Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Je hebt nog nooit cashless betaald op een festival of wel ? Veel kleinere rijen, geen zakken vol met munten die elke keer als je iets anders uit je zakken haalt weer moet opletten dat je niks kwijtraakt en nog sneller je bier ophalen, dat is wat je wint,
Je hebt natuurlijk ook gewoon groepskaarten die je gewoon met de bierhaler mee kan geven.
Ik vind dat het geweldig werkt.

ik wil nog verder gaan, ik vind eigenlijk dat mensen 1 drankbon moeten uitgeven voor hun drinkbeker-statiegeld, zodat ze hem in 99% van de gevallen gewoon terugbrengen naar de drankstand, zodat die godsvergeten plasticberg op het terrein wegblijft.
Daar zou ik me als festival wel voor schamen. die plasticberg die men achterlaat. dat kan echt niet meer tegenwoordig.

De werchtermethode met voorverkoop van bonnen lijkt me echt top voor de Nederlandse festivals. Zou ik meteen voor zijn.

En voor onze groep maakt het niet uit of er nu met polsbandjes, munten of bonnen gewerkt wordt. Wij gooien alle uitgaven op het einde op een grote hoop en dan delen we het eindbedrag door zes. Iedereen hetzelfde bedrag.

Al moet ik wel een beetje glimlachen als ik lees dat afgelopen jaar de bonnen bij Pinkpop nog thuis afgeteld moesten worden. Dat kon toch al wel moderner (en veiliger), lijkt me.

ik wil nog verder gaan, ik vind eigenlijk dat mensen 1 drankbon moeten uitgeven voor hun drinkbeker-statiegeld, zodat ze hem in 99% van de gevallen gewoon terugbrengen naar de drankstand, zodat die godsvergeten plasticberg op het terrein wegblijft.
Daar zou ik me als festival wel voor schamen. die plasticberg die men achterlaat. dat kan echt niet meer tegenwoordig.

Helemaal mee eens!

Je hebt nog nooit cashless betaald op een festival of wel ? Veel kleinere rijen, geen zakken vol met munten die elke keer als je iets anders uit je zakken haalt weer moet opletten dat je niks kwijtraakt en nog sneller je bier ophalen, dat is wat je wint,
Je hebt natuurlijk ook gewoon groepskaarten die je gewoon met de bierhaler mee kan geven.
Ik vind dat het geweldig werkt.

Jawel regelmatig hoor. BKS vorig jaar vond ik het ook niks om continu aan de bar mijn pinpas uit mijn broekzak te halen en weer terug. Ik ben een dorstig persoon, dus die pinpas gaat regelmatig in en uit je portemonnee, persoonlijk heb ik het daar niet zo op. Daarnaast staat heel je bankrekening vol met kleine transacties, en je weet niet echt wat je uitgeeft. En geen wachtrijen is onzin, vorig jaar op BKS regelmatig in de rij gestaan voor drinken (bij de Three bijvoorbeeld). Dus die zijn er wel degelijk. Ik vond het opwaardeer systeem op je polsbandje dan een stuk beter die ze eerdere jaren hadden, inderdaad met die chip aan je polsbandje. Maar dat was geen "cashless betalen" volgens mij, althans die term gebruikte ze toen niet?

Wat betreft de groepspas, daar betaal je extra voor (en moest je daar voor in de rij staan, en die waren op een gegeven moment ook uitverkocht). En dat is makkelijk als je allemaal hetzelfde drinkt. Maar zodra je tijdens een rondje verschillende drankjes moet gaan halen voor verschillende prijzen dan ga je al het schip in. Dan is gewoon muntjes uitleggen een stuk handiger. En ik bewaar ze goed, dus ik raak ze eigenlijk nooit kwijt.

En op een Pinkpop sta ik eigenlijk nooit lang in de rij om drinken te halen hoor. Even goed kijken waar er plek is en je bent binnen 1 minuut weer weg meestal (ook met topdrukte). Wat betreft de bekertjes heb je wel gelijk, maar verder #teammuntjes.

P.S. in Duitsland (Rock Am Ring) betaal je nog helemaal cash, dat is helemaal een drama.

:) OK. ik ben #teamcashless dan, maar goed. Uiteindelijk zal toch iedereen eraan moeten geloven, ook bij pinkpop. Het is namelijk inderdaad wel een soort verdienmodel voor de festivals. Iedereen let minder op wat ie uitgeeft en geeft dus in principe meer uit.

#teamcashless, maar dat is omdat wij toch al gewend zijn om rondjes te geven en niet om elke keer als er drank wordt gehaald bij iedereen muntjes te collecteren. Iedereen vindt een ander systeem praktischer, maar cashless werkt voor ons het beste. Snel die pas uit en in je broekzak en geen gehannes met muntjes of nog erger, bonnetjes. Bizar dat RW en PP daar nog steeds aan doen.

1f642.svg
OK. ik ben #teamcashless dan, maar goed. Uiteindelijk zal toch iedereen eraan moeten geloven, ook bij pinkpop. Het is namelijk inderdaad wel een soort verdienmodel voor de festivals. Iedereen let minder op wat ie uitgeeft en geeft dus in principe meer uit.
Hmm, maar er zijn ook wel een hoop mensen (like myself) die hetzelfde consumeren ongeacht de betaalmethode. En die blijven toch ook vaak met ongebruikte muntje en bonnetjes zitten. Ik vind er in ieder geval jaarlijks wel weer een paar als ik mijn backpack leegruim thuis ?

Nouja bij ons wil de ene dit eten, de ander dat drinken... dus niet iedereen is altijd hetzelfde kwijt. Mij persoonlijk maakt het niet veel uit of ik net wat meer of minder betaal dan de ander. Maar als de ene een hele dag grote of speciaal biertjes gaat wegtikkenen de ander de bob is en zo af en toe een cola wegdrinkt dan is dat toch niet helemaal in verhouding.

Bij Pinkpop zijn er best veel drinkstands overigens, dus daar hoef je nooit echt lang te wachten.

Even tussendoor.

Deze meid zoekt een mister right om mee te nemen naar Pinkpop

https://www.facebook.com/wendyvanimpelen?hc_ref=ARRG_f9yFuh8kIq8IbPdS3BuuXpubiMnlqPsEYn_q7HOOvoWj3p5jgIB6Z4skO5lr3Y&fref=nf

Ze heeft dus een kaartje over.

Nouja bij ons wil de ene dit eten, de ander dat drinken… dus niet iedereen is altijd hetzelfde kwijt. Mij persoonlijk maakt het niet veel uit of ik net wat meer of minder betaal dan de ander. Maar als de ene een hele dag grote of speciaal biertjes gaat wegtikkenen de ander de bob is en zo af en toe een cola wegdrinkt dan is dat toch niet helemaal in verhouding.

Bij Pinkpop zijn er best veel drinkstands overigens, dus daar hoef je nooit echt lang te wachten.

Ik ben voor de papieren bonnen.
Neemt weinig ruimte in je kontzak en ik ben een dure drinker.
Als we een rondje doen geeft ieder zijn bonnetjes en hebben we geen schuld gevoel dat je profiteert.
Eten gaat toch ieder een andere kant op.
Muntjes worden zo'n bult in je zak.....
Afwachten dus nog maar!

Muntjes worden zo’n bult in je zak…..
ha ha ha, ik begreep je meteen...

nadeeltje van het papier is overigens ook een regenbui hoor. Papier en water gaan niet goed samen in je broekzak.
Maar je steekt zo'n opgevouwen setje wel makkelijk weg inderdaad.

afwachten maar. voorlopig daarover geen nieuws.
wel het nieuws dat de webshop donderdag 7 juni gaat sluiten.
nog even snel het postertje en een souvenirtje bestellen maar...

Gewoon lekker als eens trip in je portemonnee proppen en elke keer eentje eraf scheuren. Losse muntjes in het muntvakje zorgen inderdaad voor first world problems.

Mirjam wrote:

ha ha ha, ik begreep je meteen…

nadeeltje van het papier is overigens ook een regenbui hoor. Papier en water gaan niet goed samen in je broekzak.
Maar je steekt zo’n opgevouwen setje wel makkelijk weg inderdaad.

afwachten maar. voorlopig daarover geen nieuws.
wel het nieuws dat de webshop donderdag 7 juni gaat sluiten.
nog even snel het postertje en een souvenirtje bestellen maar…

Voordeel dat ik vrouw ben en wel wat ruimte heb in mijn bh?
Daar blijft het lang droog als het regent.
Maar ik ga uit van een lekker zonnig pinkpop weekendje!

Vraagje...

Waar is jullie voorkeur qua overnachten als het op de Pinkpop-campings aankomt.
Waar zet je over 30 dagen op vrijdagochtend 15 juni 08.00 uur je tentje?
Misschien leuk er bij te melden waarom, bij een ludieke, speciale en bijzondere reden leuk om te lezen.
( vraag enkel bestemd voor overnachters op de Pinkpop-campings )

CAMPING A :
camping-a.jpg

CAMPING B :
camping-b.jpg

CAMPING C :
camping-c.jpg

Wij staan eigenlijk altijd op camping B.
We proberen de tent altijd in de bosjes te zetten zodat we 's morgens niet de tent uit zwemmen ?
Het is er altijd supergezellig, de hele dag/nacht door.
Als we van het festivalterrein 'geveegd' worden is de terugweg naar de camping ook altijd een feestje: een dansje hier, een drankje daar en veel slap geouwehoer, wn voordat je het weet, sta je te dansen in de feesttent op de camping. Daarbij is het ook ideaal qua parkeren: laden de spullen uit vlakbij ingang camping, parkeren de auto bij Mondo Verde en hup de camping op, dus niet veel gesleep ?
Heb trouwens nooit op een andere camping gestaan, zijn er meestal pas tegen de middag en dan is A al vol

Users who are viewing this thread