Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Ha Thanks Timmetje! Je noemde net Urbanus (in negatieve zin)…. en ik heb gelijk maar weer even het Pinkpopgevoel opgehaald door het optreden terug te kijken…. Dat was misschien wel een gevalletje “je moet er bij zijn geweest” en ik snap ook wel als je er niet bij was dat je dat niet ziet, maar…. WAUW wat was dat een feest! Zoooooo blij dat ik Urbanus ook nog in de containersessie gezien heb: het dak ging eraf!!

En The Opposites… zo jammer dat die uit elkaar zijn. Die had ik graag eens live gezien!

Heb Urbanus niet in de negatieve zin genoemd hoor.... juist niet!!!! Ik zei:

Maar op Urbanus na boekt Pinkpop amper de wat alternatievere (for a lack of a better term) Nederlandse acts.

(Al is ie Belg natuurlijk)

Wel is hij voorbeeld dat er geen structuur in de programmering zat dat jaar. Maar dat is niks ten nadele van Urbanus natuurlijk.

Urbanus is een held!!!!

Wellicht krijgen we morgen een naam kado van Jan Smeets voor zijn verjaardag.
Ik verwacht de bevestiging van The Pretenders.
Of zou hij zich er nog makkelijker vanaf maken met Golden Earring en/of Rowwen Hèze?

Wellicht krijgen we morgen een naam kado van Jan Smeets voor zijn verjaardag.
Ik verwacht de bevestiging van The Pretenders.
Of zou hij zich er nog makkelijker vanaf maken met Golden Earring en/of Rowwen Hèze?
Of drie bevestigingen?
Misschien is de Gouden Tip wel een mooie voor Jan zijn verjaardag.

Misschien moeten we Lana del Rey of Biffy Clyro wel als kanshebbers headliner zien.
Wel namen om komende tijd in de gaten te houden na aankondigingen afgelopen week tijdens de Europese festivalzomer.

Nog stil bij veel festivals. Waaronder ook Glastonbury verbazingwekkend lang het affiche "geheim" blijft houden?
Vroeg me wel af, had Eavis het ook niet voor vorig jaar over … “If A Certain Band Reforms” ?
Vraag me af of dat toen op The Who kon duiden. Misschien liggen ze ook wel in discussie voor Glastonbury, nu ze onder LiveNation touren (na jaren onder AEG)...?
Als headliner fyi, niet voor minder...

ik ben nog positief gestemd!

Ik reken nog steeds op festivals in juni/juli/augustus voor The Who…

Townshend confirmed that the band will play festivals in the UK over the summer, with a possible tour planned on these shores for the end of 2019.

https://www.nova.ie/roger-daltrey-confirms-the-who-will-release-a-new-album-and-tour-in-2019-121103/
Aangezien Townshend het over meerdere festivals in de UK heeft, zou het dan niet kunnen gaan om Reading en Leeds? Als co-headliner op de dagen van The 1975? In dat geval is The Who meer in beeld voor Pukkelpop en Lowlands, of dat nieuwe festival in Groningen.

Misschien moeten we Lana del Rey of Biffy Clyro wel als kanshebbers headliner zien.
Wel namen om komende tijd in de gaten te houden na aankondigingen afgelopen week tijdens de Europese festivalzomer.

Nog stil bij veel festivals. Waaronder ook Glastonbury verbazingwekkend lang het affiche “geheim” blijft houden?
Vroeg me wel af, had Eavis het ook niet voor vorig jaar over … “If A Certain Band Reforms” ?
Vraag me af of dat toen op The Who kon duiden. Misschien liggen ze ook wel in discussie voor Glastonbury, nu ze onder LiveNation touren (na jaren onder AEG)…?
Als headliner fyi, niet voor minder…

Glastonbury is altijd laat, waarschijnlijk nog later dan Pinkpop. The Who stond daar onlangs nog, dus die zullen daar niet gaan headlinen.

Ik denk dat ze met a certain band Led Zeppelin bedoelden, maar daar is inmiddels geen sprake meer van.

Ja, plus een editie die wegviel. Ik denk dat de band ook weer niet zo bijzonder is dat ze weer op Glastonbury zouden staan.
Ik denk dat Glastonbury het ook wel aandurft om bijvoorbeeld Tame Impala te laten headlinen.

Wat Pinkpop betreft, blijf ik toch hangen op The Cure.

Komt er nog een voorspelspel?

Fleetwood Mac / Mumford And Sons / The Cure zou ik ook een degelijk affiche vinden. Niet heel spectaculair, maar wel oke. Enige wat ik dan mis is populaire moderne popact. Maar die zijn blijkbaar niet heel ruim op tour.

Al verwacht ik The Cure niet echt meer, maar je weet maar nooit.

The Who en Fleetwood Mac zou ik iets teveel klassieke oudheid vinden. Maar ik geloof ook echt niet dat The Who gaat komen.

De 3fm Spotify live list 2019: https://open.spotify.com/playlist/2IHMACG8IEZKMpfvGQCR6d

Vanochtend was 3fm wel erg aan het promoten dat je the 1975 dit jaar live moet zien..

Ja, 3FM heeft hun livelist bekend gemaakt, staan wat mij betreft heel wat acts die wat mij betreft zeker op Pinkpop mogen.
Balthazar, Billie Eilish, Feng Suave, Mozes and the firstborn, Pip Blom, Tape Toy, Willem. En the 1975 nog nooit gezien en lijkt me ook niet perse vervelend.

Edit: Pinkpop krijgt het waarschijnlijk voor elkaar om net Merol uit dat lijstje te pakken..

The 1975 lijkt me een zekerheidje. Billie Eilish zie ik er ook zeker wel staan, erg populair, beetje Sigrid achtig en die stond er vorig jaar ook. Tape Toy is een goede voor stage 4, net als Pip Blom. Mozes and the Firstborn staan in t voorprogramma van De Staat en die zie ik allebei ook wel komen.

Het zou me inderdaad ook niet verbazen als Merol er staat, dat hoeft van mij echt niet. Overige namen mogen van mij komen en ben ik live ook erg benieuwd naar!

Feng Suave staat (helaas) op BKS, zie ik nu. Hoewel ik denk dat ze daar beter tot hun recht komen, had ik ze graag gezien.
Maar misschien ga ik dit jaar ook wel weer een dagje naar BKS.

https://www.facebook.com/radio3fm/photos/a.385314547123/10155951771962124/?type=3&eid=ARA7jP0cXfezm_E3ecgdfOfYXti-n1X1pAsmajIzfl6zYA341pReu1G0cBR6ym2qX7SwqWG0aZr31JU9&__xts__%5B0%5D=68.ARAqm8F02ub3iPNuW_JHDFk6LAhVw_zO4Me4zey8OfKyd9qIt1QKG7XT6BVOo9-Gs86in35k1xDOZLaINI5vv3Ad6BugRBTPg8Bm30tpTZonPyGaydZ0ikN3pdRTOt8p24w-8IcJz8k6h_gAZuhnCnoT4Xe2EiH80PTihpOpBuV-yNNuuVWa0Mec7SxesAXVJT3Fe6sdC7mm0-WsFAGOgvQouZqNSRQ4LgA1R0pUXrPEqa5e2tFfjHmhO-3GARLZgDkvJnxqKfL3yHPb-ovU2Ro_jjnZ9FZu1PJ9HwioqxweJD49kFk-lQhT7KEWVutiBTfYtdzK8pMlXhyP-NIC&__tn__=EEHH-R

Tja, wat moet je van zo'n lijstje vinden. Natuurlijk vrij veel Nederlandse acts maar verder totaal geen spannend lijstje.

Tja, wat moet je van zo’n lijstje vinden. Natuurlijk vrij veel Nederlandse acts maar verder totaal geen spannend lijstje.

Ik kan me tig andere artiesten bedenken die je live gezien moet hebben.......maar goed..we hebben het ook over 3fm

Ik zie, zoals al gezegd, toch zeker een naam of acht die ik tien keer liever zie dan de (met name) onderkant en middenstuk van het affiche dat Pinkpop de laatste jaren voorschotelt.

Het grootste gedeelte daarvan mag linea recta naar het Pinkpop programma wat mij betreft.

Serieus? Maar echt, serieus? Verwacht ze op Werchter eind van de middag op main of als Barn afsluiter ofzo. Lach me echt kapot als Pinkpop die dan als headliner neerzet. Goeie artiesten, daar niet van. Maar headliners?

Lana Del Rey is een geweldige artiest op CD... en daar blijft het bij.

Ik heb haar vorig jaar in het Sportpaleis (Antwerpen) gezien en ging daar met volle verwachtingen heen. Maar man wat een slecht optreden. Kneitervals, zingt nummers een heel andere key dan het oorspronkelijk is gezongen. Verandert van key op de raarste momenten in nummers. Daarnaast was de show ook gewoon erg saai en sloom. Zo gaat ze letterlijk na de eerste paar minuten al het publiek in om haar fans te omarmen en foto's te maken. Leuk, maar waarom moet dit een kwartier duren? Lijkt me meer iets als toegift, niet aan het begin van een show. Haalt de hele vaart er uit. Het is een leuke vrouw om te zien hoor, maar nee live is het niks. Veel mensen gingen ook vroegtijdig weg.

Ook zag ik haar op Sziget afgelopen zomer, waar ze weliswaar headliner was. Een herkansing? Maar nee, misschien nog wel slechter dan de show in het Sportpaleis. Wederom na een paar nummers voor een kwartier het publiek in verdwenen, erg vals gezongen en rare toonhoogtes/switches. Maar ook zong ze dit keer veel gewoon niet. Soms zong ze letterlijk een heel couplet niet... Het publiek stond er maar een beetje bij, niet wetende of zij nou moesten zingen voor haar of...? Wederom veel mensen die vroegtijdig weg liepen en erg veel geklaag over haar optreden het hele festival lang.

Al met al zou ik festivals dus zeker niet aanraden haar als headliner te programmeren.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread