Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Ik begrijp hoop van men dat het misschien Sheeran gaat worden, maar hij heeft al in 2018 in Nederland gespeeld.

Dit jaar rondom PP: Speelt hij Portugal en Spanje tussen Portugal en Spanje met een gat en daarna ,met nog een gat, Italië. Daarna Duitsland enz. Nergens is er eventjes een uitstapje naar een ander land voor een festival. In 2018 ook niet gebeurt, zo werkt tourschema’s van artiesten medio 2019 niet. Dus alhoewel aan ieder strohalm wordt gegrepen. Gaat niet gebeuren, net zo min als The Who naar PP zou komen, of AC/DC.

Florence and the machine komt ook niet. Zijn dan in the US. Wordt echt de band die men op deze forum niet aan wilt toegeven. Denk eraan, grootste Nederlandse band sinds Golden Earring (dle wel op PP staat), eerste echte Nederlandse headliner op PP, razend populair en verkoopt zeker die dag uit, vooral in combinatie met een Borsato bijvoorbeeld, perfect voor een 50 editie waarbij de circel rond is, van Golden Earring tot… ook exclusief als festival boeking dit jaar, is wel beschikbaar en is verdacht stil op dit moment met nieuws, zal wel met een paar nieuwe liedjes/album op de proppen komen dit jaar. Past perfect in de lijn van Krezip en Fatal Flowers. Vermoed ook dat FM veel geld heeft gekost om als redelijk exclusief festival act op te treden dit jaar bij PP. Sinds RW en PP hun samenwerking hebben opgezegd qua acts binnen te halen zie je dat PP het heel moeilijk heeft om sterke acts, ook in de breedte, binnen te halen. Simpelweg, niet genoeg financieel draagkracht gekoppeld met geen slimme inkoop beleid ( misschien een beetje misplaatst arrogantie gebaseerd op de traditie enz.).

Golden Earring gaat echt never nooit een dag uitverkopen. Ze staan op elk denkbare festival in Nederland dit jaar. Verkochten in 2017 niet eens de Ziggo Dome uit...

jppp wrote:
Florence and the machine komt ook niet. Zijn dan in the US. Wordt echt de band die men op deze forum niet aan wilt toegeven. Denk eraan, grootste Nederlandse band sinds Golden Earring (dle wel op PP staat), eerste echte Nederlandse headliner op PP, razend populair en verkoopt zeker die dag uit, vooral in combinatie met een Borsato bijvoorbeeld, perfect voor een 50 editie waarbij de circel rond is, van Golden Earring tot… ook exclusief als festival boeking dit jaar, is wel beschikbaar en is verdacht stil op dit moment met nieuws, zal wel met een paar nieuwe liedjes/album op de proppen komen dit jaar. Past perfect in de lijn van Krezip en Fatal Flowers. Vermoed ook dat FM veel geld heeft gekost om als redelijk exclusief festival act op te treden dit jaar bij PP. Sinds RW en PP hun samenwerking hebben opgezegd qua acts binnen te halen zie je dat PP het heel moeilijk heeft om sterke acts, ook in de breedte, binnen te halen. Simpelweg, niet genoeg financieel draagkracht gekoppeld met geen slimme inkoop beleid ( misschien een beetje misplaatst arrogantie gebaseerd op de traditie enz.).

Golden Earring gaat echt never nooit een dag uitverkopen. Ze staan op elk denkbare festival in Nederland dit jaar. Verkochten in 2017 niet eens de Ziggo Dome uit…

Volgens mij heeft hij het over Kensington, niet Golden Earring....

Golden Earring gaat echt never nooit een dag uitverkopen. Ze staan op elk denkbare festival in Nederland dit jaar. Verkochten in 2017 niet eens de Ziggo Dome uit…

@igo Het gaat over Kensington, dat is the band that shall not be named.

Ik (hoop) dat het een artiest zoals Beyoncé wordt.
Maar ja wil mn verwachtingen niet te hoog leggen....
Beyoncé kan omdat ze vaker exclusieve optredens doet (zolang het geld er is)

Ik (hoop) dat het een artiest zoals Beyoncé wordt.

Dat zou echt zo een artiest zijn waarvoor ikniet apart een show ga bezoeken maar op een festival erg graag zou willen zien.

Ik denk dat Beyoncé voor een exclusief optreden wel iets te veel geld vraagt voor Pinkpop.
De kans dat zij komt, acht ik dan ook zeer klein.

Pinkpop presenteert gewoon The Cure, Edje Sheeran & Kensington tegelijk en iedereen is weer blij :-)
226 pagina's vol geklad voor de kat zijn viool.

Vind het wel een interessante situatie dat eigenlijk elke mogelijke headliner op dit moment vrij onwaarschijnlijk lijkt, en dus wat het ook wordt, de verrassing op de perspresentatie erg groot gaat zijn.

Ga als ik die dag tijd heb ook wel even bij de perspresentatie langs denk, toch wel interessant de reacties en dergelijke te zien. En wellicht heb ik de mogelijkheid backstage een scoopje voor jullie op te vangen :wink:

Vond het vorig jaar jammer dat de hele poster al naar buiten was gelekt voordat de presentatie begonnen was.
Snap je toch niet...organiseren ze een hele Pinkpop persconferentie en dan zijn ze slordig met die posters.
Hopelijk gebeurt dat dit jaar niet...

Beyoncé zou ik super gaaf vinden maar ja kleine kans inderdaad. Ed Sheeran lijkt me onwaarschijnlijk. Dan zouden al die stadion spullen van Spanje naar landgraaf moeten en daarna weer terug naar het zuiden lijkt me heel onlogisch qua logistiek. Verder lijkt me dat een statische headliner net zoals Fleetwood Mac dus nee bedankt maar liever niet! Heb ook van vrienden vernomen dat zijn optreden in de arena goed was maar wel erg statisch omdat hij daar alleen met een gitaar staat. Kensington geeft vaak optredens in Nederland dus niet speciaal in mijn mening...ergens rond 18;00/19:00 op de mainstage vind ik oké maar meer ook niet.

Mogelijke acts die kunnen maar heel onwaarschijnlijk zijn: (al hoop ik wel dat het een van onderstaande rijtje is)
* Justin Timberlake
*Beyoncé
* Eminem
*Taylor Swift
* AC/DC

Als Pinkpop met The Cure komt is dat een hele domme zet. Had ze dan meteen aangekondigd en Fleetwood Mac bij de perspresentatie. Nu verwachten mensen namelijk 'meer'. Omdat het zo stil is verwacht ik dus toch dat Pinkpop met hele speciale en verrassende namen gaat komen...

Waarom kunnen Taylor Swift, Eminem, ACDC of Beyonce? Geen van hen heeft uberhaupt toch een Europese tour?

Die namen komen imo aardig uit de lucht vallen. :P

Waarom kunnen Taylor Swift, Eminem, ACDC of Beyonce? Geen van hen heeft uberhaupt toch een Europese tour?

Die namen komen imo aardig uit de lucht vallen.
1f61b.svg

"Mogelijk acts die kunnen maar heel ONWAARSCHIJNLIJK zijn " ;)

Waarom beyoncé , Swift en Timberlake? Omdat ze vaker exclusieve shows hebben gegeven als er genoeg geld is...

John Mayer heeft vandaag weer een nummer uitgebracht. In zijn insta-stories de afgelopen dagen was te zien dat hij een show aan het voorbereiden is. Dus lijkt me nog een redelijke optie voor Pinkpop.
Edit: Nevermind zie nu dat hij dan aan het touren is in Amerika.

acts als beyonce, acdc, justin timberlake, zouden allemaal geweldig zijn, maar als die idd naar pinkpop (of überhaupt Europa) zouden komen , dan was er echt wel iets van bekend.
denk dat we die namen allemaal kunnen doorstrepen
the cure komt niet zei jan( en hier geloof ik hem ook in)
ed sheeran is een mogelijkheid, Barcalona- pinkpop- Madrid dat kan maar is praktisch gezien niet handig, dus ik denk dat we die ook kunnen afstrepen

hoe dan ook: 13 maart wordt een verrassing

ik ben toch bang dat we rekening moeten gaan houden met een naam als the killers, Kings of leon of zelfs idd the band that shall not be named!"

en wat betreft de namen daar onder!?!?
Ok weinig hoop op iets fatsoenlijks ( op slash na dan)

Users who are viewing this thread