk het ultieme cadeau van Mojo aan Jan zijn voor 50 jaar Pinkpop. Keep on rocking in a free world als afsluiter van Pinkpop 2019!

https://www.youtube.com/watch?v=X9PwtsWFlpw

Een tijdje terug vertelde Jan Smeets aan Giel Beelen dat er op de afsluitdag een -nog- grotere act komt dan Fleetwood Mac: “Ik denk groter. Groter dan Fleetwood Mac.”. Zou dit niet gewoon Jan’s favoriet zijn: Neil Young. Dit zou natuurlijk het ultieme cadeau van Mojo aan Jan zijn voor 50 jaar Pinkpop. Keep on rocking in a free world als afsluiter van Pinkpop 2019!
Neil Young is net aangekondigd voor Ziggo Dome. Beperkt aantal concerten, allemaal een maand na Pinkpop

Ik zou het persoonlijk heel gaaf vinden als VANT langs zou komen! Toen ze net begonnen ben ik ze overal misgelopen en ze zijn nu "weer bij elkaar" en een tour in mei door de UK. Dus kan best dat ze de oversteek maken, toch? Lijkt mij een mooie voor de tent.

Was Led Zeppelin niet ‘groter’ dan Fleetwood Mac en doelt Smeets dat Plant op de FM dag langs komt.

Was in 2014 afsluiter 3fm stage. Robert Plant is niet groter geworden

Post Malone zou moeten kunnen. Verkoopt 2x de Ziggo uit. Al zie ik die liever dan volgend jaar want is nu niet echt exclusief.

We hebben nu een popheadliner en een classic rock headliner. Dus blijf hopen dat de laatste headliner een grote hiphopact is.

Jij was toch degene die zo hard riep dat volbeat niet kon omdat ze geen bekende hits hadden en niet mainstream genoeg zouden zijn?
Neem je jezelf wel serieus als je dan vervolgens post malone oppert? Sorry, nog nooit van gehoord en denk dat de 'mainstream mensen' hem niet kennen..

Timmetje wrote:
Post Malone zou moeten kunnen. Verkoopt 2x de Ziggo uit. Al zie ik die liever dan volgend jaar want is nu niet echt exclusief.

We hebben nu een popheadliner en een classic rock headliner. Dus blijf hopen dat de laatste headliner een grote hiphopact is.

Jij was toch degene die zo hard riep dat volbeat niet kon omdat ze geen bekende hits hadden en niet mainstream genoeg zouden zijn?
Neem je jezelf wel serieus als je dan vervolgens post malone oppert? Sorry, nog nooit van gehoord en denk dat de ‘mainstream mensen’ hem niet kennen..
Post Malone is toch juist wel mainstream?

Matthijs wrote:

Timmetje wrote:

Neem je jezelf wel serieus als je dan vervolgens post malone oppert? Sorry, nog nooit van gehoord en denk dat de ‘mainstream mensen’ hem niet kennen..

Post Malone is toch juist wel mainstream?

Ja idd. Post Malone is mijn inziens meer mainstream dan Volbeat dacht ik.... deed oa de soundtrack van Spiderman. Volbeats Sad Mans Tongue heeft op YT 11 miljoen weergaven, Post Malone's Rockstar 486 miljoen....

Zijn laatste album was het nummer 5 album van Nederland van 2018. Zeker mainstream. Ik denk niet dat hij op dit ogenblik geschikt is als headliner, maar hij heeft wel een sound die wat meer aansluit bij Pinkpop dan de gemiddelde rapper en als hij zijn best doet (lees: met een band gaat optreden) kan hij een groot gedeelte van het publiek voor zich winnen.

Kijk, het is absoluut niet erg om vrij weinig van hiphop te weten of te willen weten.

Maar het kan nou eenmaal echt zo zijn dat er rappers zijn die je niet kent, of niet wil kennen, die mainstream bekender en populairder zijn dan de rockbands die je zelf erg leuk vindt of waarvan je vindt dat ze betere muziek maken.

Post Malone is imo nou eenmaal meer mainstream en bekender dan Volbeat en van daar uit een logischere headliner in een jaar waarin hij niet al tweemal Ziggo heeft gedaan.

Niets raars aan toch?

Kijk ik ben het niet altijd met onze Tim eens, maar zeggen dat Post niet meer mainstream is als Volbeat slaat natuurlijk nergens op.
Laat ik meteen zeggen dat ik beide bands tof vind, maar ik meer een rock liefhebben ben en Volbeat een warm hart toe draag, maar als je de feiten bekijken, heeft Tim echt gelijk in deze.

Volbeat heeft volgens mij nog nooit een echte top 40 hit gehad en Posty heeft er de afgelopen jaar een heel aantal gehad. Rockstar (1.457.073.137 !!!!! streams op het moment van schrijven) Better Now (796.229.356 streams ) Psycho (775.571.762 Streams) zijn al 3 voorbeelden van het afgelopen jaar die in de top 40 over de hele wereld hebben gestaan en dan Congratulations & White Iversion nog niet eens meegenomen. Rockstar ben je echt mee dood gegooid op elk radiostation en in Top 50 streamingslijsten van de bekende diensten.

Als je dan Volbeat pakt, die hebben met Still counting (119.242.180 streams) & Lola Montez (77.606.229 streams) en komen volgens mij verder niet echt op de commerciële radio behalve heel af en toe op 3fm en staan alleen in Rocklijsten.

Users who are viewing this thread