Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Ik ben toch echt benieuwd wat er volgende week woensdag uit de hoge hoed komt. Het moet toch echt wat bijzonders zijn om de aangekondigde prijsverhoging en grootspraak over fantastisch affiche waar te maken.

Als ik eerlijk ben vind ik de geruchten hier op het forum een prijsverhoging niet rechtvaardigen.

Dat lees ik hier vaker... Maar moet Jan niet elk jaar bakzeil halen? Hij doet geregeld grootse uitspraken waardoor de realiteit alleen maar tegenvalt.

wat mij betreft ruilen we bruno mars voor kendrick met ze.
Nee... Wat mij betreft prima zo.

Dat Reading affiche laat wel je achting voor Pinkpop weer wat stijgen.
1f606.svg
Geloof maar dat in (en rond) juni heel veel tourt. Aanbod is zeer goed dit jaar.
Ik denk dat Reading Leeds net naast de potjes pist.
Pinkpop zal komende weken nog wel wat doen aan die 'achting' ;)

De afgelopen jaren was het dagprogramma zéér zwak dus ben enorm benieuwd.
Zeer zwak zou ik niet zeggen.
Vorig jaar was ik het hele weekend juist geweest voor de dagprogrammering. Behalve bij Green Day, voor de rest was ik vorig jaar meer dan tevreden met het dagprogramma.

Timmetje wrote:

Vorig jaar was ik het hele weekend juist geweest voor de dagprogrammering. Behalve bij Green Day, voor de rest was ik vorig jaar meer dan tevreden met het dagprogramma.
Ik verwacht ook dit jaar weer een gevuld spoorboekje. Veel loopwerk tussen stages. Ik hoop dat er weinig clashes zijn en ze verschillende genres netjes tegenover/naast elkaar zetten op tijdslots, dat vergemakkelijkt keuzes waarschijnlijk weer als afgelopen jaren.

Timmetje wrote:

Nee… Wat mij betreft prima zo.

Christiaan wrote:
1f606.svg

Geloof maar dat in (en rond) juni heel veel tourt. Aanbod is zeer goed dit jaar.
Pinkpop zal komende weken nog wel wat doen aan die ‘achting’
1f609.svg

Weet je al meer of is het gewoon je verwachting?

Ben in ieder geval benieuwd. Tot dusverre zijn de namen die bekend zijn prima voor Pinkpop; daarmee kunnen ze voor de dag komen. Los van mijn persoonlijke smaak hoor. Maar de programmering van de laatste jaren stemt mij op voorhand niet optimistisch voor de persconferentie. Met vorig jaar toch wel als triest dieptepunt. Ik gun Pinkpop dit jaar veel beter.

1f606.svg

Ik zal Pinkpop niet snel overslaan, maar het Reading affiche idd toch wel zo verschrikkelijk, daar zou ik met gratis ticket nog niet heen gaan.

Timmetje wrote:

Uiteraard kan het programma helemaal jouw smaak zijn, dat is goed mogelijk. En ook helemaal prima. Maar de kaartverkoop voor Pinkpop 2017 was wel dermate laag dat je mag spreken van een zwak jaar, toch? De organisatie was daar zelf toch ook niet echt over te spreken, staat me bij.

DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:

Christiaan wrote:
1f606.svg

1f609.svg

Ben in ieder geval benieuwd. Tot dusverre zijn de namen die bekend zijn prima voor Pinkpop; daarmee kunnen ze voor de dag komen. Los van mijn persoonlijke smaak hoor. Maar de programmering van de laatste jaren stemt mij op voorhand niet optimistisch voor de persconferentie. Met vorig jaar toch wel als triest dieptepunt. Ik gun Pinkpop dit jaar veel beter.

Ik snap de afkeer van de dagprogrammering van vorig jaar niet zo. Voor mij persoonlijk was die erg goed namelijk, beter dan de jaren ervoor. Afgelopen jaar vond ik met name de headliners een aanfluiting.

Raskolnikov wrote:

DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:

Christiaan wrote:
1f606.svg

1f609.svg

Ik snap de afkeer van de dagprogrammering van vorig jaar niet zo. Voor mij persoonlijk was die erg goed namelijk, beter dan de jaren ervoor. Afgelopen jaar vond ik met name de headliners een aanfluiting.

Wat ik na 30 jaar PP ervaring constateer:
Veel vaste Pinkpoppers komen uit de 'omgeving' en gaan voor sfeer en een aantal grote namen; headliners met name.
Ze zijn er ieder jaar weer. Sommigen komen slechts voor headliners van de camping af. Ieder zijn feestje.

Wie zijn de headliners? Vergelijk maar eens...
2017: Bieber - Green Day - Kings Of Leon
2018: Bruno Mars - Pearl Jam - Foo Fighters

Beduidend 'groter' rijtje dit jaar dus. Gegarandeerd meer volk dus.

Dan de fysieke verkooppunten.... Dat zijn er zo belachelijk weinig dat het een stormloop wordt bij Sounds, Buro Pinkpop, Satisfaction, Music Machine.
Vanaf vrijdag ochtend/vroege middag ontstaat er weer een camping voor de deuren. Dat gaat de bazen uiteraard bevallen want de hype start dan en het roze balletje gaat rollen. Burgerhoes Landgraaf? Alsjeblief zeg......Ambtenaren zonder ervaring in dit soort dingen. Chaos dus. Twijfel je waar te gaan 'liggen' dan ga vooral niet daar. Wil je zo nodig de fysieke rij in dan is mijn tip Buro Pinkpop. De 'platenzaken' werken veelal met nummertjes en rara hoe is het mogelijk dat ik als nummer 15 in de rij nummertje 60 krijg uitgereikt. Trek je conclusie maar....

Dan de fysieke verkooppunten…. Dat zijn er zo belachelijk weinig dat het een stormloop wordt bij Sounds, Buro Pinkpop, Satisfaction, Music Machine.
Vanaf vrijdag ochtend/vroege middag ontstaat er weer een camping voor de deuren. Dat gaat de bazen uiteraard bevallen want de hype start dan en het roze balletje gaat rollen. Burgerhoes Landgraaf? Alsjeblief zeg……Ambtenaren zonder ervaring in dit soort dingen. Chaos dus. Twijfel je waar te gaan ‘liggen’ dan ga vooral niet daar. Wil je zo nodig de fysieke rij in dan is mijn tip Buro Pinkpop. De ‘platenzaken’ werken veelal met nummertjes en rara hoe is het mogelijk dat ik als nummer 15 in de rij nummertje 60 krijg uitgereikt. Trek je conclusie maar

ik had zo een fijn voorverkooppunt. Ikzelf was meestal 1 van de eersten. Kladblokje mee en dan gelijk nummertjes geven aan de mensen die kwamen. Als de deuren opengingen kon je je nummertje inwisselen voor het officiele nummertje en werd er gevraagd welke kaarten je wilde en hoeveel. Gemoedelijk, ordelijk, gezellig. Kopje koffie erbij. Nu dat kut Ticketmaster met al die opkopers. Ik baal er echt van.

Een aantal jaar geleden gingen wij nog altijd naar Satisfaction voor onze tickets, maar ik denk dat ik het tegenwoordig gewoon via ticketmaster ga proberen. Daar lijk je nog altijd de meeste kans te hebben.

Camila Cabello 13 juni naar de AFAS. Normaliter zou je haar dan afschrijven, ware het niet dat ze slechts 4 Europese shows doet, waarvan 3 in de UK en die in de AFAS de laatste van haar tour is. Dan zie ik haar wel een of twee dagen later op Pinkpop staan

Camila Cabello 13 juni naar de AFAS. Normaliter zou je haar dan afschrijven, ware het niet dat ze slechts 4 Europese shows doet, waarvan 3 in de UK en die in de AFAS de laatste van haar tour is. Dan zie ik haar wel een of twee dagen later op Pinkpop staan

Dan zie ik haar eerder niet op Pinkpop staan, toch? Als ze maar in 2 landen in Europa staat, waarom zou ze dan 2x in Nederland optreden en alle andere landen overslaan?

Maar de kaartverkoop voor Pinkpop 2017 was wel dermate laag dat je mag spreken van een zwak jaar, toch? De organisatie was daar zelf toch ook niet echt over te spreken, staat me bij.
Dat viel nog best mee.
Paar duizend kaarten over voor de laatste 2 dagen.
Van mij mag aankomende editie ook zo.

Raskolnikov wrote:
Maar de kaartverkoop voor Pinkpop 2017 was wel dermate laag dat je mag spreken van een zwak jaar, toch? De organisatie was daar zelf toch ook niet echt over te spreken, staat me bij.

Dat viel nog best mee.
Paar duizend kaarten over voor de laatste 2 dagen.
Van mij mag aankomende editie ook zo.

Jan Smeets was er niet tevreden mee: https://www.1limburg.nl/smeets-begrijpt-pinkpopgangers-die-een-jaartje-overslaan

Het staat me ook bij dat alleen Bieber genoeg dagkaarten verkocht. Met name de zondag verkocht heel slecht, en maandag redelijk.

Van mij mag het stijf uitverkocht raken als dat betekent dat het programma niet weer zo'n gedrocht als vorig wordt! Al maken de namen die reeds bekend zijn al een beter programma dan vorig jaar. Of ze moeten Borsato al twee keer inplannen ;-).

Met de headliners die er nu staan ga je al meer dagkaarten op zich verkopen.
Ik neem aan dat Bruno Mars wel alle 30k dagkaarten verkoopt. Foo Fighters en Pearl Jam uiteindelijk ook wel. Waar dat voor KOL-dag en GD-dag de helft van de dagkaarten was.
Weekend kaarten lijken me met de nu al bekende namen met gemak boven de 31k van afgelopen jaar uit te kunnen komen. Die 9k andere weekend kaarten werd het verwijt neergelegd bij het wegblijven van gitarenrockers. Dit jaar zal dan moeten laten zien dat dat klopt...
Stijf uitverkocht, zo druk hoeft van mij echt niet. Die missende +- 24k bezoekers op Zo/Ma was wel te merken en niet vervelend.

Ik gok dat alles heel snel uitverkocht zal zijn. Dagkaarten, weekendkaarten. Alles. Het headlinertrio is gewoon zo'n beetje 1 op 1 op de maat van de Pinkpop bezoeker.

Nog een gokje: het gebeurt in die volgorde: Pearl Jam dag, Bruno Mars dag, combis, Foo Fighters dag.

Maar nu ook hopen dat die snelle verkoop ook terecht zal zijn, wanneer we het volledige plaatje kennen straks. :-)

Ik ben het helemaal met je eens dat het best wel relax is als je lekker snel je pilsje kunt bestellen en je eenvoudiger een goed plekje kunt bemachtigen. Helaas is de keerzijde dan het programma van vorig jaar. Dan gaat mijn voorkeur toch naar een programma als in 2014 en dat ik dan net iets langer moet wachten op pils.

Ik denk overigens (ook) dat komende editie weer uitverkocht zal raken.

Users who are viewing this thread