Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kan iemand mij de hype van Nona uitleggen. Paar keer aangehad maar dat is echt dertien in een dozijn.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Nona afgelopen week op Noorderslag gezien en vond haar live verrassend goed, mede (of vooral) dankzij een uitgebreide band met blazerssectie.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Oeh daar moet ik je gelijk in geven. Zojuist een filmpje gezien van haar optreden bij radio 2. Dat is inderdaad een stuk indrukwekkender dan die duffe studioversie.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Eens afwachten hoe close dit gaat zijn aan Pinkpop??

https://www.instagram.com/p/BtEPh-_Fs3Z/
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
DennisvdBr wrote:
Misschien moeten we Lana del Rey of Biffy Clyro wel als kanshebbers headliner zien.

Serieus? Maar echt, serieus? Verwacht ze op Werchter eind van de middag op main of als Barn afsluiter ofzo. Lach me echt kapot als Pinkpop die dan als headliner neerzet. Goeie artiesten, daar niet van. Maar headliners?

Biffy Clyro zou op RW zelfs de Barn niet headlinen. Is in België totaal geen grote band. Stond vorig jaar nog op Vestrock (!) en het jaar daarvoor voor 3 man en een paardenkop op Pukkelpop te spelen in de namiddag. Zelfs de AB verkopen ze amper uit.
 

erik90

Campingartiest
22 nov 2013
90
9
Krezip heeft op Facebook de profielfoto roze gemaakt en op krezip.nl is een klok aan het aftellen tot maandagavond. Dat lijkt me een bekendmaking van een reünie inclusief pinkpop
 

sb88

Playlistbediener
21 nov 2018
10
0
https://www.appelpop.nl/nieuws/de-eerste-acts-van-appelpop-2019

Within Temptation naar appelpop dus gaan iig weer actief worden
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Ik denk dat Biffy Clyro heel goed in staat is een mooie headline show neer te zetten hoor, maar qua bekendheid zal het bij veel mensen toch ondermaats aanvoelen. Het gaat daarom ook 99% zeker niet gebeuren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik moet zeggen...
De aankondiging van The Who maandag vind ik meer interessante dan Krezip.

Wel best zo'n reünie, maar aub géén overhype... Daar heb ik geen trek in.
Zal Krezip vast aanwezig zijn op de perspresentatie en een veel te hoge spot krijgen op het affiche...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
[SIZE= xx-large]Van Harte Gefeliciteerd Mr Pinkpop![/SIZE]
[SIZE= x-large]Een fijne verjaardag Jan, namens het Festileaks Forum.[/SIZE]

[SIZE= x-small]Foto: Kamiel Scholten (Festileaks)[/SIZE]
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
408
254
Ik moet zeggen…
De aankondiging van The Who maandag vind ik meer interessante dan Krezip.

Het is wishful thinking.. maar The Who en FM op dezelfde dag zou echt een knappe prestatie zijn.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ik denk dat de ultieme stilte van Pinkpop juist een goed teken is en dat ze heel zeker zijn van hun zaak.
Er zijn heel veel bands/artiesten die naar de 50ste editie wil en Smeets heeft tegen veel bands gewoon 'nee' moeten zeggen.
Dit zullen dan wel voornamelijk Nederlandse bands/artiesten zijn of artiesten die er al vaker stonden.

Ben benieuwd wat de perspresentatie gaat brengen...
Enige wat ik wel kan zeggen is dat het misschien niet zo slim is om de perspresentatie zo laat te plannen veel mensen gaan nu gewoon naar andere festivals( Werchter/ Graspop) omdat die groot gedeelte van de line-up al bekend hebben gemaakt.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Op zich zou ik een reünie van Krezip wel leuk vinden. Het moet echter niet te veel een gimmick gaan worden, in die zin dat straks Golden Earring, Krezip, Rowen Heze, (waarschijnlijk) Anouk, te prominente plekken gaan innemen.

Ik blijf er wel bij dat ik een vierde dag met een NL mainstage met deze bands en dan een co-headline Kensington/DJ een goede optie had gevonden. Op de andere podia dan wat meer alternatievere acts, bijvoorbeeld north stage met nieuwe spannende bands en de tent met nog wat classics (volgens mij heeft Dennis een prima blik namen hiervoor).

Op die manier zou je op een vrij goedkope manier naar vier dagen zijn gegaan en zou de hoge ticketprijs toch al wat meer gerechtvaardigd zijn.

Ik zeg hiermee overigens niet dat ik het een fantastische dag zou vinden, maar ik ben ervan overtuigd dat het veel mensen zou trekken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Eens! Goede manier voor een vierde dag geweest en ook een goede manier om de Nederlandse acts zoveel mogelijk op één dag te plannen.

The Who als derde headliner zou ik iig echt drie keer niks vinden. Vergane glorie. Leuk voor in de middag ergens op de Richie spot. Maar 240 euro voor The Who, Fleetwood Mac, Mumford en een hoop Nederlandse bands zijn het mij iig niet waard.

Ik denk dat de ultieme stilte van Pinkpop juist een goed teken is en dat ze heel zeker zijn van hun zaak.
Er zijn heel veel bands/artiesten die naar de 50ste editie wil en Smeets heeft tegen veel bands gewoon ‘nee’ moeten zeggen.

Daar geloof ik echt helemaal niks van.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
The Who als derde headliner zou ik iig echt drie keer niks vinden. Vergane glorie. Leuk voor in de middag ergens op de Richie spot. Maar 240 euro voor The Who, Fleetwood Mac, Mumford en een hoop Nederlandse bands zijn het mij iig niet waard.
Kan me jouw kant voorstellen.
Ik zou heel blij zijn met The Who als headliner, daar hoop ik momenteel wel op.
Ook Fleetwood Mac ben ik wel heel blij, mee!

Vergane glorie zou ik niet zeggen. Hebben een time off gehad. Waren in 2015 nog headliner op Glastonbury en een grote Hyde Park gig, in 2016 nog headliner op Mad Cool, 2017 headliner Rock in Rio...
Er komt een nieuw album dit jaar.
Daarnaast een flink aantal hits in de Top2000.
(Baba O'Riley, Behind blue eyes, My generation, Overture, Pinball wizard, See me feel me, Won't get fooled again en dan verbaasde het me dat dat andere CSI intro Who are You er niet meer in stond)
The Who is in 2019 nog aangenaam relevant, ipv vergane glorie!

edit: misschien is de wiki pagina een leuke Read voor je https://nl.m.wikipedia.org/wiki/The_Who, met name ook onder het kopje "Populariteit, Invloed op andere bands"...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
http://lflmagazine.nl/concertrecensies/the-who-in-de-ziggo-dome

"Ondanks de triomftocht in Engeland wist de band de Ziggo Dome lang niet vol te krijgen. De tweede ring was zelfs bijna leeg en in de zaal was het fijn ruim."

En dat was 4 jaar geleden.

De derde headliner moet kaarten gaan verschuiven. The Who gaat dat niet doen. Dat bedoel ik met leuk voor op de middagspot maar als headliner vergane glorie.

Voor de al wat oudere muziekliefhebbers staat Fleetwood Mac. Voor de banjoliefhebbers en mensen die naast Ziggo kaarten hebben gegrepen hebben we Mumford. Nu nog een derde grote publiekstrekkende headliner. Dat is The Who, hoe fenomenaal ook en hoeveel respect ik ook heb voor wat ze gebracht en gemaakt hebben, anno 2019 niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken