Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Goh... Pinksterweekend.

Eigenlijk wel gek om nog 4 weken (op de kop af) te moeten wachten nog op Pinkpop.
Ik ga daar wel 'ééntje' op drinken dit weekend.
Als ik de weerkaart van dit weekend zie, was het wel een mooi Pinkpop-weekend geworden qua weerverwachting.

Wat ik overigens gek vind is dat de Amnesty-hoedjes nog niet online verkrijgbaar zijn in de webshop van Amnesty.
Vroeg me wel af, via de Ticketmaster bestelling was het mogelijk de roze-hoed mee te bestellen.
Is er iemand hier die 'm mee besteld heeft, al ontvangen of al bericht hier over?

Ik heb ook nog niks voorbij zien komen van Amnesty over de hoedjes, alleen dus via ticketmaster.

Blackbird staat op verschillende gratis festivals zoals de Zomerparkfeesten in Venlo (ook altijd leuk) mocht dat je keuze makkelijker maken ?

Nee, Triggerfinger doet het niet zo bij mij. Die zijn veel te veel gehyped op StuBru. Elke Afrekening-lijst staan ze in zo'n beetje, maakt niet uit wat voor nummer ze hebben gemaakt.
Ik wil iig Editors weer ns zien. Dus daar ga ik me eens goed voor positioneren op t veld.

Dat zou ik wel willen weten (ik ben fan van beide festivals trouwens):
Waarom vindt Pinkpop dit jaar plaats op het vaste BKS weekend ?
Is dit enkel vanwege Foo Fighters of Pearl jam die geen ander weekend konden spelen ?
En gaat Pinkpop volgend jaar weer een ander weekend innemen ?

Pinksteren valt in 2019 op 9 en 10 juni, dus ik verwacht Pinkpop in hetzelfde weekend.

Over exact 4 weken zit opener en Nu of Nooit-winnaar Walden er op...
Dan begint het "reguliere" programma.
AFTELLEN MENSEN!!!

A-130516.gif

Ik heb wat concerten van Gret van Fleet gekeken en ik werd niet heel enthousiast, terwijl ik dat wel van hun muziek wordt als ik het op spotify luister. Eerlijk gezegd neig ik nu toch naar Oscar & the wolf. Ook gezien mijn lichamelijke toestand na 3 dagen feesten; dan ga ik toch liever met de rest dansen bij Oscar dan genieten van Greta van Fleet waar iedereen toch wat meer statisch zal staan te kijken. Stilstaan is namelijk nooit zo fijn met de rug pijn die ik op dag drie altijd heb.

Maar goed; mijn hele planning is erg mindfull dus als me dan wat anders invalt ga ik toch naar greta.

Ik merkte eerder bij jullie allemaal een duidelijke voorkeur voor Greta; ook al veel dingen live gezien? Ben nog op zoek naar een full concert die niet door iemand in het publiek is opgenomen. Misschien dat ik dan een andere keuze maak.

Binnen 10 jaar zou je gewenst hebben dat je voor Greta Van Fleet had gekozen ipv Oscar & The Wolf. Die mannen zie ik binnen x aantal jaren best festivals headlinen. Ik heb ze een aantal maanden in de kleine AB Club gezien en die nummers staan als een huis, de nieuwe nummers (jawel, er komt een album binnekort) klonken toch vrij gevarieerd gaande van blues rock tot garage rock achtige nummers en stappen dus wel degelijk wat weg van het Led Zep copy-cat imago dat ze het afgelopen jaar hebben gecreëerd. Die jongens kunnen wel wat met hun gitaren, zeker voor de leeftijd die ze nog maar hebben. Ga ze kijken en geef ze nog een paar jaar ruimte om door te groeien om een eigen sound te ontwikkelen en het zal z'n vruchten wel afwerpen.

Dus je had bij het optreden geen last van de manier waarop de zanger zingt. Op youtube komt het heel erg geforceerd over, maar zoals gezegd waren dat niet de beste opnamen (vanuit het publiek).

Bijzondere Bieren Terras verplaatst naar Uitkijkdeck Brand Toren.
Goed nieuws, imo, Imperator toegevoegd aan het assortiment!!

*BRAND BIJZONDERE BIEREN BAR OOK OP PINKPOP 2018*

Vanwege het al jaren grote succes komt ook in 2018 de Brand Bijzondere Bieren Bar terug naar Pinkpop. Dit jaar bestaat het Brand assortiment uit: Weizen, Session IPA, Blond, IPA, Lentebock, Ongefilterd Pilsener, Weizen 0.0, Imperator en UP!

De Brand Bijzondere Bieren Bar bevindt zich komende editie op een prachtige nieuwe plek inclusief uitkijkdeck met uitzicht op de Mainstage! Boven het Brand Terras is dit jaar namelijk een panoramadeck waar je een super uitzicht zult hebben over het gehele Pinkpop terrein. Kom langs en proef de verschillende smaken.

Dus je had bij het optreden geen last van de manier waarop de zanger zingt. Op youtube komt het heel erg geforceerd over, maar zoals gezegd waren dat niet de beste opnamen (vanuit het publiek).

https://m.youtube.com/watch?v=VCSayVA_3Cc
Ik vind ze hier toch vrij lekker klinken. Voor mij zou de keus simpel zijn btw, want met OATW heb ik vrij weinig.

Op Coachella klinkt het inderdaad wat geforceerd :
https://m.youtube.com/watch?v=vHEwqhNnwHc

Bijzondere Bieren Terras verplaatst naar Uitkijkdeck Brand Toren.
Goed nieuws, imo, Imperator toegevoegd aan het assortiment!!

*BRAND BIJZONDERE BIEREN BAR OOK OP PINKPOP 2018*

Vanwege het al jaren grote succes komt ook in 2018 de Brand Bijzondere Bieren Bar terug naar Pinkpop. Dit jaar bestaat het Brand assortiment uit: Weizen, Session IPA, Blond, IPA, Lentebock, Ongefilterd Pilsener, Weizen 0.0, Imperator en UP!

De Brand Bijzondere Bieren Bar bevindt zich komende editie op een prachtige nieuwe plek inclusief uitkijkdeck met uitzicht op de Mainstage! Boven het Brand Terras is dit jaar namelijk een panoramadeck waar je een super uitzicht zult hebben over het gehele Pinkpop terrein. Kom langs en proef de verschillende smaken.
Mweh wachtrijen om een speciaal biertje te halen.

En op de plek waar normaal het Bijzondere Bieren Terras was, vanaf dit jaar: De Jan Smeets DJ stage, waar Jan 24 uur lang B-sides van Neil Young draait.

ik denk dat we binnenkort de plattegronden wel gaan krijgen.

verder heb ik het vermoeden dat de consumptieprijzen er nog niet zijn, te maken heeft met het vraagstuk hoe ze het gaan aanpakken.
misschien zitten ze nog in discussie's over de exacte prijs en uitvoering.
ik denk dus dat dat binnenkort bekend is voordat de bonnetjes in productie gaan, als nieuwe munt of oude karton-bon.

wat betreft de dagkaarten, ik denk idd dat er een verschuiving is geweest in aantallen.
maar denk ik dat dat zit omstreeks 45 duizend weekendkaarten en minstens 25 duizend dagkaarten.
zolang het nog te verkopen dagkaarten onder de 25 duizend blijft, zal dat wel doortrekken tot aan de dagkassa's voor de ingang.
alsnog denk ik dat Pinkpop ver boven de 60 duizend dagbezoekers zit per dag (weekend + dag), dus ga ik zeker uit van een hele drukke editie.
ik denk zelfs (laatst had iemand het over 72 duizend??) dat het al rondom de 67 duizend bezoekers zit en het terrein tot aan de max ingezet gaat wordeen.
hutje mutje dus...

*BLAUDZUN ZOEKT ROADIE VOOR PINKPOP*

Blaudzun is samen met 3FM op zoek naar een roadie voor zijn show op Pinkpop 2018 - Official. Altijd al een keer roadie willen zijn van een artiest? Dit is je kans! Opgeven kan via: http://3fm.nl/roadieforaday

Ik heb mezelf al opgegeven aangezien dit toch wel iets is wat ik zou willen doen.

verder heb ik het vermoeden dat de consumptieprijzen er nog niet zijn, te maken heeft met het vraagstuk hoe ze het gaan aanpakken.
misschien zitten ze nog in discussie’s over de exacte prijs en uitvoering.
ik denk dus dat dat binnenkort bekend is voordat de bonnetjes in productie gaan, als nieuwe munt of oude karton-bon.

Ik kan me niet voorstellen dat drie of vier weken voor het festival de knoop over de prijzen nog niet is doorgehakt. De exacte muntprijs is wel van belang voor het maken van een begroting, lijkt me.

Ik kan me niet voorstellen dat drie of vier weken voor het festival de knoop over de prijzen nog niet is doorgehakt. De exacte muntprijs is wel van belang voor het maken van een begroting, lijkt me.

Misschien gaan ze wel outside the box denken en contactloos invoeren met een bandje........... :-P

niet?
dat denk ik wel.
naar mijn idee is het nu een kwestie van productiekosten op elkaar afstrepen tegenover inkomsten in vergelijking met de kosten per munt/bon
de productie van de kartonnen bonnetjes zal niet in verhouding staan met de productie en de invoering/ingebruiknemen van bijvoorbeeld een ander systeem als munten.
ik denk dat daar nu de laatste slag nog geslagen moet worden.
anders kan je gewoon bij kartonnen bonnen blijven en de prijs bekend maken op 2,50 ( 4 voor 10 ) toch? Dan hadden we dat allang op de site gezien.

Raskolnikov wrote:

niet?
dat denk ik wel.
naar mijn idee is het nu een kwestie van productiekosten op elkaar afstrepen tegenover inkomsten in vergelijking met de kosten per munt/bon
de productie van de kartonnen bonnetjes zal niet in verhouding staan met de productie en de invoering/ingebruiknemen van bijvoorbeeld een ander systeem als munten.
ik denk dat daar nu de laatste slag nog geslagen moet worden.
anders kan je gewoon bij kartonnen bonnen blijven en de prijs bekend maken op 2,50 ( 4 voor 10 ) toch? Dan hadden we dat allang op de site gezien.

Ik ben het wel met je eens dat er ongetwijfeld een verandering op komst is. Maar een dubbeltje meer of minder per bon, het scheelt nogal wat op het totaal. Daar is ongetwijfeld allang een beslissing over genomen. En ik kan me ook niet voorstellen dat ze nu nog moeten gaan beslissen over bijvoorbeeld contactloos betalen.

Mijn vermoeden is dat ze een vervelende boodschap te brengen hebben qua prijs. En dat ze zoeken naar een goede inkleding. En als ik moet gokken zal de prijs richting de prijs gaan die andere MOJO-festivals hanteren. Inclusief munten in plaats van bonnen.

Inmiddels Pinkpop 2018 poster ontvangen.
Toch wéér leuk dat persoonlijke handgeschreven bericht van Hans van thanx merchandising er bij...

Ha, zeker zin in Pinkpop.
Nog maar 24 dagen aftellen.

Users who are viewing this thread