Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Ik denk dat dat een manier van kijken is.
Het grootste deel van de kaartjes kopers is niet met dit soort dingetjes bezig.
Als je zegt dat het 'aantrekkelijker is voor jongeren' lijkt me dat niet perse de insteek van Pinkpop. Het is niet jongeren- gericht maar all-ages.

Ik bijvoorbeeld kreeg koppijn van de Lowlands website, dan is de simpelheid van de Pinkpop site gewoon simpel en niet te veel poespas gedoe.

Sfeer met aankleding relateren vind ik overigens totaal onzinnige vergelijking. Ik ben totaal niet afhankelijk van vlaggetjes, eyecatchers of enorme banners om een leuke sfeer te hebben. Ik kom om naar muziek op het podium te kijken, de sfeer komt van de eensgezinde om me heen.

Pinkpop ga je naar toe voor de muziek, dat is Pinkpop.
Mooie (stage) aankleding hoort niet bij Pinkpop.
Pinkpop staat voor een pure muziekbeleving.

Ik hoef niet zo nodig te pottenbakken, kraanvogels vouwen of mijn haar te laten knippen tijdens een festival.
Ik wil muziek horen en genieten.

Dat ontbreekt inderdaad op andere festivals: muziek om van te genieten!

Het grootste deel van de kaartjeskopers is bezig met de lineup, de ticketprijs en de website (daar staat de info op)
De website is statisch (Lowlands was het andere uiterste) en de lineup is pas eind maart bekend (tegen die tijd kunnen andere festivals al zijn uitverkocht) en de ticketprijs is ook pas op het laatste moment bekend. En ze hebben NOG STEEDS geen earlybird.

Die presentatie met al die saaie videos en awards is ook niet meer van deze tijd. Maak gewoon om de zoveel tijd wat namen bekend. Veel leuker en functioneler.

Aankleding betekent ook functionerende schermen met streams op tenten en dat is nu gewoon een gemis.

Dat moet gewoon anders.

Sfeer met aankleding relateren vind ik overigens totaal onzinnige vergelijking. Ik ben totaal niet afhankelijk van vlaggetjes, eyecatchers of enorme banners om een leuke sfeer te hebben. Ik kom om naar muziek op het podium te kijken, de sfeer komt van de eensgezinde om me heen.

Joh Dennis, we weten dat je Pinkpop met je hele ziel en zaligheid op elk punt verdedigt of "goedpraat". Is je goed recht verder. En ja, Pinkpop is ook voor mij elk jaar 3 dagen thuiskomen. Maar aan je signature te zien ben je behalve een keer Fortarock en een keer Bospop nog nooit ergens anders dan op Megaland geweest. Is het dan niet wat kort door de bocht om te zeggen dat aankleding of "lijn in de programmering" niks boeit? Je hebt het nooit anders ervaren namelijk! Het draait bij mij ook vooral om muziek, maar als je op festivals als Pukkelpop of Rock Werchter rondloopt: alles ademt daar festival. De aankleding, de indeling, de tenten (op Werchter elk jaar weer imposanter), de programmering waar wel over is nagedacht. Dat is gewoon heel anders (en in mijn ogen: veel beter) dan Pinkpop. En dat speelt bewust of onbewust toch mee in je festivalbeleving. Pinkpop is zoals Jan het zelf ook al vaak aangeeft de 3 p's: podium, popmuziek en patat. Dat is een keuze waar we het mee moeten doen en waardoor we elk jaar 3 mooie dagen in Landgraaf hebben. Maar een beetje inlevingsvermogen in dat het ook anders kan mag ook best wel eens. :)

Het grootste deel van de kaartjeskopers is bezig met de lineup, de ticketprijs en de website (daar staat de info op)
De website is statisch (Lowlands was het andere uiterste) en de lineup is pas eind maart bekend (tegen die tijd kunnen andere festivals al zijn uitverkocht) en de ticketprijs is ook pas op het laatste moment bekend. En ze hebben NOG STEEDS geen earlybird.

Die presentatie met al die saaie videos en awards is ook niet meer van deze tijd. Maak gewoon om de zoveel tijd wat namen bekend. Veel leuker en functioneler.

Aankleding betekent ook functionerende schermen met streams op tenten en dat is nu gewoon een gemis.

Dat moet gewoon anders.
Early bird dat mag inderdaad wel eens van komen.
Een scherm boven de ingang van de Brightlandstent die mag wel weer terug idd.

Maar voor de rest zie ik in je pleidooi geen reden tot verandering tov Pinkpop.

Want jij vindt de perspresentatie niet achterhaalt?

Komop. Het feit dat PP de enige is die zich zo aan die presentatie vast blijft houden terwijl elk festival dat rond dezelfe tijd plaatsvindt al veel eerder namen dropt en kaartjes sneller in de verkoop gooit spreekt toch boekdelen?

Dit jaar stonden de namen op de presentatiedag eerder op de voorpagina van Festileaks dan dat ze in de zaal werden opgenoemd....

alles ademt daar festival.
Ik weet niet wat festival ademen is?

Volgens mij is dat sinds de 60's gewoon podium met bands en een veld met publiek met de neus richting podium.

Alles wat er omheen als 'gewoon' wordt gevonden tegenwoordig maakt die beleving toch niet minder festival?
En nee, dat valt niet onder "met de tijd meegaan", want de intentie blijft "podium, bands en veld publiek".
En nee, idd 0 intentie om eens naar RW te gaan.
Misschien TW aankomend jaar proberen, dat zit in overweging als keuze 2 van volgend jaar.

Pinkpop een groot bevrijdingsfestival noemen is natuurlijk belachelijk.
We kunnen de discussie trouwens ook omdraaien. Er zijn mensen die zeggen aankleding te missen en mensen die zich niks aan trekken van aankleding. Dan is het toch verstandiger om het wel te doen omdat hierbij doelgroep 1 blij is en doelgroep 2 maakt het toch niks uit.
Website vind ik zelf niet heel verkeerd btw. Alle websites van festivals vind ik foeilelijk met hun felle kleuren en pop-ups.
Als Werchter ganger vind ik hun manier van aankondigen leuker dan die van pinkpop, net zoals Mad Cool altijd een leuke manier heeft. Wel vind ik de perspresentatie een leuk uitje en daarmee ook een leuke manier. Maar ik ga dan ook niet naar pinkpop, dus dat zal er wel mee te maken hebben dat ik me er niet aan stoor.
Ze laten het dit jaar ook al een beetje los want we hebben al 4 namen en zelfs een pakketje gehad :).

Kwa aankleding is het imo absoluut niveau bevrijdingsfestival. Zie niet wat belachelijk aan die opmerking is.
Podia, en meterslange drank en friettenten en dat is het ook. Het ademt totaal geen gezelligheid of festival imo. Het ademt idd die drie p's.

Qua muziek natuurlijk niet te vergelijken maar dat zei ik ook niet.

Rick wrote:
Pinkpop ga je naar toe voor de muziek, dat is Pinkpop.
Mooie (stage) aankleding hoort niet bij Pinkpop.
Pinkpop staat voor een pure muziekbeleving.

Ik hoef niet zo nodig te pottenbakken, kraanvogels vouwen of mijn haar te laten knippen tijdens een festival.
Ik wil muziek horen en genieten.

Dat ontbreekt inderdaad op andere festivals: muziek om van te genieten!

Inderdaad, als ik op Lowlands loop hoor ik alleen muziek als ik nagenoeg in van 1 van de tenten sta, op Pinkpop hoor ik dat overal om me heen.
Lowlands had voor mij net zogoed een kermis kunnen zijn, ik heb daar niet het idee dat ik op een MUZIEK festival loop

En nee, ik ben van het huidige Pinkpop (muziekkeuze) absoluut geen fan

Kwa aankleding is het imo absoluut niveau bevrijdingsfestival. Podia, drank en friettenten en dat is het ook.

Qua muziek natuurlijk niet maar dat zei ik ook niet.

Brand bier krat, roze hoedjes, kalm aan laan, Garden of love, de rote letters.
Het kan beter, absoluut. Maar laten we niet doen alsof het een podium met artiest en wei is. "Pinkpop ademt ook festival".

Wat ik het minst leuk vind aan pinkpop is, is het feit dat het een grote Limburgse reünie is. Maar kan me voorstellen dat het voor al die Limburgers fantastisch is!

Ik zie het zo. Ik heb kennis leren maken met meerdaagse festivals op Pinkpop. En wat was het fantastisch in 2011. Toen ik daarna op Werchter en Lowlands was geweest. Was de pinkpop editie in 2013 een enorme tegenvaller. Dan zijn die andere festivals gewoon veel meer omvattend. Pinkpop is dus lekker laag drempelig maar er is naar mijn idee beter te vinden.

En dan als het gaat om de podia is het geluid ook niet altijd optimaal in Landgraaf. En dat is toch een minimale vereiste.

Even iets anders.
Ik heb een clashfinder gemaakt van pinkpop die ik een beetje up-to-date zal houden. Veel te leuk om niet te gokken, dus heb er allerlei namen ingegooid. Dus een kleine voorspelling van mijn kant.

https://clashfinder.com/s/pinkpop19/

Vind ‘t wel prachtig hoe sommige mensen Pinkpop blijven verdedigen omwille van “traditie”. Voor de volledigheid: ik ga zelf ook al 10 jaar, het ligt praktisch naast de deur. Maar ik vind dat we kritisch moeten blijven op Nederlands grootste festival. Het negeren van de concurrentie als Rock Werchter en - misschien in mindere - mate BKS en DTRH die een (ander) alternatiever publiek aanspreken, vind ik geen goede zaak. Buiten dat personen als Dennis Pinkpop ‘trouw’ zullen blijven, wat mooi is, vind ik dat je wel de roze bril eens wat lagee mag zetten en ook naar andere festivals kan kijken, want ja: die doen het echt wel beter, en nee: dat is niet objectief, maar de discussie over kwaliteit van muziek ga ik op dit forum niet aanwakkeren (al is de steun van mattman altijd wel fijn).

Even iets anders.
Ik heb een clashfinder gemaakt van pinkpop die ik een beetje up-to-date zal houden. Veel te leuk om niet te gokken, dus heb er allerlei namen ingegooid. Dus een kleine voorspelling van mijn kant.

https://clashfinder.com/s/pinkpop19/

Mooi gedaan, maar dit:

Chef's Special - George Ezra - Kensington - Mumford & Sons

Sooow. Je mag je verwachtingen laag leggen, maar je moet ook niet overdrijven natuurlijk.

Zaterdag 3 juni 2017 James tw - chef special - Kensington - Justin Bieber - Martin garrix

Wat scheelt het

Users who are viewing this thread