Oasiss wrote:
Ik vind de perspresentatie stiekem altijd wel een leuke dag, ook omdat het voor mij lekker in de buurt is, maar het staat ook symbool voor het kneuterige van Pinkpop. Daarbij is het wel jammer dat voor de eerste naam bekend is gemaakt je op whatsapp al van meerdere personen het gelekte blaadje vindt.
Ik denk dat de kritiek die Pinkpop op dit forum krijgt overigens terecht is. Tuurlijk mag iedereen Pinkpop verdedigen en er met veel lol naar toe gaan. Ik zag eerder iemand die zei dat het een reünie van Limburgers is. Dat is ook precies de reden dat ik ook bij het afschuwelijke programma van twee jaar geleden aanwezig was. Ik ben ooit ruim tien jaar geleden voor het eerst naar Pinkpop gegaan en het is nu een jaarlijkse reünie met vrienden van ‘vroeger’.
Op dit forum zitten natuurlijk allemaal liefhebbers van muziek en festivals. Dan ga je kritischer kijken naar de festivals, hetgeen dus ook gebeurt met betrekking tot Pinkpop. Op een forum van filmliefhebbers wordt door hen ook kritischer gekeken dan wanneer ik mijn mening over een film geef. Dan kom je er hier wat mij betreft niet met verdedigen dat Pinkpop niet onderdoet voor andere festivals als bijvoorbeeld Werchter, maar ook BKS, Sziget of noem maar op. Pinkpop kan natuurlijk teren op ‘wij bestaan al 50 jaar’, maar dat houdt een keer op. Als je weigert te vernieuwen, ga je uiteindelijk worden ingehaald. Dat is wat mij betreft al aan het gebeuren. BKS heeft de laatste jaren niet Radiohead, Arcade Fire en AM geboekt ondanks, maar dankzij Pinkpop.
Helemaal mee eens. En de vernieuwing blijft niet alleen achter op het gebied van muziek, maar ook qua faciliteiten. Werchter/BKS investeert en vernieuwt al jaren de randzaken zoals festivalterrein,
betaalmogelijkheden , campings (denk aan resorts, campers, The Hive, etc.). Daarin kan Pinkpop nog zoveel winst boeken