Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Gok ook dat Ed Sheeran toch nog komt. Te bizar dat hij benelux overslaat. En ze moeten inderdaad iets speciaals hebben voor de persco.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Bakken meebrullers valt toch echt wel mee. In ieder geval als je, zoals Pinkpop, mainstream wil zijn. Ik weet niet eens of ik meer ken dan Lola Montez en Sad mans tongue.

The Killers zou wat mij betreft de meest interessante headliner zijn (als dit de derde wordt). Ik snap dat Volbeat voor de liefhebbers van het iets hardere segment headlinemateriaal is, maar voor Pinkpop m.i. zeker niet. Prima sub (zeker naast Krezip), niet meer.
The Killers is anno 2019 een teleurstellende headliner in mijn ogen.
De laatste keer dat ze op Pinkpop stonden, in 2013 was geen groot succes. Nou is dat al 6 jaar terug. Maar ik zou het een ontzettend zwakke zet vinden.
Overigens ben ik geen voorstander van te vaak herhaling van headliners op hetzelfde festival... Helaas kon je daar vaak niet onderuit, ik hou dan minstens van een overbrugging van 4 a 5 jaar.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Als jullie er nou voor zorgen dat Volbeat , The killers en Ed Sheeran allemaal op 1 dag staan, koop ik dit jaar een kaartje samen met mijn vrouw ! Ik beloof het...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.337
7.327
Maar waarom Volbeat wel dan? Amper hits, geen mainstream band, vorig jaar nog op Zwarte Cross....
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
Als jullie er nou voor zorgen met ze allen, dat Volbeat , The killers en Ed Sheeran allemaal op 1 dag staan, koop ik dit jaar een kaartje samen met mijn vrouw ! Ik beloof het…

Met 'ze' allen... dit doet echt fysiek pijn.
 

TheseThingsHappen

Playlistbediener
11 jun 2017
42
0
The Killers lijken mij een van de meeste realistische keuzes voor de laatste headliner spot op dit moment.
Maar ook ik zou het een zwakke headliner vinden persoonlijk.

Ik heb niks met Ed Sheeran. Krijg echt de kriebels van hem en zijn muziek. Maar het zou een prachtige boeking zijn voor Pinkpop.
Ben echt benieuwd wat ze voor ons in petto hebben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Maar waarom Volbeat wel dan? Amper hits, geen mainstream band, vorig jaar nog op Zwarte Cross….
Duidelijk dat jij een verkeerd beeld hebt van Volbeat!
;)

Het komt overigens vaker voor dat een headliner een jaar eerder elders in het land stond.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.337
7.327
Maar leg me dan uit wat er verkeerd is aan mijn beeld van Volbeat? Waarom zijn ze wel mainstream? Welke hits hadden ze? Waarom is Pinkpop headlinen logisch als ze op een kleiner festival een jaar eerder headliner waren? Want ik kom echt niet verder dan leuke sub op een mainstream festival en headliner op een wat meer op metal en rock / alternatief gericht festival.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Vorig jaar The Killers gezien op Rock Werchter. Matige zang, klonk niet echt overtuigend. Ja tuurlijk, het gaat aardig los op op de hits aan het einde van de show. Maar dat komt niet door de sublieme performance van de band/Brandon Flowers, maar door de kracht van de nummers zelf. De drummer en zanger hebben nog wel uitstraling, maar de rest staat er ook maar een beetje bij. Neeee, ik hoop voor Pinkpop dat ze wat beters in petto hebben.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.141
Vorig jaar The Killers gezien op Rock Werchter. Matige zang, klonk niet echt overtuigend. Ja tuurlijk, het gaat aardig los op op de hits aan het einde van de show. Maar dat komt niet door de sublieme performance van de band/Brandon Flowers, maar door de kracht van de nummers zelf. De drummer en zanger hebben nog wel uitstraling, maar de rest staat er ook maar een beetje bij. Neeee, ik hoop voor Pinkpop dat ze wat beters in petto hebben.
Sadmans Tong en Still Counting moet toch bij iedere festivalganger wel bekend zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Killers/volbeat – mumford – fleetwood

Nounou

Eigenlijk kwam het trio 'Pearl Jam - Foo Fighters - Bruno Mars' een jaartje te vroeg. Dat was een mooie geweest voor het jubileum.

Heb ook niet het idee dat Volbeat hits heeft eigenlijk. Sad Man's Tongue? Wat?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.337
7.327
Timmetje wrote:
Vorig jaar The Killers gezien op Rock Werchter. Matige zang, klonk niet echt overtuigend. Ja tuurlijk, het gaat aardig los op op de hits aan het einde van de show. Maar dat komt niet door de sublieme performance van de band/Brandon Flowers, maar door de kracht van de nummers zelf. De drummer en zanger hebben nog wel uitstraling, maar de rest staat er ook maar een beetje bij. Neeee, ik hoop voor Pinkpop dat ze wat beters in petto hebben.

Sadmans Tong en Still Counting moet toch bij iedere festivalganger wel bekend zijn.

Nooit van gehoord eigenlijk.... iig niet van naam!
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.203
503
The Killers zijn toch geen headlinermateriaal voor een festival als Pinkpop??

Zou dat wel erg zwak en teleurstellend vinden, in 2009 stonden ze nog voor Bruce Springsteen geprogrammeerd. En het is niet dat de band sindsdien bekender of populairder is geworden, of heb ik wat gemist?

Volbeat vind ik ook geen headliner op Pinkpop, zou wel prima passen als afsluiter van het Noordpodium.

Mag toch hopen dat Pinkpop wel hoger inzet dan de meeste genoemde namen in dit topic: denk zelf Ed Sheeran of toch The Cure nog. Jamiroquai zou een hele mooie sub / noordafsluiter zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.141
Stond best hoog in de top 2000 zelfs dit jaar.. 266 blijkbaar. Zijn echt wel bekende nummers hoor (in mijn optiek dan).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.141
The Killers zijn toch geen headlinermateriaal voor een festival als Pinkpop??

Zou dat wel erg zwak en teleurstellend vinden, in 2009 stonden ze nog voor Bruce Springsteen geprogrammeerd. En het is niet dat de band sindsdien bekender of populairder is geworden, of heb ik wat gemist?

Volbeat vind ik ook geen headliner op Pinkpop, zou wel prima passen als afsluiter van het Noordpodium.

Mag toch hopen dat Pinkpop wel hoger inzet dan de meeste genoemde namen in dit topic: denk zelf Ed Sheeran of toch The Cure nog. Jamiroquai zou een hele mooie sub / noordafsluiter zijn.
2013 waren ze headliner voor QOTSA. Toen waren ze erg sterk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Stond best hoog in de top 2000 zelfs dit jaar.. 266 blijkbaar. Zijn echt wel bekende nummers hoor (in mijn optiek dan).
oa Sad Mans Tongue, Lolla Montes en Heaven Nor Hell komen al wel op radio langs geregeld.
Zijn gegroeid naar een status waar ze metal headliner als Metallica of Rammstein zowat evenaren gaan.

Als ik dan Volbeat metal naast Mumford banjo en Fleetwood classics zie, lijkt me het uitstekend voor Pinkpop. Met Volbeat en Mumford als nieuwe headliner en Fleetwood als gesetteld, zie ik dat positief.
Overigens liever dan Sheeran, Killers, Eminem of Beyoncé als je me op dit moment zou vragen!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Zijn gegroeid naar een status waar ze metal headliner als Metallica of Rammstein zowat evenaren gaan.

Overdrijven is ook een kunst. In een deel van Europa halen ze nog geeneens een headlinerspot binnen op de metalfestivals...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.686
6.864
DennisvdBr wrote:
Zijn gegroeid naar een status waar ze metal headliner als Metallica of Rammstein zowat evenaren gaan.

Overdrijven is ook een kunst. In een deel van Europa halen ze nog geeneens een headlinerspot binnen op de metalfestivals…

"Overdrijven is ook een kunst." Het zou de subtitel van het Pinkpop topic kunnen zijn...
 

Verwijderd lid 1647

Randprogramma
26 jan 2016
200
18
Neil Young staat 10 juli in Nederland, of AFAS of Ziggo of ArenA, vermoed zelf Ziggo. Kaartverkoop is 1 maart, dus officiële touraankondiging van Youngs kant zal nog wel even op zich laten wachten.

Edit: Presale begint hoogstwaarschijnlijk morgen al
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken