Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.545
835
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Dit is echt een mooie rij subs. Het probleem is dat er hier teveel dromers zitten. En wil je toch zoon droom rij subs moet je gewoon een stukje doorrijden naar Werchter.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Dit is echt een mooie rij subs. Het probleem is dat er hier teveel dromers zitten. En wil je toch zoon droom rij subs moet je gewoon een stukje doorrijden naar Werchter.

Ik denk dat ik als Werchterganger een beetje verwend ben op dat vlak. Daar komen ze meestal met twee headliners per dag op de main (QOTSA+Gorillaz, Pearl Jam+Jack White, Nick Cave+Arctic Monkeys dit jaar). Daar komen nog Barn headliners genre London Grammar en Nine Inch Nails onder. Als ze daar zouden afkomen met Nothing But Thieves of James Bay als naam onder de hoofdact, dan zouden veel mensen hun tomaten bovenhalen.

En ik denk dat Pinkpop, los van hoe mainstream de act is, gewoon ook zo'n acts moet kunnen boeken. Of zou het budget zoveel lager liggen daar? Het blijft toch één van de grootste, oudste en bekendste festivals van Europa.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.545
835
Ik denk dus dat er echt een groot gat in het budget zit... want waarom zou je ander al die mooie namen links laten liggen?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.047
roluf wrote:
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Dit is echt een mooie rij subs. Het probleem is dat er hier teveel dromers zitten. En wil je toch zoon droom rij subs moet je gewoon een stukje doorrijden naar Werchter.

Ik denk dat ik als Werchterganger een beetje verwend ben op dat vlak. Daar komen ze meestal met twee headliners per dag op de main (QOTSA+Gorillaz, Pearl Jam+Jack White, Nick Cave+Arctic Monkeys dit jaar). Daar komen nog Barn headliners genre London Grammar en Nine Inch Nails onder. Als ze daar zouden afkomen met Nothing But Thieves of James Bay als naam onder de hoofdact, dan zouden veel mensen hun tomaten bovenhalen.

En ik denk dat Pinkpop, los van hoe mainstream de act is, gewoon ook zo’n acts moet kunnen boeken. Of zou het budget zoveel lager liggen daar? Het blijft toch één van de grootste, oudste en bekendste festivals van Europa.
Werchter heeft wel meer te besteden, sowieso een 4e dag extra kwa inkomsten. En volgens mij 20.000 man meer die ze kwijt kunnen? Dan weet ik niet eens hoe het zit met allerlei belastingen die er betaald moeten worden? Daarnaast heb ik soms het idee dat ze geen onnodige risico's nemen daar in Landgraaf, en niet eens de behoefte hebben om iedere dag stijf uit te verkopen. Daarnaast heeft Pinkpop veel meer binnenlandse concurentie dan Werchter (al is dat ook deels gekomen door dat Pinkpop soms te kort schiet in hun andere boekingen).

Maar van de andere kant, soms kan het plotseling wel. Zo heb ik The Rolling Stones + John Mayer op een dag zien staan, Arcade Fire en Metallica ook. Zelfs Bruce Springsteen en Mumford & Sons op 1 editie, en vorig jaar System Of A Down + Kings Of Leon (Wat ook gewoon een dubbelaar is). Maar goed er kan ook zomaar een Skunk Anansie, Five Finger Death Punch, of een Puscifer als 3FM afsluiter staan.

Van mij mag Pinkpop ook wel iets beter nadenken over hun programmering. Soms hebben die ook echt vreemde keuzes zoals Doe Maar voor Rammstein, Five Finger Death Punch op de dag met Chef'Special, Kensington, Justin Bieber en Martin Garrix.

Dat blijf ik jammer vinden, want in 2014 had ik echt het idee dat ze het licht hadden gezien. Want buiten goede headliners, hadden ze gewoon een sterke en logische line-up.
 

bramk23

Nieuw lid
7 feb 2018
4
0
Zou t realistisch zijn dat Catfish and the Bottlemen komen naar pinkpop? Lijkt me erg leuk om live te zien.
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Ik ben toch echt benieuwd wat er volgende week woensdag uit de hoge hoed komt. Het moet toch echt wat bijzonders zijn om de aangekondigde prijsverhoging en grootspraak over fantastisch affiche waar te maken.

Als ik eerlijk ben vind ik de geruchten hier op het forum een prijsverhoging niet rechtvaardigen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Ik ben toch echt benieuwd wat er volgende week woensdag uit de hoge hoed komt. Het moet toch echt wat bijzonders zijn om de aangekondigde prijsverhoging en grootspraak over fantastisch affiche waar te maken.

Als ik eerlijk ben vind ik de geruchten hier op het forum een prijsverhoging niet rechtvaardigen.

Tja, ik denk dat prijzen hoe dan ook omhoog gaan, los van of er spectaculair groter geboekt gaat worden. Gages van bands schieten natuurlijk onevenredig hard omhoog. Uiteindelijk zal daar een keer voor betaald moeten worden.

De vraag is hoeveel de prijsstijging precies bedraagt. Als het bijvoorbeeld 10-15 euro meer is dan vorig jaar, hoef je echt niet plots extra dure bands te verwachten.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
649
Zou t realistisch zijn dat Catfish and the Bottlemen komen naar pinkpop? Lijkt me erg leuk om live te zien.
hier had ik nog niet aan gedacht. Heerlijke band!
Staan op 1 juni in Londen en dan pauze tot 19 juli en dan staan ze in Spanje. Weet niet of dat echt een band is die veel tourt. Maar zo wel, dan verwacht ik ze wel in die pauze met wat shows.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Heb vanmiddag dit geschreven: http://www.allthingsloud.com/pinkpop-2018-press-conference-five-line-predictions/

Niks totaal nieuws of dat hier niet eerder is besproken, maar wel leuk om even iets online te gooien in de loop naar de persconferentie.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
Ik denk dus dat er echt een groot gat in het budget zit… want waarom zou je ander al die mooie namen links laten liggen?
Grapjas.... :lol:

Laten liggen of andere keuze. Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Let op, komt nog genoeg leuks aan.
Volgende week woensdag, heb er een goed gevoel bij.

Hoop dat de vvk net zo verloopt als bij de andere festivals. Voor mij hoeft Pinkpop niet geheel uit te verkopen. Zeker die eerste dag niet.
Als het net zo verloopt als Lowlands en Werchter, begin ik al minder nerveus te worden over volgende week zaterdag.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Hoop dat de vvk net zo verloopt als bij de andere festivals. Voor mij hoeft Pinkpop niet geheel uit te verkopen. Zeker die eerste dag niet.
Als het net zo verloopt als Lowlands en Werchter, begin ik al minder nerveus te worden over volgende week zaterdag.

Ik ben sowieso zenuwachtig. Aaarrgghhh
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken