Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Ik denk dat het wel kan hoor, in twee maanden tijd kun je makkelijk nog wat heen en weer; is voor hun natuurlijk niet zo heftig.
Ik zou het best leuk vinden! Vorig jaar in de Ziggo Dome hebben ze voor het eerst ooit Mr Brightside niet gespeeld en ik vind dat ik daar nog wel recht op heb haha :lol:
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.141
Indiaantje89 wrote:

Timmetje wrote:
Volbeat? Jamiroquai? Tof hoor maar toch op geen enkele manier Pinkpop headlinerwaardig?


Volbeat heeft het vaker gedaan… Rock Am Ring, Graspop, Novarock, Hurricane etc..

Los van die Duitste festivals (die altijd hardrock getint zijn) is Volbeat echt geen headliner hoor, voor een festival als Pinkpop. Leuke naam. Leuke sub. Leuke alles. Maar echt geen headliner voor Pinkpop.

Denk dat ze met Mumford een ietwat ‘kleinere’ headliner kunnen permitteren, als de derde er weer één van formaat is. Dat is Volbeat echt niet.
Eens hoor.. mja als de overige kaarten al verspeeld zijn ;)... en volgens mij is ook geen enkele aanleiding dat ze in de buurt zijn van Landgraaf is het wel?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.337
7.327
Dus The Killers komen alleen als er andere Europese data komen toch? Want voor 1 show heen en weer als exclusive....

Volbeat is voor Pinkpop imo idd niet meer dan een prima sub. Als die headlinen dan is het echt te pover. Dan moet er een niet normaal dik programma tegenover staan.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Dus The Killers komen alleen als er andere Europese data komen toch? Want voor 1 show heen en weer als exclusive….

Volbeat is voor Pinkpop imo idd niet meer dan een prima sub. Als die headlinen dan is het echt te pover. Dan moet er een niet normaal dik programma tegenover staan.

Gezien die geruchten over The Killers op Glasto zou het alvast niet voor slechts 1 show zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.337
7.327
Ja inderdaad.... ik had ze eerder deze week zelf ook al in mijn rijtje staan vanwege die reden. Dacht om de 1 of andere reden even dat Glastonbury in augustus was. Verwar mezelf. :lol:

Dan schat ik de kansen voor the Killers idd ook wel hoog in.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.787
12.476
Ik vind eerlijk gezegd The Killers niet echt meer headliner waardig dan Volbeat voor een festival van formaat Pinkpop. De glans is er toch allang vanaf bij die mannen? Het was afgelopen jaar op RW wel vermakelijk maar daar hield het ook op. Veel rare stiltes in de set. Akkoord, ze hebben grotere hits dan Volbeat maar Volbeat zette op Graspop een sterke en headliner waardige show neer. vanuit commercieel oogpunt zie ik Volbeat ook meer ticktets verkopen dan The Killers.
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Ik denk dat zowel volbeat als the killers voor mensen geen reden zijn om een dagticket speciaal voor deze band kopen (zoals dat bij de stones, mccartney, bieber etc wel zo was). Mijn wishful thought is nog steeds coldplay, ik denk dat die zeker wel een reden kunnen zijn om een dagticket te kopen voor mensen. Maargoed, laten we realistisch blijven. Ik gok op the killers. Volbeat mss afsluiter tweede podium.
 

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
129
80
Ik heb het idee dat iedereen die The Killers heeft willen zien, dit ondertussen ook wel gedaan heeft. Afgelopen jaar op een festival of tijdens hun tour. Ze zullen vast nog wel mensen aantrekken die speciaal voor hen een dagkaart willen kopen, maar zo veel toch ook weer niet?
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
390
241
The Killers in de tent lijkt mij geweldig, net als hun verrassingsoptreden Glastonbury 2017:

https://www.youtube.com/watch?v=PzEs17iI2W4

Blijf van mening dat Ed Sheeran de ideale headliner is op 9 juni. Laat hem dan wel rond uurtje of zeven optreden zodat hij op tijd terug kan naar Spanje. De meeste gillende dagjes meisjes kunnen dan ook weg en daarna Volbeat en de Swedisch House Mafiia de boel afsluiten voor de vaste 3 dagen bezoekers. Waarschijnlijk tegen beter weten in...... maar dit lijkt een ideaal jubileumwaardig scenario. Mooie mix in ieder geval.
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
775
487
3e headliner wordt gewoon Ed Sheeran denk ik, pas perfect in zijn tourschema en misschien komt ie nog wel een paar liedjes zingen op de persconferentie. Hij heeft al eens bij college tour en RTL late night gezeten. Dus waarom niet op de persconferentie?
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik vind eerlijk gezegd The Killers niet echt meer headliner waardig dan Volbeat voor een festival van formaat Pinkpop. De glans is er toch allang vanaf bij die mannen? Het was afgelopen jaar op RW wel vermakelijk maar daar hield het ook op. Veel rare stiltes in de set. Akkoord, ze hebben grotere hits dan Volbeat maar Volbeat zette op Graspop een sterke en headliner waardige show neer. vanuit commercieel oogpunt zie ik Volbeat ook meer ticktets verkopen dan The Killers.

Vond je Volbeat een waardige show op Graspop? Ik vond het statisch en saai zelf (en ja ik kan judgen ik stond tegen het hek ;)). Ik vond dat zelfs Ozzy toen een betere show neerzette en het publiek meer mee kreeg. Ik denk dat de show van Volbeat echt wat beter moet worden om echt grote festivals consistent te kunnen headlinen.

De killers lijkt mij een leuke headiner, maar ik heb toch hoop dat Pinkpop voor het jubileum nog iets groots doet (lees Coldplay/Ed Sheeran). Ik weet dat dat vooral wishful thinking is maarja ik blijf positief.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.337
7.327
3e headliner wordt gewoon Ed Sheeran denk ik, pas perfect in zijn tourschema en misschien komt ie nog wel een paar liedjes zingen op de persconferentie. Hij heeft al eens bij college tour en RTL late night gezeten. Dus waarom niet op de persconferentie?

Dan was die inmiddels toch allang aangekondigd?
Als het Edje was geweest hadden we dat inmiddels wel geweten denk ik.

Maar die gaat sowieso geen liedje doen op de presentatie. :lol:
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
775
487
T. Roses wrote:
3e headliner wordt gewoon Ed Sheeran denk ik, pas perfect in zijn tourschema en misschien komt ie nog wel een paar liedjes zingen op de persconferentie. Hij heeft al eens bij college tour en RTL late night gezeten. Dus waarom niet op de persconferentie?

Dan was die inmiddels toch allang aangekondigd?
Als het Edje was geweest hadden we dat inmiddels wel geweten denk ik.

Maar die gaat sowieso geen liedje doen op de presentatie.
1f606.svg

Klopt, maar om de aankondiging speciaal te houden zouden ze hem bij de presentatie kunnen aankondigen met of een ingesproken boodschap van hem of een bezoek van hem. Die gast is echt heeeel populair in Nederland maar waarom dan nog geen Nederlandse show van hem bekend gemaakt? Kan toch haast niet dat hij Nederland over slaat.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.795
5.320
Ed Sheeran die de Benelux overslaat lijkt mij ook wel vrij bijzonder eigenlijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Indiaantje89 wrote:

Timmetje wrote:
Volbeat? Jamiroquai? Tof hoor maar toch op geen enkele manier Pinkpop headlinerwaardig?


Volbeat heeft het vaker gedaan… Rock Am Ring, Graspop, Novarock, Hurricane etc..

Los van die Duitste festivals (die altijd hardrock getint zijn) is Volbeat echt geen headliner hoor, voor een festival als Pinkpop. Leuke naam. Leuke sub. Leuke alles. Maar echt geen headliner voor Pinkpop.

Denk dat ze met Mumford een ietwat ‘kleinere’ headliner kunnen permitteren, als de derde er weer één van formaat is. Dat is Volbeat echt niet.
Ben ik het TOTAAL niet mee eens.
Volbeat is een 100% headliner.
Voor Pinkpop zou het ook een prima headliner zijn. Verkopen ook eigen concerten goed uit, zal ook de dagkaarten hard laten uitvliegen.
Nieuwe album komt er aan, naast de bakken meebrullers die ze al hebben.
imo méér headliner dan The Killers of Mumford anno 2019.

Also, ik zeg niet dat ze komen, maar ik zie er weldegelijk potentiële kans in.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.337
7.327
Een Zwarte Cross headliner die het jaar erop op het Pinkpop Jubileum staat.... dat kan toch niet
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.795
5.320
Bakken meebrullers valt toch echt wel mee. In ieder geval als je, zoals Pinkpop, mainstream wil zijn. Ik weet niet eens of ik meer ken dan Lola Montez en Sad mans tongue.

The Killers zou wat mij betreft de meest interessante headliner zijn (als dit de derde wordt). Ik snap dat Volbeat voor de liefhebbers van het iets hardere segment headlinemateriaal is, maar voor Pinkpop m.i. zeker niet. Prima sub (zeker naast Krezip), niet meer.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.377
3.397
The Killers in de tent lijkt mij geweldig, net als hun verrassingsoptreden Glastonbury 2017

Blijf van mening dat Ed Sheeran de ideale headliner is op 9 juni. Laat hem dan wel rond uurtje of zeven optreden zodat hij op tijd terug kan naar Spanje. De meeste gillende dagjes meisjes kunnen dan ook weg en daarna Volbeat en de Swedisch House Mafiia de boel afsluiten voor de vaste 3 dagen bezoekers. Waarschijnlijk tegen beter weten in…… maar dit lijkt een ideaal jubileumwaardig scenario. Mooie mix in ieder geval.
The Killers in de tent, Ed Sheeran om 7u, welke gekken ideeën gaan we nog allemaal krijgen?
En zoals Timmetje ook zegt, Ed Sheeran heeft maanden geleden zijn hele tour in een keer aangekondigd. Behalve als Pinkpop last minute nog met een gigantische zak geld kwam aanzetten, gaat die niet komen. En hij gaat ook geen liedje komen spelen op de perspresentatie
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken