Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.188
Set Abominae wrote:

jppp wrote:
In de woorden van Sherlock Holmes “When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth”. Denk eraan met de line up
1f600.svg



True.
1f642.svg

Er worden hier echter wel veel bands veel te snel weggezet als ‘onmogelijk’, met te zwakke of zelfs geen argumentatie.
Dat zou Sherlock toch anders doen..
1f609.svg


Ik zie hier alleen maar goede en sterke argumentatie wanneer het om bands gaat die afvallen eigenlijk….
Mwa, vaak gaat het niet verder dan 'kan ik me niet voorstellen' of 'die komen nooit'.
Boekingen in de rest van het land, vaak in een heel andere periode, of marginale reisafstanden vind ik ook meestal geen uitsluitsel geven.
De meeste argumentatie duidt er alleen op dat een boeking minder waarschijnlijk wordt, niet onmogelijk.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.423
6.117
Is het toch waar dan dat ouderdom verbittert?!!

Het wordt vast weer een zeer mooie affiche; enjoy!!

Het is voor mijn gevoel eerder de oudere generatie die “hun” Pinkpop juist verdedigd, jongere forumleden zijn over het algemeen kritischer. Op basis van wat ik schat qua leeftijden hier.

De namen die er al staan zijn niet zozeer het onderwerp van kritiek, juist over hoe heerlijk dat affiche wordt is nogal wat twijfel. Op basis van realistische speculaties zit er, naar smaak van veel forumleden, weinig interessants meer in de pijplijn.

Als je ziek wordt van het slikken, moet je misschien stoppen met zuigen :wink:
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ik ben wel blij met Bazart top band!
Tot nu toe muzikaal gezien gewoon goede namen voor Pinkpop. Maar goed dat is mijn mening.
Wel opvallend dat in het forum van Werchter mensen sneller open staan om nieuwe artiesten te leren kennen.
Hier wordt het al snel weg gestempeld als saai , 'ken ik niet' of niet origineel.
Met George Ezra, Mumford& Sons , Bring Me The Horizon, Bazart en ja ook Krezip zijn veel jongere mensen toch wel blij wat ik zo hoor op school en werk ;)
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Denk dat nieuwe muziek van George Ezra redelijk nieuw is ;) en het nieuwe album van Bring Me The Horizon is ook erg goed! Van Fleetwood Mac kun je dat inderdaad niet zeggen
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Hou aub op. Er is niks nieuws aan alles wat nu voor Pinkpop bevestigd is.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Denk dat nieuwe muziek van George Ezra redelijk nieuw is
1f609.svg
en het nieuwe album van Bring Me The Horizon is ook erg goed! Van Fleetwood Mac kun je dat inderdaad niet zeggen

Je had het over nieuwe artiesten
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.235
Bij Pinkpop zijn er toch nog geen nieuwe artiesten om te leren kennen? Denk dat iedereen vrijwel alle aangekondigde bands al kent.

Volgende maand hopelijk wel een paar nieuwnieuwe namen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Bij Pinkpop zijn er toch nog geen nieuwe artiesten om te leren kennen? Denk dat iedereen vrijwel alle aangekondigde bands al kent.

Volgende maand hopelijk wel een paar nieuwnieuwe namen.


Ik zie dat toch anders....Het kan zijn dat je de acts al wel kent, van naam of van een cd maar dan heb je nog de live uitvoering. Waar in de plaat zaken behoorlijk binnen de lijntjes zijn kan er live zoveel meer en anders zijn. Je hebt bands die live zoveel lekkerder klinken dan op de plaat en bands die live gewoon zwaar kut zijn.

Van de namen die nu op Pinkpop staan heb ik er nog geen 1 live gehoord. Dat is voor mij het plezier en soms de gruwel. Dat vind ik ontdekken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.065
6.111
Hou aub op. Er is niks nieuws aan alles wat nu voor Pinkpop bevestigd is.
Dan te bedenken dat The Earring, Rowwen Hèze, Palaye Royale en Bazart ook niet nieuw zijn.
Maar, niks nieuws nu voor Pinkpop bevestigd, dat is niet waar
Er is weldegelijk iets 'nieuws' bevestigd, Mt Atlas is héél nieuw ;)

Er zal vast nog wat bij komen.
In Garden of Love zie ik wel nieuwe acts komen. En in Stage 4 en Brightlandstent komen vast wat relatief onbekende en redelijk nieuwe acts. Van die one-hit-radio dingetjes zeg maar.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Bij Pinkpop zijn er toch nog geen nieuwe artiesten om te leren kennen? Denk dat iedereen vrijwel alle aangekondigde bands al kent.

Volgende maand hopelijk wel een paar nieuwnieuwe namen.


Ik zie dat toch anders….Het kan zijn dat je de acts al wel kent, van naam of van een cd maar dan heb je nog de live uitvoering. Waar in de plaat zaken behoorlijk binnen de lijntjes zijn kan er live zoveel meer en anders zijn. Je hebt bands die live zoveel lekkerder klinken dan op de plaat en bands die live gewoon zwaar kut zijn.

Van de namen die nu op Pinkpop staan heb ik er nog geen 1 live gehoord. Dat is voor mij het plezier en soms de gruwel. Dat vind ik ontdekken.

Prima joh. Alle namen op pinkpop die nu bekend zijn: nieuwe artiesten :roll:
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Ik begin toch wel mijn vraagtekens te zetten bij Keane. Er is een vierde datum bij gekomen, opnieuw in juli. Ik acht de kans best aanwezig dat Keane in juli in Nederland gaat staan. Down The Rabbit Hole is een wat vreemde combinatie, maar ja.... Bospop was al logischer geweest denk ik, maar hier hebben ze geen grote naam meer nodig. Of ze gaan niet naar Nederland. Is ook nog een mogelijkheid.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Prima joh. Alle namen op pinkpop die nu bekend zijn: nieuwe artiesten 

Ben je in het echte leven ook zo een eikel?
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Hopelijk komen ze dan naar AFAS of Ziggo met een zaalshow in het najaar.
Dit hoop ik ook heel erg! Niet alleen omdat ik zelf dit jaar helaas niet naar Pinkpop kan, maar ook omdat een reünie een stuk beter tot zijn recht zou komen met een zaalshow dan met een uurtje op een veld waarbij de meeste mensen op Mumford & Sons of Kensington staan te wachten.

Down The Rabbit Hole is een wat vreemde combinatie, maar ja….
Ik zie eigenlijk ook niet in waarom ze hier niet zouden kunnen staan, wellicht zelfs als headliner (wat ze tot nu toe op alle aangekondigde festivals zijn). Zoveel meer mainstream dan Editors zijn ze nou ook weer niet, en qua genre is het al helemaal geen probleem lijkt me. Ik snap dat Pinkpop wat logischer klinkt, maar het lijkt me zeker een optie.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.235
Timmetje wrote:
Hopelijk komen ze dan naar AFAS of Ziggo met een zaalshow in het najaar.

Dit hoop ik ook heel erg! Niet alleen omdat ik zelf dit jaar helaas niet naar Pinkpop kan, maar ook omdat een reünie een stuk beter tot zijn recht zou komen met een zaalshow dan met een uurtje op een veld waarbij de meeste mensen op Mumford & Sons of Kensington staan te wachten.


Rockbeer wrote:
Down The Rabbit Hole is een wat vreemde combinatie, maar ja….

Ik zie eigenlijk ook niet in waarom ze hier niet zouden kunnen staan, wellicht zelfs als headliner (wat ze tot nu toe op alle aangekondigde festivals zijn). Zoveel meer mainstream dan Editors zijn ze nou ook weer niet, en qua genre is het al helemaal geen probleem lijkt me. Ik snap dat Pinkpop wat logischer klinkt, maar het lijkt me zeker een optie.

Ja precies! Vind Keane in die zin echt een band voor een zaalshow en minder voor een festival. Luisterpubliek ipv festivalpubliek. Hoop echt dat ze naar AFAS komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.065
6.111
Ja precies! Vind Keane in die zin echt een band voor een zaalshow en minder voor een festival. Luisterpubliek ipv festivalpubliek. Hoop echt dat ze naar AFAS komen.
Tot nu wel festivals aangekondigd.
Ik zie Pinkpop zeker niet als onmogelijk. Redelijk aannemelijk zelfs... imo
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ja precies! Vind Keane in die zin echt een band voor een zaalshow en minder voor een festival. Luisterpubliek ipv festivalpubliek. Hoop echt dat ze naar AFAS komen.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=QRXYecbt7tw[/video]
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken