Baas wrote:
Rick wrote:
sledgehammer wrote:
Maurice wrote:
Ben ik nou de enigste die Fleetwood Mac niet geschikt vind als afsluiter op deze editie met het publiek dat Pinkpop de laatste jaren gecreeerd heeft.
Ik ben zelf 45 jaar , ga al jaren naar Pinkpop vanaf 1990 en heb niets met deze band. Laat ze 6 nummers hebben die de massa zal kennen. Ben benieuwd. Schiet me maar af??
Volgens de website Dutchcharts heeft Fleetwood Mac in de Nationale Hitparade 21 Top 40-hits gehad, waaronder 11 Top 10-hits. Plus nog een aantal hitjes die buiten de Top 40 vielen. Daarbij waren albums als Rumours en Tango In The Night ook in Nederland monstersuccessen, die bij vele mensen in de kast staan en zijn grijsgedraaid. Ik geef toe dat een jonger publiek de band misschien niet goed kent, maar opmerkingen in de trant van “slechts 6 nummers die de massa zal kennen” of “wachten op de toegift met de hits” slaan echt nergens op. Fleetwood Mac is een grote naam, met of zonder Buckingham, met een lange reeks populaire songs, en treedt volgens mij zelden in Europa op. Die gaan echt wel een hoop kaarten slijten hoor. Je kunt het wat mij betreft vergelijken met een Bruce Springsteen op Pinkpop. Ook bij hem wordt er altijd (terecht) geklaagd dat hij beter op een nieuwe editie van Pinkpop Classic zou passen, maar zo’n artiest verkoopt wel een hoop dagkaarten. Doelstelling nummer 1 blijft voor Mojo toch om uit de kosten te komen en het liefst winst te maken op het Pinkpopfestival.
Sorry, FM vergelijken met Bruce Springsteen?
Terecht klagen?
Bruce is toch echt wel van een hele andere orde.
Jongens, jongens. Ken je klassiekers. Ik ben 17 en ik schaam me voor sommige ouderen. FM is absoluut net zo groot als Bruce, kijk nou even naar hun hits, en het feit dat Rumours één van de classic albums aller tijden is. Ben het met iedereen eens dat het ze zonder Buckingham niet hetzelfde zijn, heb ze ook al met gem gezien en dan is dit minder interessant.
Maar FM is absoluut groot genoeg om Pinkpop af te sluiten, mensen moeten zich echt gaan verdiepen in hun discografie, hun legacy en verkoopsuccessen.
Maar als jullie hier liever Pink hebben dan weet ik niet wat ik hier nog doe…
Pink zet leukere liveshows weg….