Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.316
5.000
Baal wel dat het de vrijdag is dat Pearl Jam er staat. Kan je weer belachelijk veel geld betalen om je auto te parkeren (want dan berekenen ze gewoon voor een heel weekend, dagkaart of niet).
 

Hammersmith

Campingartiest
6 jan 2017
71
1
Met deze headliners draat Pinkpop weer serieus mee in de "Champions League" van de festivals! Prima deluxe!!!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Baal wel dat het de vrijdag is dat Pearl Jam er staat. Kan je weer belachelijk veel geld betalen om je auto te parkeren (want dan berekenen ze gewoon voor een heel weekend, dagkaart of niet).

Advies. Parkeer je auto bij station Hoensbroek
Dat is gratis en dan kort met dd trein naar landgraaf
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.204
783
Fijn, eindelijk PJ in Landgraaf. Kan iedereen weer rustig slapen! ;) Maar ze hebben dus daarvoor wel geruild met de FF's die inderdaad in eerste instantie de vrijdag zouden afsluiten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Fijn, eindelijk PJ in Landgraaf. Kan iedereen weer rustig slapen!
1f609.svg
Maar ze hebben dus daarvoor wel geruild met de FF’s die inderdaad in eerste instantie de vrijdag zouden afsluiten.
is niet geruild, die datum voor Foo Fighters was nooit officieel bekend gemaakt
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
738
443
De Foo Fighters staan op 13-06 in Bern en op 14-06 op Firenze Rocks. Dus wel logisch dat ze de 15e een dagje vrij zijn toch?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
Met de headliners bekend kunnen we wel eindelijk fatsoenlijk speculeren voor de dag programma's zonder dat de woorden Pearl en Jam in de geruchten komen.

Ik zie Enter Shikari nog bijna nergens in Europa tijdens het festivalseizoen staan. Lijken me zeker wel een mooie naam voor de Brightlands. Misschien zelfs midden op de dag voor de 3fm.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Met de headliners bekend kunnen we wel eindelijk fatsoenlijk speculeren voor de dag programma’s zonder dat de woorden Pearl en Jam in de geruchten komen.

Ik zie Enter Shikari nog bijna nergens in Europa tijdens het festivalseizoen staan. Lijken me zeker wel een mooie naam voor de Brightlands. Misschien zelfs midden op de dag voor de 3fm.
Gouden Tip en Winnaar Nu of Nooit nog...
Komt een mooi Pinkpop aan hoor... ALLE VERTROUWEN IN!
Alleen al Pearl Jam en Foo Fighters is al onwaarschijnlijk prachtig in mijn ogen!!
Ze zullen nu zelfs hun best moeten doen om dat te verpesten zelfs.
Ik neem elke in mijn ogen tegenvallende act op de koop toe en elke PLUS is een extra feest!
 

Arctic

Campingartiest
8 jun 2015
75
6
Ach Pinkpop kennende weten ze het toch nog te verpesten met een dramatische dagprogramma. Dont get your hopes too high.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.204
783
Alleen al Pearl Jam en Foo Fighters is al onwaarschijnlijk prachtig in mijn ogen!!
Ze zullen nu zelfs hun best moeten doen om dat te verpesten zelfs.

Natuurlijk zijn het twee prima headliners, waar ik ook persoonlijk blij mee ben. Maar ga nu niet zeggen dat dit uniek en "onwaarschijnlijk prachtig" is. Beide headliners zijn de afgelopen 10 jaar op heel wat festivals binnen 2,5 uur rijden te zien geweest.

Het dagprogramma kan de hele euforie van vandaag nog aardig verpesten. En dat is Pinkpop de afgelopen jaren meermaals gelukt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Niet echt mijn ding dus op basis van de headliners sla ik Pinkpop over en ga ik naar Werchter. Wel mooi voor de mensen die PJ graag willen zien, al snap ik de combi van festival EN zaalshow nooit zo.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
Niet echt mijn ding dus op basis van de headliners sla ik Pinkpop over en ga ik naar Werchter. Wel mooi voor de mensen die PJ graag willen zien, al snap ik de combi van festival EN zaalshow nooit zo.
Pearl Jam vind de Ziggo Dome gewoon een fijne zaal. Zowel de band als hun crew/management. Dus als 't kan pakken ze deze graag mee. Snap ik natuurlijk ook helemaal.
En nu kregen ze beide, dus doen ze dit. Mij hoor je niet klagen. Zo is het alleen maar minder stress bij de Pinkpop kaartverkoop.
(hoewel ik toch zeker ben van kaarten, aangezien ik al een paar jaar de nacht doorbrengen voor Buro Pinkpop
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Ik had dan liever een andere grote band op PP gezien omdat de fans ook al naar PJ in de Ziggodome kunnen. Maar goed. Scheelt mij weer geld. :p
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Pim wrote:
Met de headliners bekend kunnen we wel eindelijk fatsoenlijk speculeren voor de dag programma’s zonder dat de woorden Pearl en Jam in de geruchten komen.

Ik zie Enter Shikari nog bijna nergens in Europa tijdens het festivalseizoen staan. Lijken me zeker wel een mooie naam voor de Brightlands. Misschien zelfs midden op de dag voor de 3fm.

Gouden Tip en Winnaar Nu of Nooit nog…
Komt een mooi Pinkpop aan hoor… ALLE VERTROUWEN IN!
Alleen al Pearl Jam en Foo Fighters is al onwaarschijnlijk prachtig in mijn ogen!!
Ze zullen nu zelfs hun best moeten doen om dat te verpesten zelfs.
Ik neem elke in mijn ogen tegenvallende act op de koop toe en elke PLUS is een extra feest!

Je hebt je Pinkpop-bril weer op zie ik.

Pearl Jam en Foo's zijn leuke headliners, prima gedaan. maar niet meer dan dat. Uniek was het toen ze de Stones hadden, of als ze bijvoorbeeld VORIG jaar Guns N' Roses hadden gehad ofzo. Dit zijn acts die om de zoveel jaar festivals doen. Natuurlijk zijn er voor Pinkpop 'speciale' omstandigheden waardoor ze er beide inmiddels al wat jaartjes niet meer stonden, maar dat maakt het niet ineens onwijs fantastisch dat ze er nu wél staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Niet echt mijn ding dus op basis van de headliners sla ik Pinkpop over en ga ik naar Werchter. Wel mooi voor de mensen die PJ graag willen zien, al snap ik de combi van festival EN zaalshow nooit zo.

Dat je de combi, festival EN zaalshow nooit zo snapt, is in dit geval wel een bijzondere...
Als dat gebeurt, dan zat er bij headliners normaal gesproken minimaal een half jaar in.
NU is het dat de headliner slechts dagen vooraf de zaalshow heeft.
Dat is nog nooit geweest, nog nooit. Normaal strepen we dan meteen een gerucht af hé!!
Realiseer eens dat dat bijzonder is, er is heel veel vertrouwen in deze band gelegd door MOJO en blijkbaar is de liefde wederzijds.

Pearl Jam is niet zomaar een headliner voor Pinkpop.
Dit zit veel dieper, geloof me. Jaren van wachten, afspraken en verschuiven.
Willen, willen en wachten, wachten.
Buro Pinkpop MOET wel ontploft zijn toen daar een groen lampje kwam.
Voor (een groot aantal) liefhebbers van Pinkpop (kan ik je ook vertellen) is dit een lang verwachte wens die in vervulling komt.
Dit staat lijnrecht op de aankondiging van Justin Bieber vorig jaar.

Gelukkig kunnen we ons nu richten op de Gouden Tip en de overige geruchten voor de line-up!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
maar dat maakt het niet ineens onwijs fantastisch dat ze er nu wél staan.
Als je goed had gelezen was dat geschreven vanuit "in mijn ogen"!

Dus roze bril....
HELL YES!!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.200
4.435
Denk dat de waarheid een beetje in het midden ligt. We moeten niet gaan doen alsof ineens de beste muzikanten aller tijden zich hebben verzameld om op Pinkpop hun krachten te bundelen, maar ik denk dat we wel mogen concluderen dat Pinkpop een uitstekend trio aan headliners heeft geboekt. Vorig was de terechte conclusie dat er enorm veel middelmaat hoog op het affiche stond, maar met deze drie is niets mis. Hoewel het in de lijn der verwachtingen ligt dat Pinkpop nu nog wel de plank hier en daar mis zal slaan voor wat betreft de verdere invulling, blijft dit speculeren.

Afsluitend waar ik mee begon; "önwaarschijnlijk prachtig" is mij ook een flinke scheut te veel hosanna, maar we moeten Pinkpop ook niet bij voorbaat afkraken. Zeker niet nadat ze (objectief bekeken) prima boekingen hebben gedaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken