Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.257
4.534
Neil Young staat 10 juli in Nederland, of AFAS of Ziggo of ArenA, vermoed zelf Ziggo. Kaartverkoop is 1 maart, dus officiële touraankondiging van Youngs kant zal nog wel even op zich laten wachten.

Was natuurlijk ook nooit een realistische optie als headliner.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Ik moet hier wel dennis even in steunen, Volbeat is de laatste jaren erg gegroeid en naar mijn idee relevanter dan the killers. Oke ik zou ze nog niet kaliber metallica willen noemen, maar ze zijn wel de metal headliner van de toekomst.
Vorig jaar op graspop hoorde ik van veel mensen dat ze een van de beste shows neergezet hebben en dat vond ik zelf ook. Zeker headliner waardig, gewoon een hele goede live band met inmiddels inderdaad al redelijk wat hits. Sad mans tongue, still conting en lola montez zijn toch wel bekende nummers. Ik zou er veel sneller een dagkaart voor kopen dan voor the killers.

Daarentegen ben ik het er wel mee eens dat het naast mumford misschien een beetje karig is, maar dat zou met een goed breed dagprogramma best goed kunnen komen.
Ik verwacht ze alsnog niet, maar dat is een ander verhaal
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik moet hier wel dennis even in steunen, Volbeat is de laatste jaren erg gegroeid en naar mijn idee relevanter dan the killers. Oke ik zou ze nog niet kaliber metallica willen noemen, maar ze zijn wel de metal headliner van de toekomst.
Vorig jaar op graspop hoorde ik van veel mensen dat ze een van de beste shows neergezet hebben en dat vond ik zelf ook. Zeker headliner waardig, gewoon een hele goede live band met inmiddels inderdaad al redelijk wat hits. Sad mans tongue, still conting en lola montez zijn toch wel bekende nummers. Ik zou er veel sneller een dagkaart voor kopen dan voor the killers.

Dit moeten we gewoon eventjes ontmantelen.
Ja, goede liveshow, headliner voor de toekomst, redelijke hits.

Nee, wordt categorie Metallica / Rammstein, headlnerwaardig voor Pinkpop.

The Killers is zeker geen eerste keuze maar die hebben het al eerder gedaan. Met een goede sub zal dat waarschijnlijk beter uitpakken dan Volbeat.
 

robbie

Playlistbediener
5 nov 2018
5
3
Ik ga toch vanuit dat Neil Young op pinkpop of op een andere datum in landgraaf staat. De berichten dat Neil een datum of datums voor Nederland heeft vrij geven nog niet gevonden. Ik blijf hopen dat dit samen met fm het kado is voor jan en co voor 50 editie van pinkpop.
 

Verwijderd lid 1647

Randprogramma
26 jan 2016
200
18
Ik ga toch vanuit dat Neil Young op pinkpop of op een andere datum in landgraaf staat. De berichten dat Neil een datum of datums voor Nederland heeft vrij geven nog niet gevonden. Ik blijf hopen dat dit samen met fm het kado is voor jan en co voor 50 editie van pinkpop.
Zoals ik al aangaf is het nog niet officieel aangekondigd, maar ik durf mn handen in het vuur te steken dat ie 10 juli in Amsterdam optreedt :wink:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.668
Ik zeg niet dat Volbeat de ideale headliner is voor Pinkpop (al denk ik zelf dat ze dit inmiddels echt aankunnen) maar aantal hits is een erg slechte graadmeter. Metallica en Rammstein staan als headliner buiten elke discussie maar er zijn veel mensen die bij die bands niet verder komen dan Nothing Else Maters, Enter Sandman en Sonne, Du Hast. Maar beide bands hebben een grote eigen fanbase. Die van Volbeat heeft natuurlijk niet die omvang maar het aantal Volbeat shirts op Graspop was gigantisch.
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Ik voel een beetje nattigheid zelfs bij de meeste 'die hard' PP fan. Het begon allemaal met U2, The Police, Metallica, Bruce Springsteen en soortgelijke. Zelfs aan welke van de lijst helaas gemogen moesten nemen met een 'nee' omdat iedereen in de rij stonden voor een habbekrats op deze editie te spelen. Nu gaat het over Volbeat et al. Had je dit durven zeggen 3 maanden geleden dan was je helemaal afgemaakt. Nu wordt het allemaal gebracht alsof het een briljante zet is.....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Ik voel een beetje nattigheid zelfs bij de meeste ‘die hard’ PP fan. Het begin allemaal met U2, The Police, Metallica, Bruce Springsteen en soortgelijke. Zelfs aan welke van de lijst helaas gemogen moesten nemen met een ‘nee’ omdat iedereen in de rij stonden voor een habbekrats op deze editie te spelen. Nu gaat het over Volbeat et al. Had je dit durven zeggen 3 maanden geleden dan was je helemaal afgemaakt. Nu wordt het allemaal gebracht alsof het een briljante zet is…..
Ik had Volbeat paar maanden terug al genoemd nog voordat de eerste gig van 2019 aangekondigd werd ;)

Dus ik durfde wel en kreeg vrijwel dezelfde reacties btw...


Ik blijf er bij en ben bloed serieus, Volbeat is hard aan het groeien naar status Metallica/Rammstein.
Daar is naar mijn mening geen fuck aan overdreven!!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Heb Volbeat nu drie keer gezien. De eerste keer vond ik ze doodsaai en de derde keer (Graspop) ben ik zelfs na 45min. weggegaan omdat ze te safe (lees: saai/statisch) speelden. De tweede keer, op FortaRock een paar jaar geleden, pakten ze me wel compleet in.

Ik vind Volbeat juist geschikt voor mainstreamfestivals en niet voor metalfestival. Behoorlijk toegankelijke metal met zeker 5 à 10 nummers die bijna iedereen wel meebrult.
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Met alle respect, er zijn zoveel namen voorbijgekomen dat Volbeat er vast bijzat ergens. Volbeat heb ik ook een paar keer gezien, en ik vind ze persoonlijk wel 'meh' maar niet echt speciaal. Een beetje zoals The Script maar dan in een ander genre. Maar ik denk niet dat de gemiddelde PP fan dat als top of the bill voor 50 editie zou kiezen. Ik begrijp dat voor sommige zelfs een headliner trio van Snollebollekes, The Toppers en Anouk zouden goedgepraat worden door een paar kleine namen te noemen en zodoende een goed gevuld spoorboekje te hebben. Maat dat is een ander verhaal...
 

jackson

Nieuw lid
20 jan 2018
4
0
jppp wrote:
Ik voel een beetje nattigheid zelfs bij de meeste ‘die hard’ PP fan. Het begin allemaal met U2, The Police, Metallica, Bruce Springsteen en soortgelijke. Zelfs aan welke van de lijst helaas gemogen moesten nemen met een ‘nee’ omdat iedereen in de rij stonden voor een habbekrats op deze editie te spelen. Nu gaat het over Volbeat et al. Had je dit durven zeggen 3 maanden geleden dan was je helemaal afgemaakt. Nu wordt het allemaal gebracht alsof het een briljante zet is…..

Ik had Volbeat paar maanden terug al genoemd nog voordat de eerste gig van 2019 aangekondigd werd
1f609.svg


Dus ik durfde wel en kreeg vrijwel dezelfde reacties btw…

Ik blijf er bij en ben bloed serieus, Volbeat is hard aan het groeien naar status Metallica/Rammstein.
Daar is naar mijn mening geen fuck aan overdreven!!

Ben steeds een geamuseerd toeschouwer, nu toch even een inmenging voor verduidelijking.
Bedoel je dat volbeat reeds dichtbij ( Rammstein en ) Metallica zit of dat ze het potentieel hebben om hun status te evenaren?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
. Ik begrijp dat voor sommige zelfs een headliner trio van Snollebollekes, The Toppers en Anouk zouden goedgepraat …
Ik kan niemand voorstellen die dat goed praat.

Zelfs ik niet!
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Ah dus dat is jouw grens Dennis. Maar Volbeat, The Toppers en Snollebollekes? :wink: :-D. Ik denk echt dat Graspop veel meer jouw festival is. Ga maar een keer, in vermomming als het moet, maar ik denk serieus dat is veel meer jouw ding dan wat PP tegenwoordig is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Ben steeds een geamuseerd toeschouwer, nu toch even een inmenging voor verduidelijking.
Bedoel je dat volbeat reeds dichtbij ( Rammstein en ) Metallica zit of dat ze het potentieel hebben om hun status te evenaren?
Precies dat bedoel ik.
Ik zei "Zijn gegroeid naar een status waar ze metal headliner als Metallica of Rammstein zowat evenaren gaan."
Ze hebben die status nu niet. Wereldwijd uiteraard niet. Maar Europees gezien haken ze al goed aan. Zijn al op meer plekken 100% headliner. Zal het niet lang duren dat ze op gelijke hoogte zijn als de grote metal headliners, zeker met de mainstream toegankelijkheid die ze hebben. Dat laatste werkt ook mee. Plus dat de gage stuk aantrekkelijker is voor festivals dan Metallica of Rammstein bijvoorbeeld. Zal het voor festivals zeker aantrekkelijker worden in de toekomst. Imo ook méér headliner dan 21pilots of Tame Impala, daar heb ik bijvoorbeeld mijn grote vraagtekens bij...
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik zei “Zijn gegroeid naar een status waar ze metal headliner als Metallica of Rammstein zowat evenaren gaan.”

Dennis, ik begrijp best dat je hoopt op Volbeat en een hele mooie Pinkpop, maar come on. Zowel Metallica als Rammstein zijn bands waar er geen andere van is. Metallica is één van de grondleggers van thrashmetal heeft een handenvol legendarische albums op zak en een euvre waar je u tegen zegt. Rammstein is een industrialmetal band die te leip voor woorden zijn, zeker in hun explosieve shows. Grootheden met een reden. Volbeat heeft mij met nog geen één album kunnen overtuigen dat ze écht iets vernieuwends of memorabels doen voor het genre. Ja, vroeger heb ik ze best veel geluisterd maar meer dan een prima bandje is het ook niet hoor. Zelfs in de metalscene worden ze nou niet bepaald opgehemeld ofzo.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
DennisvdBr wrote:
Ik zei “Zijn gegroeid naar een status waar ze metal headliner als Metallica of Rammstein zowat evenaren gaan.”

Dennis, ik begrijp best dat je hoopt op Volbeat en een hele mooie Pinkpop, maar come on. Zowel Metallica als Rammstein zijn bands waar er geen andere van is. Metallica is één van de grondleggers van thrashmetal heeft een handenvol legendarische albums op zak en een euvre waar je u tegen zegt. Rammstein is een industrialmetal band die te leip voor woorden zijn, zeker in hun explosieve shows. Grootheden met een reden. Volbeat heeft mij met nog geen één album kunnen overtuigen dat ze écht iets vernieuwends of memorabels doen voor het genre. Ja, vroeger heb ik ze best veel geluisterd maar meer dan een prima bandje is het ook niet hoor. Zelfs in de metalscene worden ze nou niet bepaald opgehemeld ofzo.
RAR headliner toen in Mendig. 92.500 man voor hun neus, koekoek.

Als je ziet met hoeveel merch mensen daar lopen... ik zeg niet dat ze van Metallica of Rammstein formaat zijn. Maar zijn echt meer dan “een prima bandje”
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Iemand had het btw over het PInkpop ABC voor mogelijke headliners. Hier de editie voor 2019:


AC/DC & Adèle & ABBA
Borsato ? & Beyoncé
Coldplay & the Cure
Dire Straits
Ed Sheeran & Elton John
Foo Fighters
Guns N’ Roses
Hardwell
Iron Maiden
Jamiroquai
Kensington ?
Led Zeppelin
Metallica
Nightwish
Ozzy Osbourne & Oasis
The Police
Queen & QOTSA
Rammstein
Springsteen
Tool
U2
Volbeat
The Who
The XX
Neil Young
ZZ top

Zou de laatste headliner er tussen zitten of komt Pinkpop toch met een onverwachte verrassing aanzetten?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken