Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

En ze staan op Jera on Air toch?
Nee, op het Belgische Groezrock. Heideroosjes staat op Jera On Air (en Groezrock). Zie verder een nieuw bericht op de frontpage van Festileaks over een verse lichting namen voor Jera On Air.

Het gerucht in de VS gaat dat Michael Lang volgend jaar Woodstock opnieuw gaat organiseren. Precies 50 jaar naar dato. Artiesten als de FooFigthers, Pearl Jam en Eminem staan hoog op het lijstje. P!nk staat er ook bij maar die is nog in Europa begin augustus. Meest verassende naam is..........Coldplay. De naam duikt steeds meer op en het zou toch fantastisch als zij toch uit de hoge hoed zou komen.

Als de grote act voor Fleetwood Mac nu ook nog eens Ed Sheeran blijkt te zijn dan kan men terecht spreken van de finale de Champions League.

Staat wel mooi de volgende mainacts:

Zaterdag: Mumfords ans Sons
Zondag: Coldplay
Maandag: Ed Sheeran-Fleetwood Mac

jaja Oasis, ik zal zo de wekker zetten.......

Paaspop is in april. Dropkick heeft nog een gaatje in het schema tijdens Pinkpop. Ik denk niet dat ze meteen zo 1 2 3 afvallen. Volgens mij delen PP en paaspop wel vaker bandjes. Maar goed, we zullen zien. Ik hoop in ieder geval ook op Disturbed.

Het gerucht in de VS gaat dat Michael Lang volgend jaar Woodstock opnieuw gaat organiseren. Precies 50 jaar naar dato. Artiesten als de FooFigthers, Pearl Jam en Eminem staan hoog op het lijstje. P!nk staat er ook bij maar die is nog in Europa begin augustus. Meest verassende naam is……….Coldplay. De naam duikt steeds meer op en het zou toch fantastisch als zij toch uit de hoge hoed zou komen.

Als de grote act voor Fleetwood Mac nu ook nog eens Ed Sheeran blijkt te zijn dan kan men terecht spreken van de finale de Champions League.

Staat wel mooi de volgende mainacts:

jaja Oasis, ik zal zo de wekker zetten…….

Ik help je, hoe tevergeefs ook, hopen op Coldplay ;).

Begin steeds nieuwsgieriger te raken. Eminem en Coldplay lijken absoluut niet (meer?) te komen.
Zouden ze dan toch idd voor de Young en Dylan constructie gaan? Of wordt het toch Imagine Dragons?

iggy2016 wrote:
Tiesto als DJ act kan ook nog steeds…eind juni weer in Europa

Lijkt me best mogelijk.
Armin van Buuren kan ook wel op Megaland komen.
De vraag is wel of dat op Pinkpop of Neverland is?

Tiesto uitgesloten:

Tiësto geeft een optreden tijdens de zesde editie van het dance-evenement Don't Let Daddy Know, dat op 1 en 2 maart 2019 plaatsvindt in de Ziggo Dome. Het is de enige show die de dj volgend jaar geeft in Nederland.

Begin steeds nieuwsgieriger te raken. Eminem en Coldplay lijken absoluut niet (meer?) te komen.
Zouden ze dan toch idd voor de Young en Dylan constructie gaan? Of wordt het toch Imagine Dragons?
Artic Monkeys, Florence?
Nog steeds geen nieuws over Roger Waters, AC/DC..... al acht ik de kans op die laatste 2 erg klein...

Zou voor mij juist een reden zijn om niet te gaan.

MAS beetje te vaak gezien de laatste tijd.
Coldplay is simpelweg mijn ding niet.
Ed echt overkill, die probeer ik op elk mogelijk manier te mijden haha..
Fleetwood mac wil ik wel heel graag een keer zien.

Ik moet wel toegeven dat het voor Pinkpop begrippen natuurlijk een fijn lijstje is die veel publiek zal trekken.

Voor mij wordt het sowieso een kaartje Werchter.
Pinkpop zal ik moeten afwachten vindt het tot nu toe erg belabberd...Fleetwood Mac is een statische act (trekt geen jeugd). En Mumford& Sons vind ik nu niet echt verrassend.
Ik zie ze dan liever samen met FATM en Macklemore.
Over het algemeen krijg ik bij Werchter altijd meer het gevoel dat er meer professionaliteit wordt uitgestraald (website lay-out, manier van aankondigen, opbouw van line-ups, co-headliners, indoor stages(aankleding))....denk dat Pinkpop daar wat van kan leren.

Maar ja er zijn pas vier acts aangekondigd voor Pinkpop dus blijft even afwachten...

Voor mij wordt het sowieso een kaartje Werchter.
Pinkpop zal ik moeten afwachten vindt het tot nu toe erg belabberd…Fleetwood Mac is een statische act (trekt geen jeugd). En Mumford& Sons vind ik nu niet echt verrassend.
Ik zie ze dan liever samen met FATM en Macklemore.
Over het algemeen krijg ik bij Werchter altijd meer het gevoel dat er meer professionaliteit wordt uitgestraald (website lay-out, manier van aankondigen, opbouw van line-ups, co-headliners, indoor stages(aankleding))….denk dat Pinkpop daar wat van kan leren.

Maar ja er zijn pas vier acts aangekondigd voor Pinkpop dus blijft even afwachten…

Mee eens, mijn eerste bezoek aan Werchter in 2013 ten opzichte van mijn bezoek aan Pinkpop in 2012 was een verademing. En Werchter heeft zich in de afgelopen 5 jaar ook nog eens flink doorontwikkeld (wat betreft camping, aankleding, infrastructuur, stages, etc.). En dit zeg ik met alle respect voor Pinkpop en wat zij hebben opgebouwd in de loop van de jaren hoor, maar zij kunnen echt nog een lesje leren van Werchter.

website lay-out, manier van aankondigen, opbouw van line-ups, co-headliners, indoor stages(aankleding))…
joh, totaal niet rullevant imo dit soort futiliteiten

Web site lay-out, niets mis mee.
Manier van aankondiging, tja, er zijn tig verschillende manieren, niets mis met deze, gewoon vasthouden aan traditionele perspresentatie is het dus.
Opbouw lineup, prima, top down programmeren is totaal logisch en met een Lineup voor diverse doelgroepen. Straks past het 'spoorboekje' wel om (persoonlijke) oninteressante op een ander podium te skippen gelijktijdig bij een ander podium.
co-headliners / second-headliners : whatever... Persoonlijke voorkeur, dat is een ander verhaal.
indoor stage aankleding, i don't fucking care. Band op het podium moet het doen, aankleding is echt totaal onbelangrijk.

Fleetwood Mac, prima classic rock boeking.

Straks staan er dik 50 acts in 3 dagen op 4 podia. Ben er van overtuigd dat er een toonaangevend internationaal affiche komt van Pinkpop.

Die traditionele perspresentatie is echt zoooo achterhaalt. Daar moeten ze echt zsm vanaf. Het werkt niet, het is saai en het is anno 2018 a 2019 echt geen manier van presenteren. En er ontstaan altijd vragen na vaagheden.

Dus compleet met festivaladdict eens. PP kan op een hoop vlakken veel van Werchter maar ook van BKS leren. Aankleding is absoluut belangrijk imo. Draagt een hoop bij aan de sfeer mits goed gedaan. En sfeer, dat mist behoorlijk op PP imo door de summiere aankleding. Het lijkt meer op een grootschalig bevrijdingsfestival dan een gezellig weekendfestival.
Daarnaast snap ik bv niet waarom ze nog steeds de liveoptredens in de tent niet op de schermen buiten de tent streamen.

festivalddictsam wrote:
website lay-out, manier van aankondigen, opbouw van line-ups, co-headliners, indoor stages(aankleding))…

joh, totaal niet rullevant imo dit soort futiliteiten

Web site lay-out, niets mis mee.
Manier van aankondiging, tja, er zijn tig verschillende manieren, niets mis met deze, gewoon vasthouden aan traditionele perspresentatie is het dus.
Opbouw lineup, prima, top down programmeren is totaal logisch en met een Lineup voor diverse doelgroepen. Straks past het ‘spoorboekje’ wel om (persoonlijke) oninteressante op een ander podium te skippen gelijktijdig bij een ander podium.
co-headliners / second-headliners : whatever… Persoonlijke voorkeur, dat is een ander verhaal.
indoor stage aankleding, i don’t fucking care. Band op het podium moet het doen, aankleding is echt totaal onbelangrijk.

Fleetwood Mac, prima classic rock boeking.

Straks staan er dik 50 acts in 3 dagen op 4 podia. Ben er van overtuigd dat er een toonaangevend internationaal affiche komt van Pinkpop.

*Sorry maar jongeren kijken in deze tijd heel erg naar website lay-outs. Heeft denk ik te maken met het social media tijdperk. Een goede website qua lay-out maakt het aantrekkelijker (maar ja goed daar verschillen smaken ook in).
*Manier van aankondigen is naar mijn mening niet slim. Veel mensen kopen nu al kaarten voor Werchter en Sziget (wat ik rondom mn omgeving hoor) omdat hier meer namen bekend zijn.
* Indoor stage aankleding does care...Werchter heeft een vaste mooie huisstijl ik mis deze bij Pinkpop helaas soms. Aankleding bij bands is vandaag de dag namelijk best belangrijk geworden.

Geloof me ik ben Pinkpop fan. Maar op het moment valt het me tegen als ik dat vergelijk met Rock Werchter.

Kijk naar de line-up van Paaspop...en de website opbouw en ticketverkoop...vind ik ook al aantrekkelijker worden...

Die traditionele perspresentatie is echt zoooo achterhaalt. Daar moeten ze echt zsm vanaf. Het werkt niet, het is saai en het is anno 2018 a 2019 echt geen manier van presenteren. En er ontstaan altijd vragen na vaagheden.

Dus compleet met festivaladdict eens. PP kan op een hoop vlakken veel van Werchter maar ook van BKS leren. Aankleding is absoluut belangrijk imo. Draagt een hoop bij aan de sfeer mits goed gedaan. En sfeer, dat mist behoorlijk op PP imo door de summiere aankleding. Het lijkt meer op een grootschalig bevrijdingsfestival dan een gezellig weekendfestival.
Daarnaast snap ik bv niet waarom ze nog steeds de liveoptredens in de tent niet op de schermen buiten de tent streamen.

Jup precies dit....en dan vooral die live optredens van de tent niet buiten op schermen....en de aankleding

Pinkpop ga je naar toe voor de muziek, dat is Pinkpop.
Mooie (stage) aankleding hoort niet bij Pinkpop.
Pinkpop staat voor een pure muziekbeleving.

Ik hoef niet zo nodig te pottenbakken, kraanvogels vouwen of mijn haar te laten knippen tijdens een festival.
Ik wil muziek horen en genieten.

Users who are viewing this thread