Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Streep door The Who...
Wembley gig is ineens Europees exclusief geworden!?!

Dikke scheisse!!

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.339
7.328
Damn. Eddie Vedder? Imelda May? Kaiser Chiefs! Én The Who? Voor maar 80 pond op een mooi plekkie? Wat een deal!

Hopen dat Imelda en Eddie naar Pinkpop doorkomen!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
Streep door The Who…
Wembley gig is ineens Europees exclusief geworden!?!

Dikke scheisse!!


Zoals ik dacht. Nu één exclusief optreden en hun Europese tour zal er komen nadat het album uitgekomen is (najaar 2019 en/of voorjaar en zomer 2020). Een beetje de 'strategie' zoals The Cure vorig/dit jaar.
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
The Who waren nooit een kanshebber. Was altijd 'wishful thinking geweest. De lijst van potentiële headliners wordt alleen maar kleiner. Wel grappig bij PP forum is dat enige gerucht van een optreden bij enige artiest/groep van wat wereldbekendheid waar ook te wereld binnen 6 maanden van PP en die wordt onmiddellijk gebombardeerd tot bijna zekere headliner van PP. Wel vermakelijk. :-D

Misschien interessant om een lijst van namen van artiesten die hier als headliner waren geopperd over de 200÷ pagina's. te maken Volgens mij alles van AC/DC tot ZZ Top. :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
The Who waren nooit een kanshebber. Was altijd ‘wishful thinking geweest.
...
nou?
Ze touren tm 1 juni in Amerika. Konden zowaar in juni / juli / augustus door Europa gaan. Wembley gig was 4 weken van PP vandaan. Eerst zou er sprake zijn geweest van tourdata die nog op hun plek moesten vallen en had Townsend het over meerdere festivals.
Ik denk dat de vvk van de Wembley gig en vastgelopen onderhandelingen heeft geleid naar nu ineens een exclusieve show met een heel uitgebreid voorprogramma, zelfs met nu ook full set van Vedder.

Net zozeer ook het uitblijven van meer data van Neil Young. Al van voor de kerst zou de tour aangekondigd worden. Na het gedoe met sponsoring Hyde Park is er een stevige loep op gekomen wat de plannen gaan zijn. Daar is ook flink in gehakt en geschoven denk ik.
Al verwacht ik de solo shows binnenkort wel, blijkbaar nog festivals aan Neil aan het trekken voor de zomer, waardoor er ook indoor shows in einde van het jaar gepland worden.
Ook daar rare ontwikkeling...

Tel dat bij (vermoedelijke) tours die gecanceld zijn.
Voorlopig hou ik festivals als i-Days en TRNSMT in de gaten of daar activiteiten komen rond headliners. Glastonbury zal wel in maart pas met affiche komen. Pinkpop ook...
Wellicht is er nog wat in onderhandeling of nog niet klaar voor aankondiging.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Misschien interessant om een lijst van namen van artiesten die hier als headliner waren geopperd over de 200÷ pagina’s. te maken Volgens mij alles van AC/DC tot ZZ Top. ?
J : Jamiroquai
Paar keer zien langskomen die naam. Maar zie ik niet zozeer als headliner, misschien in co-headline constructie een optie nog??
http://jamiroquai.com/shows
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Waar ik ook nog een lichtpuntje zie...
Volbeat
Qua tourdata kan Pinkpop passen tussen de VS tour en de Denemarken data.
Op Facebook en Instagram geeft de band aan:
Soon
Excited to get back out on the road to rock out with all of you


Persoonlijk, zou ik Volbeat als headliner nog altijd wel toejuichen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.339
7.328
Volbeat? Jamiroquai? Tof hoor maar toch op geen enkele manier Pinkpop headlinerwaardig?
 

Bram1617899561

Playlistbediener
10 nov 2016
27
0
Zou die ook beiden sterk toejuichen, maar zie ze niet als headliner komen. Maar wie er wel komt als headliner... geen flauw idee meer! Verwacht dat deze inderdaad tijdens de persconferentie wordt bekendgemaakt
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.339
7.328
Aan de andere kant spelen die in die periode wel in Amerika. Die moeten dan op en neer voor Pinkpop
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Aan de andere kant spelen die in die periode wel in Amerika. Die moeten dan op en neer voor Pinkpop
Er zullen toch wel vliegtuigen vertrekken tussen 12 mei en 12 juli, neem ik aan? :p :wink:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
Stapt zo’n band voor 1 festivalshow op het vliegtuig?

Na hun amerika datums komen die gewoon terug naar huis in Denemarken, en op dat moment zijn ze niet zo heel ver van pinkpop toch?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.339
7.328
In mei spelen ze in de US en in juli dus als er niet meer Europese shows bijkomen zie ik het niet gebeuren. Killers hoeft van mij ook niet zo.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Timmetje wrote:
Stapt zo’n band voor 1 festivalshow op het vliegtuig?

Na hun amerika datums komen die gewoon terug naar huis in Denemarken, en op dat moment zijn ze niet zo heel ver van pinkpop toch?
Timmetje had het over The Killers, neem ik aan (toch handiger om even te quoten).

Volbeat komt na 11 mei terug uit Canada, en heeft daarna voorlopig alleen twee optredens in Noorwegen en Denemarken gepland eind juni. Zou prima kunnen dus (en absoluut headliner-waardig i.m.o.).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
In mei spelen ze in de US en in juli dus als er niet meer Europese shows bijkomen zie ik het niet gebeuren. Killers hoeft van mij ook niet zo.
Tenacious D komt voor slechts een dag of 9 naar Europa, waarom zouden The Killers dan niet in 2 maanden tijd een Europees (mini-)tourtje eruit kunnen gooien?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Timmetje wrote:
Volbeat? Jamiroquai? Tof hoor maar toch op geen enkele manier Pinkpop headlinerwaardig?

Volbeat heeft het vaker gedaan… Rock Am Ring, Graspop, Novarock, Hurricane etc..

Los van die Duitste festivals (die altijd hardrock getint zijn) is Volbeat echt geen headliner hoor, voor een festival als Pinkpop. Leuke naam. Leuke sub. Leuke alles. Maar echt geen headliner voor Pinkpop.

Denk dat ze met Mumford een ietwat 'kleinere' headliner kunnen permitteren, als de derde er weer één van formaat is. Dat is Volbeat echt niet.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken