Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.238
4.512
Wij overwegen dit jaar voor het eerst op Camping B te gaan staan. Die sporthal op Camping A is eigenlijk best ruk en de tent op B is een stuk gezelliger. Verdere plus is dat je er niet heel vroeg hoeft te zijn. Een vraagje voor de Camping B ervaringsdeskundigen. Hoe laat zijn jullie daar doorgaans en tot welk tijdstip is het doable om een zestal tenten bij elkaar te kunnen zetten?
 

Minie

Campingartiest
6 jun 2016
92
26
Wij hebben ook altijd op camping b gestaan super gezellig probeer ook weer een plekje te vinden onder de bomen we kwamen meestal rond 12uur aan en er was nog voldoende plek vrin
 

themachineee

Playlistbediener
19 feb 2018
15
0
Vraagje…

Waar is jullie voorkeur qua overnachten als het op de Pinkpop-campings aankomt.
Waar zet je over 30 dagen op vrijdagochtend 15 juni 08.00 uur je tentje?
Misschien leuk er bij te melden waarom, bij een ludieke, speciale en bijzondere reden leuk om te lezen.
( vraag enkel bestemd voor overnachters op de Pinkpop-campings )

CAMPING A :
camping-a.jpg

CAMPING B :
camping-b.jpg

CAMPING C :
camping-c.jpg

Wij zullen weer voor camping A gaan. Meestal komen we rond 06.00 uur aan en proosten we met een blik bier. Zelf vind ik het lekker als je smiddags even terug kan naar de tent om even tot rust te komen! In de kalm aan laan is dit geen succes:p. Na sluiting van het festivalterrein zullen we met de stoet mee richting camping B gaan om daar een feestje mee te vieren.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Wij overwegen dit jaar voor het eerst op Camping B te gaan staan. Die sporthal op Camping A is eigenlijk best ruk en de tent op B is een stuk gezelliger. Verdere plus is dat je er niet heel vroeg hoeft te zijn. Een vraagje voor de Camping B ervaringsdeskundigen. Hoe laat zijn jullie daar doorgaans en tot welk tijdstip is het doable om een zestal tenten bij elkaar te kunnen zetten?

In 2012 (weet niet of dit nog representatief is) waren wij rond 7 uur ‘s ochtends op camping B. Ik vond het opvallend vol. Een plekje, met 1 tent, kunnen vinden ergens 2/3 op het veld. Ik weet dus niet hoeveel ruimte achterop het veld nog was.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
602
580
Wij overwegen dit jaar voor het eerst op Camping B te gaan staan. Die sporthal op Camping A is eigenlijk best ruk en de tent op B is een stuk gezelliger. Verdere plus is dat je er niet heel vroeg hoeft te zijn. Een vraagje voor de Camping B ervaringsdeskundigen. Hoe laat zijn jullie daar doorgaans en tot welk tijdstip is het doable om een zestal tenten bij elkaar te kunnen zetten?

Camping B gaat in fases open, als het ene gedeelte vol is gaat het andere pas open, imo moet het wel haalbaar zijn als je om 11 uur binnen bent!
Het is ook wel handig om in de buurt van een dixie je tenten neer te zetten, hoef je bij hoge nood niet zo ver te lopen ?
 

themachineee

Playlistbediener
19 feb 2018
15
0
Oasiss wrote:
Wij overwegen dit jaar voor het eerst op Camping B te gaan staan. Die sporthal op Camping A is eigenlijk best ruk en de tent op B is een stuk gezelliger. Verdere plus is dat je er niet heel vroeg hoeft te zijn. Een vraagje voor de Camping B ervaringsdeskundigen. Hoe laat zijn jullie daar doorgaans en tot welk tijdstip is het doable om een zestal tenten bij elkaar te kunnen zetten?

Camping B gaat in fases open, als het ene gedeelte vol is gaat het andere pas open, imo moet het wel haalbaar zijn als je om 11 uur binnen bent!
Het is ook wel handig om in de buurt van een dixie je tenten neer te zetten, hoef je bij hoge nood niet zo ver te lopen
1f609.svg

Zet hem niet te dicht in de buurt! Wij hebben een keer noodgedwongen op een meter of 5 van een rij dixis gestaan en dit was geen succes. De helft van de mensen staat naast de dixi te kotsen of te pissen en snachts worden ze natuurlijk niet geleegd en kan dit flink gaan ruiken...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Altijd op camping B gestaan. Kan het dus niet vergelijken met camping A.
Gewoon lekker dicht bij de parkeerplaatsen, niet al te lang in de rij en net zoals camping A vol met gezellig volk. Mooi boven op de berg zodat je 's nachts geen last hebt van de feesttent. Ook heb je weinig last van dronken mensen in de nachtelijke uurtjes als je wil slapen. Weet niet of dat erger is op camping A.
Vaak kiezen we één van de avonden uit om het feestgerei op camping A op te zoeken.

Die zestal tenten bij elkaar krijgen moet nooit een probleem zijn. Camping A staat meestal eerder vol dan B.
Na de middag wordt het alleen wat beter zoeken.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
wij zorgen meestal dat we rond 8 uur daar zijn op b. wachten tot het veld dat we willen opengaat (meestal tot 10 tellen en dan rennen) en dan kun je makkelijk je tentje opzetten. verder vind ik b altijd wel gezellig en ja super veel last van de feestent heb je ook weer niet.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Das dan het voordeel van opgegroeid zijn in Limburg: ik slaap bij mn broer, Molenberg - 1,5 km van het terrein. Ik ga het hele weekend NIET rennen trouwens :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
Ik ga het hele weekend NIET rennen trouwens
1f642.svg
rennen... nee...
3 dagen slenteren, misschien een beetje doorstappen waar nodig, maar rennen zeker niet.

( overigens, is doorgaans het fietsen richting Megaland wel behoorlijke tijdrit als Dumoulin, maar dat gaat onbewust ;) )
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.541
Is men bij Pinkpop eigenlijk ook al begonnen met bouwen? Als RW al gestart is moeten de eerste palen op het Megaland terrein inmiddels ook wel geslagen zijn. Dennis, daar heb jij vast wel zicht op.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
Is men bij Pinkpop eigenlijk ook al begonnen met bouwen? Als RW al gestart is moeten de eerste palen op het Megaland terrein inmiddels ook wel geslagen zijn. Dennis, daar heb jij vast wel zicht op.
ik denk dat pas na het laatste weekend van mei gaat starten.
Mijn gok is vanaf maandag 28 mei, circa 18 dagen de tijd voor opbouw.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
Het vermoeden neemt toe dat er op korte termijn een update over de vvk komt...

edit :
sterker nog, de term "stijf uitverkocht" ligt op het puntje van mijn tong
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Het vermoeden neemt toe dat er op korte termijn een update over de vvk komt…

De rust op Swap is net wedergekeerd dus laat ze maar ff dimmen. Als er al nieuws zou komen dan moet het de vrijdag zijn.
 

Schlalip

Playlistbediener
2 apr 2015
48
24
Wij gaan altijd voor camping A. Vooral wegens de korte afstand tussen het festival terrein en de camping. Vroehar ging ik dan altijd s'avonds naar Camping B voor het feestje in de tent maar daarvoor heb ik in mijn groep nu al jaren geen voorstanders meer voor gevonden. De feesthal op camping A is toch wel een stuk minder leuk.

Gelukkig hebben we een goede radio waarmee je een leuk feestje kan bouwen bij je tent (niet voor niks heten die dingen partytent) en zijn er genoeg plekken waar spontane feestjes ontstaan (de total irre disco show is een aanrader). Meestal kun je tussen 4 en 7 wel rustig slapen, maar als ik eerder naar bed ga is dat toch omdat ik KO ben, dus dat maakt niet zoveel uit. Overigens geldt dat prinicpe ook na 4....

Op Camping A lig je wel voornamelijk op voetbal velden die een goede drainage hebben e.d.. Best wel een pre bij regenweer, of als je van recht liggen houdt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
Het is vandaag de Pinkpop-verjaardag!

Leuk artikel via NPOradio1
Pinkpopliefhebbers al klaar voor de 49e editie volgende maand? Hier een geschiedenislesje, want op deze dag in 1970 werd het eerste pinkpopfest georganiseerd:
https://t.co/rdaH1xsFFZ

Leuk weetje:
Kostenberekening orkesten Pinkpop 70 Geleen
Naam ( netto +30% bruto ) tijdsindeling
Livin Blues (350 + 450 ) 13.00-13.30 uur
George Baker Selection (750 + 975) 13.30-14.00 uur
Opus (350 incl. 350) 14.00-14.30 uur
Live (500 500) 14.30-15.00 uur
Mr. Albert Show (400 + 520) 15.00-15.30 uur
The Gun (1250 1250) 15.30-16.00 uur
Keef Hartley (3000 incl. 3000) 16.00-17.00 uur
De Dream (600 + 780) 17.00-17.30 uur
Yes (2750 2750) 17.30-18.30 uur
----------
Totaal 10575

Van dit schema mag "in principe" geen minuut worden afgeweken.
( Bron 25 jaar Pinkpop - Pinkpop.org )
eerste afzegging dat jaar van zangeres Melanie en de band Yes.
 

willemjan

Playlistbediener
18 mei 2018
7
0
Melanie had afgezegd, maar niet voor Pinkpop.
Jan Smeets wou een concert met haar organiseren en dit ging niet door.
Dit was een van de redenen voor het organiseren van Pinkpop
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Live speelde ook al in 1970 zie ik. Die waren er al vroeg bij. :)
Ik kan van Live (uit 1970) niks vinden op youtube in ieder geval.
En opus, dat is dan de nederlandse hardrock formatie en niet de band van "Live is Live" . leuk man !


 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
Blackbird nu wéér topsong op NPOradio2 met haar nummer The One.
Doet ze goed,
Het blijft voor mij toch nog een twijfelgeval, Triggerfinger tussen 18:45/19:45 op North of Blackbird tussen 19:00/19:30 in Garden of Love op Pinkpop-zondag.
Ik begin steeds meer de neiging te krijgen naar Blackbird te gaan.
Bijkomend voordeel om dan ook optijd aan te lopen voor Editors.
Kan ik aan de rechter zijde bij mainstage proberen plek te vinden om na Editors ook vlotjes de Brightlandstent in te duiken voor Greta van Fleet.

Ik denk dat dat het gaat worden...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Blackbird nu wéér topsong op NPOradio2 met haar nummer The One.
Doet ze goed,
Het blijft voor mij toch nog een twijfelgeval, Triggerfinger tussen 18:45/19:45 op North of Blackbird tussen 19:00/19:30 in Garden of Love op Pinkpop-zondag.
Ik begin steeds meer de neiging te krijgen naar Blackbird te gaan.
Bijkomend voordeel om dan ook optijd aan te lopen voor Editors.
Kan ik aan de rechter zijde bij mainstage proberen plek te vinden om na Editors ook vlotjes de Brightlandstent in te duiken voor Greta van Fleet.

Ik denk dat dat het gaat worden…
Don Diablo in de tent, voor mij althans. Heb Blackbird gezien met Bevrijdingsfestival in Den Bosch, en daar zaten veel covers tussen die mij iets te cliché waren (What About Us van Pink, of een Alanis Morisette cover).. voor mij niet echt de moeite.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken