Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Maar waar kwamen die Coldplay en Eminem geruchten dan vandaan?

Ik zet nog steeds mijn geld op FM – Mumford Sons – The Cure.
The Cure sowieso niet. Die staan op 8/6 in Dublin en die gaan echt niet de dag erna op Pinkpop spelen.

Ben ik nou de enigste die Fleetwood Mac niet geschikt vind als afsluiter op deze editie met het publiek dat Pinkpop de laatste jaren gecreeerd heeft.
Ik ben zelf 45 jaar , ga al jaren naar Pinkpop vanaf 1990 en heb niets met deze band. Laat ze 6 nummers hebben die de massa zal kennen. Ben benieuwd. Schiet me maar af??

Ben ik nou de enigste die Fleetwood Mac niet geschikt vind als afsluiter op deze editie met het publiek dat Pinkpop de laatste jaren gecreeerd heeft.
Ik ben zelf 45 jaar , ga al jaren naar Pinkpop vanaf 1990 en heb niets met deze band. Laat ze 6 nummers hebben die de massa zal kennen. Ben benieuwd. Schiet me maar af??

Nope, compleet eens. Hele saaie afsluiter. Voor de meesten wordt het gewoon een uur wachten op de toegift met bekende nummers.

ChiquitaChaser wrote:

visdave34 wrote:
Waarom is dat nu ineens pijnlijk? Festivals delen toch altijd headliners? Anders komen die grote jongens gewoon niet. Alsof dat bij de 50e editie ineens niet zou mogen…

Vind FM gewoon niet de festival afsluiter voor een 50ste editie, dat is al…
(en dan nog niet in de originele bezetting)
Hetzelfde voor Werchter Boutique hoor, had die gewoon tussen Bon Jovi en Fogerty op de classic gezet….

Ah excuses. Dacht dat je het pijnlijk vond dat hun headliner niet exclusief was. En ik snap dat FM niet je ding is, maar ze op TWC vóór Bon Jovi zetten kan echt niet hoor. Daar is die band echt veel te groot voor.
FM is wel mijn ding, begrijp mij niet verkeerd.
Maar denk dat FM toch een beetje overschat wordt (net zoals LN dit trouwens doet)

Ook mee eens! Het zou mij niets verbazen als 30% van het "Pinkpoppubliek" van de afgelopen 5 jaar FM niet eens kent. Persoonlijk niet veel tegen FM, maar loop er ook niet warm voor. Een headliner in de categorie Coldplay is in mijn optiek nu wel nodig om er een GRANDIOOS affiche van te maken!

Volledig mee eens. Vind het zelf dan wel een leuke band.
Maar past niet bij de nieuwe richting, die Pinkpop ingeslagen lijkt.
Denk dat het publiek waar PP zich steeds meer op lijkt te gaan richten, dit niet op waarde gaat kunnen schatten, hoe legendarisch ze ook mogen zijn

Rumours wordt zowat verkocht in elke Urban Outfitters en is hét anthem van elk typisch bloemenkransmeisje. Een leegloop zal het absoluut niet worden daarvoor doe je hen iets te kort aan.

Hoeveel keer moet het nu trouwens nog gezegd worden dat Kravitz, als internationaal artiest, is afgeschreven door dat optreden? Vrij irritant om een topic te volgen waar er constant maar blijft gemaald over zaken die al zijn besproken en ik ben niet de eerste die die opmerking maakt de laatste dagen.

visdave34 wrote:

ChiquitaChaser wrote:

visdave34 wrote:
Waarom is dat nu ineens pijnlijk? Festivals delen toch altijd headliners? Anders komen die grote jongens gewoon niet. Alsof dat bij de 50e editie ineens niet zou mogen…

Vind FM gewoon niet de festival afsluiter voor een 50ste editie, dat is al…
(en dan nog niet in de originele bezetting)
Hetzelfde voor Werchter Boutique hoor, had die gewoon tussen Bon Jovi en Fogerty op de classic gezet….

Ah excuses. Dacht dat je het pijnlijk vond dat hun headliner niet exclusief was. En ik snap dat FM niet je ding is, maar ze op TWC vóór Bon Jovi zetten kan echt niet hoor. Daar is die band echt veel te groot voor.

FM is wel mijn ding, begrijp mij niet verkeerd.
Maar denk dat FM toch een beetje overschat wordt (net zoals LN dit trouwens doet)

Wat is LN?

Ik vind het wel een beetje frappant dat Fleetwod Mac nu bekritiseerd wordt.
Het past niet in het rijtje Justin Bieber, Bruno Mars en Pharell Williams, maar dat vind ik misschien net zo fijn aan deze boeking als de muziek van Fleetwood Mac zelf.

Op Twitter wordt er ook meer over gezeurd dan gejuicht.

Denk dat de verwachtingen gewoon weer te hoog lagen. En na jaren wat jonger publiek aan proberen te trekken staan die natuurlijk nu met vraagtekens te kijken wat die oude band die ze niet kennen er komt doen. Zelfs de fans balen omdat het zonder Buckingham niet echt FM is. Maar daar kan PP niks aan doen natuurlijk.

Prima boeking, maar imo niet jubileumeditie afsluitwaardig.

Benieuwd wanneer de tweede naam volgt!

Volgens de website Dutchcharts heeft Fleetwood Mac in de Nationale Hitparade 21 Top 40-hits gehad, waaronder 11 Top 10-hits. Plus nog een aantal hitjes die buiten de Top 40 vielen. Daarbij waren albums als Rumours en Tango In The Night ook in Nederland monstersuccessen, die bij vele mensen in de kast staan en zijn grijsgedraaid. Ik geef toe dat een jonger publiek de band misschien niet goed kent, maar opmerkingen in de trant van "slechts 6 nummers die de massa zal kennen" of "wachten op de toegift met de hits" slaan echt nergens op. Fleetwood Mac is een grote naam, met of zonder Buckingham, met een lange reeks populaire songs, en treedt volgens mij zelden in Europa op. Die gaan echt wel een hoop kaarten slijten hoor. Je kunt het wat mij betreft vergelijken met een Bruce Springsteen op Pinkpop. Ook bij hem wordt er altijd (terecht) geklaagd dat hij beter op een nieuwe editie van Pinkpop Classic zou passen, maar zo'n artiest verkoopt wel een hoop dagkaarten. Doelstelling nummer 1 blijft voor Mojo toch om uit de kosten te komen en het liefst winst te maken op het Pinkpopfestival.

Benieuwd wanneer de tweede naam volgt!

Mad Cool komt om 12 uur. Kan zijn dat Eminem gedropt wordt. Zou ook voor Pinkpop kunnen.

Roerend met de kritiek eens, fleetwood Mac is natuurlijk legendarisch maar het is wel van héél vroeger en om dat dan als afsluiter te gebruiken vind ik echt jammer.

Prima als afsluiter op een van de andere dagen maar biet op de laatste van de jubileum editie.

Maurice wrote:

Volgens de website Dutchcharts heeft Fleetwood Mac in de Nationale Hitparade 21 Top 40-hits gehad, waaronder 11 Top 10-hits. Plus nog een aantal hitjes die buiten de Top 40 vielen. Daarbij waren albums als Rumours en Tango In The Night ook in Nederland monstersuccessen, die bij vele mensen in de kast staan en zijn grijsgedraaid. Ik geef toe dat een jonger publiek de band misschien niet goed kent, maar opmerkingen in de trant van “slechts 6 nummers die de massa zal kennen” of “wachten op de toegift met de hits” slaan echt nergens op. Fleetwood Mac is een grote naam, met of zonder Buckingham, met een lange reeks populaire songs, en treedt volgens mij zelden in Europa op. Die gaan echt wel een hoop kaarten slijten hoor. Je kunt het wat mij betreft vergelijken met een Bruce Springsteen op Pinkpop. Ook bij hem wordt er altijd (terecht) geklaagd dat hij beter op een nieuwe editie van Pinkpop Classic zou passen, maar zo’n artiest verkoopt wel een hoop dagkaarten. Doelstelling nummer 1 blijft voor Mojo toch om uit de kosten te komen en het liefst winst te maken op het Pinkpopfestival.

Sorry, FM vergelijken met Bruce Springsteen?
Terecht klagen?
Bruce is toch echt wel van een hele andere orde.

Denk dat je met FM een behoorlijk aantal dagtickets verkoopt maar dat ze er amper weekendtickets mee verschuiven.

Users who are viewing this thread