Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Denk dat de waarheid een beetje in het midden ligt. We moeten niet gaan doen alsof ineens de beste muzikanten aller tijden zich hebben verzameld om op Pinkpop hun krachten te bundelen, maar ik denk dat we wel mogen concluderen dat Pinkpop een uitstekend trio aan headliners heeft geboekt. Vorig was de terechte conclusie dat er enorm veel middelmaat hoog op het affiche stond, maar met deze drie is niets mis. Hoewel het in de lijn der verwachtingen ligt dat Pinkpop nu nog wel de plank hier en daar mis zal slaan voor wat betreft de verdere invulling, blijft dit speculeren.

Afsluitend waar ik mee begon; “önwaarschijnlijk prachtig” is mij ook een flinke scheut te veel hosanna, maar we moeten Pinkpop ook niet bij voorbaat afkraken. Zeker niet nadat ze (objectief bekeken) prima boekingen hebben gedaan.

Helemaal eens, zeer goed begin, mooie headliners. Niet meer, niet minder ;)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ach Pinkpop kennende weten ze het toch nog te verpesten met een dramatische dagprogramma. Dont get your hopes too high.

Dat lijkt me een veilige gok. Dat dagprogramma is alleen maar dramatisch geweest de laatste drie jaren. Toch hebben ze het in principe prima voor elkaar met deze drie headliners. Ze overtreffen er alsnog Werchter niet mee tho (die hebben met Nick Cave, Gorillaz, Qotsa toch een stel relevantere en uniekere namen staan), maar voor Pinkpop-begrippen is het goed.
 

landgrockt

Playlistbediener
5 nov 2016
29
27
Eindelijk is de boeking voor Pearl Jam een feit. Alleen o zo jammer dat er op dit Forum nog al wat negatievelingen zitten die overal over kunnen zeuren. Buitenlandse Fora en zenders zijn in het algemeen een stuk positiever over de programmering van de festivals al daar.
Het schijnt moeilijk te begrijpen te zijn dat het in een overvolle festivalmarkt moeilijk is om altijd je volledige wensprogramma. Daarnaast is een goed programma iets heel anders als een programma met je eigen favoriete muziek. Zelf ben ik geen liefhebber van de muziek van Bruno Mars, toch is het een prima programmering.
Een dagprogramma is enerzijds afhankelijk van het aanbod ,anderzijds zal een festival als Pinkpop altijd breed proberen te programmeren en dit leverde ook in de afgelopen jaren een afwisselend dag programma.
Deze drie headliners zijn in een ieder geval een mooi begin voor een goed programma.
Daarbij zitten de meeste mensen echt niet te wachten op een irrelevant hobbyproject van Dhr. Albarn, een oldie bandje dat sinds twee jaar weer bijeen is om eigen kast te spekken of een aantal USB-artiesten.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Daarbij zitten de meeste mensen echt niet te wachten op een irrelevant hobbyproject van Dhr. Albarn, een oldie bandje dat sinds twee jaar weer bijeen is om eigen kast te spekken of een aantal USB-artiesten.

ai ai ai...
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.179
2.996
landgrockt wrote:
Daarbij zitten de meeste mensen echt niet te wachten op een irrelevant hobbyproject van Dhr. Albarn, een oldie bandje dat sinds twee jaar weer bijeen is om eigen kast te spekken of een aantal USB-artiesten.

ai ai ai…

De typische Pinkpoptopic reacties zijn nog niet verdwenen zie ik :) Ik amuseer me hier altijd
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.332
5.851
Alleen o zo jammer dat er op dit Forum nog al wat negatievelingen zitten die overal over kunnen zeuren.
\\
Daarbij zitten de meeste mensen echt niet te wachten op een irrelevant hobbyproject van Dhr. Albarn, een oldie bandje dat sinds twee jaar weer bijeen is om eigen kast te spekken of een aantal USB-artiesten.

Iets met pot en ketel. En hoe werkt het spekken van een kast?
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Het is natuurlijk wel zo dat Pinkpop zich richt op het grote Nederlandse publiek, niet op mensen die vinden dat ze een superieure muzieksmaak hebben en alle commerciele artiesten (die de meeste mensen leuk vinden) af zeiken. Dus wat dat betreft vind ik dat pinkpop mooiere headliners heeft dan rock werchter tot nu toe, want ze zijn simpelweg bekender.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.340
1.789
Ik ben ook oprecht blij voor de liefhebbers van de combi Pinkpop en Pearl Jam. Leuk voor Pinkpop ook; ik geloof dat Jan Smeets dolblij zal zijn dat deze band eindelijk weer eens geboekt is. Persoonlijk vind ik Pearl Jam ook echt een hele fijne band, die bijna altijd daverende optredens geven.

Samen met Foo Fighters en Bruno Mars (die me beiden niets doen) objectief een mooie bovenkant van het affiche. Maar de headliners zijn meestal wel in orde op Pinkpop, er zitten altijd namen bij die gegarandeerd veel kaarten doen verkopen.

Voor wat het dagprogramma betreft: Pinkpop zou me echt positief verrassen als ze daar eens wat aandacht aan zouden besteden. Want de afgelopen jaren leek het wel alsof de programmeurs zich er met de Franse slag vanaf wilden maken: we zetten dure headliners neer en de rest is bijzaak.

Met wat meer passie voor het dagprogramma zet je een prachtfestival neer. En voor de langere termijn levert dat ongetwijfeld een trouwe doelgroep op en ben je minder afhankelijk van de mensen die een kaartje vooral vanwege de Stones, the Boss of paul McCartney kopen.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Inderdaad ai ai ai. Werchter had de Ff vorig jaar al. En hebben dit jaar ook pearl jam. Dus dan heeft pinkpop Bruno tov qotsa ncbs en the gorillaz’s. Dat kun je gewoon niet naar beneden halen.

Maar 3 hele mooie headliners voor pink pop. Maar of ze uitverkopen... ze hebben voorlopig in Nederland flinke concurrentie van dtrh. Die hebben ook een erg mooi programma. En pearl jam heeft natuurlijk ook nog een zaalshow
 

Arctic

Campingartiest
8 jun 2015
75
6
Eindelijk is de boeking voor Pearl Jam een feit. Alleen o zo jammer dat er op dit Forum nog al wat negatievelingen zitten die overal over kunnen zeuren. Buitenlandse Fora en zenders zijn in het algemeen een stuk positiever over de programmering van de festivals al daar.
Het schijnt moeilijk te begrijpen te zijn dat het in een overvolle festivalmarkt moeilijk is om altijd je volledige wensprogramma. Daarnaast is een goed programma iets heel anders als een programma met je eigen favoriete muziek. Zelf ben ik geen liefhebber van de muziek van Bruno Mars, toch is het een prima programmering.
Een dagprogramma is enerzijds afhankelijk van het aanbod ,anderzijds zal een festival als Pinkpop altijd breed proberen te programmeren en dit leverde ook in de afgelopen jaren een afwisselend dag programma.
Deze drie headliners zijn in een ieder geval een mooi begin voor een goed programma.
Daarbij zitten de meeste mensen echt niet te wachten op een irrelevant hobbyproject van Dhr. Albarn, een oldie bandje dat sinds twee jaar weer bijeen is om eigen kast te spekken of een aantal USB-artiesten.

Niks te maken met negatief zijn, heeft eerder iets te maken met realistisch zijn.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Met wat meer passie voor het dagprogramma zet je een prachtfestival neer. En voor de langere termijn levert dat ongetwijfeld een trouwe doelgroep op en ben je minder afhankelijk van de mensen die een kaartje vooral vanwege de Stones, the Boss of paul McCartney kopen.

Dit kan wel wat kloppen, vorig jaar ging ik voor het eerst een dag naar Pinkpop.

Het festival had een leuke indeling (qua podia/food- en drink stands en dergelijk) maar ik vond de sfeer en de bands (los van de 4 waar ik voor ging) zeer hard tegenvallen. Met een iets bete dagindeling kan dit misschien wel beter.

Als ze nu op de PJ dag bijvoorbeeld wat meer als volgt boeken Japandroids, Kasabian, Future Islands, Real Estate, Courtney Barnett, The Offspring, Black Stone CHerry, Jimmy Eat World,... (om maar wat te noemen dat dan tourt)
Dan kom ik misschien nog wel eens een dagje :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Daarbij zitten de meeste mensen echt niet te wachten op een irrelevant hobbyproject van Dhr. Albarn, een oldie bandje dat sinds twee jaar weer bijeen is om eigen kast te spekken of een aantal USB-artiesten.

ik dacht serieus dat iemand over Doctor Alban (it's my Life) begon.

Maar goed, ik vind dat je er gewoon met 2 gestrekte benen in mag gaan op het forum maar dan krijg je wel respons. In ieder geval kun je RW en PP niet met elkaar vergelijken. RW heeft geen 2 andere alto festivals in dezelfde periode en dat heeft PP wel. RW heeft dus gewoon een grotere vijver en ik vind dat ze een groter monopolie hebben. RW heeft relatief meer te kiezen. Dat is een feit.

Wat is wel vind is dat PP door de meeste RW-gangers als het debiele broertje in Nederland wordt gezien..Zo van hij wil het wel maar het komt er niet uit. Daar vloeien ook bovengenoemde reacties uit voort. Vergelijken heeft gewoon geen zin. Let's just enjoy the music.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
landgrockt wrote:
Daarbij zitten de meeste mensen echt niet te wachten op een irrelevant hobbyproject van Dhr. Albarn, een oldie bandje dat sinds twee jaar weer bijeen is om eigen kast te spekken of een aantal USB-artiesten.

ai ai ai…

Ja want dit zijn ZULKE relevante headliners. Manmanman....

En het dagprogramma is gewoon een ongeinspireerd bij elkaar geraapt zooitje bands, met geen enkele lijn qua genre of opbouw. Zo is het al jaren, en dat is Pinkpop. Andere festivals kunnen het wél, dus ga asjeblieft niet doen alsof het nou eenmaal zo is en ze afhankelijk zijn van wat er tourt. Zijn ze uiteraard ook, maar kijk eens even om je heen.

En pak bv. eens even de Facebook van Graspop of Download UK erbij en begin dan weer over hoe positief ze in het buitenland zijn...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.340
1.789
Volgens Jan Smeets krijgt Pinkpop een fabuleus affiche. Dat maakt nieuwsgierig natuurlijk (en een beetje achterdochtig ook, haha sorry).

Ben benieuwd dan: 30STM, The Script?

Of zijn acts als The Xx bijvoorbeeld ook mogelijk?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Het festival had een leuke indeling (qua podia/food- en drink stands en dergelijk) maar ik vond de sfeer en de bands (los van de 4 waar ik voor ging) zeer hard tegenvallen. Met een iets bete dagindeling kan dit misschien wel beter.
Pinkpop is nou ook niet echt het festival waar je voor de sfeer heen gaat. Dan moet ja al naar Paaspop, Graspop etc gaan.
Meestal boeken ze elke dag wel met veel variatie zodat ze veel mensen aantrekken.
Voor mij is dit echt een festival waar ik alleen maar heen ga voor de bands die ik wil zien. Ik ga niet voor gezelligheid, vrienden of het eten naar Pinkpop. Dat doe ik op andere festivals.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Volgens Jan Smeets krijgt Pinkpop een fabuleus affiche. Dat maakt nieuwsgierig natuurlijk (en een beetje achterdochtig ook, haha sorry).

Ben benieuwd dan: 30STM, The Script?

Of zijn acts als The Xx bijvoorbeeld ook mogelijk?

30STM en The Script vind ik persoonlijk niet in het rijtje zeer sterke "second-headliners" (hoe Jan Smeets het noemt) thuis horen.
Dan verwacht ik toch minstens 2 namen à la Kasabian, Snow Patrol, The XX,... maar ik denk eerder dat hij weer aan het overdrijven is.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Het lijkt me niet dat hij overdrijft.
Ze gooien niet voor niks de prijzen omhoog. En voor dit setje headliners verwacht ik nou niet echt een verhoging. Dan moeten ze wel een duurdere lineup eronder hebben staan.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.340
1.789
Raskolnikov wrote:
Volgens Jan Smeets krijgt Pinkpop een fabuleus affiche. Dat maakt nieuwsgierig natuurlijk (en een beetje achterdochtig ook, haha sorry).

Ben benieuwd dan: 30STM, The Script?

Of zijn acts als The Xx bijvoorbeeld ook mogelijk?

30STM en The Script vind ik persoonlijk niet in het rijtje zeer sterke “second-headliners” (hoe Jan Smeets het noemt) thuis horen.
Dan verwacht ik toch minstens 2 namen à la Kasabian, Snow Patrol, The XX,… maar ik denk eerder dat hij weer aan het overdrijven is.

Ja, Snow Patrol klinkt zeer aannemelijk.

Ik vind 30STM en The Script niets, maar 30STM is headliner in Duitsland. Zou best een grote naam zijn voor Pinkpop. En The Script is echt wel groot geworden.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.225
4.489
Ik ga er ook van uit dat hij overdrijft. The Script verkoopt met speels gemak de Ziggo een aantal keer uit, die worden telkens duurder. Sowieso dat zij geboekt zijn. Jared Leto zal ook niet voor een habbekrats komen. Ik denk dat de ticketprijzen verhogen ook gewoon te maken heeft met de steeds hogere bedragen die artiesten (van welke grootte dan ook) vragen. Gelet op de relatief lage drankprijzen en slechts een kleine prijsverhoging ieder jaar is het natuurlijk onontkoombaar dat er een keer wat meer verhoogd moet worden.

Als je bedenkt dat er 3 subs en 3 3fm-afsluiters zijn, verwacht ik sowieso dat The Script en 30STM twee van deze plekken innemen. Dan lijken dit me dus geen goedkopere klanten. Wellicht nog een dance-act/DJ. Ik heb mij in ieder geval voorgenomen de uitspraken van Jan Smeets geenszins serieus meer te nemen. Het zou schitterend zijn als ze The XX en/of Snow Patrol nog ergens wegzetten, maar ik zie het niet gebeuren.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
neracroft wrote:

Raskolnikov wrote:
Volgens Jan Smeets krijgt Pinkpop een fabuleus affiche. Dat maakt nieuwsgierig natuurlijk (en een beetje achterdochtig ook, haha sorry).

Ben benieuwd dan: 30STM, The Script?

Of zijn acts als The Xx bijvoorbeeld ook mogelijk?


30STM en The Script vind ik persoonlijk niet in het rijtje zeer sterke “second-headliners” (hoe Jan Smeets het noemt) thuis horen.
Dan verwacht ik toch minstens 2 namen à la Kasabian, Snow Patrol, The XX,… maar ik denk eerder dat hij weer aan het overdrijven is.

Ja, Snow Patrol klinkt zeer aannemelijk.

Ik vind 30STM en The Script niets, maar 30STM is headliner in Duitsland. Zou best een grote naam zijn voor Pinkpop. En The Script is echt wel groot geworden.

Zeker waar, deze 3 namen zouden erg sterke subheadliners zijn. Misschien zit er nog ergens een Gorillaz verstopt? Ook Avenged Sevenfold of Volbeat zou ik sterk vinden als 3fm afsluiters. Maar ik denk dat we met 1 of 2 van al deze namen al blij mogen zijn :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken