Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.161
Maar vorig jaar was het wel ernstig met Nederlandse act. Een enkele act is niet eens erg, en hoort er ook wel een beetje bij. Maar vorig jaar was het wel te veel van het goede. En krijg je ipv The Kooks nog ook Di-Rect voor je kiezen.. Die deed pijn (ik las dat pas toen ik sochtends al aangekomen was in Landgraaf).

Ja absoluut. Dat bedoelde ik ook. 15 / 16 Nederlandse acts op een festival van 2,5 dag is gewoon teveel. Helemaal als een groot gedeelte ervan op de main staat. En ben bang dat ze die trend dit jaar nog verder gaan doorzetten.

Op Pinkpop is juist plaats voor de wat alternatieve Nederlandse acts. Het is een potpourri zonder richting of enig structuur (zie b.v Urbanus), dus dat kan allemaal best.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
596
Timmetje wrote:
Van alle acts die tot dusver zijn aangekondigd valt alleen George Ezra echt onder pop….

Nee, dat is een singer-songwriter

Singer-songwriter heeft toch niets met genre te maken. Is wat mij een zelfde term als "band". Band is een groep muzikanten, singer-songwriter een solo artiest die zelf de instrumenten bespeeld. Beide types kunnen in verschillende genres muziek uitten.
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Di-Rect ipv The Kooks vond ik ook niet leuk nee. Wel even gaan kijken, maar vooral omdat ik goed en wel in het voorste vak wilde staan voor Editors.

Lil Kleine, mijn god, wat een figuur. Dat was echt verschrikkelijk. Had dan nog ietsjes meer respect voor Ronnie Flex, die heeft nog iets van muzikaliteit in zich, maar vond ik verder ook niets nee. Al met al, ben ik het er helemaal mee eens dat het allemaal wat minder mag met de hiphopachtige acts van Nederlandse bodem.

Ik probeer enkel de verwachtingen wat lager te houden zodat we straks met zn allen niet allemaal teleurgesteld zijn, haha. Daarnaast wilde ik het ook een klein beetje voor pinkpop opnemen, ik vind het soms wel vervelend hoe negatief er hier gepraat wordt!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Indiaantje89 wrote:

Timmetje wrote:
Van alle acts die tot dusver zijn aangekondigd valt alleen George Ezra echt onder pop….


Nee, dat is een singer-songwriter

Singer-songwriter heeft toch niets met genre te maken. Is wat mij een zelfde term als “band”. Band is een groep muzikanten, singer-songwriter een solo artiest die zelf de instrumenten bespeeld. Beide types kunnen in verschillende genres muziek uitten.
Dat is dan jouw probleem.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.036
Niets mis met Nederlandstalige hiphopacts, ze boeken echter de verkeerde.
1f61b.svg
Zijn er dan goede?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.161
Meer dan zat. De Nederlandse hiphop scene zit vol kwaliteitsacts. Maar als je niet verder dan de NL hiphopacts op Pinkpop kijkt dan weet en zie je dat idd niet. ;-)
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
596
EddieVerder wrote:

Indiaantje89 wrote:

Timmetje wrote:
Van alle acts die tot dusver zijn aangekondigd valt alleen George Ezra echt onder pop….


Nee, dat is een singer-songwriter


Singer-songwriter heeft toch niets met genre te maken. Is wat mij een zelfde term als “band”. Band is een groep muzikanten, singer-songwriter een solo artiest die zelf de instrumenten bespeeld. Beide types kunnen in verschillende genres muziek uitten.

Dat is dan jouw probleem.

.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Indiaantje89 wrote:

EddieVerder wrote:

Indiaantje89 wrote:

Timmetje wrote:
Van alle acts die tot dusver zijn aangekondigd valt alleen George Ezra echt onder pop….


Nee, dat is een singer-songwriter


Singer-songwriter heeft toch niets met genre te maken. Is wat mij een zelfde term als “band”. Band is een groep muzikanten, singer-songwriter een solo artiest die zelf de instrumenten bespeeld. Beide types kunnen in verschillende genres muziek uitten.


Dat is dan jouw probleem.

.
Je loopt een beetje achter, geef niet. Maar ondertussen is het gewoon een eigen genre geworden. Mede dankzij TV uitzendingen met Giel Beelen enzo.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.161
Singer songwriter is toch geen genre? Een singer songwriter schrijft liedjes in bepaalde genres en dat is dan het genre. Wat Eddie zegt klopt imo gewoon.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Di-Rect ipv The Kooks vond ik ook niet leuk nee. Wel even gaan kijken, maar vooral omdat ik goed en wel in het voorste vak wilde staan voor Editors.
We lijden in Nederland echter ook wel een beetje aan een minderwaardigheidscomplex, en hemelen al snel dingen op die uit Amerika of Engeland komen, alsof dat automatisch beter is.
Ok, ik loop ook niet echt warm voor Di-Rect, maar is The Kooks dan zoveel beter? Vind ik maar een matige, bijna irritante band eerlijk gezegd. Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar dan vind ik Kensington eigenlijk beter.. :wink:

...ik vind het soms wel vervelend hoe negatief er hier gepraat wordt!
Eens, misselijkmakend af en toe..
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
Haha, nog even en Giel Beelen creëert nieuwe muziekgenres. Sorry Indiaantje, ik kan je vaak goed volgen, maar dit is natuurlijk onzin. Tuurlijk, het wordt tegenwoordig uit gemakzucht als een soort synoniem voor het genre gebruikt omdat het bij sommigen lastig is om een daadwerkelijke genre te definiëren (hoewel velen in de folk(tronica), americana of kleinkunst opereren). Maar kom op, dat maakt het nog geen genre op zich.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
298
171
Van alle acts die tot dusver zijn aangekondigd valt alleen George Ezra echt onder pop….

En Broederliefde, Lil’ Kleine, Maan etc is ook geen pop.

Ik vind persoonlijk Fleetwood Mac zowat de grootste popband ooit na The Beatles. :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Haha, nog even en Giel Beelen creëert nieuwe muziekgenres. Sorry Indiaantje, ik kan je vaak goed volgen, maar dit is natuurlijk onzin. Tuurlijk, het wordt tegenwoordig uit gemakzucht als een soort synoniem voor het genre gebruikt omdat het bij sommigen lastig is om een daadwerkelijke genre te definiëren (hoewel velen in de folk(tronica), americana of kleinkunst opereren). Maar kom op, dat maakt het nog geen genre op zich.
Dat zeg ik niet, geeft alleen mede aan hoe zoiets zicht ontwikkeld, ondertussen snapt iedereen hier wat we er mee bedoelen toch? Genres staan uberhaupt nooit zwar/wit op papier. Dingen ontstaan gewoon, en dat is met de singer songwriter inmiddels ook gebeurt. Je kan er idd hooguit indie of americana voor zetten... Maar het is niet te vergelijken met een "band" zoals Eddie hier schrijft.

Als iemand aan je vraagt wat voor soort muziek iets is, dan begrijpen ze je vaak met "singer songwriter", als je antwoord met "een band" dan begrijpt niemand je.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.161
Eens, misselijkmakend af en toe..

Er wordt inderdaad een hoop kritiek geleverd (veelal terecht ook imo), op zowel acts als de boekers, maar het gebeurt eigenlijk altijd respectvol, dus deze comment snap ik niet echt. Dit forum is sowieso enorm fijn. Mensen gaan er met respect met elkaar om. Beste forum van Nederland imo.

Als je jezelf als Champions League festival presenteert is het niet raar als mensen dan ook een Champions League festival verwachten. Vandaaruit is de kritiek best logisch. Afgelopen jaren was het programma gewoon steeds erg middelmatig.
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Set Abominae wrote:
Eens, misselijkmakend af en toe..

Er wordt inderdaad een hoop kritiek geleverd (veelal terecht ook imo), op zowel acts als de boekers, maar het gebeurt eigenlijk altijd respectvol, dus deze comment snap ik niet echt. Dit forum is sowieso enorm fijn. Mensen gaan er met respect met elkaar om. Beste forum van Nederland imo.

Als je jezelf als Champions League festival presenteert is het niet raar als mensen dan ook een Champions League festival verwachten. Vandaaruit is de kritiek best logisch. Afgelopen jaren was het programma gewoon steeds erg middelmatig.

Maar middelmatig is nog steeds subjectief toch? Ik begrijp de kritiek wel en ik heb Pinkpop 2017 ook overgeslagen omdat ik het gewoon niet kon hebben dat Bieber er stond. Maar ik ben geweest in 2013, 2014, 2016 en 2018 en ik heb me toch super weten te vermaken (gelukkig waren de Flex, Kleines en Maans onder de lineup goed te vermijden), maar op de beelden die ik teruggekeken heb stonden daar toch heel veel mensen blij vooraan, of dat nu 15-jarige meisjes waren of niet.

Smaken verschillen nu eenmaal en ik vind het inderdaad jammer dat zulke acts op Pinkpop staan - maar ik snap de keuze vanuit de organisatie wel en ze weten het vaak ook zo te programmeren dat je nog naar andere acts kan en van al dat geneuzel niets hoeft mee te krijgen. Hierbij dus mijn positieve comment over Pinkpop. Ik ben benieuwd of jij er ook een hebt, Timmetje :)

Hierbij start ik graag mijn charme-offensief voor Pinkpop. Want aan een beetje positiviteit is nog nooit iemand dood gegaan :D
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Timmetje wrote:

Set Abominae wrote:
Eens, misselijkmakend af en toe..


Er wordt inderdaad een hoop kritiek geleverd (veelal terecht ook imo), op zowel acts als de boekers, maar het gebeurt eigenlijk altijd respectvol, dus deze comment snap ik niet echt. Dit forum is sowieso enorm fijn. Mensen gaan er met respect met elkaar om. Beste forum van Nederland imo.

Als je jezelf als Champions League festival presenteert is het niet raar als mensen dan ook een Champions League festival verwachten. Vandaaruit is de kritiek best logisch. Afgelopen jaren was het programma gewoon steeds erg middelmatig.

Maar middelmatig is nog steeds subjectief toch? Ik begrijp de kritiek wel en ik heb Pinkpop 2017 ook overgeslagen omdat ik het gewoon niet kon hebben dat Bieber er stond. Maar ik ben geweest in 2013, 2014, 2016 en 2018 en ik heb me toch super weten te vermaken (gelukkig waren de Flex, Kleines en Maans onder de lineup goed te vermijden), maar op de beelden die ik teruggekeken heb stonden daar toch heel veel mensen blij vooraan, of dat nu 15-jarige meisjes waren of niet.

Smaken verschillen nu eenmaal en ik vind het inderdaad jammer dat zulke acts op Pinkpop staan – maar ik snap de keuze vanuit de organisatie wel en ze weten het vaak ook zo te programmeren dat je nog naar andere acts kan en van al dat geneuzel niets hoeft mee te krijgen. Hierbij dus mijn positieve comment over Pinkpop. Ik ben benieuwd of jij er ook een hebt, Timmetje ?

Hierbij start ik graag mijn charme-offensief voor Pinkpop. Want aan een beetje positiviteit is nog nooit iemand dood gegaan ?

Weetjewat dan ga ik lekker op die positiviteit door. FWM en Tenacious D zijn voor mij al geweldige namen en M&S wil ik ook wel eens live zien. Dat betekend voor mij dat 3/4 van het affiche tot nu goed is. Whatever ze nog neerzetten. Als het een beetje dezelfde insteek heeft als de eerste worp ben ik erg tevreden. En als ze dan een DJ laten headlinen als derde headliner, prima, dan bezoek ik wel iets anders, of een nachtje eerder de tent in is ook geen probleem!

En ik hoorde ook Toto al voorbij komen. Als guilty pleasure van mij zou ik dat ook geweldig vinden!

Ik kijk al uit naar de persconferentie :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Meer dan zat. De Nederlandse hiphop scene zit vol kwaliteitsacts. Maar als je niet verder dan de NL hiphopacts op Pinkpop kijkt dan weet en zie je dat idd niet.

Ik ben groot hiphop fan maar zit totaal niet in de Nederlandse school. Welke 'kwaliteits' hiphop acts heeft Nederland volgens jou die niet zouden misstaan op Pinkpop? De Fresku's en Rico & Sticks sluiten we uiteraard eventjes uit. Snelle?

Dat zeg ik niet, geeft alleen mede aan hoe zoiets zicht ontwikkeld, ondertussen snapt iedereen hier wat we er mee bedoelen toch? Genres staan uberhaupt nooit zwar/wit op papier. Dingen ontstaan gewoon, en dat is met de singer songwriter inmiddels ook gebeurt.

Dit ben ik met Indiaan eens. Ik ben ook voor Singer/Songwriter als genre. Meestal leunt het tegen Folk aan naar mijn mening maar niet helemaal die full band sound. De liedjes hebben een bepaalde simpelheid in zich. Met SSW's doelen we hier nooit op Country terwijl die eigenlijk hetzelfde doen. Maar over het genre pop kunnen we nog wel veel langer gaan discussiëren.

Snap ook niet dat zulke genre's er toe doen. Wat maakt het uit.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.161
Timmetje wrote:
Meer dan zat. De Nederlandse hiphop scene zit vol kwaliteitsacts. Maar als je niet verder dan de NL hiphopacts op Pinkpop kijkt dan weet en zie je dat idd niet.

Ik ben groot hiphop fan maar zit totaal niet in de Nederlandse school. Welke ‘kwaliteits’ hiphop acts heeft Nederland volgens jou die niet zouden misstaan op Pinkpop? De Fresku’s en Rico & Sticks sluiten we uiteraard eventjes uit. Snelle?

Voor Pinkpop?
Typhoon, Fresku, (waarom uitsluiten?), Kraantje Pappie, Akwasi, Dio, Ali B, Diggy Dex, Mr Probz en misschien Winne, Big2 en Willem.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken