Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Smeets heeft toen toch tijdens het radio interview met Giel Beelen gezegd dat er misschien nog wel een grotere band komt als FM. Zijn The Pretenders dan groter?

Nee, zeker niet. Is nog wel een hele prima band, gezien op RW een jaartje geleden en uitstekend vermaakt met die show. Nog goed bij stem en enthousiaste show. Maar groter dan FM zeker niet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
T. Roses wrote:
Smeets heeft toen toch tijdens het radio interview met Giel Beelen gezegd dat er misschien nog wel een grotere band komt als FM. Zijn The Pretenders dan groter?

Nee, zeker niet. Is nog wel een hele prima band, gezien op RW een jaartje geleden en uitstekend vermaakt met die show. Nog goed bij stem en enthousiaste show. Maar groter dan FM zeker niet.
Ik denk wel dat de conclusie getrokken kan worden dat The Pretenders dan ook mee gaan naar Werchter Boutique op 8 juni
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Conclusie imo
Zaterdag
Mt. Atlas – Golden Earring – George Ezra – Mumford and Sons
Zondag
Tenacious D – (headliner onbekend)
Maandag
The Pretenders - Fleetwood Mac
Dag onbekend : Rowwen Hèze
Sterke geruchten : Bring me te Horizon en Armin van Buuren
(dan durf ik The Who nog best als gerucht met dun potlood voorzichtig op te schrijven

Vandaag artikel Ode aan Neil Young in Dagblad De Limburger, fyi...
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
775
489
Nog een berichtje wat ik lees op de FB pagina van Pinkpop fans: De vertrouwde circustent gaat verdwijnen. Momenteel wordt in Italië een nieuwe Neptunus "tent" gebouwd. Een groot ding, zonder palen, die het zicht belemmeren binnenin. Uiteraard zal deze tent wel de vertrouwde roze kleur krijgen, weet Jan Smeets te melden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Nog een berichtje wat ik lees op de FB pagina van Pinkpop fans: De vertrouwde circustent gaat verdwijnen. Momenteel wordt in Italië een nieuwe Neptunus “tent” gebouwd. Een groot ding, zonder palen, die het zicht belemmeren binnenin. Uiteraard zal deze tent wel de vertrouwde roze kleur krijgen, weet Jan Smeets te melden.
Er is dus genoeg nieuws...
Kom op Pinkpop, update de site eens!!!

btw OOR maar eens in de gaten houden, volgens mij is mijn abo van 3 jaar terug inmiddels beëindigd. Dus nieuwe actie zou perfect uitkomen zolang er nog géén voorverkoop eerder gaat beginnen.
De namen die er nu (min of meer) zijn enkel Armin niet in mijn straatje, Mumford ietsje minder maar leuk genoeg. Dus mijn kant wel enigszins op gekanteld dit jubileum??
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
197
107
ik ga er van uit dat De Staat ook aanwezig is. Afgelopen week een nieuwe cd uitgekomen, dus die touren weer...
Verder waren Golden Earring en Rowwen Heze al zekerheidjes vanaf het begin eigenlijk.

Eigenlijk krankzinnig dat er zo weinig lekt....
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
ik ga er van uit dat De Staat ook aanwezig is. Afgelopen week een nieuwe cd uitgekomen, dus die touren weer…
Verder waren Golden Earring en Rowwen Heze al zekerheidjes vanaf het begin eigenlijk.

Eigenlijk krankzinnig dat er zo weinig lekt….
De Staat is wel een zekerheidje! Verwacht die vroeg op de main, 2e/3e band van de dag. Of namiddag op de IBA.
Het nieuwe album is ook wel een knaller zeg! Heerlijk!
 

Danielle1617899608

Playlistbediener
8 mrt 2017
49
0
The Pretenders heb ik al op Retropop gezien. Dat wordt lekker op tijd naar huis gaan op de maandag op de Pinkpop Classics dag.... Daar moet wel een erg goede line up tegenover staan op de andere dagen... beter dan wat het nu is. Tot nu toe alleen blij met M&S (had ik nooit iets mee, maar het nieuwe album is wel erg goed, niet meer die banjomuziek).
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
232
117
Eens met Daniëlle.! Er zijn wat mij betreft nog heel wat namen nodig uit de moderne tijd om voor deze jubileumeditie kaarten te gaan kopen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.441
Mocht het nou inderdaad

Mumford - The Who - Fleetwood Mac
Earring - ... - Pretenders

worden dan is dat wel heel heel heel heel erg Pinkpop classic. The Who anno 2019 is niet meer wat het was. Fleetwood komt niet met de originele bezetting. Pretenders stonden eerder op kleinere festivals hier. Earring ook. Ezra en Mumford hebben dit als tweede gig in NL

Dan moeten ze echt een verdraaid goede programmering hebben om met die 240 euro voor een weekendje weg te komen.

Op Werchter krijg je daar idd niet alleen meer echte headliners maar ook een dag extra voor. 1,5 dag zelfs aangezien de vrijdag vrij laat begint....
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.441
Halve zaterdag dan. :p

Op Werchter ben je dan al twee hele dagen aan het rocken voor hetzelfde geld.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.441
Drake gaat ook touren....
Doet Ziggo aan dus kleine kans op PP maar zeg nooit nooit.

Vraag me af hoeveel mensen gaan na dat debacle van paar jaar terug trouwens.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Fleetwood komt niet met de originele bezetting.
De originele bezetting niet, nee. Maar van de line-up die hitalbums als Rumours en Tango In The Night opnam, ontbreekt alleen Lindsey Buckingham. Die schreef dan wel (en zong leadvocalen op) circa een derde deel van hun (hit)songs en produceerde menig album, maar toch denk ik dat slechts een beperkt aantal festivalbezoekers hem echt zal missen. Bij het grote publiek vormen Stevie Nicks en Christine McVie (die een paar jaar geleden juist pas is teruggekeerd) toch het gezicht van de band, en met de zanger/songwriter van Crowded House en (in mindere mate) de leadgitarist/co-songwriter van Tom Petty And The Heartbreakers als vervangers zal datzelfde grote publiek best genoegen nemen. Het betekent juist dat ze nog wat bekende Crowded House-songs en dergelijke als bonus voorgeschoteld krijgen om mee te zingen. Persoonlijk lijkt mij ce afwezigheid van Buckingham (gezien de kwaliteit van de vervangers) op het podium ook geen groot gemis. In de studio zou dat wellicht een ander verhaal zijn. Ik kan me in elk geval niet voorstellen dat Fleetwood Mac nou ineens kwalitatief veel minder zal zijn, laat staan veel minder kaartjes zal verkopen, door de afwezigheid van Lindsey Buckingham.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.441
De Pinkpop Facebook bezoekers spreekt dat tegen. Een hoop die ervan balen of die zeggen dat de ''echte'' band niet komt.

Gezeur vind ik zelf hoor. Maar het viel me wel op dat een hoop mensen erover ''vielen''.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
390
241
Volledig met je eens Sledgehammer. Fleetwood Mac is niet slechter geworden, wellicht muzikaal iets beter omdat er een extra gitarist bij is gekomen (niet de minste overigens). Het voordeel is dat ze een andere setlist spelen dan de standaard die ze 25 jaar spelen.

The Pretenders stonden in 2017 ook op Boutique voor Guns and Roses. Dat was inderdaad verschrikkelijk saai. Zou een waardeloze boeking zijn als die voor FM staan. Op de site van FM staan de festivalsdata nog steeds niet vermeld. We mogen blij zijn met de exclusieve boeking want bij andere optredens zijn alleen zitplaatsen. Normale kaarten uitverkocht behalve die belachelijke platinum tickets.

Het is stil rondom Greta van Fleet. Het zou een mooie boeking zijn en mogelijk. Op 4 juni laatste optreden in de VS en eerste optreden daarna 28 juni in Stockholm. Kunnen ze mooi op tijd naar Landgraaf. Mischien horen we 27 feb of ze terug komen......
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.859
5.389
Ik weet dat we eigenlijk pas kunnen oordelen na die perspresentatie, maar de ervaring leert mij ook dat doorgaans de betere namen niet daar pas bekend worden gemaakt. Als het zo is dat Pretenders erbij komen, Armin van Buuren namen moet trekken, ik ga er vanuit dat Golden Earing hoog staat, én die derde headliner waarschijnlijk niet heul bijzonder gaat worden, ga ik misschien toch wel echt twijfelen of dit voor mij de 13e keer Pinkpop gaat worden.
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
197
107
Ook voor mij is het tot nu toe net niet. Wat tot nu toe bekend is maakt weinig tot geen indruk op me, maar ik hoop dat er nog wat stunts komen die me over de streep gaan trekken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken