Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.551
Brian wrote:
Even iets anders.
Ik heb een clashfinder gemaakt van pinkpop die ik een beetje up-to-date zal houden. Veel te leuk om niet te gokken, dus heb er allerlei namen ingegooid. Dus een kleine voorspelling van mijn kant.

https://clashfinder.com/s/pinkpop19/

Mooi gedaan, maar dit:

Chef’s Special – George Ezra – Kensington – Mumford & Sons

Sooow. Je mag je verwachtingen laag leggen, maar je moet ook niet overdrijven natuurlijk.

Is eens wat anders dan te hoog ;)

Maar ik zag hier en daar al wat verwachtingen om George Ezra tot sub te bombaderen en Kensington zal natuurlijk wel als sub komen, dus dit leek me de meest voor de hand liggende oplossing. Lijkt me voor pinkpop verkoop technisch geen slechte optie. Voor 99% op het forum wel.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Haha, verkoop technisch zal het wel meevallen ja. Het is de 50ste editie, dat verkoopt zo wel uit. Misschien is dat meteen ook het nadeel, want zo'n programma vind ik het geen jubileumeditie waardig. Of eender welke editie.

Maar het ziet er helaas redelijk realistisch uit. Kudos daarvoor, Brian. :) (Niet dat ik zoveel verstand heb van realistische lineups haha.)
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.043
3.735
Ik vind ‘m vrij realistisch inderdaad, ik mis alleen een grote, toch ietwat alternatieve naam, zoals Arcade Fire en APC. Ik zou Vampire Weekend graag Noord zien afsluiten.
 

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
274
221
Brian wrote:
Even iets anders.
Ik heb een clashfinder gemaakt van pinkpop die ik een beetje up-to-date zal houden. Veel te leuk om niet te gokken, dus heb er allerlei namen ingegooid. Dus een kleine voorspelling van mijn kant.

https://clashfinder.com/s/pinkpop19/

Op het feit dat VANT niet meer bestaat na, best een realistische voorspelling inderdaad!

VANT kan zomaar terugkomen. Ze zie bijvoorbeeld hun Facebook momenteel
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.060
6.101
Even iets anders.
Ik heb een clashfinder gemaakt van pinkpop die ik een beetje up-to-date zal houden. Veel te leuk om niet te gokken, dus heb er allerlei namen ingegooid. Dus een kleine voorspelling van mijn kant.

https://clashfinder.com/s/pinkpop19/
Namen als Ilse de Lange of Rowwen Hèze zijn imo namen voor Mainstage.
Ik heb het idee dat de Stage 4 namen die jij noemt meer BKS/DTRH namen zijn.
Ik denk dat Tenacious D meer IBA/Noord afsluiter is.
Daarnaast denk ik dat de RaR/RiP namen in de lineup waarschijnlijker zijn voor de 10e, maar dat zijn er dan niet zo veel.
Ik denk dat er te veel 'grote' NL namen staan, daar zal de helft van af moeten en enkele kleinere beginbandjes er bij. Kovacs zie ik overigens best IBA/Noord openen op een dagje.
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Goed, mijn gouden tip ook ingevuld. Op het laatste moment toch nog een wijziging gemaakt. Ik heb nu:
- Disturbed
- Dropkick Murphys
- Avatar
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Even iets anders.
Ik heb een clashfinder gemaakt van pinkpop die ik een beetje up-to-date zal houden. Veel te leuk om niet te gokken, dus heb er allerlei namen ingegooid. Dus een kleine voorspelling van mijn kant.

https://clashfinder.com/s/pinkpop19/

Swap Eminem met Green Day of Inagine Dragons en je hebt het dan waarschijnlijk 90 procent goed. Zeer realistisch lijstje.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.256
4.534
Ik vind de perspresentatie stiekem altijd wel een leuke dag, ook omdat het voor mij lekker in de buurt is, maar het staat ook symbool voor het kneuterige van Pinkpop. Daarbij is het wel jammer dat voor de eerste naam bekend is gemaakt je op whatsapp al van meerdere personen het gelekte blaadje vindt.

Ik denk dat de kritiek die Pinkpop op dit forum krijgt overigens terecht is. Tuurlijk mag iedereen Pinkpop verdedigen en er met veel lol naar toe gaan. Ik zag eerder iemand die zei dat het een reünie van Limburgers is. Dat is ook precies de reden dat ik ook bij het afschuwelijke programma van twee jaar geleden aanwezig was. Ik ben ooit ruim tien jaar geleden voor het eerst naar Pinkpop gegaan en het is nu een jaarlijkse reünie met vrienden van 'vroeger'.

Op dit forum zitten natuurlijk allemaal liefhebbers van muziek en festivals. Dan ga je kritischer kijken naar de festivals, hetgeen dus ook gebeurt met betrekking tot Pinkpop. Op een forum van filmliefhebbers wordt door hen ook kritischer gekeken dan wanneer ik mijn mening over een film geef. Dan kom je er hier wat mij betreft niet met verdedigen dat Pinkpop niet onderdoet voor andere festivals als bijvoorbeeld Werchter, maar ook BKS, Sziget of noem maar op. Pinkpop kan natuurlijk teren op 'wij bestaan al 50 jaar', maar dat houdt een keer op. Als je weigert te vernieuwen, ga je uiteindelijk worden ingehaald. Dat is wat mij betreft al aan het gebeuren. BKS heeft de laatste jaren niet Radiohead, Arcade Fire en AM geboekt ondanks, maar dankzij Pinkpop.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.228
10.657
Ik vind de perspresentatie stiekem altijd wel een leuke dag, ook omdat het voor mij lekker in de buurt is, maar het staat ook symbool voor het kneuterige van Pinkpop. Daarbij is het wel jammer dat voor de eerste naam bekend is gemaakt je op whatsapp al van meerdere personen het gelekte blaadje vindt.

Ik denk dat de kritiek die Pinkpop op dit forum krijgt overigens terecht is. Tuurlijk mag iedereen Pinkpop verdedigen en er met veel lol naar toe gaan. Ik zag eerder iemand die zei dat het een reünie van Limburgers is. Dat is ook precies de reden dat ik ook bij het afschuwelijke programma van twee jaar geleden aanwezig was. Ik ben ooit ruim tien jaar geleden voor het eerst naar Pinkpop gegaan en het is nu een jaarlijkse reünie met vrienden van ‘vroeger’.

Op dit forum zitten natuurlijk allemaal liefhebbers van muziek en festivals. Dan ga je kritischer kijken naar de festivals, hetgeen dus ook gebeurt met betrekking tot Pinkpop. Op een forum van filmliefhebbers wordt door hen ook kritischer gekeken dan wanneer ik mijn mening over een film geef. Dan kom je er hier wat mij betreft niet met verdedigen dat Pinkpop niet onderdoet voor andere festivals als bijvoorbeeld Werchter, maar ook BKS, Sziget of noem maar op. Pinkpop kan natuurlijk teren op ‘wij bestaan al 50 jaar’, maar dat houdt een keer op. Als je weigert te vernieuwen, ga je uiteindelijk worden ingehaald. Dat is wat mij betreft al aan het gebeuren. BKS heeft de laatste jaren niet Radiohead, Arcade Fire en AM geboekt ondanks, maar dankzij Pinkpop.

Erg mooi geformuleerd. Hier kan ik me erg goed in vinden.
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
394
135
Ik vind de perspresentatie stiekem altijd wel een leuke dag, ook omdat het voor mij lekker in de buurt is, maar het staat ook symbool voor het kneuterige van Pinkpop. Daarbij is het wel jammer dat voor de eerste naam bekend is gemaakt je op whatsapp al van meerdere personen het gelekte blaadje vindt.

Ik denk dat de kritiek die Pinkpop op dit forum krijgt overigens terecht is. Tuurlijk mag iedereen Pinkpop verdedigen en er met veel lol naar toe gaan. Ik zag eerder iemand die zei dat het een reünie van Limburgers is. Dat is ook precies de reden dat ik ook bij het afschuwelijke programma van twee jaar geleden aanwezig was. Ik ben ooit ruim tien jaar geleden voor het eerst naar Pinkpop gegaan en het is nu een jaarlijkse reünie met vrienden van ‘vroeger’.

Op dit forum zitten natuurlijk allemaal liefhebbers van muziek en festivals. Dan ga je kritischer kijken naar de festivals, hetgeen dus ook gebeurt met betrekking tot Pinkpop. Op een forum van filmliefhebbers wordt door hen ook kritischer gekeken dan wanneer ik mijn mening over een film geef. Dan kom je er hier wat mij betreft niet met verdedigen dat Pinkpop niet onderdoet voor andere festivals als bijvoorbeeld Werchter, maar ook BKS, Sziget of noem maar op. Pinkpop kan natuurlijk teren op ‘wij bestaan al 50 jaar’, maar dat houdt een keer op. Als je weigert te vernieuwen, ga je uiteindelijk worden ingehaald. Dat is wat mij betreft al aan het gebeuren. BKS heeft de laatste jaren niet Radiohead, Arcade Fire en AM geboekt ondanks, maar dankzij Pinkpop.

Helemaal mee eens. En de vernieuwing blijft niet alleen achter op het gebied van muziek, maar ook qua faciliteiten. Werchter/BKS investeert en vernieuwt al jaren de randzaken zoals festivalterrein, betaalmogelijkheden, campings (denk aan resorts, campers, The Hive, etc.). Daarin kan Pinkpop nog zoveel winst boeken
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.597
660
Ik vind de perspresentatie altijd erg leuk. Ik zorg altijd wel dat ik mijn telefoon uit heb staan......net die spoilers voor bekendmaking vind ik shit
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Die perspresentatie kan toch gewoon hand in hand gaan met namen droppen in de weken voorafgaand? Helemaal gezien al die awards enzo die tijdens de middag worden toegereikt. Doe je het gewoon zo:

Voorafgaand:
In kleine pakketjes namen droppen tot 80 of 90 procent van het programma is gevuld. Hou één of meerdere grote verrassingen achter zodat er iets nieuwswaardigs blijft.
Prijs bekend maken.

Perspresentatie
Complete line-up bekend maken
Tijdsschema's
Live optredens
Awards
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.228
10.657
Ik vind de perspresentatie altijd erg leuk. Ik zorg altijd wel dat ik mijn telefoon uit heb staan……net die spoilers voor bekendmaking vind ik shit

Wat een aardslelijke hond zeg 8-O
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
bcmrmaybe wrote:
Ik vind de perspresentatie altijd erg leuk. Ik zorg altijd wel dat ik mijn telefoon uit heb staan……net die spoilers voor bekendmaking vind ik shit

Wat een aardslelijke hond zeg
1f62f.svg

DO YOU HAVE SOMETHING AGAINST DOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOGS?
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Oasiss wrote:
Ik vind de perspresentatie stiekem altijd wel een leuke dag, ook omdat het voor mij lekker in de buurt is, maar het staat ook symbool voor het kneuterige van Pinkpop. Daarbij is het wel jammer dat voor de eerste naam bekend is gemaakt je op whatsapp al van meerdere personen het gelekte blaadje vindt.

Ik denk dat de kritiek die Pinkpop op dit forum krijgt overigens terecht is. Tuurlijk mag iedereen Pinkpop verdedigen en er met veel lol naar toe gaan. Ik zag eerder iemand die zei dat het een reünie van Limburgers is. Dat is ook precies de reden dat ik ook bij het afschuwelijke programma van twee jaar geleden aanwezig was. Ik ben ooit ruim tien jaar geleden voor het eerst naar Pinkpop gegaan en het is nu een jaarlijkse reünie met vrienden van ‘vroeger’.

Op dit forum zitten natuurlijk allemaal liefhebbers van muziek en festivals. Dan ga je kritischer kijken naar de festivals, hetgeen dus ook gebeurt met betrekking tot Pinkpop. Op een forum van filmliefhebbers wordt door hen ook kritischer gekeken dan wanneer ik mijn mening over een film geef. Dan kom je er hier wat mij betreft niet met verdedigen dat Pinkpop niet onderdoet voor andere festivals als bijvoorbeeld Werchter, maar ook BKS, Sziget of noem maar op. Pinkpop kan natuurlijk teren op ‘wij bestaan al 50 jaar’, maar dat houdt een keer op. Als je weigert te vernieuwen, ga je uiteindelijk worden ingehaald. Dat is wat mij betreft al aan het gebeuren. BKS heeft de laatste jaren niet Radiohead, Arcade Fire en AM geboekt ondanks, maar dankzij Pinkpop.

Helemaal mee eens. En de vernieuwing blijft niet alleen achter op het gebied van muziek, maar ook qua faciliteiten. Werchter/BKS investeert en vernieuwt al jaren de randzaken zoals festivalterrein, betaalmogelijkheden , campings (denk aan resorts, campers, The Hive, etc.). Daarin kan Pinkpop nog zoveel winst boeken
Geen idee hoe het op BKS zit, maar toen ik afgelopen jaar op RW stond, hadden ze daar ook gewoon nog een achterlijk bonnetjes systeem.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken