Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Voor Pinkpop?
Typhoon, Fresku, (waarom uitsluiten?), Kraantje Pappie, Akwasi, Dio, Ali B, Diggy Dex, Mr Probz en misschien Winne, Big2 en Willem.

Oh ja dit rijtje had ik ook nog wel mee kunnen komen. Ik struggle meer met wat er de laatste jaren voor goede hiphop gemaakt is in Nederland. De artiesten die je noemt waren er een dikke 6 jaar geleden ook al.

Pinkpop weet gewoon wat goed verkoopt en dat zijn niet deze acts. Misschien Typhoon en Pappie.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.162
Timmetje wrote:
Voor Pinkpop?
Typhoon, Fresku, (waarom uitsluiten?), Kraantje Pappie, Akwasi, Dio, Ali B, Diggy Dex, Mr Probz en misschien Winne, Big2 en Willem.

Oh ja dit rijtje had ik ook nog wel mee kunnen komen. Ik struggle meer met wat er de laatste jaren voor goede hiphop gemaakt is in Nederland. De artiesten die je noemt waren er een dikke 6 jaar geleden ook al.

Ja, true. Het ging me er meer om dat als ze Nederlandse hiphopacts willen boeken, er betere opties zijn dan een Donnie,Broederliefde of Lil' Kleine. Zat acts die beter zijn (imo).

Alhoewel er natuurlijk wel een hoop mensen tickets kopen om Kleine te zien.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Alhoewel er natuurlijk wel een hoop mensen tickets kopen om Kleine te zien.

Pinkpop heeft een vrij naief publiek. Sta er van te kijken hoeveel mensen zo hyped zijn wanneer ze zulke namen tussen de line-up vinden.
Je hebt natuurlijk veel publiek die voor één act komt. Dan zijn die Nederlandse namen de enigste andere namen die ze kennen.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Wessel wrote:

Timmetje wrote:
Voor Pinkpop?
Typhoon, Fresku, (waarom uitsluiten?), Kraantje Pappie, Akwasi, Dio, Ali B, Diggy Dex, Mr Probz en misschien Winne, Big2 en Willem.


Oh ja dit rijtje had ik ook nog wel mee kunnen komen. Ik struggle meer met wat er de laatste jaren voor goede hiphop gemaakt is in Nederland. De artiesten die je noemt waren er een dikke 6 jaar geleden ook al.

Ja, true. Het ging me er meer om dat als ze Nederlandse hiphopacts willen boeken, er betere opties zijn dan een Donnie,Broederliefde of Lil’ Kleine. Zat acts die beter zijn (imo).

Alhoewel er natuurlijk wel een hoop mensen tickets kopen om Kleine te zien.
Donnie. :cool:

Ik vind overigens dat onze zuiderburen de laatste tijd ook wel wat hiphop talenten hebben, waarbij ik vooral aan blackwave. (wat was dat episch op RW vorig jaar) en Woodie Smalls denk. Die zouden wat mij betreft op geen enkel Nederlands festival verkeerd staan, maar het past niet helemaal bij de doelgroep van Pinkpop.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.162
Timmetje wrote:
Alhoewel er natuurlijk wel een hoop mensen tickets kopen om Kleine te zien.

Pinkpop heeft een vrij naief publiek. Sta er van te kijken hoeveel mensen zo hyped zijn wanneer ze zulke namen tussen de line-up vinden.
Je hebt natuurlijk veel publiek die voor één act komt. Dan zijn die Nederlandse namen de enigste andere namen die ze kennen.

Ik denk dat dat het hele ding rondom Pinkpop is. Veel mensen kopen daar een kaart voor de headliner of één act ipv voor het programma als geheel. Daarom is het programma ook geen geheel en hoeft het geen geheel te zijn. Met een paar populaire namen verkopen ze toch wel uit.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0

Leuke act! Maar zo'n act valt of staat bij zijn hits. Daarnaast merk ik dat hij zijn stijl wel aan het uitmelken is. Hetzelfde heb ik bij Joost. Maar live is het allemaal heel erg leuk.
Waar zijn die kwalitatieve goeie rappers die ook nog een hitje kunnen pakken. Gewoon niet de stijl die hip is nu en waar niemand op jumpt.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
Maurice van de M wrote:
Tja hoe moet je dit opvatten? Is het de verwachting van hun dat ze er niet zullen staan of staan ze er defenitief niet??

“een kleine selectie zomerfestivals – maar niet dat ene grote Limburgse festival waar je ze zou verwachten”

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/01/23/ik-was-opgebrand-in-de-heideroosjes-de-energie-is-terug-a3651368

Zowat de enige Nederlandse act die niet mag ontbreken moet ontbreekt. Meh.

Ik vind dit stukje ook wel vrij pijnlijk:
“Dat verbaast me wel. Jullie zijn zo’n beetje ontdekt door Jan Smeets. Jij was er jarenlang presentator.
„Ja, iedereen denkt het! Toen Pinkpop veertig jaar bestond en wij twintig, dachten we ook dat het zou gebeuren. Er is vanuit onze boeker flink gelobbyd, zo van die jongens horen toch op Pinkpop, maar nee. En daar was ik toen wel gefrustreerd over, dat ons dat niet werd gegund. ”
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
Timmetje wrote:
Alhoewel er natuurlijk wel een hoop mensen tickets kopen om Kleine te zien.

Pinkpop heeft een vrij naief publiek. Sta er van te kijken hoeveel mensen zo hyped zijn wanneer ze zulke namen tussen de line-up vinden.
Je hebt natuurlijk veel publiek die voor één act komt. Dan zijn die Nederlandse namen de enigste andere namen die ze kennen.

Denk dat veel festileaksforumleden zich vergissen in hoe populair kleine is onder de jeugd. Pinkpop / Mojo heeft dat wel in de gaten.
 

TheseThingsHappen

Playlistbediener
11 jun 2017
42
0
Nog even inhakend op de Singer Songwriter discussie...

Volgens mij is dit tegenwoordig zeker wel een genre. Als je bijvoorbeeld kijkt in de iTunes store, staat dit in het lijstje van genres vermeld... met een heel scala aan artiesten erachter.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.352
5.906
En ja, wat maakt een term een genre? Singer-songwriter is zeker ook een beschrijving van een type muzikant, die in elk genre kan opereren. Zo zou ik bijvoorbeeld iemand als Steven Wilson wel een singer-songwriter kunnen noemen, maar hij schrijft progressieve rock/jazz fusion die hij met een band ten gehore brengt live. Maar sluit dat uit dat singer-songwriter ook een genre is? Nee. Als men een bepaalde sound associeert met singer-songwriters (en laten we eerlijk zijn, die associatie kent iedereen) en het woord als genre definitie gebruikt, dan is het een genre. De definitie van een woord is in zijn gebruik, en singer-songwriter wordt op twee manieren gebruikt dus heeft twee betekenissen.
 

basgitaar

Campingartiest
14 jan 2019
71
0
Ik zie het best voor me dat bij geval van nood Kensington dit jaar gaat headlinen. In 2017 stonden ze er en na het drama van Justin Bieber en Kings Of Leon die erg tegen vielen, werd er al gesproken over dat Kensington beter als headliner kon gezien worden. Nu in 2019 hebben ze zelfs de Johan Cruyff arena uitverkocht en kent iedereen in Nederland ze. Ook hebben ze dit jaar nog helemaal geen festivalshows aangekondigt op de show van Bon Jovi na, waar ze support act zijn, dus ik denk dat het zomaar eens een exclusieve show gaat worden. Zelf heb ik er geen problemen mee het is een steen goede band met wat leuke nummertjes, wel hoop ik dat ze dan de setlist enorm over de kop gooien, want het is wel telkens hetzelfde. Voor pinkpop zou dat natuurlijk enorm jammer zijn , maar in 2001 heeft Krezip ook prima kunnen headlinen als Nederlands bandje.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Ik vind het oprecht jammer dat The Opposites al een poosje niets meer doen. Ook al is het gigantisch plat, ze weten echt wel het publiek te vermaken. Laatste keer op Lowlands was een grote gekkenhuis.

En De Jeugd van Tegenwoordig is eigenlijk ook helemaal niet zo slecht. Alleen hebben we die bijna allemaal 20x gezien op je lokale braderie. Maar als ze zin hebben kunnen ze wel een leuke show neerzetten opzich.
 

mika

Playlistbediener
15 jan 2019
41
0
Ik vind het oprecht jammer dat The Opposites al een poosje niets meer doen. Ook al is het gigantisch plat, ze weten echt wel het publiek te vermaken. Laatste keer op Lowlands was een grote gekkenhuis.

En De Jeugd van Tegenwoordig is eigenlijk ook helemaal niet zo slecht. Alleen hebben we die bijna allemaal 20x gezien op je lokale braderie. Maar als ze zin hebben kunnen ze wel een leuke show neerzetten opzich.

Ja! Echt erg jammer! Dat platte vind ik juist echt super leuk. En de jeugd van tegenwoordig zie je idd ook vaak voorbijkomen. Miss voor Pinkpop nog een reünie als we dann toch bezig zijn ;-)
 

Danielle1617899608

Playlistbediener
8 mrt 2017
49
0
Ha Thanks Timmetje! Je noemde net Urbanus (in negatieve zin).... en ik heb gelijk maar weer even het Pinkpopgevoel opgehaald door het optreden terug te kijken.... Dat was misschien wel een gevalletje "je moet er bij zijn geweest" en ik snap ook wel als je er niet bij was dat je dat niet ziet, maar.... WAUW wat was dat een feest! Zoooooo blij dat ik Urbanus ook nog in de containersessie gezien heb: het dak ging eraf!!

En The Opposites... zo jammer dat die uit elkaar zijn. Die had ik graag eens live gezien!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken