Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Ze hebben natuurlijk vaak op Pinkpop gestaan, dus in die zin lijkt het logisch. Maar zo'n show zou toch ook gewoon op DTRH kunnen? Ze hebben geen exclusiviteitscontract met Pinkpop toch :p.

Verder ga ik ook niet ontkennen dat ze best een 'festivalband' kunnen zijn (ze hebben genoeg festivalnummers, maar ook zeker nummers die in een zaal veel beter tot hun recht komen). Ik bedoel meer dat je na 6 jaar afwezigheid wel wat meer zou verwachten dan een 'standaard' festivaloptreden. Maar als ze ook echt een nieuw album gaan uitbrengen verwacht ik eigenlijk nog wel een aparte zaaltour na de festivals.

Hé stelletje azijnzeikers;
Wat een heerlijke namen zijn er al bevestigd!!!
Wat een verschil zeg; reacties op LL of PP.
Is het toch waar dan dat ouderdom verbittert?!!

Het wordt vast weer een zeer mooie affiche; enjoy!!

Gaat dramatisch worden, zeker gezien wat er elders al is aangekondigd en dus niet op Pinkpop zal staan; enjoy!!

Mensen. Hou eens op met dat afkraken van bands. Het maakt namelijk echt geen fuck uit wat JIJ ervan vindt. Ik heb bijveurbeeld niets met de Editors. Maar meer dan 50.000 mensen gingen totaal uit hun dak vorig jaar. Met andere woorden: het is totaal niet belangrijk wat een individu ervan vindt. Dus hou op over DeWolff, hou op over Bazart. Ze hebben genoeg fans. Duidelijk zitten die hier niet op dit forum. En dat is dus gewoonweg prima! Een band kan een keer tegenvallen, een band kan een keer het dak eraf spelen. En zelfs dat is hoe het individu het ervaart. Ik sprak laatst iemand die Bruce Springsteen op Pinkpop 2009 ‘saai’ vond. Om maar iets te noemen. Daar vind ik vanalles van, maar dat is niet belangrijk.

Catch my drift?

Wat maakt het nou uit als andere mensen bands afkraken. Met andere woorden: het is totaal niet belangrijk wat jij ervan vindt.

Over Keane gesproken: die waren t/m 2007 sterk, maar zijn gigantisch afgegleden. Vooral vanwege die verschrikkelijke Under Pressure cover die ze live begonnen te doen. Wie zijn piemel raakt daar anno 2019 nog stijf van?

Timmetje wrote:
Ja precies! Vind Keane in die zin echt een band voor een zaalshow en minder voor een festival. Luisterpubliek ipv festivalpubliek. Hoop echt dat ze naar AFAS komen.

Tot nu wel festivals aangekondigd.
Ik zie Pinkpop zeker niet als onmogelijk. Redelijk aannemelijk zelfs… imo

Eens, Keane een paar erg goede optredens zien geven op Pinkpop waaronder het filmpje dat hier voorbij komt. Perfecte festivalband, veel nummers die bijna iedereen kent en stevig genoeg om buiten overeind te blijven. En er zijn trouwens weinig bands die niet beter tot hun recht komen in een zaalshow, vind dat argument voor Keane niet erg sterk.

Het heeft trouwens even bij me moeten indalen, maar wat bizar dat George Ezra op zoveel festivals headliner aan het worden is. George Ezra!?!?! Van de categorie 'singer songwriter zonder enig scherp randje' vind ik hem wel een van de best te pruimen artiesten. Hij heeft een goede stem en enkele nummer die toch wel blijven hangen. Maar kom op, dit is toch geen headliner. Lekker met elkaar 1,5 uur gezapige nummertjes meezingen, top! Prima act voor in de namiddag zon met een biertje maar als het gaat schemeren moet hij allang weer in de bus zitten. Hopelijk trekt deze trend niet door naar Nederland.

Het heeft trouwens even bij me moeten indalen, maar wat bizar dat George Ezra op zoveel festivals headliner aan het worden is. George Ezra!?!?! Van de categorie ‘singer songwriter zonder enig scherp randje’ vind ik hem wel een van de best te pruimen artiesten. Hij heeft een goede stem en enkele nummer die toch wel blijven hangen. Maar kom op, dit is toch geen headliner. Lekker met elkaar 1,5 uur gezapige nummertjes meezingen, top! Prima act voor in de namiddag zon met een biertje maar als het gaat schemeren moet hij allang weer in de bus zitten. Hopelijk trekt deze trend niet door naar Nederland.

Je bedoelt zoals in 2017 toen hij in Hilvarenbeek op een zomerse avond als soort voorprogramma van Arcade Fire mocht spelen?

Joslittel wrote:
Het heeft trouwens even bij me moeten indalen, maar wat bizar dat George Ezra op zoveel festivals headliner aan het worden is. George Ezra!?!?! Van de categorie ‘singer songwriter zonder enig scherp randje’ vind ik hem wel een van de best te pruimen artiesten. Hij heeft een goede stem en enkele nummer die toch wel blijven hangen. Maar kom op, dit is toch geen headliner. Lekker met elkaar 1,5 uur gezapige nummertjes meezingen, top! Prima act voor in de namiddag zon met een biertje maar als het gaat schemeren moet hij allang weer in de bus zitten. Hopelijk trekt deze trend niet door naar Nederland.

Je bedoelt zoals in 2017 toen hij in Hilvarenbeek op een zomerse avond als soort voorprogramma van Arcade Fire mocht spelen?

Zoiets. Maar dan niet op een festival dat draait om alternatieve muziek...

Processierups wrote:

Joslittel wrote:

Zoiets. Maar dan niet op een festival dat draait om alternatieve muziek…

Precies, was behoorlijk misplaatst. Maar het was mooi weer, iedereen had zin in AF en daardoor was het nog wel soort van vermakelijk.

Helemaal mee eens, ik vond Budapest toen die net uit was echt een heerlijke zomerse vibe hebben. Idd zonnetje op de bol, lekker op de middag met biertje in de hand en dat was best vermakelijk. Verder is het totaal geen headliner idd, ik vind het zelfs misplaatst in het donker.

Maar goed, dat heb ik met Mumford & Sons ook altijd gehad.. dat eerste album was echt heel sterk, En een pracht act voor overdag.. maar heeft ook nooit voor mij de muziek gehad om te headlinen ondanks die wel een arsenaal aan hits hebben.

DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:
Ja precies! Vind Keane in die zin echt een band voor een zaalshow en minder voor een festival. Luisterpubliek ipv festivalpubliek. Hoop echt dat ze naar AFAS komen.

Tot nu wel festivals aangekondigd.
Ik zie Pinkpop zeker niet als onmogelijk. Redelijk aannemelijk zelfs… imo

Eens, Keane een paar erg goede optredens zien geven op Pinkpop waaronder het filmpje dat hier voorbij komt. Perfecte festivalband, veel nummers die bijna iedereen kent en stevig genoeg om buiten overeind te blijven. En er zijn trouwens weinig bands die niet beter tot hun recht komen in een zaalshow, vind dat argument voor Keane niet erg sterk.

True, maar sommige bands zie ik liever gewoon alleen in een zaal (of op een festival waar ze in het donker kunnen spelen). Voor mij is Keane echt zo'n band die je in een donkere zaal, op een fijn zitplaatsje, gaat zien. Vandaar dat ik ze liever naar AFAS zie gaan.

Misschien is er nog wel wat overlap dit jaar, niet te vroeg juichen

Ik juich sowieso niet. Balthazar is ... HERSTEL: Ik vind Balthazar een van de beste Belgische bands van de laatste paar jaar.
Gelukkig zie ik ze al in de Lotto Arena en op Rock Werchter :p

Volgens mij heeft hij zelf nog niet onthuld of het betreffende de term 'zaadband' nou om Bazart of Balthazar gaat. Of ik heb weer zitten slapen...

Ik heb wel sterk het gevoel dat ik zelf 10x liever Balthazar dan Bazart op Pinkpop had gezien...

Ik heb wel sterk het gevoel dat ik zelf 10x liever Balthazar dan Bazart op Pinkpop had gezien…

Op Dauwpop 2017 was Bazart slaapverwekkend. Ieder zijn ding maar dit is niet mijn ding.

En ik vermoed dat de 3de headliner pas 13 maart bekend wordt. Just a feeling.

Joslittel wrote:

Helemaal mee eens, ik vond Budapest toen die net uit was echt een heerlijke zomerse vibe hebben. Idd zonnetje op de bol, lekker op de middag met biertje in de hand en dat was best vermakelijk. Verder is het totaal geen headliner idd, ik vind het zelfs misplaatst in het donker.

Maar goed, dat heb ik met Mumford & Sons ook altijd gehad.. dat eerste album was echt heel sterk, En een pracht act voor overdag.. maar heeft ook nooit voor mij de muziek gehad om te headlinen ondanks die wel een arsenaal aan hits hebben.
Zelf vind ik Ezra echt wel goed, zijn eerste plaat klinkt hier nog vaak door de luidsprekers. Maar ben het zeker eens dat hij geen headliner is voor de grote festivals. Voor bijvoorbeeld Paaspop was het een pracht headliner geweest, maar niet voor Pinkpop. Afgelopen zomer stond hij nog op een festival in twente te spelen en heb daar vrij weinig over gehoord.

Ze hebben natuurlijk vaak op Pinkpop gestaan, dus in die zin lijkt het logisch. Maar zo’n show zou toch ook gewoon op DTRH kunnen? Ze hebben geen exclusiviteitscontract met Pinkpop toch :p.
Nou, een dag later weten we dus al dat het DTRH niet wordt. Dan lijkt Pinkpop toch inderdaad het meest waarschijnlijke, al blijf ik zelf hopen op een show in juli.

Over Keane gesproken: die waren t/m 2007 sterk, maar zijn gigantisch afgegleden. Vooral vanwege die verschrikkelijke Under Pressure cover die ze live begonnen te doen. Wie zijn piemel raakt daar anno 2019 nog stijf van?
Oneens, ik vind persoonlijk het werk na 2007 erg ondergewaardeerd, en qua liveshow zijn ze zeker niet minder sterk geworden. Tom's zang is tegenwoordig misschien zelfs wel nóg beter dan toen. En die Under Pressure cover hoeft van mij niet terug te komen, maar vond ik zeker niet slecht (overigens is Tom een van de betere Freddie Mercury vertolkers, hij heeft vorig jaar nog een hele show met Queen covers gedaan, en volgend jaar weer een aantal. Zijn stem komt er soms akelig dicht bij in de buurt).

Users who are viewing this thread