Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

ik wil niet te negatief doen, maar wat blijft er nog over voor pinkpop?????
Ik kom echt niet verder dan : slash, florence and the machine, 1975,
ehhh, en verder?? ik kan niet 1 band meer opnoemen die aan alle 3 de criteria voldoet.
A: in de tijd rond Pinkpop tourt
B: nog niet op een ander festival is aangekondigd/ een los optreden geeft in NL
c: Geen enorme kloteband is

Florence and the machine komt ook niet. Zijn dan in the US. Wordt echt de band die men op deze forum niet aan wilt toegeven. Denk eraan, grootste Nederlandse band sinds Golden Earring (dle wel op PP staat), eerste echte Nederlandse headliner op PP, razend populair en verkoopt zeker die dag uit, vooral in combinatie met een Borsato bijvoorbeeld, perfect voor een 50 editie waarbij de circel rond is, van Golden Earring tot... ook exclusief als festival boeking dit jaar, is wel beschikbaar en is verdacht stil op dit moment met nieuws, zal wel met een paar nieuwe liedjes/album op de proppen komen dit jaar. Past perfect in de lijn van Krezip en Fatal Flowers. Vermoed ook dat FM veel geld heeft gekost om als redelijk exclusief festival act op te treden dit jaar bij PP. Sinds RW en PP hun samenwerking hebben opgezegd qua acts binnen te halen zie je dat PP het heel moeilijk heeft om sterke acts, ook in de breedte, binnen te halen. Simpelweg, niet genoeg financieel draagkracht gekoppeld met geen slimme inkoop beleid ( misschien een beetje misplaatst arrogantie gebaseerd op de traditie enz.).

The band who shall not be named zal geen headliner zijn. Ik snap je hele verhaal wel over uitverkopen etc maar zelfs Mojo weet dat ze daar op Pinkpop niet mee moeten aankomen.

The band who shall not be named zal geen headliner zijn. Ik snap je hele verhaal wel over uitverkopen etc maar zelfs Mojo weet dat ze daar op Pinkpop niet mee moeten aankomen.

Mee eens, maar toch bekruipt mij het gevoel dat dit toch wel eens de deder headliner kan worden. Zoals jppp zegt: wie moet het anders worden?

bcmrmaybe wrote:

Mee eens, maar toch bekruipt mij het gevoel dat dit toch wel eens de deder headliner kan worden. Zoals jppp zegt: wie moet het anders worden?

Ed Sheeran....

Ed Sheeran en The Cure blijven toch ook als reële opties openstaan?? Ook al heeft Jan die laatste in een eerder stadium afgeschreven, toen zaken er wellicht heel anders voorstonden.

Vooral die eerste is toch perfect voor een 50e jubileum van Pinkpop: nieuw, pop & populair. Zal een prijskaartje aanhangen, maar je verkoopt wel gegarandeerd uit. Hoop zelf heel hard op de tweede, dan ben ik er in ieder geval 1 dag bij.

Overigens zie ik niet zo goed waarom een headliner per se internationaal moet zijn, alsof een act dan beter is?? Kensington voldoet wel aan veel criteria voor een headliner en zal ook goed verkopen. Het is misschien geen populaire mening hier, maar ik zie het wel succesvol gebeuren. Zeker als ze (redelijk) exclusief staan, nieuw werk hebben en/of een speciale show beloven.

Raskolnikov wrote:

bcmrmaybe wrote:

Ed Sheeran….

Dat zou nog het konijn uit de hoed kunnen zijn. Ook een echte headliner. Maar zou het echt?

The Cure lijkt me nog altijd een realistische optie. Was misschien niet de eerste keus van Pinkpop, maar kennelijk is nogal het een en ander in de soep gelopen, waardoor ze misschien toch nog een optreden overeen zijn gekomen. Ed Sheeran die geen zowel Nederlands als België zou skippen, lijkt me ook stug. In die zin zou dit ook een prima (commerciële) klapper tijdens de perspresentatie zijn, perfect voor een kaartverkoop die drie dagen later start. Verder staan The Killers hoog qua odds voor Glastonbury. Verder is er van hen weinig tournieuws bekend (?). Wellicht kan Pinkpop hen dan ook verleiden tot een optreden (again, niet als eerste keus, maar wel een noodoplossing). Ikzelf ben wel fan, dus zou het absoluut niet erg vinden, al zou ik ze dus ook eventueel op Glastonbury zien dan.

Ik denk dus dat er naast Kensington (in mijn ogen ook best een realistische optie; nieuw album in de maak en verder nog geen grote stadions/weken Ziggo aangekondigd, dus misschien dit jaar de klapper Pinkpop headlinen?) nog wel andere opties zijn. Ik maak mij meer zorgen over de rest van het programma. Ik vrees dat de bands net onder de headliners inmiddels voor een groot deel bekend zijn gemaakt. Daar word ik zelf al weinig vrolijk van en doorgaans is het dagprogramma van Pinkpop vooral geschikt voor de mensen die op dekentjes in de zon zitten.

Ed Sheeran en The Cure blijven toch ook als reële opties openstaan?? Ook al heeft Jan die laatste in een eerder stadium afgeschreven, toen zaken er wellicht heel anders voorstonden.

Vooral die eerste is toch perfect voor een 50e jubileum van Pinkpop: nieuw, pop & populair. Zal een prijskaartje aanhangen, maar je verkoopt wel gegarandeerd uit. Hoop zelf heel hard op de tweede, dan ben ik er in ieder geval 1 dag bij.

Overigens zie ik niet zo goed waarom een headliner per se internationaal moet zijn, alsof een act dan beter is?? Kensington voldoet wel aan veel criteria voor een headliner en zal ook goed verkopen. Het is misschien geen populaire mening hier, maar ik zie het wel succesvol gebeuren. Zeker als ze (redelijk) exclusief staan, nieuw werk hebben en/of een speciale show beloven.

Je was me voor, kom tot dezelfde conclusie :-)

Processierups wrote:

Raskolnikov wrote:

bcmrmaybe wrote:

Ed Sheeran….

Dat zou nog het konijn uit de hoed kunnen zijn. Ook een echte headliner. Maar zou het echt?

Heeft rondom die Pinkpopdag een perfect gat in het tourschema en heeft nog geen optreden in Benelux. En Jan Smeets heeft er vorig jaar in 3voor12-interview al een beetje naar gehint.
Lijkt mij duidelijk.....

Bartjuh1981 wrote:
De zaadband van Dennis gaat naar DTRH. Dennis kan opgelucht ademhalen.

Misschien is er nog wel wat overlap dit jaar, niet te vroeg juichen
1f609.svg

Gelukkig staat Balthazar op DTRH! Ik denk dat Balthazar niet zo gecharmeerd was van het debacle met Paul McCartney, hun geluid werd al spelende gewoon uitgezet. Of we die nog op Pinkpop zien spelen...

Raskolnikov wrote:

Bartjuh1981 wrote:
De zaadband van Dennis gaat naar DTRH. Dennis kan opgelucht ademhalen.

Misschien is er nog wel wat overlap dit jaar, niet te vroeg juichen
1f609.svg

Gelukkig staat Balthazar op DTRH! Ik denk dat Balthazar niet zo gecharmeerd was van het debacle met Paul McCartney, hun geluid werd al spelende gewoon uitgezet. Of we die nog op Pinkpop zien spelen…
En ze waren nog veel beter dan Paul McCartney ook...

The Cure zie ik nog altijd als grootste kanshebber, met Ed Sheeran als eventuele wildcard. Verder dan die 2 geraak ik ook niet.

Over een dikke twee weken is die presentatie. De headliner zou in ieder geval al vast moeten liggen denk ik dan.

Zou the Cure snappen maar ze slaan er wel een beetje een flater mee als ze die op de presentatie aankondigen. Jan zei die komen niet, elk ander festival heeft ze al aangekondigd en het is een minder exclusieve naam dan FM en die maakten ze via FB bekend. Dan zou ik als buro Pinkpop hem zsm gewoon bekendmaken want mensen gaan echt iets groters of exclusievers verwachten.

Ed Sheeran verwacht ik in de Arena of in Goffert. Als ie al komt.

True. Dan komt ie niet denk ik.

Sheeran lijkt me gewoon niet iemand die je uit nood nog ff snel last minute kan boeken. Tenzij ze er echt een enorme smak geld tegenaan hebben gegooid.... maar dat gaan we dan dit of volgend jaar in de dagprogrammering merken

Users who are viewing this thread