Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Mooie eerste naam voor Pinkpop. Goede afsluiter ook!
Benieuwd wat er nog bij gaat komen...

Kijk, dit is een lekker begin van de dag. Geweldige afsluiter en verwacht dat vooral het hele jonge publiek zijn tentje alvast inpakken. Net als bij Paul McCartney kan je dan een mooi plekje zoeken want er is dan ruimte zat. Alleen bij Stones was het echt gekkenhuis en nog nooit zo druk gezien. Bruce kwam ook aardig in de buurt.

Wanneer Coldplay ook nog eens bevestigd wordt voor de 8ste volgende week woensdag dan kunnen we Jan voor een keer serieus nemen met zijn Champions Leaque festival.

Blijft speculeren wie de derde headliner wordt. Het lijkt aannemelijk dat the Cure naar BKS gaat en Mumfords and Sons naar DTRH. Gelukkig maar. Stiekum hoop ik op Muse de 9e (kan net, daarvoor de 8ste in Manchester) maar is helaas een illusie. P!nk zou ook nog kunnen maar dan had ik haar als afsluiter verwacht, Ed Sheeran is ook nog mogelijk de 9e tussen Madrid en Barcelona.

Concentratie verplaatsen we vervolgens naar de subs. Lenny Kravitz en Golden Earring prima subs voor Fleetwood Mac en de rest zal wel opgevuld worden door de gebruikelijke Jamesjes. Benieuwd wat er allemaal nog gaat komen!!

Pinkpop heeft wel z’n exclusieve act te pakken hoor.

Als je dan ziet dat ze ook op Werchter Boutique staan valt dat exclusieve wel mee, toch?
Zeker als je Boutique onder de Rock Werchter-vlag schaart.

DennisvdBr wrote:
De Limburger praat weer lekker voor zijn beurt!

Nee hoor, dat is gewoon een kwestie van een primeur weggeven door Buro Pinkpop aan De Limburger.
Lijkt mij ook. En dan is die vierde dag ook meteen nog steeds plausibel. Die info zullen ze dan ook wel van PP zelf hebben, neem ik aan? Dat ze nog geen geschikte headliner hebben, is natuurlijk onzin, maar die opmerking kan er mijns inziens wel zeker op duiden dat ze die vierde dag nog als verrassing hebben.

Edit: tenzij Eminem natuurlijk afgeketst is, bedenk ik me nu. Dat had toch eigenlijk ook de Werchter Boutique naam moeten worden, las ik? In dat geval hebben ze bij PP misschien toch al wat moeten schuiven.

Ja Werchter heeft ze ook.

Mooie boeking, maar niet echt een geschikte afsluitact imo.

eloelo wrote:
Pinkpop heeft wel z’n exclusieve act te pakken hoor.

Als je dan ziet dat ze ook op Werchter Boutique staan valt dat exclusieve wel mee, toch?
Zeker als je Boutique onder de Rock Werchter-vlag schaart.

Staan 2 dagen ervoor in Werchter, das op 1u rijden.
pijnlijk wel

Wie had overigens pagina 84 voorspeld voor de eerste naam?

Golden Earring lijkt me wel de uitgelezen sub voor Fleetwood Mac. Of krijgen we weer een "Doe Maar voor Rammstein"?

Wanneer Coldplay ook nog eens bevestigd wordt voor de 8ste volgende week woensdag dan kunnen we Jan voor een keer serieus nemen met zijn Champions Leaque festival.

Ik had Coldplay op de combinatie Pinkpop + Werchter Boutique verwacht. Nu Boutique ook FM heeft, lijken mij de kansen op Coldplay een stuk kleiner geworden.

Waarom is dat nu ineens pijnlijk? Festivals delen toch altijd headliners? Anders komen die grote jongens gewoon niet. Alsof dat bij de 50e editie ineens niet zou mogen...

Earring staat al op Retro/Hello.

Ik had dit echt een boeking voor de zondag gevonden. Het is een aardige slome afsluiter imo.

Indiaan, had je deze 3 namen niet van dezelfde bron?
Nee dat waren Mumford & Sons en Fleetwood Mac.

Coldplay staat vat wel in Landgraaf, maar de vraag is nu nog is het onder Pinkpop ja of nee (misschien die samen M&S een los die vrijdag gaan spelen). Coldplay zou 16 juni een los concert geven in Werchter als het goed is. Dus zou kunnen dat ze niet onder de festival vlag willen spelen.

Eminem/Bon Jovi was eventueel een 4e, waar ze met Bon Jovi blijkbaar wel bezig zijn geweest, maar die gooide heel hun tourschema op het laatste moment om. Dus ook dat zou de 4e dag kunnen verklaren dat die niet doorgaat

Ik wacht verder net als jullie even af.

Verder heb ik weinig met Fleetwood Mac, zeker in deze halve opstelling niet. Vind het beetje een oubollige headliner.

Zou wel heel zuur zijn als Coldplay in Landgraaf staat op een andere datum dan Pinksteren....

Waarom is dat nu ineens pijnlijk? Festivals delen toch altijd headliners? Anders komen die grote jongens gewoon niet. Alsof dat bij de 50e editie ineens niet zou mogen…
Vind FM gewoon niet de festival afsluiter voor een 50ste editie, dat is al...
(en dan nog niet in de originele bezetting)
Hetzelfde voor Werchter Boutique hoor, had die gewoon tussen Bon Jovi en Fogerty op de classic gezet....

Earring staat al op Retro/Hello.

Ik had dit echt een boeking voor de zondag gevonden. Het is een aardige slome afsluiter imo.

Earring staat ook gewoon op Pinkpop, zij spelen namelijk nog wel zo nu en dan twee dagen achter elkaar. Dus kan prima op de 9e of wss de 10e.

We zijn weer met z'n allen gek gemaakt door die 50ste editie.,

Het is voor een Nederlands festival bij onmogelijk om een exclusieve headliner te fixen, zonder belachelijke bedragen ala Coachella op tafel neer te leggen. Dat had je ook nooit moeten verwachten...

Zou wel heel zuur zijn als Coldplay in Landgraaf staat op een andere datum dan Pinksteren….
Misschien valt het wel onder Pinkpop hoor, het is alleen een theorie die ik zelf nu hier neer kwak. Maar omdat ze op Werchter ook buiten de boot vallen (geen Boutique, geen Classic, geen normale Werchter).

We zijn weer met z’n allen gek gemaakt door die 50ste editie.,

Het is voor een Nederlands festival bij onmogelijk om een exclusieve headliner te fixen, zonder belachelijke bedragen ala Coachella op tafel neer te leggen. Dat had je ook nooit moeten verwachten…
Voor elk festival hoor.
Eind jaren 90, begin 2000 kon Werchter dit ook nog doen maar die tijden zijn gewoon weg (it's all about the money)

Maar waar kwamen die Coldplay en Eminem geruchten dan vandaan?

Ik zet nog steeds mijn geld op FM - Mumford Sons - The Cure/Greenday.

visdave34 wrote:
Waarom is dat nu ineens pijnlijk? Festivals delen toch altijd headliners? Anders komen die grote jongens gewoon niet. Alsof dat bij de 50e editie ineens niet zou mogen…

Vind FM gewoon niet de festival afsluiter voor een 50ste editie, dat is al…
(en dan nog niet in de originele bezetting)
Hetzelfde voor Werchter Boutique hoor, had die gewoon tussen Bon Jovi en Fogerty op de classic gezet….
Ah excuses. Dacht dat je het pijnlijk vond dat hun headliner niet exclusief was. En ik snap dat FM niet je ding is, maar ze op TWC vóór Bon Jovi zetten kan echt niet hoor. Daar is die band echt veel te groot voor.

Users who are viewing this thread