Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Maar waar kwamen die Coldplay en Eminem geruchten dan vandaan?

Ik zet nog steeds mijn geld op FM – Mumford Sons – The Cure/Greenday.

Coldplay is aangezien zij voor het laatst 2011 volgens mij een festival tour hebben gedaan en hun nieuwe docu die komt. Voor Eminem is het wat duidelijker, met het nieuwe verassingsalbum kamikaze hoort ofcourse een tour en dit in combinatie met de bekend maling van de rapture tour 2019 wat tot nu toe in het voorjaar in Australië en Nieuw-Zeeland is. Lijkt mij dit toch wel een groot gerucht...

sledgehammer wrote:

Maurice wrote:
Ben ik nou de enigste die Fleetwood Mac niet geschikt vind als afsluiter op deze editie met het publiek dat Pinkpop de laatste jaren gecreeerd heeft.
Ik ben zelf 45 jaar , ga al jaren naar Pinkpop vanaf 1990 en heb niets met deze band. Laat ze 6 nummers hebben die de massa zal kennen. Ben benieuwd. Schiet me maar af??

Volgens de website Dutchcharts heeft Fleetwood Mac in de Nationale Hitparade 21 Top 40-hits gehad, waaronder 11 Top 10-hits. Plus nog een aantal hitjes die buiten de Top 40 vielen. Daarbij waren albums als Rumours en Tango In The Night ook in Nederland monstersuccessen, die bij vele mensen in de kast staan en zijn grijsgedraaid. Ik geef toe dat een jonger publiek de band misschien niet goed kent, maar opmerkingen in de trant van “slechts 6 nummers die de massa zal kennen” of “wachten op de toegift met de hits” slaan echt nergens op. Fleetwood Mac is een grote naam, met of zonder Buckingham, met een lange reeks populaire songs, en treedt volgens mij zelden in Europa op. Die gaan echt wel een hoop kaarten slijten hoor. Je kunt het wat mij betreft vergelijken met een Bruce Springsteen op Pinkpop. Ook bij hem wordt er altijd (terecht) geklaagd dat hij beter op een nieuwe editie van Pinkpop Classic zou passen, maar zo’n artiest verkoopt wel een hoop dagkaarten. Doelstelling nummer 1 blijft voor Mojo toch om uit de kosten te komen en het liefst winst te maken op het Pinkpopfestival.

Sorry, FM vergelijken met Bruce Springsteen?
Terecht klagen?
Bruce is toch echt wel van een hele andere orde.
Klopt, kijk bijvoorbeeld naar de streams op Spotify. De top 5 nummers van FM hebben 900 miljoen streams, terwijl die van Bruce er maar 500 miljoen hebben...

Fleetwood Mac is een prima naam, niks mis mee.
Het zeuren om alles zit nu eenmaal ingebakken in ons Nederlanders. Dit is een feit. We zijn te verwend geraakt.
Wanneer kan er wel goed geboekt worden op Pinkpop? Zoveel mensen, zoveel smaken. Je kunt het nooit voor iedereen goed doen.
Dussss. we hebben de golden oldie te pakken, dan nog een pop headliner met veel show en een hiphop of toch rock headliner.... dan heb je het volgens mij goed gedaan.

Nu alleen nog zorgen voor fatsoenlijk geluid op het hoofdpodium...de verstaanbaarheid is goed, alleen zit er geen druk achter, waardoor de beleving toch altijd slapjes is.
Het teveel aan subs bij het IBA-podium naar het hoofdpodium verslepen en je bent al een heel eind ;)
Ik kijk ernaar uit!

sledgehammer wrote:

Maurice wrote:
Ben ik nou de enigste die Fleetwood Mac niet geschikt vind als afsluiter op deze editie met het publiek dat Pinkpop de laatste jaren gecreeerd heeft.
Ik ben zelf 45 jaar , ga al jaren naar Pinkpop vanaf 1990 en heb niets met deze band. Laat ze 6 nummers hebben die de massa zal kennen. Ben benieuwd. Schiet me maar af??

Volgens de website Dutchcharts heeft Fleetwood Mac in de Nationale Hitparade 21 Top 40-hits gehad, waaronder 11 Top 10-hits. Plus nog een aantal hitjes die buiten de Top 40 vielen. Daarbij waren albums als Rumours en Tango In The Night ook in Nederland monstersuccessen, die bij vele mensen in de kast staan en zijn grijsgedraaid. Ik geef toe dat een jonger publiek de band misschien niet goed kent, maar opmerkingen in de trant van “slechts 6 nummers die de massa zal kennen” of “wachten op de toegift met de hits” slaan echt nergens op. Fleetwood Mac is een grote naam, met of zonder Buckingham, met een lange reeks populaire songs, en treedt volgens mij zelden in Europa op. Die gaan echt wel een hoop kaarten slijten hoor. Je kunt het wat mij betreft vergelijken met een Bruce Springsteen op Pinkpop. Ook bij hem wordt er altijd (terecht) geklaagd dat hij beter op een nieuwe editie van Pinkpop Classic zou passen, maar zo’n artiest verkoopt wel een hoop dagkaarten. Doelstelling nummer 1 blijft voor Mojo toch om uit de kosten te komen en het liefst winst te maken op het Pinkpopfestival.

Terecht klagen?

Jongens, jongens. Ken je klassiekers. Ik ben 17 en ik schaam me voor sommige ouderen. FM is absoluut net zo groot als Bruce, kijk nou even naar hun hits, en het feit dat Rumours één van de classic albums aller tijden is. Ben het met iedereen eens dat het ze zonder Buckingham niet hetzelfde zijn, heb ze ook al met gem gezien en dan is dit minder interessant.
Maar FM is absoluut groot genoeg om Pinkpop af te sluiten, mensen moeten zich echt gaan verdiepen in hun discografie, hun legacy en verkoopsuccessen.
Maar als jullie hier liever Pink hebben dan weet ik niet wat ik hier nog doe...

OK, ik heb helemaal niks met FM. Maar toch, haten is te gemakkelijk vind ik:
1. Pinkpop bestaat 50 jaar, en Fleetwood Mac was erbij helemaal in de beginjaren.
2. Het feit dat Fleetwood Mac als b(r)and nog steeds bestaat en nog steeds op grote festivals kunnen staan (Glasto oa.), wil wel zeggen dat ze echt nog wel muziek kunnen maken.
3. FM een hitjesmachine. Dus de hele set gaat herkenbaar zijn.

Ik wil ze eigenlijk best zien, ook al heb ik er niks mee nu, het is al veeel beter dan the Script dit jaar. Ja, het ouwe rockhart in het forum is natuurlijk teleurgesteld, maar FM is een legendarische act die zeker op 50 jaar pinkpop thuishoort. Er komen nog meer classic namen door hoor. Let maar op.

Rick wrote:

sledgehammer wrote:

Maurice wrote:

Terecht klagen?

Klopt, kijk bijvoorbeeld naar de streams op Spotify. De top 5 nummers van FM hebben 900 miljoen streams, terwijl die van Bruce er maar 500 miljoen hebben…

Dit. Dankje...

Mooie naam voor Pinkpop! Of het nu in de orignele bezetting is of niet, Fleetwood Mac is een naam waarmee Pinkpop een exclusievere aftrap heeft dan menig ander festival die allemaal met The Cure komen als eerste naam.

Rick wrote:

sledgehammer wrote:

Maurice wrote:

Terecht klagen?

Jongens, jongens. Ken je klassiekers. Ik ben 17 en ik schaam me voor sommige ouderen. FM is absoluut net zo groot als Bruce, kijk nou even naar hun hits, en het feit dat Rumours één van de classic albums aller tijden is. Ben het met iedereen eens dat het ze zonder Buckingham niet hetzelfde zijn, heb ze ook al met gem gezien en dan is dit minder interessant.
Maar FM is absoluut groot genoeg om Pinkpop af te sluiten, mensen moeten zich echt gaan verdiepen in hun discografie, hun legacy en verkoopsuccessen.
Maar als jullie hier liever Pink hebben dan weet ik niet wat ik hier nog doe…

Pink zet leukere liveshows weg....

Denk dat maroon 5 dan sub is voor fleetwood mac. Voor de jongere die dag

Ik zie het wel voor mij inderdaad, en is ook nog menig bekend onder de "oudere" garde. Echter zou het natuurlijk beter worden voor een pop naam.

Baas wrote:

Rick wrote:

sledgehammer wrote:

Maurice wrote:

Terecht klagen?

Maar als jullie hier liever Pink hebben dan weet ik niet wat ik hier nog doe…

Pink zet leukere liveshows weg….
Willen we wisselen?

Het is inderdaad een mooie boeking, dat is waar, maar toch niet als afsluiter???
Zit nu naar een liveshow te kijken(nieuw), maar het is zo statisch als de pest.
Dat wil je toch niet, je wil toch een beetje spektakel als afsluiter?

Goede muziek maar een erg saaie tamme liveshow is idd niet echt recept voor knallend je jubileumjaar afsluiten.

Ik wissel ze graag met Pink. FM naar de Arena zodat ik daar loom met een biertje zittend kan luisteren en Pink als afsluiter van Pinkpop, knallend vol spektakel het festival uit. :D

Bruce > x10 > Fleetwood Mac in halve opstelling. Maar goed, verder een zinloze discussie.

verder blijkbaar op de radio (Veronica) gezegd dat Coldplay zeker niet komt? Zou tegenvallertje zijn.

Link: https://www.1limburg.nl/jan-smeets-kan-me-niks-van-fleetwood-mac-herinneren

Jan Smeets is blij dat hij Fleetwood Mac voor de jubileumeditie van Pinkpop heeft gestrikt. De Brits-Amerikaanse band stond in 1971 ook al op het podium van zijn festival, maar Mister Pinkpop weet daar niks meer van.
"Ik kan me daar helemaal niks van herinneren", zei Smeets dinsdagochtend in de ochtendshow van L1.
Afsluiter
Volgend jaar kan de festivalbaas zijn geheugen opfrissen. De band rondom Stevie Nicks staat dan op maandag 10 juni als afsluiter op het Megalandterrein. Het is de eerste grote naam die wereldkundig is gemaakt voor de 50ste editie van het festival in Landgraaf.

Vijf gulden
De band stond in 1971 al eens op het podium van Pinkpop, dat destijds nog in Geleen plaatsvond. Een kaartje kostte toen nog 5 gulden. Volgens Smeets stond Fleetwood Mac hoog op zijn lijstje voor de jubileumeditie. "Ik had een paar namen opgeschreven", zegt de festivalbaas. Hij weet dat hij vooral de oudere bezoeker een plezier doet met Fleetwood Mac. "Dan kunnen de oudere festivalgangers afscheid nemen van hun jeugd. Dat hebben ze destijds bij The Rolling Stones en Paul McCartney ook kunnen doen. Dit is gelijksoortige muziek."

Streep door The Police
Een andere naam die op het verlanglijstje van Smeets stond, was die van The Police. "Maar die komen definitief niet. Die band komt niet meer bij elkaar. Vandaar dat Fleetwood Mac steeg op mijn lijstje", aldus Mister Pinkpop.

Geruchten
Op internet wordt er flink gespeculeerd over de line-up van Pinkpop. Namen als The Cure, Coldplay, The Police en Rammstein worden allemaal genoemd in het geruchtencircuit als potentiële headliners. Smeets wil verder niet ingaan op deze geruchten.

Bruce > x10 > Fleetwood Mac in halve opstelling. Maar goed, verder een zinloze discussie.

verder blijkbaar op de radio (Veronica) gezegd dat Coldplay zeker niet komt? Zou tegenvallertje zijn.

Dit zou een teleurstelling zijn inderdaad...

Oh maar dit ben ik dus ook met je eens

Mooie boeking voor Pinkpop. Een act die niet vaak tourt door europa en weinig festivalshows doet. Andere shows zijn al vaak op zichzelf staande dagen/optredens. Natuurlijk pakken ze die wanneer dat lukt. Als ze dan alleen op de laatste dag komen zet je ze daar neer. Ik neem aan dat een festival niet gaat kijken welke headliner op welke dag speelt als het hele festival in een vrij weekend is. Hits hebben ze er ook zat, ik neem aan dat iedereen die naar festivals gaat Go Your Own Way, Dreams en Little Lies toch wel kent. Daarnaast hebben ze ook pareltjes als Rhiannon, Tusk, Oh Well Pt2, the Chain etc.

Als de andere geruchten hier kloppen heb je toch met Coldplay - Eminem - Fleetwood Mac een zeer sterk headliner trio.

Blij dat er weer een perspresentatie is. Ga ik weer bij zijn aankomend jaar. Achterhaalde manier van bekendmaken, maar oh zo leuk door al die randzaken.

Indiaantje89 wrote:

Dit zou een teleurstelling zijn inderdaad…
Coldplay zou zeker niet komen, en zeker een grotere naam dan Fleetwood Mac (zelf niet gehoord, dat lees ik elders).

Nou uhh.. of Jan probeert ons er omheen te leiden... (rode telefoon tijdens de persco),. of er moet echt nog iets uit de hoge hoed komen. Al zou ik niet weten wat...

Users who are viewing this thread